Jump to content

Photo

Buffy-spinoffen "Ripper" återigen på gång


  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1 Sci-Fi Nytt

Sci-Fi Nytt

    Senior Commander

  • Admin
  • 297 posts

Posted 27 August 2007 - 13:29

Det har varit tal om Ripper, den engelska spinoffen av Buffy: The Vampire Slayer, länge. Ryktena dog så småningom ut, och det verkade som om serien för evigt lagts i malpåse.

Nu har det dock börjat hända saker. Enligt SyFy Portal så är den på gång igen.

Fortfarande inte 100% att den kommer, men väldigt positivt att steg har börjat tas för att realisera projektet igen.

Originalartikeln

#2 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 27 August 2007 - 15:15

I say yay! :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#3 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 August 2007 - 15:34

WOW! Äntligen :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#4 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 August 2007 - 15:35

Hade totalt gett upp hoppet. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 27 August 2007 - 16:41

Det gäller tydligen att få klartecken från FOX bara, men det antar jag väl inte är några problem eftersom jag antar att BBC plockar upp notan (eller största delen i vilket fall, antagligen). Vi får hoppas det blir av nu iaf.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#6 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 27 August 2007 - 23:50

Håller tummarna!!! :thumbsup:

Winter is Coming


#7 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 28 August 2007 - 12:34

Vad handlar den om? Tycker jag har hört talas om den nån gång förut, men kan inte minnas att jag fått reda på vad det är för handling.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#8 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 28 August 2007 - 13:35

I dess förstaikarnation så var det tal om en lågmäld serie som hade som backdrop att vi såg Giles lösa spökmysterier - även om serien egentligen handlade om Giles och dennes känslor. Vad den kommer handla om nu och hur den kommer se ut är din gissning lika bra som de flesta andras. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#9 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 28 August 2007 - 18:35

Oh, vad spännande! Jag är jättesugen :)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#10 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 August 2007 - 19:37

I allra första början snackades det om en prequel som handlade om hans ungdom.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#11 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 28 August 2007 - 19:40

Åååh, visst ja! Ripper, det var ju det smeknamnet han fick av Ethan, eller hur? Shit, hur kunde jag glömma bort det?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#12 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 28 August 2007 - 21:42

I allra första början snackades det om en prequel som handlade om hans ungdom.


Det kan jag med rätt stor säkerhet säga att så aldrig var fallet. Med tanke på att jag under den tiden drev en rätt omfattande nyhetsförmedling kring allt Buffyverse så har jag hyfsat bra koll på vad som skedde. Det var aldrig tal om någonting som en prequel. Hade det varit det hade jag känt till det.

Åååh, visst ja! Ripper, det var ju det smeknamnet han fick av Ethan, eller hur? Shit, hur kunde jag glömma bort det?


Ja, det var Ethan som använde det. :)

Lätt hänt - det var ju ett tag sen.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#13 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 28 August 2007 - 23:24

Jag hade också gett upp hoppet helt, så jag är glad att det pratas om serien igen. Nu börjar jag faktiskt hoppas igen...
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#14 HD89

HD89

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 123 posts

Posted 01 September 2007 - 17:22

Jag hade också gett upp hoppet helt, så jag är glad att det pratas om serien igen. Nu börjar jag faktiskt hoppas igen...

We all do, my friend, we all do...

#15 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 01 September 2007 - 19:24

Inte särskilt intressant imho. Det har gått för lång tid för att det ska kännas fräscht, det verkar mera som att de dammar av gammal skåpmat i brist på annat.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#16 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 01 September 2007 - 20:02

Håller som vanligt inte med. Mer av Buffyverse är vad som behövs för att få den extra kryddan på dagens teve som saknas. Kvalité kan aldrig kännas fel att ta fram. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#17 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 01 September 2007 - 20:13

Word, Cappy :) Sluta gnäll nu, Marie ;)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#18 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 01 September 2007 - 21:07

Jag gnäller inte, jag uppvisar en annan åsikt. ;)

Bästa sättet för mig att visa att jag tycker att de borde ägna sig åt ngt annat än att släpa fram samma gamla karaktärer igen är ju att använda plånboken: Jag låter helt enkelt bli att titta på det.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#19 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 02 September 2007 - 02:09

Jag gnäller inte, jag uppvisar en annan åsikt. ;)

Bästa sättet för mig att visa att jag tycker att de borde ägna sig åt ngt annat än att släpa fram samma gamla karaktärer igen är ju att använda plånboken: Jag låter helt enkelt bli att titta på det.

Är inte det att låta bli att använda plånboken...? :P
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#20 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 02 September 2007 - 03:09

Givetvis får du ha en annan åsikt, Marie. Jag förstår bara inte varför det per default innebär att serien blir kass för att vi återvänder till något vi alla älskade. Jag köper inte det resonemanget bara och får väl se till att fördubbla min plånboksanvändning för att motverka din bojkott. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#21 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 02 September 2007 - 08:42

Jag förstår bara inte varför det per default innebär att serien blir kass för att vi återvänder till något vi alla älskade.

Nej, för alla vet ju att filmen om Dallas kommer att bli jättebra, precis som filmen om Miami Vice var, eller hur? ;)

Låt det insomnade förbli insomnat och gå vidare i livet är min åsikt. Det är väl inga nyheter att jag inte gillar att gå tillbaka till gamla? ;)

Jag köper inte det resonemanget bara och får väl se till att fördubbla min plånboksanvändning för att motverka din bojkott.

Har du hittat ett pengaträd på tomten i helgen? ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#22 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 02 September 2007 - 12:10

Umm.. Du talar nu om två helt olika saker. En handlar om remake, en anna sak som fortsätter och utvecklar en redan etablerad värld. Det är liksom att säga att du inte gillar en fotbollsmatch för det är inte tillräckligt mycket hockey i det.

Sedan har aldrig Buffyverse varit insomnad, utan fortsatt framåt i andra medier. Bara för det inte går på teve så betyder det inte att den är insomnad.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#23 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 02 September 2007 - 12:18

Det är liksom att säga att du inte gillar en fotbollsmatch för det är inte tillräckligt mycket hockey i det.

:lol:
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#24 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 02 September 2007 - 12:19

BTW: Nej, det är inga nyheter och du får gärna tycka så. Men jag håller inte med. Vad som är bra förtjänar att expanderas ständigt till ett bredare universum. Det är inte heller någon överraskande åsikt att jag tycker så, eller hur?

Sedan tycker jag att det per default är bättre att vara positiv gentemot en kommande produktion, än vara negativ.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#25 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 02 September 2007 - 12:45

Sedan tycker jag att det per default är bättre att vara positiv gentemot en kommande produktion, än vara negativ.

Nu är det jag som inte håller med :P
Jag är alltid oftast negativ inför något jag egentligen borde se fram emot, för då blir jag positivt överraskad istället för besviken.
(typ Transformers osv)

Edited by Hofling, 02 September 2007 - 12:57.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<