Jump to content

Photo

Star Wars VII: The Force Awakens (2015)


  • Please log in to reply
139 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 October 2012 - 21:46

Ny Star Wars film (nr 7 i ordningen) är på gång.
Disney har visst köpt Lucas Film och planerar en ny SW film som ska komma år 2015

 

Disney buying Lucasfilm, prepping new 'Star Wars' movie for 2015 -- BREAKING | Inside Movies | EW.com

The force is strong with Mickey Mouse.

The Walt Disney Company announced on Tuesday that it is purchasing Lucasfilm in a stock and cash purchase valued at $4.05 billion.
The deal includes plans for Star Wars: Episode VII, aiming for release in 2015, with more Star Wars movies planned to “grow the franchise well into the future,” according to the release.
The deal also includes George Lucas’ companies like Industrial Light & Magic, and Skywalker Sound.

“For the past 35 years, one of my greatest pleasures has been to see Star Wars passed from one generation to the next,” said Star Wars creator and Lucasfilm CEO George Lucas in a statement.
“It’s now time for me to pass Star Wars on to a new generation of filmmakers. I’ve always believed that Star Wars could live beyond me, and I thought it was important to set up the transition during my lifetime.”

Veteran Hollywood producer Kathleen Kennedy, who recently became co-chairman of Lucasfilm, will become the studio’s president, reporting to Disney chairman Alan Horn. She will executive produce the future Star Wars films, with Lucas serving as a creative consultant.

 


Edited by Garm, 02 December 2014 - 23:55.
Ändring av titel. Tillägg av tagg.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 October 2012 - 22:14

Jepp. Och de planerar göra en film vart 2:a år.

De flesta tar den här nyheten som en katastrof men själv väljer jag att vänta och se hur det blir innan jag målar fan på väggen. Där finns så otroligt mycket möjligheter att göra film på i Star Wars universumet och många var ju faktiskt inte nöjda med hur George Lucas gjorde Episode 1-3 och de flesta fans har velat haft Episode 7-9 länge nu. Ända orsaken de inte har gjorts är att George Lucas inte orkar göra fler filmer.
Sedan hela hysterin att de ska blanda in Musse Pigg i det hela är samma som kom när Disney köpte Marvel men det har de ju faktiskt skött bra.

Jag väljer iallafall att vara possitiv tills jag får själ att vara annat. :)

Disney äger nu också Indiana Jones vilket kan vara glada nyheter för de av oss som vill ha fler filmer då de säkert kommer sätta fart på nästa film så det inte tar över 20 år till.

Rätt otroligt hur starkt Disney har blivit igen. Svårt att fatta att de höll på att gå omkull för 5 år sedan.

Edited by Crusader, 30 October 2012 - 22:31.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#3 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 30 October 2012 - 22:17

Det är ont om glada responser på detta, vad jag kan se. Jag är förstås också skeptisk, men tänker ändå unna mig att hoppas.


Det man undrar nu:

Kommer den tredje trilogin i trilogitrilogin bygga på de tankar George Lucas vid något tillfälle hade om en sådan?
Vore det bra eller dåligt?
Vet George Lucas förresten själv egentligen vad han hade tänkt?

Kommer Mark Hamill vara med??

#4 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 October 2012 - 22:31

Kommer Mark Hamill vara med??

Som farfar Skywalker då kanske ^_^

Jag säger varken bu eller bä just nu.
Man var ju lite orolig när Disney köpte Marvel, men det har dom ju skött riktigt snyggt.

Jag säger inte nej till en till trilogi (7-9) bara de inte hastar fram det.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#5 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 30 October 2012 - 22:33

Jag är försiktigt positiv faktiskt, jag har ofta funderat på hur Star Wars världen ser ut efter att imperiet besegrats.

Kommer Mark Hamill vara med??

Det undrar jag också, den stackarn har väl inte gjort nått vettigt alls efter Star Wars. Vore Kul att se han dra på sig en jedirobe igen och bygga upp Jedi-orden på nytt.

Winter is Coming


#6 Libby

Libby

    Senior Commander

  • Members
  • 357 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lilla huset på Prärien

Posted 30 October 2012 - 22:36

Låt oss då hoppas att det blir den fortsättning som planerades redan från början, alltså en fortsätning där "Return of the Jedi" avslutades. Vi har ju fått vänta i snart 30 år på att få veta hur fortsättningen skulle bli. Måhända har det gått en generation även i filmerna och vi får se samma skådespelare igen i dom gamla rollerna. Det vore ju kul! :thumbsup:

#7 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 30 October 2012 - 22:44

VANSINNE!! :o

Musen håller på att bli ALLSMÄKTIG... o.o

Vi går mot en framtid med MEGACORPS! Dom kommer att äga världen... vi kommer alla att tappa vårt privatliv. Kameror överallt. Ett människoliv kommer enbart vara värt krediten på vårt bankkonto. >:-((

( jaja, lite överdrift... men alla som läst Spider-man 2099 eller sett Brazil hajar)

Jag trodde allvarligt talat att detta var ett sublimt skämt först. Men tydligen inte... Det jag inte fattar är... VARFÖR säljer Lucas sina skapelser?? Han är ju bokstavligt talat den mest framgångsrike indie-filmskaparen och ägaren av figurer, NÅGONSIN... Varför sälja ut...? Finns ingen anledning.

Å andra sidan kunde jag inte se nån som helst anledning att sälja Ninja Turtles heller, men tji fick jag...

Är chockad och skakad å det grövsta. Det här ser verkligen inte bra ut... hur konglomeraten bara växer och sväller.

Edited by PredaBot, 30 October 2012 - 22:45.


#8 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 30 October 2012 - 22:46

Gärna fler Wars-filmer, men känner mig lite tveksam till att GL släpper kontrollen till Disney. Trodde först det var ett skämt men theforce.net skriver massor om det.
Går emot vad den yngre George Lucas stod för, vara oberoende mot dom stora filmbolags(imperierna) och så slutar det med att han säljer ut allt till den samme.
Trodde att det skulle stanna inom familjen, att Katie Lucas som skriver manus för Clone Wars var den som skulle ta över facklan och så småningom göra Ep 7-9.
Skit samma det är deras pengar, varför gnälla om man äntligen får återse Carrie Fisher, Mark Hamil & de andra gamlingarna. För Harrison Ford lär det krävas mer pengar vad du kan föreställa dig för att han ska dra på sig Han Solo-västen igen :D

#9 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 October 2012 - 22:47

Kommer Mark Hamill vara med??

Det undrar jag också, den stackarn har väl inte gjort nått vettigt alls efter Star Wars.

Har har ju blivit en av världens populäraste röstskådespelare. :) Framförallt så anser ju alla Batman fans att han är Joker.

Jag låter mig också vara lite försiktigt hoppfull på att vi får en fortsättning värdig. Vi vet ju alla att historien slutade inte där och bara Kejsarens kropp dog. Han säger ju rent ut att han kommer återvända.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#10 cyberhof

cyberhof

    Captain

  • Members
  • 442 posts
  • Gender:Male
  • Location:Starship Enterprise

Posted 30 October 2012 - 22:49

Ja det här var ju lite av en chock kan man lugnt säga...
Om jag citerar någon annan på ett annat forum så blir jag lite rädd måste jag säga om det nu stämmer..."Dom har redan gått ut med att dom kommer göra en till triologi. Och inte bara det, fler filmer därefter... "

#11 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 October 2012 - 22:58

Det stämmer. De planerar Episode VII-IX med 2-3 års mällanrum. Sedan kommer de besluta hur det blir efter det när de når dit. Men det hela tyder på att de planerar att basera på de idéer som George Lucas har skrivit ner om fortsättningen.

Jag trodde allvarligt talat att detta var ett sublimt skämt först. Men tydligen inte... Det jag inte fattar är... VARFÖR säljer Lucas sina skapelser?? Han är ju bokstavligt talat den mest framgångsrike indie-filmskaparen och ägaren av figurer, NÅGONSIN... Varför sälja ut...? Finns ingen anledning.

Jo, det finns en hel del anledningar. Det första är att George Lucas redan innan Episode 2 sa att han inte orkar göra fler filmer (när han skrotade planerna på Episode 7-9) och orsaken att Live Action TV-serien har tagit sådan tid är att han orkar inte stå i allt Star Wars längre.
En annan är, som han sa själv under pressreleasen, att han vill se Star Wars fortsätta efter hans död och har alltid velat det.
Det 3:e, och största, är att Disney har betydligt mer ekonomiska resurser att fortsätta Star Wars och Indiana Jones än Lucasfilm har. Det var bättre att sälja nu medans han kunde få bra betalt än att vänta tills hans bolag gick utför.

George Lucas kommer fortfarande vara ansvarig Producent för serien så han försvinne rinte ur det hela. Han kommer bara inte längre ha huvudansvaret för allt.

Det hela kommer till om vi vill ha mer Star Wars eller inte. Med George Lucas och Lucasfilm så kommer det inte ske i nhågon större utsträckning mer än några TV-spel, någon ny animerad TV-serie och möjligen Live-Action TV-serien om den någonsin blev klar.

Edited by Crusader, 30 October 2012 - 23:01.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#12 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 30 October 2012 - 23:05

Jag låter mig också vara lite försiktigt hoppfull på att vi får en fortsättning värdig. Vi vet ju alla att historien slutade inte där och bara Kejsarens kropp dog. Han säger ju rent ut att han kommer återvända.


Mark Hamil kommer garanterat ställa upp, och som nämnt är han en fantastisk röstskådis. På Star Wars Celebration IV i nämnde Carrie Fisher att hon var positiv till att ställa upp i en då eventuell sequell-trilogi. Peter Mayhew är givetvitvis på som Chewie. I böcker & serier har Kejsaren återuppstått via sina kloner, så visst finns möjligheten hur fantasilös den än må vara. Ian McDiarmid har i år blivit oväntad aktiv på Star Wars-konvent i USA, var väldigt insatt i den på is-lagda tv-serien. Han var väldigt sugen att spela Palpatine på nytt. Så om nu Disney ska mjölka ut allt var de kan av Star Wars, så hoppas jag dom åtminstone har respekten (och plånboken) att inte låta någon annan än Ian spela Palpatine.

I övrigt så är jag delad. Som Star Wars-fan superglad över nytt material, men en del av mig håller med vad Predabot skriver. Det är lite för stor maktkoncentration inom underhållningsindustrin nu. Vad ska hända med den heliga treenigheten:

Foxintrot
Lucasfilmintrot
A long time ago...

Det blir inte det samma med Jerry Bruckheimer/Disney-introt som inledande komponent. :cry:

#13 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 October 2012 - 23:11

Jo, där finns ju alltid en risk. Skulle Disney få en ledare som bara bryr sig om pengar (som EA fick och gick från världens snällaste spelskapare till världens elakaste) så blir det goda impiriet ont. Som tur är så har de en bra ledare nu som bryr sig och tror på att låta dotterbolagen ansvara för sina egna produkter utan att Disney lägger sig i men det kan ändras om t ex Disney skulle få ekonomiska svårigheter och aktieägaran skulle kräva en ny, mer ekonomisk, ledning.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#14 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 31 October 2012 - 00:02

Så klar med räkningarna och kan helt änga mig åt kvällen breaking news! Är detta verkligen sant?! Kan inte begripa att George Lucas säljer av allt nu, speciellt inte som han verkat mer engagerad i utvecklingen av Star Wars och fansen än vanligt. Det fanns 50 klara manus för Live action serien, att den sedan tillfälligt stoppades för att GL vill invänta tiden då teknikenkostnaden kan minimeras är bara typiskt honom. Han kunde nöjt sig med Battle Star Galactica-nivå på tv-effekterna, serien hade fått en publik ändå. Men George Lucas är på gott och ont perfektionist.Seth Green har berättat hur kul Lucas hade när de tillsammans spånade ihop idéerna till komande komediserien Detours. Följer man rapporteringen kring Clone Wars vet man att GL bidragit med mycket idéer, manus, hur nära sammarbete teamet har med "the maker". För bara några månader sedan gjorde han "spontana" gästspel på flera s.k paneler på Star Wars-celebration. GL var avspänd och humoristisk, lät sig hyllas som en rockstjärna av fansen. Tidigare har han varit mer blyg och undvikit sådant.

Det är något som inte stämmer här, jag kan förstå om han sålt några år efter 2005 då han kände sig klar med Star Wars, men varför nu när kreativiteten flödar i bolaget och intresset är större än någonsin (bland fansen)?! Han är redan superrik, så varför detta plötsliga intresset för löjligt mycket mer pengar ?! Eller ska man ta på foliehatten och tro på vad Seth Rogen råkade höra från Lucas & Spielberg 2011.
:lol2: :whistle: ;)

http://www.popeater....rge-lucas-2012/

Edited by Walker, 31 October 2012 - 00:04.


#15 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 October 2012 - 00:24

Där verkar vara lite ovisheter om vad det här kommer ha för effekt över serie-universumet. Dark Horse postade det här på Facebook:

"Dark Horse and LucasFilm have a strong partnership which spans over 20 years, and has produced multiple characters and story lines which are now part of the Star Wars lore. Star Wars will be with us for the near future. Obviously, this deal changes the landscape, so we'll all have to see what it means for the future." -Mike Richardson, President of Dark Horse Comics, Inc.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#16 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 31 October 2012 - 00:39

Med tanke på att Disney förut har skyfflat över sina rättigheter till sin egen division, nämligen MARVEL(!), så ligger nog Dark Horse illa till...

Särskilt med tanke på att det var Marvel som först började med Star Wars-serier, och förmodligen har åtskilligt med sina högre författare som bara väntar på att få sätta tänderna i en galax för länge, länge sedan... ( ja fan, nu blev jag ju faktiskt lite sugen på nya SW-serier från Marvel. Gillade alltid deras grejor bättre än Dark Horse.)

#17 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 31 October 2012 - 08:53

Jag blev också förvånad över nyheten. Disney? Ok, ibland lyckas de och ibland... inte. Men ska Star Wars bli mer 'familjevänlig', mindre mörk i tonen, så är väl Disney rätt bolag för det... :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#18 rehnvall

rehnvall

    Senior Commander

  • Members
  • 380 posts

Posted 31 October 2012 - 18:30

Jag blev också förvånad över nyheten. Disney? Ok, ibland lyckas de och ibland... inte. Men ska Star Wars bli mer 'familjevänlig', mindre mörk i tonen, så är väl Disney rätt bolag för det... :)


Nej de kommer att bli som de nya vågen av marvel filmer, "lagom" mörkt, tex inga civila dödadas i bild, utan bara en massa bilar som går sönder som substitut, och huntratals "faceles goons" som blir masakreade av hjältarna EDIT "faceles goons" är de som dör tyst och rent.

Edited by rehnvall, 31 October 2012 - 19:57.


#19 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 October 2012 - 19:22

Fast förutom de gammla Batman filmerna så är det väl aldrig civila som dör i superhjältefilmer? ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#20 rehnvall

rehnvall

    Senior Commander

  • Members
  • 380 posts

Posted 31 October 2012 - 19:51

Fast förutom de gammla Batman filmerna så är det väl aldrig civila som dör i superhjältefilmer? ;)


Nej, folk dödas i de flesta "gammla" filmer, I tex stålmanen så dödar Zod och hans anhang Astonauterna på månen. Något sådant är inte "tillåtet" nu på grund av att de gammla filmerna "alltid" var R medan nu så är "alla" filmer PG-13.

#21 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 31 October 2012 - 20:02

Och totalt orelaterat, eller... ;)


../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#22 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 November 2012 - 01:12

Det hela bli ännu underligare. De $4 miljarder George Lucas fick av Disney för Lucasfilms tänker han ge till värgörande endamål.

Källa
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#23 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 04 November 2012 - 10:42

Well... han har väl tillräckligt med pengar som det är och låter ju som en fin gest att ge bort till välgörenhet (utbildning av något slag har jag för mig).

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#24 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 04 November 2012 - 10:54

Om det finns någon poetisk rättvisa så kommer den nya trilogin att ha mindre av Happy Meal-metafysik samt Sturm und Drang-patos och mer av humanistiskt filosoferande samt utforskande av världsrymdens mysterier.

När vem-det-nu-blir-som-styr-skutan blir tillfrågad om detta radikala uppbrott så svarar hen "Äh, Star Wars är väl okej men min favorit har alltid varit Star Trek. Hälsningar till J.J. Abrams". :whistle:

#25 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 04 November 2012 - 21:02

Låt oss då hoppas att det blir den fortsättning som planerades redan från början, alltså en fortsätning där "Return of the Jedi" avslutades. Vi har ju fått vänta i snart 30 år på att få veta hur fortsättningen skulle bli. Måhända har det gått en generation även i filmerna och vi får se samma skådespelare igen i dom gamla rollerna. Det vore ju kul! :thumbsup:

Det vore det enda rätta, skulle jag nästan påstå. Det ska ju vara episod VII, så den måste ju utspelas efter episod VI. Att varje trilogi i trilogitrilogin fokuserar på en egen generation verkar också vettigt. Ska rollerna ha åldrats lika mycket sedan senast som skådespelarna bör väl sjuan utspelas i år 36 ABY, fast man kan väl tillåta sig att lägga till eller dra ifrån några år utan att det blir konstigt. Föreslagen undertitel: Nya hyss av Ben Skywalker.



Gärna fler Wars-filmer, men känner mig lite tveksam till att GL släpper kontrollen till Disney.

Vid det här laget tycks dock de flesta vara överens om att Star Wars mår bättre ju längre bort George Lucas håller sig från det.




För Harrison Ford lär det krävas mer pengar vad du kan föreställa dig för att han ska dra på sig Han Solo-västen igen :D

...vilket Disney lär kunna plocka fram om de blir på det humöret. Och det skulle nog bli svårt att hitta någon som inte vill se Han Solo i de nya filmerna, (Det är nog lättare att hitta någon som inte vill se Luke Skywalker.) så de lär inte vara ointresserade att betala för det. Beroende på hur dyr han är kanske de får nöja sig med någon enstaka scen.



Vi vet ju alla att historien slutade inte där och bara Kejsarens kropp dog. Han säger ju rent ut att han kommer återvända.

Säger han? På film?



Ja det här var ju lite av en chock kan man lugnt säga...
Om jag citerar någon annan på ett annat forum så blir jag lite rädd måste jag säga om det nu stämmer..."Dom har redan gått ut med att dom kommer göra en till triologi. Och inte bara det, fler filmer därefter... "

När uppföljningstrilogin är klar kommer de säkert göra episod X också. Och sedan kommer elfte filmen med den enkla och tydliga titeln: Star Wars.



Ian McDiarmid har i år blivit oväntad aktiv på Star Wars-konvent i USA, var väldigt insatt i den på is-lagda tv-serien. Han var väldigt sugen att spela Palpatine på nytt. Så om nu Disney ska mjölka ut allt var de kan av Star Wars, så hoppas jag dom åtminstone har respekten (och plånboken) att inte låta någon annan än Ian spela Palpatine.

Känns väl vettigt att han får vara med i tv-serien. Om kejsaren kommer tillbaks i de liksom redan gjorda uppföljarna kan han ju göra det i filmerna också, men det kanske inte vore den roligaste saken att koncentrera sig på.



Vad ska hända med den heliga treenigheten:

Foxintrot
Lucasfilmintrot
A long time ago...

Det blir inte det samma med Jerry Bruckheimer/Disney-introt som inledande komponent. :cry:

Ja, oj! Hur ska det gå?