Jump to content

Photo

Sinbad - Season 1 [2012/UK] | Spoilervarning!


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 July 2012 - 18:08

Passade på idag att se första avsnittet av den nya brittiska Sinbad-serien. Ett klipp släpptes för ett tag sedan och det var väl inget man blev till sig i byxorna över. Dock så måste jag säga att första avsnittet är rätt OK och jag känner avgjort att det kan vara värt att ge det något avsnitt till. Svårt att ange tonen redan nu, men det känns som om man vill göra en äventyrsserie i första hand och drama i andra - och det känns trevligt. Trevliga miljöer och helt godkända visuella effekter och cgin är avgjort godkänd. Inledningsvis himlade jag lite mot makupen på Sinbad: Svart kajal och (öh) kallas det "sotade ögon"? En tydlig influens från en viss karibisk pirat med fågelnamn antar jag... :P

--
Länkar är alltid bra att ha:

Edited by XC, 13 July 2012 - 18:49.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 July 2012 - 14:58

Den här har jag nog missat helt.

Fortsätter du att se den XC? Något som är så bra att du tycker att jag borde ge en chans? :)

#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 July 2012 - 16:51

Har halkat efter men skall försöka köa in ett avsnitt till framöver. Jag har för avsikt att försöka hänga med hela säsongen iaf.

Jag tycker du skall ge den en chans, det kändes positivt efter första avsnittet. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 July 2012 - 12:19

Får se om jag inte kan göra dig sällskap. Tror det går att ordna eftersom det är lätt att se avsnitten och dom är förhållandesvis korta. Kommer avgjort ge den en chans. :)

#5 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 July 2012 - 15:29

101: Pilot
Det första avsnittet gav mersmak. Det fanns inget som direkt störde upplevelsen för min del. Skådespelarna är bra i sina roller och en del av dem övertygar till och med. Gillade verkligen Janet Suzman som spelar "grandmother" även om jag tyckte att man kallade henne vid namn, dock utan att jag hörde ordentligt vad det i sådant fall skulle ha varit. Hon passade i varje fall i den rollen. Men flera andra stack också ut. Handlingen som sådan var också den bra. Även om det finns lite som man kan pusta till. Jag gillade att man inte ägnade hela avsnittet åt att Sinbad skulle gå till havs, utan att det skedde redan efter ungefär halva avsnittet. Det gav ett bra tempo. Även det visuella övertygade. Jag tycker att man har fått det att se bra ut med miljöer, både interiör som exteriör och jag gillar blandningen av att man har varit på en riktig inspelningsplats på Malta ocg filmat, för att sedan blanda det med datorgenererad sådan. Även specialeffekterna var bra. Som det där vattenmonstret. Eller havet över huvud taget. Det såg verklighetstroget ut och så gjorde även skeppet man färdades på. Kanske att det inte var fullt lika snyggt när Sinbad fick sitt halsband, men det var acceptabelt och inget som störde. Även musiken var lyckad. En bra blandning av lite mer klassiska exotiska rytmer, blandat med en mer modern tappning av detsamma.

#6 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 July 2012 - 18:27

Sinbad lyckas faktiskt bättre än vad tex Terra Nova (som ju ändå är beväpnad med Spilberg - åtminstone tillnamnet) att hitta det där som gjorde att jag följde Xena och Hercules slaviskt. Jag är inte säker på om det framkom i min första post: Sinbad är faktiskt riktigt lovande, mer lovande än andra seriers första-avsnitt jag sett i år.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#7 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 July 2012 - 12:21

Det framkom kanske inte så tydligt, men bra att du klargjorde det. :) Kul att du är lika positivt inställd till kommande avsnitt som jag är. Terra Nova har det lite svårt att fånga mitt intresse om jag skall vara ärlig. Vilket är synd då jag hade en del förväntningar på den serien. Allt är inte dåligt, men visst kunde det vara betydligt bättre.