Jump to content

Photo

Sin City: A Dame to Kill For


  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 01 August 2005 - 19:26

Forumets tråd till den första filmen.

Sin City.

/Garm

*** *** *** ***
 

Brittany Murphy Back for More Sin
Source: Moviehole August 1, 2005

Brittany Murphy tells OK! Magazine that she has signed to star in Sin City 2, which writers/directors Robert Rodriguez and Frank Miller are planning for a summer 2006 release.

"I'm absolutely thrilled. It's exciting to be a part of something so big and artistically groundbreaking", says Murphy, who played Shellie in the adaptation of Miller's series of graphic novels.

"I love the film and I'm ecstatic to be working with director Robert Rodriguez and the crew again," she adds.


Edited by Garm, 29 July 2014 - 15:05.
Korrigering av filmtitel. Tillägg av taggar.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#2 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 01 August 2005 - 19:28

Skynda! Skynda! Flytta ämnet till serieforumet innan en seriemoderator ser det!! Eh...oj... :rambo:
*Hockey och superhjältar*

#3 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 01 August 2005 - 19:41

Redan nästa år? Jag är tveksam till att tvåan kan bli lika bra och cool som första filmen...Det kan nog tyvärr bli en del upprepningar. Behållningen med första filmen var det estetiska, och jag tror att det inte känns lika coolt och nytt i en andra film.
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#4 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 06 August 2005 - 15:34

Nån som vet om det är A dame to kill for som den ska baseras på? Tycker det verkar lite då ettan baseras på tre samlingar.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#5 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 18 August 2005 - 16:44

Ja A Dame to Kill For kommer bli huvudbasen för tvåan. Jag hoppas att vi får se Hell and Back också med Johnny Depp som Wallace. Det kan bli en höjdare.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#6 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 03 November 2005 - 21:34

Redan nästa år? Jag är tveksam till att tvåan kan bli lika bra och cool som första filmen...Det kan nog tyvärr bli en del upprepningar. Behållningen med första filmen var det estetiska, och jag tror att det inte känns lika coolt och nytt i en andra film.

Där håller jag med dig, stilen gjorde den första filmen så speciell, jag blev possitivt överaskad och det är det sällan jag blir av sånna här filmer.
Men man kan ju alltid hoppas att de får till det en gång till, men sen tror jag det räcker.

#7 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 December 2005 - 11:30

Sin City 2 Plot Revealed
http://digg.com/movi...2_Plot_Revealed

It's one of those hot nights, dry and windless. The kind that makes people do sweaty, secret things... Nancy wants to avenge Hartigan's death by going after the Roarks... I can't wait for this movie to hit torrents... I mean... theaters... Read Plot: http://us.imdb.com/t...481/plotsummary

Kunde inte låta bli och posta inlägget på Digg... gillar förväxlingen av Torrents och Bio! ;) :lol:

Edit: Ändrar rubriken.

Edited by XC, 18 January 2007 - 10:17.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#8 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 13 December 2005 - 11:55

Det här hör egentligen hemma på serietidningsforumet... B) :batman:
*Hockey och superhjältar*

#9 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 December 2005 - 12:23

Uhh... Det kanske det gjorde ja... :blush: FX eller Georgia får göra en bedömmning av det när de tittar in nästa gång. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#10 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 December 2005 - 16:43

Då var den flyttad :)

I can't wait for this movie to hit torrents... I mean... theaters...


:lol2:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#11 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 January 2007 - 10:16

Sin City 2: Weisz ersätter Jolie? på Bloggywood - En blogg om film.

Posted Image
Rachel Weisz kan vara aktuell för rollen som Ava Lord i uppföljaren till Sin City.

Trots vad som tidigare sagts ryktas det nu att Angelina Jolie inte kommer vara med i Sin City 2: A Dame to Kill For och istället ersättas av Rachel Weisz, från bland annat Mumien-filmerna och The Fountain. Det hela baseras på uttalanden från en anonym källa som talat med Cinema Blend.

I mars 2006 dök nyheten om Angelina Jolies medverkan i uppföljaren till Sin City upp i medier. Det har aldrig bekräftats närmare än att Rosario Dawson som spelade Gail i första filmen sade: “Filmen har blivit uppskjuten ett tag eftersom Robert Rodriguez är intresserad av Angelina Jolie i huvudrollen. Hon är dock väldigt gravid just nu så det hindrar förståligt nog inspelningsstarten.”

Nu verkar det alltså som Jolie inte kan medverka i filmen på grund av schemakrock och filmens producenter förhandlar med Rachel Weisz istället.

Detta är som bekant bara rykten än så länge, men vem tror du skulle passa bäst i huvudrollen som damen att döda för? Weisz eller Jolie?


Edited by XC, 18 January 2007 - 10:21.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#12 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 18 January 2007 - 10:22

Hoppas det stämmer. Jolie är så överskattad - Rachel Weisz springer cirklar runt henne skådismässigt.

#13 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 February 2007 - 09:40

SCI FI Wire | Miller: Sin 2 Is Ready To Go

Frank Miller, who wrote and co-directed Sin City based on his popular graphic novels, told SCI FI Wire that Sin City 2 is a go and that he hopes to be in Texas to shoot the film by late spring. Miller and Robert Rodriguez will again share directing duties on the sequel.

"The script is largely done, and now we're in that limbo zone where we're casting and making script adjustments as we go," Miller said in an interview while promoting 300, which he executive-produced and which is also based on one of his graphic novels.

Miller added that the sequel will be based on A Dame to Kill for, the second Sin City tale and a prequel to The Hard Goodbye, which was the basis of one of the first film's storylines. The sequel will also deal with "a couple of old stories and one brand-new one," Miller said. "The old ones are a couple of 'Blue Eyes' stories, and there's an 'Old Town Girls' story, and the new one features Nancy Callahan [played by Jessica Alba] in a very different, very scary role. I'm hoping we'll start in late spring. It gets pretty hot in Austin, so there might be a summer's interruption there, but both Robert and I really want to be shooting this thing as soon as possible." —Ian Spelling


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#14 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 23 February 2007 - 09:52

En måste-se-film för mig om den görs på samma sätt visuellt. Den första filmen var en fest för ögat, så jag hoppas på det bästa än en gång.

Storyn är mindre viktig för mig i det här fallet. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#15 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 23 February 2007 - 11:19

Den första filmen var en fest för ögat...

Ja, Jessica Alba i den perfekta rollen för henne - strippa. Finns inte mycket annat hon är trovärdig som. ;) :P

(Om någon säger Sue Storm så får de en virtuell uppercut)

#16 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 February 2007 - 11:25

Hon var helt brilliant som Sue Storm!

Vem är Sue Storm förresten? *ler*

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#17 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 23 February 2007 - 11:30

Den första filmen var en fest för ögat...

Ja, Jessica Alba i den perfekta rollen för henne - strippa. Finns inte mycket annat hon är trovärdig som. ;) :P

Inte ens det skulle jag vilja säga, en strippa som inte strippar... Inte speciellt trovärdigt. ;)

Edited by Wylie Times, 23 February 2007 - 11:35.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#18 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 February 2007 - 11:35

Det här blir något att se fram emot. Frågan är hur det ska göra med Dwight - en annan skådis men med Clive Owens röst?
*Hockey och superhjältar*

#19 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 23 February 2007 - 11:38

Jag gissar nästan på att dom sminkar om Clive Owen.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#20 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 February 2007 - 11:42

Ja, det vore nog mest rimligt.


Förresten, jag tycker Alba var okej som Sue. Kom igen och slåss då, M! :P
*Hockey och superhjältar*

#21 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 23 February 2007 - 12:14

Förresten, jag tycker Alba var okej som Sue. Kom igen och slåss då, M! :P


Håller med Grodan.

Och skall vi räkna upp saker att störa sig på i Fantastic Four kommer Jessica Albas gestaltning av Sue ganska långt ner.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#22 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 23 February 2007 - 13:33

Om Alba kan göra någon som helst "gestaltning" förutom sig själv så skulle jag bli förvånad. Hon får inte roller på sitt skådespeleri och sin framställning av karaktärer precis. Hennes forte är att posera. ;)

Å andra sidan gjorde Alexis Bledel ett lika blekt intryck på mig i Sin City. *förväntar mig kastade tomater från flera håll och hukar mig bakom bildskärmen*

:P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#23 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 February 2007 - 13:44

Jo Alexis Blendel var lite av en besvikelse - visserligen har jag hört att det skall vara en relativt blek karaktär men det fanns inte mycket energi i den karakären.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#24 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 23 February 2007 - 13:51

Jag vet ingenting om karaktären från serien - om den är så blek och intetsägande, men hennes insats var helt utan djup och känsla som jag upplevde det.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#25 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 23 February 2007 - 13:58

Det är i stort sett samma karaktär i serien - ingen som får något större djup direkt. Fast det var ingen stor roll och hon kommer (vad jag vet) inte vara med i uppföljaren heller.
*Hockey och superhjältar*