Jump to content

Photo

The Musketeers (BBC)


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 April 2013 - 18:35

På något sätt har jag missat att BBC har en ny serie i startgroparna baserad på det klassiska (och för evigt outslitliga) musketörer-temat.

 

Eftersom det är BBC som brukar prestera väl med sina serier så ställer man ju givetvis förväntningarna högt. Och jag kan rentutav se fram lite emot 2014 när den är planerad att ha premiär.

 

 

Idag släppte man den första bilden:

 

a2d4da3ecf7f396c_large.jpg

  • »Santiago Cabrera (Aramis), Tom Burke (Athos), Luke Pasqualino (D’Artagnan) and Howard Charles (Porthos).« — [Källa]

Den officiella press releasen säger förljande:

  • »BBC AMERICA has released the first image of new drama series, The Musketeers, premiering in 2014. Created by Adrian Hodges, the series is set on the streets of seventeenth century Paris, where law and order is more an idea than reality. More than King Louis XIII’s personal bodyguards, Athos, Aramis and Porthos stand resolutely for social justice, for honor, for valor, for love - and for the thrill of it. Luke Pasqualino (Skins, The Borgias) will star as D’Artagnan alongside Musketeers Tom Burke (Great Expectations, The Hour) as Athos, Santiago Cabrera (Merlin, Heroes) as Aramis and Howard Charles (Royal Shakespeare Company) as Porthos. Together they are a crack-team of highly trained soldiers. The Musketeers is a BBC Drama Production for BBC One, co-produced by BBC America and BBC WorldWide.« — [Källa]

 


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 April 2013 - 22:26

Även jag har helt missat att en sådan tv-serie var under produktion. Av det lilla som jag nu vet så tycker jag att det känns lovande och som något jag avgjort vill se. Gillar även att det är intressanta namn inblandade. Gillar t.ex. Tom Burke (Athos) skrapt i annat som jag har sett honom i.

#3 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 October 2013 - 23:16

Meet the boys!
 
Tydligen så är det den första bilden som man släpper sedan efter att man har filmat färdigt.
 

"I'm thrilled we can finally release the first image since wrapping filming on The Musketeers. I hope the picture gives a good idea of the look and intensity of the Musketeers themselves, and a hint of the excitement of each powerful, dramatic and action-filled episode."

 
Vidare så kommer det tydligen att bli 10x60 minuters avsnitt och börjar att sändas i UK under tidigt 2014. Januari har jag för mig att jag har läst tidigare, men jag är inte 100%-igt säker.
 
Kza54Z0.jpg



#4 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 October 2013 - 10:19

Visuellt så påminner den lite som Paul WS Andersons film från här om året. :)

 

Ser fram emot serien, helt klart. Får hoppas någon kanal kommer ta in den hit.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#5 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 October 2013 - 22:42

Visst gör det. Tänkte lite på samma sak när jag såg bilden. Känns som att den lika gärna kunde ha varit hämtad från den filmen. Jag tycker att man lyckas bra med att fånga det som man skrev att man hoppades att bilden skulle fånga.

 

Jag ser också fram emot serien och det ska bli intressant att se om någon kanal tar in den. Det är ju BBC och från dom är det ju ett par kanaler som köper in ifrån.



#6 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 December 2013 - 01:10

 

Jag har för mig att det har släppts en trailer tidigare? Har vi bara missat att ta upp det i tråden?



#7 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 December 2013 - 16:01

Det släpptes en teaser. Är osäker på om den postades här (men i fel tråd) eller om jag bara delade den i Digg/OR.

Jag börjar bli riktigt pepp på den här serien. Skall avgjort ge den en chans.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#8 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 December 2013 - 02:28

Jag sökte och det enda som är postat på forumet sedan tidigare är dom få sekunder som man fick se av serien i BBC:s årliga "promo reel" inför deras kommande seriestarter. Så det var nog kanske så att teasern bara delades.

 

Jag är sugen på att ge den här en chans. Kanske rent av redan från start. :)



#9 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 December 2013 - 17:53

Det är ju inte direkt så att folk hänger på dörren till tråden heller. ;)

Jag skall försöka se iaf första avsnittet.

Edited by XC, 28 December 2013 - 17:53.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#10 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 31 December 2013 - 12:08

Själv hoppas jag att det inte blir alltför likt WS film, som jag tyckte var en soppa. Visuellt OK men handlingen!? Fast där brukar ju BBC kunna göra bra ifrån sig, så jag är försiktigt hoppfull.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#11 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 31 December 2013 - 19:21

Det var väll främst det visuella jag tala om ovan. :)

Av vad vi sett hittills är det svårt att bilda sig en uppfattning om själva storyn.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#12 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 January 2014 - 06:45

Jag menade också det visuella i mitt tidigare svar.

Kul att det finns någon mer på forumet som är intresserad av den här seriern.

#13 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 13 February 2014 - 22:57

TV4har köpt in serien och ska börja sända den 3 mars. Det är visst också klart för en andra säsong redan nu.

Källa
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#14 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 February 2014 - 09:35

Det låter kanoners. :thumbsup:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#15 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 16 March 2015 - 21:55

klart med en 3e säsong http://www.denofgeek...ed-for-series-3


Edited by GaterGirl, 16 March 2015 - 21:55.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier