Jump to content

Photo

Absolut sämsta film..Någonsin...


  • Please log in to reply
84 replies to this topic

#76 Psylocke

Psylocke

    Lieutenant

  • Members
  • 85 posts
  • Interests:X-Men, Naruto, musik, filmer, djur, slash/yaoi...

Posted 17 July 2006 - 00:39

Hollywood har slängt ut sig en massa skit, några har jag lyckligtvis glömt bort (jippi för dåligt minne!!) samt lyckats hålla mina stackars ögon borta från de värsta, men några av de sämsta som jag fortfarande kommer ihåg är Pearl Harbour (skjuter hellre mig själv i benen femton gånger om än att se den igen!!), Hulken, Mission to Mars, Jurassic Park 2 och 3, Air Force One, Independence Day.... de flesta filmer som glorifierar USA får mig att vilja kräkas.


>Vilken film hade ni störst förväntningar på och sedan blir mest besviken av?

Brokeback Mountain, faktiskt. Hade sett fram emot den så länge, och visst, den var snyggt filmat men storyn var lite väl långtråkig. Absolut inte värd all uppmärksamhet den har fått.
DeviantART - Mina teckningar, etc
official NARUTO fanatic!!! yay för NaruSasu yaoi! <3
It was, like, we were all such sort of Jackson followers, that he could've said anything and you'd go, "Yeah, sure"... "So at this point, Aragorn grabs Legolas and tongues him", and you'd go "Oh, yeah, that makes sense". - Orlando Bloom, Return of the King Extended DVD, Cast Commentary
"Yeah, I'm squealing! That's the sound you make when your best friend takes a gun and stabs you in the back right infront of your eyes!" - Shawn Hunter

#77 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 17 July 2006 - 14:59

Alla Michael Bays skräpproduktioner, särskilt Armageddon, plus allt som verkar inspirerat av dem, typ Face/Off eller hur fan det skrivs. Ren dynga. Finns inget som stinker lika mycket som dessa C-rullar, där allting är påkostat men manusen verkar skrivna av åttaåringar med ADHD.

#78 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 18 July 2006 - 09:20

Hollywood har slängt ut sig en massa skit, några har jag lyckligtvis glömt bort (jippi för dåligt minne!!) samt lyckats hålla mina stackars ögon borta från de värsta, men några av de sämsta som jag fortfarande kommer ihåg är Pearl Harbour (skjuter hellre mig själv i benen femton gånger om än att se den igen!!), Hulken, Mission to Mars, Jurassic Park 2 och 3, Air Force One, Independence Day.... de flesta filmer som glorifierar USA får mig att vilja kräkas.

Kan hålla med om det mesta här men att "Mission to Mars" är så dålig som många vill påskina protesterar jag emot. :)
Den är sorgligt underskattad med väldigt bra effekter, lite långsam men omsorgsfullt berättat av Brian de Palma. Historien är bra SF med en teori om hur livet uppstod på jorden och det visas i en hisnande scen inuti "The Face".
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#79 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 July 2006 - 09:30

Hollywood har slängt ut sig en massa skit, några har jag lyckligtvis glömt bort (jippi för dåligt minne!!) samt lyckats hålla mina stackars ögon borta från de värsta, men några av de sämsta som jag fortfarande kommer ihåg är Pearl Harbour (skjuter hellre mig själv i benen femton gånger om än att se den igen!!), Hulken, Mission to Mars, Jurassic Park 2 och 3, Air Force One, Independence Day.... de flesta filmer som glorifierar USA får mig att vilja kräkas.

Kan hålla med om det mesta här men att "Mission to Mars" är så dålig som många vill påskina protesterar jag emot. :)
Den är sorgligt underskattad med väldigt bra effekter, lite långsam men omsorgsfullt berättat av Brian de Palma. Historien är bra SF med en teori om hur livet uppstod på jorden och det visas i en hisnande scen inuti "The Face".

Håller med om det. Mission to Mars är faktiskt OK. Det finns bra mycket sämre filmer. "Alexander" (Med Colin Farrel och Angelina Jolie) tex.

Edited by XC, 18 July 2006 - 09:31.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#80 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 18 July 2006 - 11:28

Historien är bra SF

Bättre F än S. Jag kommer ihåg en scen då de tittar på en litet fragment av en DNA-dubbelhelix, en frågar "är det som vårt?" och en annan svarar "nej, det saknas två kromosomer." :rolleyes:
Jag minns inte detaljerna av hur marsianerna ploppar ner sin arvsmassa på jorden och det på nåt sätt orsakar den Kambriska explosionen men jag tror inte det håller för en granskning.

#81 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 July 2006 - 11:50

Mjolnir: SF = Science Fiction. Det är inte meningen att allt skall gå ihop vetenskapligt. ;)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#82 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 18 July 2006 - 15:12

Kan hålla med om det mesta här men att "Mission to Mars" är så dålig som många vill påskina protesterar jag emot. :)
Den är sorgligt underskattad med väldigt bra effekter, lite långsam men omsorgsfullt berättat av Brian de Palma. Historien är bra SF med en teori om hur livet uppstod på jorden och det visas i en hisnande scen inuti "The Face".

Tyckte den filmen började intressant. Men det som tar ner filmen till sopcontainersnivå var det ruskigt dåliga slutet. Jag pallade inte med det bara, det blev på tok för mkt.
I love the smell of napalm in the morning

#83 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 July 2006 - 15:18

Det är bättre än att alla återvänder hem och tas emot som hjältar. Gillar att det var lite av ett oväntat slut där inte alla huvudpersoner 'levde lyckliga i alla sina dagar'. ;)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#84 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 18 July 2006 - 16:20

Det finns väl fler alternativ än att de skulle åka hem å bli hjältar. Alla kunde ju ha dött av en meteor exempelvis :D
I love the smell of napalm in the morning

#85 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 18 July 2006 - 18:08

Tyckte den filmen började intressant. Men det som tar ner filmen till sopcontainersnivå var det ruskigt dåliga slutet. Jag pallade inte med det bara, det blev på tok för mkt.

tyckte det var ett perfekt slut på filmen :) hisnande tanke att få en inbjudan att få följa med till deras andra värld de evakuerades till. Prententiöst?? javisst men ändå effektfullt :)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24