Jump to content

Photo

Law for Hire


  • Please log in to reply
32 replies to this topic

Poll: Tagline?

This is a public poll. Other members will be able to see which options you chose

Om denna bild kommer att vara på baksidan av nummer 11, vilka av dessa tagline är bäst att användas?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#26 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 25 June 2010 - 09:06

Nu kan jag med en extremt utmattat med stolt hjärta reportera att Law for Hire är nu färdigt tuschat, och inskannade och redo för lite gråtoning. Sebbe var snäll nog att kolla om han kunde göra nåt kul på en av sidorna som jag visar er nu. Jag ska lägga lite grundtoner, som Sebbe kan lägga lite snygga effekter som han tycker passar bäst på varje sida. Sebbe är en sann trooper i SSS gänget som tar sig tid att texta och allt möjligt :D

Posted Image

Uploaded with ImageShack.us


Måste säga att det ser hur bra ut som helst. Det här är något som man verkligen ser fram emot att läsa!

#27 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 25 June 2010 - 10:02

Ser fräscht, spännande och roligt ut! Lättsamt och trevligt på nåt sätt! Ser fram emot att läsa det! :thumbsup:

Angående textningen, ett tips. Minska radavståndet! Se hur Marvel, DC och de andra större förlagen textar sina serier. Radavståndet ska vara litet, mindre än det förinställda Auto i Photoshop. Det är inga svårigheter att ändra heller. Öppna fönstret för tecken. Till höger i det fönstret ställer man in radavståndet. Ändra från Auto till nåt annat. Om du t ex har storlek 12 på bokstäverna så kan radavståndet gärna vara 9, 10 eller 11. Pröva och se.

Ser nu verkligen fram emot nr 12! :)
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#28 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 25 June 2010 - 20:29

Posted Image

Uploaded with ImageShack.us

En ny preview av Law for Hire. Helt underbart gråtoning och effekter av Sebbe, det är inte sant. Jag kunde inte ha gjort det bättre, han är en sann trooper och en ultimat vän. Jag har sagt åt honom att svärtan på andra rutan störde lite, så att han fixar det lätt ^^

#29 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 25 June 2010 - 23:24

FETT, Viktor! :D

Verkligen helt enastående att du klarat allt detta på bara 2 veckor. Du har drivet, min vän! ^^

#30 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 24 August 2010 - 20:13

Jag och Viktor llutförde nyligen dom sista detaljerna på den NYA Law For Hire -loggan. :) Som synes, så är den väldigt lik den förra, vilket väl ter sig naturligt.

Är faktiskt lite stolt över den här, måste jag säga. ^^ Nämligen första gången som jag texturerade, använde avancerade effekter och gjorde lite olika specialare helt i vector-format. ( jo, det är sant. Allting ni ser i loggan kan förstoras upp i det oändliga)

Vad tycker ni, Go' vänner?

Posted Image

#31 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 25 August 2010 - 09:54

THE VIKTOR APPROVES

#32 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 29 November 2010 - 13:41

Eftersom det är tänkt att Law for Hire ska vara en återkommande serie för SSS (tills den dagen då den kanske kommer att bli publicerat inom en annan svensk elelr internationell serietidningsbolag, men det är lite naivt dröm), har jag och flickvännen Carro lagt ihop olika scenarios och idéer för framtida avsnitt. Jag tänkte just nu att eftersom det är ganska tunt med uppdateringar på forumet, vore det kul att visa er en lista av de idéer jag jobbar på med just nu.
Alla har inga titlar eller nånting, utan jag kommer att bara numera upp de, så här har vi de:

1: Det är den andra avsittet av LfH som jag jobbar på med just nu, storyboardet är nästan klar och kommer att skrivas på manus efter för att rätta till dialog och sånt och att den som vill kan få texta på serien åt mig. Storyn fokuserar sig på korpral Sheila Leikowskjis andra uppdrag i de mer kyligare regionerna av övärlden Denel. Hon måste stoppa en drog kartell att sprida sig, och hon får även veta att en viss ras har gömt sig i exil under Det Stora Kriget. Vilken ras det är, det får bli en liten hemlighet men de som vet måste hålla tyst om det ;)

2: Det här är en idé som Carro kom på efter hon såg på filmen "Mississippi Brinner" som gick på TV för ett tag sen. Hon ville ha nåt med temat som filmen fokuserade sig på, och hon förklarade det för mig när jag hälsade på henne och jag blev fast för det. För det första så kommer storyn inte fokusera sig helt på Sheila, utan det kommer att fokusera sig mer på en ung orc som jobbar som generalsekreterare för sin far generalen inom LfH. Men killen blir brutalt kidnappad av en alv terrorist organisation som kräver att deras monarkin ska återuppstå igen. Men själva konflikten kommer i form av en alv tjej som visas sig vara en gammal flamma från barndomen. Själva storyn kommer att berättas i flashbacks om hur de träffas varandra men bryts isär när kriget utbryts, så det blir en ganska annorlunda take på hela avsnittet då läsaren kan få se hur övärlden utvecklades sig innan, under och efter kriget.

3: Det här är en idé som jag har alltid återkommit till när jag tänker på LfH. Hittills har vi sett en liten grupp av tre orcs utföra vissa uppdrag här och var, men tänk om det skulle dyka upp ett hot som skulle kräva mer av LfH organisationen och ta upp deras mer tyngre alternativ? Man kan nog att det här blir något av Michael Bays Transformer filmerna, eller snarare alla militär filmer där man får se hur militär tar itu med en större hot.
Storyn kommer att handla om hur en ond trollkarl som är fängslad i en torn lyckas manipulera en ung häxa att försöka frita honom, och hon visas vara en mycket mäktig häxa, kommer det krävas mer än dum dum kulor att ta ned henne för att hindra fritagandet av trollkarlen. Trots action tonen, så kommer det att vara ganska seriöst med just det anledning om vad storyn handlar om. Men huvudsaken är att hur LfH funkar och hur de löser ett hot som är för svår för Sheila att hantera själv.

4: Samma sak med tredje idéen, det här är nåt som jag tänker ständigt på. Se det som en slags uppföljare fast skillnaden är att istället att ta itu med ett hot, så kommer vi få se hur LfH tar itu med krig. Och det här blir i samma stil som episka krigsfilmer som Black Hawk Down, Kelly's Hjältar (ja den är episk, håll tyst XD) och krigsspel som Modern Warfare serien i Call of Duty spelen och Battlefield: Bad Company serien.
Idén för storyn är att en av de större alv terrorist cellerna beslutar att göra ett enorm inbördeskrig i resultat efter det incident som pågick i idé nummer två, och LfH skickas in i massiv våg att ta itu med terroristerna. Carro och jag har haft jävligt kul med idén och vi har jobbat mycket med hur hela avsnittet kommer att utföras, och eftersom jag är något en fan av Kellys Hjältar och Three Kings då kan ni förvänta er i samma ton.

5: Denna idé är nog den svagaste men det är nåt att nämnas i vilket fall som helst. Inspirerad av The Rock och vissa plot points i Modern Warfare med General Shepard där en mänsklig överste har snott atombomber och kräver att bli erkänd då hans män dog i en krig som hemlighethölls av LfH.

6: För ett tag sen när jag såg på trailern av Need for Speed: Hot Persuit, insåg jag att jag ville ha ett LfH avsnitt helt fokuserat på biljakter. Jag såg en av de tidigare trailern, och jag bara satt och tänkte om hur en militärpolis organisation skulle höja upp badasset i det hela, från supersnabba battlecars till jetdriva supertanks och till och med upp pimpade jets. En mecha kanske? =3 Överdrivet jag vet, men jag blir bara så nördig över biljaktscener

7: Det här idé är från Lars Johansson alias Predabot angående Criosphinxer och jag citerar:
"Dessa högt utvecklade odödliga varelser är Draktylernas uråldriga fiender, och skiljer sig från dom på liknande vis som Alver skiljer sig från Orcer. Högfärdiga och högmodiga, har dom gjort sitt hem i dom övre lagren av atmosfären, i Pyramider långt ovanför dom lägre stående raserna."
Ja, Draktyler är en ras i LfH som ses de högre raserna av orcsen då de är Den Gyllene Drakens bild, guddraken som skapade världen. Och eftersom alverna dyrkar criosphinxerna, då kan man ana hela konflikten i det hela.

En annan idé som Lars har försökta att spinna på mig, är en spinoff serie kallad "Force for Hire" som fokuserar sig på en black ops typ av division inom LfH. han har försökt att sätta upp det, men jag vill helst göra min grej först ^^

Så det var det, mer kommer nog snart men jag visar det jag har just nu.

#33 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 25 January 2012 - 21:57

Posted Image

Lite preview av Law for Hire 2