Jump to content

Photo

Assassin's Creed 2


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 04 December 2009 - 20:48

Bra eller dårlig ? sonen önskar sig detta spel på ps 3. Måste man ha ettan för at kunne spela tvåan ?

Edit: Ändrade titeln. /SoD

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#2 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 04 December 2009 - 21:04

Ettan var lite repetativt men bra. Till tvåan har det tydligen blivit mycket bättre på den punkten och hittills har det varit goda ord om den. Jag har inte spelat den, för jag är som din son - den står på önskelistan. Crusader har dock spelat det och kan ge hands on-experience.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#3 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 05 December 2009 - 01:56

Crusader har dock spelat det och kan ge hands on-experience.

Så jag räknas inte? ;)



Jag har det, och kan säga att det är 100 ggr bättre än det första spelet.

Mycket mer sidouppdrag, och till skillnad från det första (där man i princip hade 4 olika vapen) så har man en mycket större arsenal.
Jag tröttnade väldigt fort på det första, och tvingade mig egenom det då jag ville kunna följa handlingen hyffsat. men jag tror inte man "måste" ha spelat igenom det första för att spela tvåan. Visst hjälper det en i handlingen, men jag tycker inte det är något måste. Även om det kan hjälpa en lite smått i delarna som inte utspelar sig i 1400talets Italien.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#4 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 December 2009 - 02:36

Jag har inte spelat 2:an ännu. jag spelar ettan just nu. :P Men som Hofling säger. Där är 2 handlingar i spelet. Den som utspelar sig i 1400-talets Italien där man ska mörda en massa människor. Och sedan huvudstoryn mellan uppdragen som utspelar sig i nutid/nära framtid som är fortsättning på huvudstoryn mellan uppdragen från första spelet.
Det hela beror lite på din sons ålder. Är han i tidiga tonåren eller yngre så brukar de inte bry sig om handlingen utan mer om mördandet och klättra på byggnader. Det är lite avanserat med kontrollen och så också så det beror lite pån hur duktig han är på att spela kompliserade spel.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 05 December 2009 - 10:51

Han er snart 17, och tror han bryr sig mest om mördandet ;) och action i helhet. Jag har nämligen inte lust/råd att köpa båda spel så om det går att inte ha första, så får han tvåan :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#6 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 December 2009 - 11:02

Så jag räknas inte? ;)


Om du finns online på min Xbox så jag kan se vad du spelar så kanske jag skulle minnas dig. ^^

Men nu mindes jag helt fel hursomhaver. :P

Nåja, FX - nu har du lite kommentarer i alla fall! :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#7 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 06 December 2009 - 02:25


Så jag räknas inte? ;)


Om du finns online på min Xbox så jag kan se vad du spelar så kanske jag skulle minnas dig. ^^


Det finns två saker att påpeka här..

1. Jag har inte xbox. PS3 for the shizzle, baby!
2. Jag skrev i "vad spelar du-tråden" att jag lirade AC2 för ett tag sen. Hur är det med stenkollen på forumet? ;) :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#8 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 06 December 2009 - 11:40

Precis, du har inte Xbox... Så varför ska jag minnas vad du spelar? ;)

(Se Cartys signatur för vad jag tycker om PS3... :P )

Såg det dock säkert när du skrev det där - men jag kommer bara ihåg Dragon Age-origins-inlägg - och så spel som spelas på krysslådan.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#9 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 06 December 2009 - 14:39

Haha, Alla tycker olika. Jag är bara glad över att inte behöva dela med mig av MGS4 till er kryssare ;)

Jag kör för övrigt en liten Hyundai Accent. 'nuff said ;) :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#10 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 06 December 2009 - 14:59

Mmm... Och jag är glad att slippa dela med mig av Mass Effect! :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#11 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 06 December 2009 - 15:38

Synd bara att om jag varit intresserad av det för fem öre, så kunde jag skaffat det till datorn då ;)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#12 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 06 December 2009 - 16:01

Det borde du. Bland det bättre jag spelat på flera år.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#13 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 06 December 2009 - 16:47

Datorer är inga spelkonsoler. Du kan spela allt på datorn om du bara vill.

Annars håller jag med Fiskrens: Det borde du.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#14 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 06 December 2009 - 23:20

Jag påstod inte att det var en konsoll heller, menade bara att om jag nu ville spela det kunde jag köpa det till datorn.
Vi snackar lagligt nu, pojkar ;)

Kollade lite trailers till det när det kom. gillar rent allmänt inte skjutspel till konsoller. Därav att jag försöker hålla mig till Pc när det gäller sådant.

Nu börjar det dock gå lite off-topic här, så jag fliker in ett "AC2 är toppen!" :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#15 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 December 2009 - 06:29

I dagens lucka av CDONs julkalender kan man köpa spelet för 399 kr (ord pris 549) (gäller att skynda sig det är så långt lagret räcker)

Edited by GaterGirl, 07 December 2009 - 06:33.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#16 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 07 December 2009 - 18:02

Tack för tipset !!!! :D

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#17 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 08 December 2009 - 13:24

Idag är det game.se som har spelet i sin lucka. (till ps3 och xbox360)

Edited by GaterGirl, 08 December 2009 - 13:24.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#18 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 08 December 2009 - 18:45

Köpte spelet i går :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#19 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 08 December 2009 - 19:05

Playstation 3 med andra ord?

I alla fall, jag ser fram emot det här spelet. Jag var inte hyjpad tidigare för då hade jag Dragon Age att tänka på, men det har smugit sig på mig. Jag börjar faktiskt att se fram emot det här spelet nu. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#20 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 09 December 2009 - 02:27

Det borde du göra, SoD.
Jag varvade det igår, och håller nu på att jobba mig igenom alla trophies. (n detalj jag gillar med detta spelet; man kan välja att fortsätta spela även om man varvat det)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#21 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 09 December 2009 - 10:10

Det är definitivt ett plus med att kunna fortsätta spela efteråt och jaga efter alla achievements/trophies. Det underlättar i alla fall mitt spelande! ^^
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#22 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 20 September 2011 - 20:58

Vet inte om någon är intresserad, har gjort ett ganska enkelt skrivbordsunderlägg. Det är i 1440x900.

Posted Image
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#23 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 September 2011 - 21:51

Snygg!
*Hockey och superhjältar*