Jump to content

Photo

Doctor Who - Spoilers Säsong 8/34


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 January 2014 - 20:52

Första bilden på 12:e Doctor's kläder:

 

1176385_810531222294240_1619617419_n.png


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 27 January 2014 - 21:49

Japp. Väldigt doktor 3, vilket naturligtvis gillas... :)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 March 2014 - 17:37

Kate O'Mara som spelade The Rani gick bort idag. R.I.P!


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 13 July 2014 - 10:45

Ett gäng säsong 8-scripts + iaf första avsnittet (i svartvitt och med ofärdig CGI) har läckt och ligger på piratbukten ifall nån är extremt otålig.


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 July 2014 - 15:15

Trailer som avslöjar att Doktorn nu är över 2000 år gammal (påtiden de rättade RTD's miss med åldern):

 


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 August 2014 - 00:10

Säsong 8's intro är i grunden skapat av ett fan. Introt har blivit en sensation och Moffat älskade introt så mycket och ansåg att det var det bästa introt sedan serien startade, så han bad om tillåtelse att använda det (och vilket fan skulel tacka nej till att få ha skapat någonting för den officiella TV-serien) och hans teckniker gjorde om den till en officiell version.
Jag har inte sett den officiella versionen men någon som har sett den säger att de är rätt identiska. De största skillnaderna är att den officiella inte har "The Seal of Rassilon" (vilket jag håller med om inte riktigt passar in), lite andra färger och namnen kommer lite senare. Och givetvis så är musiken annorlunda. Ni har säkert redan sett orginalversionen men om inte, se den här för den är verkligen fantastisk:
 


Edited by Crusader, 17 August 2014 - 00:14.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#7 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 August 2014 - 00:58

Titlar på avsnitten samt info om vem som har skrivit manus samt regisserat dom.

 

http://www.bbc.co.uk...Titles-and-More

 

Spoiler



#8 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 August 2014 - 05:10

Tycker det är synd att Mark Gatiss åter igen bara skriver ett avsnitt.


8/34x1: "Deep Breath"

Alltid roligt att återse Madame Vastra (lite perverst hur hon både blir sexuellt upphetsad av och äter människor), Jenny och Strax. Och givetvis Doctor 11. Minst sagt oväntat.

Man fick inte se så mycket av den nya Doktorns karaktär. I början kopierade han mäst Doctor 11 och sedan blev han en aning blandad. Känns som att det kanske är medvetet och kommer att ta en stund. T ex så avslöjade de aldrig om Doktorn knuffade robot-mannen i slutet eller inte. Men han är uppenbart mer frispråkig och "rude". Jag förstår också nu vad de menade att den nya Doktorn och Clara kommer dåligt överens.

Känner ni igen skurkarna i det här avsnittet så beror det på att de har varit med tidigare. Clockwork androids var tidigare med i avsnitt 2/28x4: "The Girl in the Fireplace" där han träffade de som var på SS Madame de Pompadour, systerskeppet till det skepp (SS Marie Antoinette) de från det här avsnittet var ifrån. Då båda skeppen kunde resa i tiden så hade de visst rest till olika tidsåldrar och det här hade blivit strandad på Dinosaurtiden, eller kanske de var på den tiden när skeppen gick sönder. Uppenbart måste skeppen ha varit menniskoskepp från början.

Lite kul med den gigantiska Tyrannosaurusen och hur alla säger att de inte blev så stora vilket Madame Vastra påstår att de blev, då hon levde på den tiden. Känns som att Moffat ville ha att en Tyrannosaurus som har svalt TARDIS så gärna att han ändrade deras historia och alla fakta om dem bara för att få sin vilja fram. :P

Ang. slutet. Den galna kvinnan Missy i slutet som visst är ansvarig för att hålla Doktorn och Clara ihop tror jag är en äldre Clara pga hårstilen och hur hon kallar honom sin pojkvän men det kan vara medvetet gjort för att få folk att tro det när det handlar om något annat.

Som alla regenereringsavsnitten så är det här ett svårt avsnitt att veta vad man tycker om då man pressenteras för en ny Doctor och dessutom en som inte riktigt är färdig än men ett mycket bra avsnitt ändå.

Jag ser verkligen fram emot nästa avsnitt med Daleks ! :D


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#9 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 24 August 2014 - 08:51

Saknar du Gatiss så finns ju alltid det här (länkar till hans första).. ;)

 

http://www.bigfinish...ntasmagoria-620

 

Mycket bra avsnitt för övrigt. Skönt med en äldre doktor igen ett tag (inget emot Tennant eller Smith, men ombyte förnöjer).

 

Enda nackdelen är att det var så lång tid sedan senaste avsnittet....


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#10 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 November 2014 - 05:06

Kanske det. :)

 

 

8/34x11-8/34x12:
 
Första delen var jäkla bra! Jag rös och skakade i hela kroppen! Hade aldrig väntat mig att Missy var The Master! Blev så glad att h*n var tillbaka igen så jag brydde mig inte att The Master nu var en kvinna. Bra spelad också även om jag önskar lite att de slutade göra karaktären galen.
 
Andra delen var mer svår att veta vad jag tycker om den. Saker hoppade hit och dit helatiden med den ena twisten efter den andra, den ena tokigare än den andra och vissa saker förstod jag inte orsaken till. T ex så verkade göra Doktorn till Jordens President bara vara för att göra en scen med ett flygplan. Och jag hatade verkligen att de dödade Doktorn's stora fan som nu bar en fluga.
Och slutet med att The Master's hela plan var att ge Doktorn makt så att de kunde bli vänner igen var lite sådär. Sedan så förstår jag inte hela grejen med att de dödade Mr. Pink, man fick ju se en framtid där de hade fått barn. Jag är iallafall glad att The Master inte dog iallafall.
 
En scen jag verkligen gillade var när Doktorn föll mot marken. Verkligen cool. Och så gillade jag hyllningen till The Brigadier och hans skådespelare, och hur han fick den salut han alltid ville ha.
 
Sedan har vi scenen under sluttexterna. Äntligen så träffar Doktorn Jultomten. :D
 
 
Moffat var verkligen på ett lurigt humör. Med trailern inför sista avsnitten som fick en att tro att Clara var skurk och hade lurat Doktorn helatiden. Och introt till sista svnittet som lurade oss att hon igentligen var Doktorn. :P
 
 
En bra säsong, tycker jag. Den flippade rätt ordentligt i sista svnittet som är ett som man nog antingen gillar eller hatar. Själv så gillade jag nog det men hur mycket vet jag inte. Som sagt, ett väldigt spritt sista avsnitt. Kanske hade det varit bättre om de höll sig till vad förra avsnittet hintade om, en gammal hederlig invasion.


Edited by Crusader, 10 November 2014 - 05:07.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#11 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 23 May 2015 - 16:03

säsong 8 finns nu på netflix. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier