Jump to content

Photo

Sweeney Todd (2006) (TV)


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 July 2008 - 11:52

Ett litet filmtips. Har inte sett denna TV-Film själv men såg för ett tag sedan hos den lokala filmuthyraren att det fanns ytterligare en filmatisering av Sweeney Todd. Enligt Discshop är filmen inte ens släppt i sverige än vilket gör att denna visning på TV4 känns lite exklusiv. Efter att jag såg i TV-Tidningen att den skulle visas har jag läst lite om denna version och tycker den känns så pass intressant att jag vill se den. Letade upp lite mer info för den som vill läsa.

IMDb ~ BBC ~ Recension @ Reel.Com ~ Recension @ The Science Fiction, Horror and Fantasy Film Review

TV4.Se

Brittisk rysare från 2006. Livet på gatorna i London år 1765 är inte lätt för de svaga, endast de tuffaste överlever. Sweeney Todd växte upp i Newgatefängelset efter att han blev fälld för ett brott han inte begått. Nu försöker han leva ett enkelt liv och försörjer sig som barberare. En dag kommer en av de sadistiska fångvaktarna som gjorde Sweeneys barndom till ett levande helvete av en tillfällighet till Sweeneys affär. Sweeney blir illa berörd av hans närvaro men inser att han nu har sin chans att hämnas.

Sweeney Todd försörjer sig barberare i London i mitten av 1700-talet. En dag får han en möjlighet att hämnas på en man som förstörde hans barndom. Sweeney Todd är historia om kärlek, besatthet, mord och försoning.

Livet på gatorna i London år 1765 är inte lätt för de svaga, endast de tuffaste överlever. Sweeney Todd, spelad av Ray Winstone, växte upp i Newgatefängelset efter att han blev fälld för ett brott han inte begått. Nu försöker han leva ett enkelt liv och försörjer sig som barberare. En dag kommer en av de sadistiska fångvaktarna som gjorde Sweeneys barndom till ett levande helvete av en tillfällighet till Sweeneys affär. Sweeney blir illa berörd av hans närvaro men inser att han nu har sin chans att hämnas.

Sweeney Todd är en brittisk rysare från 2006.

I övriga roller: Tom Hardy, David Warner, Essie Davies.

Regissör: Dave Moore


Edited by Cartman, 03 July 2008 - 11:56.


#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 July 2008 - 12:10

*springer genast iväg för atts tälla timern på DVDn*

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 July 2008 - 12:20

*springer genast iväg för atts tälla timern på DVDn*


:thumbsup:

Jag väntade just på din entré här i tråden. Fick för mig att även du kanske skulle bli intresserad av att se denna då du också fastnade för Sweeney Todd samtidigt som mig.

#4 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 July 2008 - 12:38

:D

Jag har inte vågar mig på stumfilms versionen du såg än - men det kommer antagligen den ockå. :lol:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#5 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 July 2008 - 12:54

Heh, den är inte så tokig faktiskt. Jag tycker det är oerhört kul att se dom olika versionerna man kan komma över nu när man fått upp ögonen på Sweeney Todd. :)

#6 Rickard_K

Rickard_K

    Cadet First Year

  • Members
  • 5 posts

Posted 27 July 2008 - 15:16

Jag såg denna på DVD för ett tag sedan, och kan säga att den är RIKTIGT bra.

Här är lite mer info:

Sweeney IMDB
Hjälp gärna till att skriva recentioner på böcker på nätet, där jag hjälper till då och då :)