Jump to content

Photo

Rambo 4 - Komplett med Stallone


  • Please log in to reply
87 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 October 2005 - 17:16

Feed: FearsMagazine
Title: STALLONE BACK IN COMBAT FOR FOURTH 'RAMBO'

BY Tatiana Siegel
{Hollywood Reporter} - The franchise that drew "First Blood" is back with a fourth installment. Millennium Films in conjunction with Emmett/Furla Films and Equity Pictures are partnering on a $50 million "Rambo IV." Sylvester Stallone is attached to star. The story centers on former Vietnam vet John Rambo, who is living a reclusive life back home in the U.S. But when a girl goes missing, he is forced to abandon his quiet lifestyle and take justice into his own hands. No director is attached, and the screenplay is in the early stages.

Actions Read on | Mail

Jag läste boken - sen kunde jag inte med filmerna... En 4a kommer inte ändra den uppfattningen... :P

John Rambo (2008)

25.03.2007: Korrigerade titeln, lade till länk till IMDB
09.01.2008: Svenskt premiärdatum.

Edited by XC, 09 January 2008 - 18:35.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 28 October 2005 - 17:54

Ja, vad heter boken på svenska? Mina föräldrar har den i bokhyllan vet jag, men den har inte blivit läst av mig!

Nej, filmerna är inga höjdare, den första går an, men sen...del två å tre är riktigt dåliga.

Dock behövs ikonen Rambo, å nånstans tycker jag alltid att det är kul med actionhjätar å deras tuffa roller, så visst kommer den avsynas av mig!
I love the smell of napalm in the morning

#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 October 2005 - 18:03

Boken heter "Tvekampen" (First Blood i original) på svenska och är skriven av David Morrell.

Dock så tycker jag att slutet suger eftersom det är uppenbart att Rambo dör i boken.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 28 October 2005 - 18:42

Har läst boken och sett alla filmerna. Och visst är det väl kul med lite hjärndöd action ibland. Första filmen är bra i alla fall. Boken var helt okej den med. Uppföljarna suger.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#5 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 October 2005 - 18:50

Jag tycker, efter att ha läst boken, att filmerna är bra mycket förlåtande. I boken får man verkligen reda på vilken dåre Rambo verkligen är, medan det i filmen målas upp som om Poliserna verklige provocerar honom.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#6 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 October 2005 - 20:00

Rambo :urk:
Tyckte inte den var bra då, och inte nu heller.
Råkade knäppa över på femman när dom visade den för ett par helger sen
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#7 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 October 2005 - 20:19

Hjärndöd Anabolbyggda Adrenalinstinna muskelbergs action när den är som allra bäst (?). :P

Edited by XC-SE, 28 October 2005 - 20:20.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#8 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 October 2005 - 20:23

Posted Image
Precis
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#9 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 29 October 2005 - 03:41

Har väl aldrig gillat filmen direkt.
Jag minns att jag baxnade när jag fick veta att "Rocky" skulle spela Rambo! :huh:

Personligen hade jag föredragit Donald Sutherland (Helknäpp/Oddball i Kellys Hjältar) i en mer "bok-trogen" version, vadande i fladdermusskit och mumsande gammal seg uggla. :urk:
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#10 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 30 October 2005 - 15:26

Första "Rocky" var riktigt bra och även "Rambo I" hade sin charm imho... :)
men har karln gjort något bra sen Copland 1997? :unsure:
han kanske inte har råd o köpa korv längre och måste mjölka ur det han gjorde någorlunda hyfsat på mer pengar... :rolleyes:
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#11 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 30 October 2005 - 17:35

men har karln gjort något bra sen Copland 1997?


Nej det tycker jag inte, hans senaste filmer har varit riktigt usla. Copland var den sista jag uppskattade, och tycker jag riktigt bra om, tillochmed Stallone som skådis(!?!).

Jag saknar våra gamla 80-tals actionstjärnor, Stallone, Schwarzenegger, Van Damme (egentligen inte van Damme.. men men..). Idag ser jag bara en lysande stjärna på de tuffa actionhjältarnas himmel, och det är Vin Diesel. Han har fysiken, attityden och det karakteristiska tufgfa oneliners efter att ha dödat sin skurk på ett också tufft sätt...
I love the smell of napalm in the morning

#12 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 October 2005 - 17:38

Det är väl egentligen/tom action-manus-författarna som du saknar? Action filmerna skrivs ju inte riktigt på samma sätt idag som på 80talet (och med tanke på att 80talet passerades för 15 år sedan så är det gaska naturligt).

Edited by XC-SE, 30 October 2005 - 17:38.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#13 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 30 October 2005 - 17:48

Det är väl egentligen/tom action-manus-författarna som du saknar? Action filmerna skrivs ju inte riktigt på samma sätt idag som på 80talet (och med tanke på att 80talet passerades för 15 år sedan så är det gaska naturligt).


Jo, det är ju symbiosen mellan manus, dialog och skådisarna som kronan på verket som gjorde de "stora" actionfilmerna på 80-talet. Och nej, det görs verkligen inte sådana här filmer längre, på både gott och ont.
En av mina actionfavoriter från den gyllene tiden är "Stone Cold" med den amerikanske footballspelaren Brian Bosworth i huvudrollen och med Lance Henriksen och William Forsythe som kända namn. En riktig höjdarrulle!!!
I love the smell of napalm in the morning

#14 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 October 2005 - 18:06

80talet präglades lite, generellt, av en lekfullhet. Tekniken började bli bättre. (Stor)Filmerna de senaste decenniet har präglats av en kommersiell hysteri - filmerna skapas inte för att underhålla eller njutningen att förmedla en god historia - utan fram för allt för och tjäna pengar.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#15 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 30 October 2005 - 20:51

Själv hatar jag Vin Diesel, tyckte att han var rätt hemsk i XXX en film som jag också hatade. Jag också saknar 80-talets tough guys.


Första Rambo-filmen såg jag om ett tag sen när jag var fortfarande i militären och märkte hur mycket den hade åldrats, själva manuset var fortfarande rätt bra, det skulle vara en rätt bra "Man blir sjuk i huvet av krig" film med någon som inte är lika stel som Stallone (ok han var bra i Copland, jag kan gå med på det) fick hela DVD boxen med Rambo 1-3 i julklapp från syrran, ok hjärndöd underhållning kanske..men de filmerna visar verkligen sin ålder på DVDn...Rambo tänder eld på killar och de springer runt och skriker och man klart ser att alla har på sig tjocka skyddsdräkter...Rambo wastar vildsvin med en kniv och skär dem i perfekta bitar :rambo: :lol: Sånt märkte jag aldrig när jag såg på filmerna med en 7 årings oskuldsfulla ögon. ;)
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#16 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 October 2005 - 21:20

Boken visar ju med all tänkvärd tydlighet vilket psykfall Rambo är. Tex första gången som han ser poliskomisarien (Sheriffen?) så ser han en utmärkelse (militär sådan) och börjar genast på och klura vilket det kan ha varit.

Vet inte om man kanske hade svårt med att överföra det till film, eller om man het enkelt struntade i det. Och sedan som sagt om jag tolkade det rätt så dör John Rambo i boken !

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#17 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 30 October 2005 - 21:22

Boken visar ju med all tänkvärd tydlighet vilket psykfall Rambo är. Tex första gången som han ser poliskomisarien (Sheriffen?) så ser han en utmärkelse (militär sådan) och börjar genast på och klura vilket det kan ha varit.

Vet inte om man kanske hade svårt med att överföra det till film, eller om man het enkelt struntade i det. Och sedan som sagt om jag tolkade det rätt så dör John Rambo i boken !


Det stämmer
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#18 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 October 2005 - 21:50

Ganska så rejält också. :rambo:
*Hockey och superhjältar*

#19 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 05 November 2005 - 17:49

Varför mer Rambo? Har Stallone det lite knackigt eller? Egentligen har gubben bara gjort det 3 bra filmer under hela sin karriär.

Dvs
Första Rambo filmen (hette väl First Blood va?)
Rocky 1
Cop Land

Bubblare: Judge Dredd, Demoliton Man och Death Race 2000 (egentligen usla men på ett kul sätt :) )

Allt annat är bara B-Action. Sånt har ju sin charm också, men vill jag se B-Action så föredrar jag Schwarzenegger framför Stallone. Arnie har ju i alla fall humor :D Stallone och humor... minns ni "Oscar" Sämre komedi får man leta efter! Usch :(

Winter is Coming


#20 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 07 November 2005 - 11:24

Har Stallone det lite knackigt eller?




Troligtvis. Både Rocky och Rambo filmerna (som det ska komma två till av) tillhör ju hans största framgångar, och eftersom typ allt annat han gjort, med undatag för COPLAND så antar jag att han vill ha en jäkla massa pengar och få 2 hitfilmer på äldre dagar.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#21 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 07 November 2005 - 16:02

Detta gav mig inspiration till en ny poll.. kolla in
I love the smell of napalm in the morning

#22 Way of the Dragon

Way of the Dragon

    Lieutenant

  • Members
  • 84 posts

Posted 28 November 2005 - 00:08

Rocky II , III & IV var jo underholdende , could've been much worse ;)

Rambo 2 & 3....:/

If he dies , he dies (sitat Ivan Drago , Rocky IV)

#23 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 08 January 2006 - 14:10

yess!! kolla in nya teaseraffischen! knappast den officiella, eftersom produktionen är i ett tidigt stadium, men ändå! Sly blir 60 i år, samma dag som jag fyller. Men ändå ska han ut i enmannakrig...

Attached Files


Edited by Ned Flandiddelianders, 08 January 2006 - 14:12.

I love the smell of napalm in the morning

#24 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 31 July 2006 - 17:47

Originalartikeln

Rambo IV ska gå in i produktion i oktober och Sylvester Stallone har i intervju berättat lite om filmen. Bland annat ska Sly ha ringt upp Soldier of Fortune för att hitta den rätta konflikten för filmen (det blev Burma). Finansiärerna ska också ha krävt att 60-åringen omger sig med ett gäng yngre förmågor i filmen. Läs mer hos Entertainment Weekly.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#25 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 March 2007 - 08:24

First Shots of Stallone as Rambo - ComingSoon.net

The first shots of Sylvester Stallone in John Rambo have surfaced at FlynetOnline. The photos are of Stallone in character filming in Thailand.

In the movie, also starring Sam Elliott, Matthew Marsden and Sai Mawng, renegade Vietnam War veteran John Rambo comes out of retirement as a boat repairman in Bangkok to track down missionary aid workers who have disappeared in the jungles of impoverished Myanmar.

Click here to view the pics!


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)