Jump to content

Photo

Star Trek Into Darkness (Star Trek 2)


  • Please log in to reply
91 replies to this topic

#51 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 August 2011 - 16:32

Intervju med JJ Abrams

J.J. Abrams STAR TREK 2 and MISSION IMPOSSIBLE: GHOST PROTOCOL Interview
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#52 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 24 November 2011 - 07:45

Premiär 17 maj 2013 (närmare ett år senare än vad som var sagt från början) och filmen blir i 3D. Oklart om den spelas in i 3D eller konverteras, förhoppningsvis det förstnämnda. Michael Giacchino står återigen för filmmusiken och det sägs att Benicio Del Toro är högaktuell som skurk. Vi får välan se.

Källa: indiewire

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#53 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 06 December 2011 - 05:09

Dead or alive, you're coming with me. :P

Peter Weller, the veteran actor who played the title role in the 1987 "Robocop," has joined J.J. Abrams' next "Star Trek" movie,


Källla: The Warp
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#54 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 08 January 2012 - 21:57

Läser en intervju med Abrams som säger att det är filmbolaget som vill ha den i 3D, men efter att ha sett tester i 3D så tyckte han det såg coolt ut och gav ett ok till konvertering. Ja, konvertering då han vill kunna spela in på sitt sätt och överlåter 3D-konverteringen åt andra. Han säger även att inspelningen sätter igång på torsdag. Och så lite snack runtikring Benedict Cumberbatch som fått en roll i filmen, som skurk ryktas det om, men det vill han inte bekräfta.

Hela artikeln på collider.com

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#55 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 July 2012 - 10:18

Nu har skurken i filmen avslöjats av misstag. Den som Benedict Cumberbatch spelar ska vara Gary Mitchell från TOS avsnittet ‘Where No Man Has Gone Before’. Komiskt nog så har hans story redan visats i de nya Star Trek serietidningarna som följer förra filmen då J.J. Abrams uppenbarligen håller tyst om sina planer.

Källa
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#56 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 09 September 2012 - 21:38

Har filmen kanske fått en titel nu? Star Trek Into Darkness sägs den vara.

http://collider.com/...arkness/194121/

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#57 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 09 September 2012 - 22:48

Bra titel på en metanivå. In i ett kreativt mörker är vart Abrams & Co håller på att ta Trek.

#58 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 September 2012 - 15:46

Alla väntar väl på en bekräftelse nu bara.


J.J. Abrams' Star Trek sequel gets an officially weird title | Blastr



As Star Trek celebrates its 46th birthday (the original series premiered on Sept. 8, 1966), we've finally gotten wind of the title for the upcoming movie known until now as Star Trek 2.


Director J.J. Abrams' follow-up to his 2009 Star Trek reboot, known unofficially as Star Trek 2, is called Star Trek Into Darkness. And yes, we've typed that correctly—there's no colon in between Star Trek and Into Darkness.

Although the news has not been officially confirmed by Paramount Pictures, TrekMovie declared that to be the title after Coming Soon uncovered that the studio had registered the domains www.startrekintodarkness.com and www.startrekintodarknessmovie.com.

It was also TrekMovie that first announced that a title had been chosen, after Abrams and his team had tested a long list of potential names—including one that didn't even use the phrase Star Trek. The site's original reporting said specifically that the title would not include a colon, breaking away from past offerings like Star Trek: First Contact and Star Trek: Nemesis.

So what exactly does Star Trek Into Darkness mean? For one thing, without a colon, "trek" becomes a verb for the first time in the franchise's history—but what kind of "darkness" are they "trekking" into? The void of deep space? A dark night of the soul? A Chris Nolan-style "darker, gritter" Star Trek? No one is saying at this point.

All we have to go on are recent comments from stars Chris Pine and Zachary Quinto, with the former calling the movie's menace more frightening and the latter calling the movie "bigger and bolder."

All will be revealed when Star Trek Into Darkness arrives on May 17, 2013. But meanwhile, what do you think of the title? Should there be a colon in there?


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#59 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 September 2012 - 16:14

... :mellow:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#60 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 December 2012 - 11:27

Trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=4pFjsiN2SRY&feature=colike

Edited by Crusader, 06 December 2012 - 11:31.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#61 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 06 December 2012 - 20:28

Mnja, gav ju inga jättevibbar tyckte jag. Kändes väldigt standard och rätt intetsägande. Cumberbatch verkar numera bli typecastad som huvudskurk - inte helt fel även om han har bredare register än så.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#62 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 06 December 2012 - 20:37

Noll Star Trek känsla - renodlad action. Inget fel i det, men stryk då Star Trek från titeln.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#63 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 December 2012 - 22:32

Jo, det är ju inget som får en Trekkie att jubla precis. Verkar bli en bra actionfilm men som Synon påpekade, kommer det vara Star Trek?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#64 cyberhof

cyberhof

    Captain

  • Members
  • 442 posts
  • Gender:Male
  • Location:Starship Enterprise

Posted 06 December 2012 - 22:41

Känndes mer som en trailer på en Starwars rulle än Star Trek måste jag säga men men vi får se hur slutresultatet blir...

#65 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 06 December 2012 - 23:37

Sa inte alla exakt samma saker inför förra filmen? Och hur blev resultatet? STRÅLANDE i mitt tycke! =D

Dock säger inte trailern så mycket, förutom att jag får känslan av att skurken är en genetiskt manipulerad filur som övernattat från det 20e århundradet i en kryotank.

Nå... VEM kan nu detta vara, ifrån Trek-mytosen...? ;)

#66 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 07 December 2012 - 01:05

Snubben har Starfleet-uniform och tillspetsade öron, så inte Khan. Så fantasilösa är nog inte ens Abrams & Co.

Filmen ser ut att bli samma sketna superhjältespektakel med apokalyptisk inramning som förra gången. Man undrar om det kommer att finnas något kvar av universat när de här jönsarna är färdiga med att leva ut sina Star Wars-fantasier eller om det raskt blir dags för en ny reboot, kanske med Justin Bieber som Kirk den här gången.

#67 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 07 December 2012 - 07:04

Nej, förra filmen var inte heller så lyckad så mina förväntningar är ganska låga på denna. Visst förstår jag att de gör allt för att locka den stora massan (money talks och de ansvariga får fria händer så länge det följer mainstream), men tycker det är onödigt att de gör det på Star Treks bekostnad. Men visst, jag hoppas jag har fel denna gång och att filmen lyckas förmedla den sköna känslan som brukar omge Star Trek-universet.

"Reboot med Justin Bieber som Kirk" - :lol:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#68 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 December 2012 - 12:25

Dock säger inte trailern så mycket, förutom att jag får känslan av att skurken är en genetiskt manipulerad filur som övernattat från det 20e århundradet i en kryotank.

Nå... VEM kan nu detta vara, ifrån Trek-mytosen...? ;)

Jag vet inte riktigt. Han har ju spetsiga öron så det kan ju t ex inte vara Khan, vilket de ju dessutom redan har avslöjat att det inte är. Och tidigare har det sagt att han ska ha nästan gudomliga krafter. Det har bekräftats vara någon från Star Trek-mytos med tanke på att de hemlighåller hans namn. Gary Mitchell trodde jag själv, liksom många Trekkies, att det var. Och Karl Urban sa själv att det var han. Men de där öronen får mig att tveka nu...
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#69 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 07 December 2012 - 23:01

Gary Mitchell, visst är det han, från första episoden/piloten för Star Trek? Som får gudomliga krafter efter att han muterats - så han utvecklas?

Märkte inte dom spetsiga öronen själv, huh.

#70 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 December 2012 - 22:14

Jepp, du minns rätt. :) Kirk's gammla vän sedan skoltiden. Fast i serietidningarna som utspelar sig innan den här filmen så har Gary Mitchell-grejen redan hänt så det här skulle möjligen bli en form av uppföljare på den händelsen än en remake av det avsnittet.

De har nu avslöjat vem Kirk's love intrest i filmen är och det är Dr. Carol Marcus, kvinnan som sedan föder Kirks son, David, och som Kirk återförenas med i Wrath of Khan. Troligen betyder det här att vi kommer få se hur David blir till.

Källa

Edited by Crusader, 11 December 2012 - 22:55.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#71 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 11 December 2012 - 22:22

Varför inte bara kalla filmen för "Into Darkness" för jag såg då inget Star Trek i den trailern. Å andra sidan vad hade jag väntat mig?

Winter is Coming


#72 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 15 December 2012 - 13:27

10 minuters bliss.. :D


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#73 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 15 December 2012 - 16:24

Så jag undrar om filmen kommer att ens snudda vid effekten av att en av världarna som grundade Federationen utplånades helt nyligen? Man tycker att en katastrof av den kalibern borde ha rätt allvarlig psykokulturell påverkan men som det ser ut så är det hurtfriska äventyr med skojiga one-liners som är på tapeten för flaggskeppet. Men det skulle säkert inte falla Abrams & Co in att förinta Vulcan för billigt patos och sedan strunta i följderna...

#74 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 16 December 2012 - 21:45

10 minuters bliss.. :D

http://www.youtube.com/watch?v=hvpebIEkuPQ

Mer som 10 nanosekunder. Klippet är borta. :\

#75 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 16 December 2012 - 22:06

Inte förvånande, men den finns nog uppladdad någon annanstans ifall folk är nyfikna.. :)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."