Jump to content

Photo

Age of Empires nr 3


  • Please log in to reply
31 replies to this topic

Poll: Vem skal köpa den ?

Vem skal skaffa den ?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#1 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 11 October 2005 - 12:01

Jag skal boka den i dag :D

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#2 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 11 October 2005 - 14:04

Vill inte ha spelet, väntar in Zelda: Twilight Princess istället. ;)

#3 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 11 October 2005 - 15:12

skaffar det på annat vis.

En i klassen är köpgalen och köper spel bara för att sen spela det en gång eller två, och sen tröttna på det :)

Då passar man på att låna spelet, sen crackar man det och så har man det tills man tar bort det :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#4 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 11 October 2005 - 16:14

Skulle vara kul att spela det, då jag gillar de andra spelen, men jag vet inte om min dator pallar...vad är det för systemkrav?
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#5 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 11 October 2005 - 18:17

Jag antar att det är samma systemkrav för demot som för fullversionen, och på den officiella sidan står det

1.6 Ghz Processor
256 MB of RAM
64 MB Video Card with HW T&L
370 MB of Hard Disk space
DirectX 9.0c

Nu vet jag inte vad du har för dator, men de flesta har väl bättre nu för tiden :)

Edited by Hofling, 11 October 2005 - 18:18.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#6 sidios

sidios

    Commander

  • Members
  • 190 posts
  • Location:Aalborg

Posted 11 October 2005 - 18:28

Kanske köpa den när den er på rea. det spil jeg venter på i år er civilization 4 som skulle komme til jul. :)

#7 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 11 October 2005 - 18:49

Faktum är att jag planerar en uppgradering av datorn just för att kunna spela Age of Empires 3. Ska köpa i affären.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#8 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 11 October 2005 - 19:05

Nja, jag ser mest fram mot Hammer & Sickle.

UFO: Aftershock vill jag nog prova först, men enligt förhands-tittar ska den vara åtskilligt bättre än sin föregångare.

The Fall; Last days of Gaia är jag nog mer tveksam till, Engländer version verkar vara vaporware.

Jagged Alliance 3D är jag väldigt tveksam till. Mistland har ju fått krypa till korset för att de tänkte göra RTS av det, plus att de aldrig klämt fram ett vettigt spel så vitt jag vet.

F. ö. är det väl Fallout 3, men med Bethesda så vete f... Sorgligt att läsa alla Van Buren-dokument som poppar upp som finnar på en 15-åring. :(
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#9 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 11 October 2005 - 22:26

Å ja har köpt en ny jäkla dator för 15 000 för att kunna spela detta spelet!
I love the smell of napalm in the morning

#10 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 11 October 2005 - 22:29

Jag vet inte om JA3 bytt namn eller om det här är nån spin off men...Brigade E5: New Jagged Union Jag tycker det ser lovande ut och ag hoppas hoppas hoppas att det blir bra.

Men mest ser jag fram emot Civilization IV som ser ut att bli inget mindre än ännu ett mästerverk i världens bästa spelserie.

Sen är jag försiktigt optimistisk till Heroes of Might and Magic V. Det kan ju inte vara sämre än 4:an iaf...

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#11 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 12 October 2005 - 15:22

provade demot. först i huvudmenyn hackade det hur mycket som helst. drog ner alla inställningar till lägsta och då gick det mycket mer smooth. startade campaign, då kraschade datorn mitt i intro-filmen. provade skirmish istället, och det funkade som det skulle, men jag kom på att jag bara inte orkade lära mig allt... så började jag undra hur jag hade lärt mig att spela 1an och 2an :P

väldigt tveksamt om jag köper detta spel. när vår nya dator kommer (om 1 eller 2 månader) ska jag först och främst köpa fear, där demot påminde om half-life 1s lägre grafik-inställningar :P men coolt var det! :D
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#12 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 12 October 2005 - 15:27

X-Men Legends 2 kommer ju till PC i höst också...det verkar klart intressant! Sen har det ju nyligen kommit ett äventyrsspel som heter Farhrenheit, och verkar mycket lovande...Tyvärr har min dator inte speciellt bra prestanda för spel och sånt :(
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#13 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 12 October 2005 - 17:28

farhenheit "köpte" jag genom en kompis under ett lan. det tar ju stor plats (5 gb för "cd:n" och 5 gb som installeras på datorn) men det är väldigt nyskapande och coolt!
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#14 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 October 2005 - 17:34

Vill inte ha den.

Sparar pengarna till annat, en GameCube kanske med Zelda spelen :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#15 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 13 October 2005 - 02:44

Jag vet inte om JA3 bytt namn eller om det här är nån spin off men...Brigade E5: New Jagged Union Jag tycker det ser lovande ut och ag hoppas hoppas hoppas att det blir bra.

Doh, hur kunde jag glömma det?
Så vitt jag vet är det Shaun Lyng och en snubbe från en rysk gamesite som är fäder till det.
Jag testade nå'n rysk alphademo för nå't halvår se'n och det verkade ha potential. :rambo:

Edit: En uppdaterad beta-demo finnes, med möjlighet att patsja till engelska. Click me! Click me! :cool2:

Edited by Kizmiaz, 13 October 2005 - 03:01.

../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#16 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 14 October 2005 - 09:27

farhenheit "köpte" jag genom en kompis under ett lan. det tar ju stor plats (5 gb för "cd:n" och 5 gb som installeras på datorn) men det är väldigt nyskapande och coolt!


Körde igenom demot igår...visst var det nyskapande och coolt, men inte så att jag verkligen vill köra igenom hela spelet...Men kanske, det är ju trots allt höstlov snart :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#17 Dan-Arsel

Dan-Arsel

    Cadet First Year

  • Members
  • 6 posts
  • Location:Stockholm

Posted 19 October 2005 - 10:03

Jag funderar också på att köpa Hammer and Sickle, det verkar vara ett mycket bra spel med sköna intrigverk och komplotter. Tycker om världskrigsspel i bra anda, och jag har hört att detta ska vara väldigt bra.

Vad gäller Age of Empires III så ser jag verkligen fram emot det. Har i stort sett spelat sönder 2:an, och tröttnat nu det senaste året. Mythology var ingen höjdare, även om grafiken var skön. Tydligen så kommer 3:an att slå Mythologys grafikstruktur ganska stort, åtminstone att döma från bilder och annat på hemsidan.

Jag hoppas på bra och historiska campaigns, och helst att det inte blir för mycket skjutvapen (bara kanoner och katapulter). Funderar på om det vore bra om dem gick lite framåt i tiden, eller om dem ska köra samma stil som Age of Empires I, men med campaignkapaciteten och spelkänslan från 2:an.
"mummel"

#18 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 19 October 2005 - 19:54

Jag funderar också på att köpa Hammer and Sickle, det verkar vara ett mycket bra spel med sköna intrigverk och komplotter. Tycker om världskrigsspel i bra anda, och jag har hört att detta ska vara väldigt bra.

Jag hoppas att du vet att det är TBS-spel. Alltså väldigt olikt Warcraft och AoE som är RTS. Har du spelat föregångarna (Silent Storm) så vet du ju vad som gäller, annars finns en 200 MB demo till S2 här. :)

(Apropå S2. Skönaste kommentaren jag sett var från en rescensent som tyckte, angående grafiken och T&L, "Kosta på den här typen av spel sådana effekter är som att pin-stripa en John Deere!" :D
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#19 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 20 October 2005 - 08:43

Mythology var ingen höjdare, även om grafiken var skön


Instämmer där , har bara provat spelet 3 gånger så gav jag upp :( , men det ligger kvar her hemma :)

Min 2 er också spelat sönder :lol: den er så repig nu :(

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#20 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 20 October 2005 - 11:34

Själv älskade jag Age of Mythologys, men har nog spelat Age of Empires 2 mest i antal timmar, mer än något annat spel..
Så jag kan lugnt säga att jag inväntar Age Of Empires 3 men största förväntan!
I love the smell of napalm in the morning

#21 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 20 October 2005 - 14:21

Vilken er eran favorit " miljö " vet ej hur man beskrivar det .

Typ Black Forest , continental eller gold rush ?

Min er goldrush och jag älskar vara britterna eller franks :D

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#22 Dan-Arsel

Dan-Arsel

    Cadet First Year

  • Members
  • 6 posts
  • Location:Stockholm

Posted 21 October 2005 - 10:08

Jag föredrar att vara franker eller britter, jag med. Speciellt när man kör mot andra slags kulturer, som azteker eller japsar. Sen tycker jag om att köra islands eller team islands, så att man hinner bygga upp en stor och skön armé. Då gör ju datorn (om man kör på högre svårighetsgrad) det med, så blir det maxade sammandrabbningar.

Angående Mythology så tycker jag att det var för mycket "baserat" på magi och förbannelser. Den med bästa "mana" var också den som vann.
"mummel"

#23 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 21 October 2005 - 16:17

Jag har faktist redan införskaffat AOE3...Det var min brorsas kompis som vi fick det av. Vet inte riktigt hur han fick tag i det, men sånt blir man bara dum i huvudet att grubbla över ;)

Hursomhelst har jag inte hunnit spela så mycket, men det verkar helt OK. Det påminner VÄLDIGT mycket om AOE2, på gott och ont. Men det är i alla fall lite skön nostalgi, eftersom jag spelade AOE2 väldigt mycket för 5-6 år sedan. Det är snygga miljöer, men tyvärr ser inte byggnader och människor så jättebra ut, men det är ändå väldigt snyggt för att vara ett strategispel...Jag ska spela mer för att skaffa mig en bätte uppfattning, så jag återkommer väl senare...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#24 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 05 December 2005 - 08:30

Jag tycker den er svår :(

Fattar nästan ingenting .

Hur hittar man en idle villager f.ex ?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#25 -Alpha-

-Alpha-

    Cadet First Year

  • Members
  • 4 posts

Posted 06 December 2005 - 19:40

Min kompis har det!
Ser rätt fräkt ut faktiskt.
Hoppas den som köper gillar det! :blush: