Jump to content

Photo

Narnia: Kung Caspian och Skeppet Gryningen


  • Please log in to reply
67 replies to this topic

#26 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 29 January 2009 - 13:07

ser att XC och G postade samma nyhet exakt samtidigt. :lol:



:lol: Det såg inte jag. Men jag säger som Joxer:

"I knew this would happen someday-- you and me on the same wavelength-- two great minds-- one thought."Källa


:lol:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#27 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 February 2009 - 01:49

Snibblade nyss över den här nyheten. Jättebra ju! :thumbsup:
Jag tror att Disney kommer få ångra sig i deras beslut. Men jag tror det har lite med deras vilja att nu producera helt egna filmer.

Ser iallafall fram mot fler filmer. :) och ,med Fox lär vi kunna se fram mot att alla blir filmatiserade för de verkade eld och lågor över den här chansen. :P
Fast nu blir "barnen" yttligare äldre när det igentligen bara ska ha gott 1 år mellan filmerna.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#28 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 February 2009 - 12:23

Enligt Empire har man har hittat en ny manusförfattare som ska arbeta lite med det befintliga manuset.

Michael Petroni

Michael Petroni has been hired to redraft the script. He takes over from Richard LaGravanese, who did the most recent draft of the Narnia script.



#29 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 February 2009 - 14:30

Anade att bytet av bolag skulle ge den effekten.

Hoppas filmen storskräller i boxoffice så Disney får en knäpp på näsan. :lol:

Edited by XC, 27 February 2009 - 14:31.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#30 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 November 2009 - 12:10

XC delade en artikel med lite officiella produktionsbilder. :)

Source: Fox Walden on November 26, 2009

Michael Apted's production on the third installment of the C.S. Lewis fantasy franchise The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader quietly wrapped principal photography in Australia this week, and while a few photos have leaked from the set over the past few months, Fox Walden has promised to roll out a few treats over at the "Chronicles of Narnia" Facebook Page, starting with the first three official new photos from the movie.

You can also read an introductory statement about planned updates over on the official new Production Blog.

Look for a lot more from the set of The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader, including a few surprises, in the time leading up to its release on December 10, 2010.


Bilderna finns att se under spoilermarkeringen. :)

Spoiler

Edited by Cartman, 27 November 2009 - 12:11.


#31 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 15 May 2010 - 11:23

Oj, insåg helt plötsligt att jag inte sett tvåan än! :o Oops. Måste göra något åt det tror jag alldeles bestämt för jag misstänker starkt att jag lär pallra mig till biografen för att se denna i 3D. :)

PS. Premiären är 10 december 2010 och inte det datum som står som underrubrik.


Teaser Poster for Narnia: The Voyage of the Dawn Treader
May 15, 2010

In addition to the the billboard on display at the Cannes Film Festival, Fox has provided ComingSoon.net with the new teaser poster for The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader, coming to 3D and 2D theaters on December 10.

Directed by Michael Apted, the third installment stars Georgie Henley, Skandar Keynes, Ben Barnes, Will Poulter, Gary Sweet, Bruce Spence, Arthur Angel, Shane Rangi and Liam Neeson.

This time around – Edmund and Lucy Pevensie, along with their pesky cousin Eustace Scrubb – find themselves swallowed into a painting and on to a fantastic Narnian ship headed for the very edges of the world.

Joining forces once again with their royal friend Prince Caspian and the warrior mouse Reepicheep, they are whisked away on a mysterious mission to the Lone Islands, and beyond. On this bewitching voyage that will test their hearts and spirits, the trio will face magical Dufflepuds, sinister slave traders, roaring dragons and enchanted merfolk. Only an entirely uncharted journey to Aslan's Country – a voyage of destiny and transformation for each of those aboard the Dawn Treader – can save Narnia, and all the astonishing creatures in it, from an unfathomable fate.

Posted Image


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#32 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 17 June 2010 - 10:27

En första trailer har dykt upp på en brasiliansk fansajt. Inget sagt om när den officiellt ska ha premiär. Trailern alltså. Eftersom jag inte är överexhalterad av Narnia så kikade jag lite snabbt och kom fram till att den inte imponerar så värst mycket på mig.

/Film finns trailern bifogad i artikeln.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#33 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 June 2010 - 10:47

Jag har alltid gillat Narnia, både böckerna och den gamla TV-serien.

Jag ser då fram emot den.

Skeppet Gryningen är ju aningen större här iaf än badbaljan som de hade i den gamla TV-serien. :P

Edited by XC, 17 June 2010 - 10:48.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#34 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 August 2010 - 19:17

Trailer två har dykt upp

Movie Trailer #2: The Chronicles of Narnia - The Voyage of the Dawn Treader | /Film

http://www.youtube.com/watch?v=Fjj_sGlpC9U
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#35 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 August 2010 - 07:27

Ser bra ut, helt klart. :) Något att se fram emot.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#36 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 August 2010 - 01:29

En sak jag reagerade på var att de 2 äldsta syskonen är med trots att de inte är med i boken. Jag märkte det först när jag såg en stor Poster i biografen som de var med på. Och när jag kollar trailern så är de med där.
Jag visste att de skulle ha en cameo men brukar cameos vara med på Posters och i trailers dessutom i full Narnia-mundering? Eller kör de en stor luring som kommer göra de som inte känner till handlingen blir förbannade?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#37 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 August 2010 - 16:43

Är det inte så att syskonen är med i början av boken? Innan de kommer hem till kusinen?

Det har iaf släppts tre klipp ifrån filmen, och så vitt det går att avgöra ifrån dem så är det samma uppsättning som i boken som gäller. Det ser f.ö. riktigt bra ut - blir lite snåsugen att se om de första båda filmerna.

Jag sätter ut en liten varningsflagga här också - inga stora saker avslöjas - men det är klipp från 3 kända passager i boken.
}Spoilervarning{ Narnia: The Voyage of the Dawn Treader - Clip #1: The Adventure Begins on Vimeo }Spoilervarning{
}Spoilervarning{ Narnia: The Voyage of the Dawn Treader - Clip #2: Greedy Eustace on Vimeo }Spoilervarning{
}Spoilervarning{ Narnia: The Voyage of the Dawn Treader - Clip #3: Sea of Lilies on Vimeo }Spoilervarning{

Edited by XC, 23 August 2010 - 17:17.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#38 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 23 August 2010 - 17:11

Är det inte så att syskonen är med i början av boken? Innan de kommer hem till kusinen?

Inte vad jag kommer ihåg. Jag tror dom är hos kusinen i början av boken. Min bok ligger i en kartong så jag orkar inte kolla. :P

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#39 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 August 2010 - 17:18

Jag har något avlägset minne av att syskonen säger adjö till varandra i början av boken... skall se om jag orkar gräva fram boken sedan - tror den står längst in på en hylla i garderoben fortfarande.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#40 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 August 2010 - 17:54

Jag minns ingenting av böckerna. Jag borde läsa om dom någon gång då det är väldigt länge sedan jag gjorde det.

Av det som jag har sett av filmen så verkar den kunna bli bra. Det känns även som att det inte var något negativt att lämna över rodret (ursäkta den dåliga ordvitsen ;)) till ett nytt filmbolag. Dom tidigare filmerna ser jag om i samband med att jag ser denna film, vilket blir på bio med lite tur. Alltid mysigt att gå på bio under juldagarna.

#41 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 October 2010 - 22:08

International Trailer and Poster for THE CHRONICLES OF NARNIA: THE VOYAGE OF THE DAWN TREADER

20th Century Fox has released the international trailer and French poster for The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader. I think this is the best trailer they've released so far and it still doesn't personally do anything for me since these movies have never really captured my imagination. However, maybe the third time is the charm for the Narnia franchise.

Hit the jump to check out the trailer and poster. The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader stars Ben Barnes, Skandar Keynes, Georgie Henley, and Will Poulter. It opens in 3D on December 10th.




http://www.youtube.com/watch?v=lP2b824QqO0&feature=player_embedded




Poster via IMP Awards.

Posted Image



Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#42 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 December 2010 - 23:04

The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader (2010)

Lucy och Edmund återvänder till Narnia, den här gången tillsammans med deras odräglige kusin Eustace Scrubb, och återförenas med Kung Caspian och Reepicheep ombord på skeppet The Dawn Treader.
Fred råder i Narnia för första gången på evigheter och The Dawn Treader är bara ute på ett mindre uppdrag för att ta reda på vad som hände med de alierade till Caspians far efter att de flydde sitt hemland.
Men från öster sveper en ny ondska in i form av en mystisk grön dimma över havet och återigen visar sig Narnias framtid stå på spel.

Överaskande mycket bättre än jag hade väntat mig. Den jobbiga kusinen Eustace, en mycket hatad karaktär, hade de lyckats göra lite mer underhållande och att skratta åt. Dock blev karaktären bättre (när han blev Drake och inte kunde prata längre. :P ).
Ett trevligt och spännande äventyr med en av de hemskaste monster jag kan minnas (fattar inte varför de dubbade den här till Svenska för alla små barn kommer springa gråtandes ut biografen).
Lite lösa trådar fanns där som t ex vad den gröna dimman igentligen var och dens ursprung men utöver det så var det ett bra äventyr som gav in precis vad man ville ha av en äventyrsresa till havs i Narnia.

9/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#43 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 01 January 2011 - 12:19

Hmm... vore det egentligen inte smart att göra "Min Morbror Trollkarlen" eller "The Magician's Nephew" som den heter i original, först? Den boken beskriver ju Narnias skapelse och en hel del av varifrån det som vi såg i första filmen kommer ifrån.

Nja, om man går efter utgivningsordningen som jag tycker att man bör göra och som filmarna också har gjort så kommer "The Magician's Nephew" näst sist.


Kan finnas argument både för att ta dem i ordningen de utspelas eller ordningen de skrevs, men när de filmar måste de nog passa på att spela in de filmer barnskådisarna är lagom gamla för. Alltså blir Min morbror trollkarlen och Hästen och hans pojke nedprioriterade. För min del hoppas jag främst på att de ska filma de böcker som BBC aldrig gav sig på. Alltså de nyss nämnda och Den sista striden. Att göra film av Caspian, prins av Narnia verkar också som en bra idé eftersom de hastade förbi den rätt snabbt i tv-serien. Om filmen blev bra vet jag i och för sig inte, eftersom det inte blivit av att jag sett den än... vilket kanske har att göra med att första filmen inte kändes särskilt engagerande. Föredrar nog tv-serien där. Eller... I alla fall tyckte jag mycket om den när jag såg den... för en massa år sedan.

#44 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 January 2011 - 19:26

Jag tycker ju klart att de ska köra de viktigaste först, alltså Silver Tronen nästa och Sista Striden efter det för att sedan göra de 2 sidoäventyren till sist. Annars finns risken att filmserien dör innan de hinner avsluta själva huvudserien. Personligen tvivlar jag på att det blir mer än de 5. Jag vet inte ens om de tar med Sista Striden då den är rätt brutal, efter vad jag har hört.

Att ta dem i ordningen som de utspelar sig hade aldrig funkat. "The Magician's Nephew" var aldrig gjord för att vara starten på en serie.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#45 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 02 January 2011 - 11:02

Dock hade jag varit mer intresserad av att få se den som film än Häxan och lejonet eftersom Häxan och lejonet redan har filmatiserats flera gånger och Min morbror Trollkarlen aldrig.

#46 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 January 2011 - 11:11

Nu är det länge sedan jag läste böckerna (erkännes) men jag minns min morbror trollkarlen som den sämre av böckerna. Men det är kanske bara jag?

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#47 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 20 January 2011 - 09:56

Såg filmen igår och gillade den men irriterade mig på tre småsaker.


1. Att de inte nämnde att ön kallades för drömmarnas ö och berättade om att drömmar blev sanna där*
2. Att de inte nämnde att trollforlmen som gjorde studsfotingarna synliga också gjorde Aslan synlig även om det gjorde en subtil hint om det.
3. Att lucy inte spionerade på sina vänner som satt på tåget.



*mardrömmar blev sanna ;)

#48 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 January 2011 - 15:01

Fast 1 nämnde de väl, vad jag minns? Eller att fantasierna blev verkliga, kanske inte samma sak som du syftar på? Ed fick ju det där stora monstret att uppenbara sig i slutet för att han fantiserade om det. Och The White Witch ville ju att han skulle göra henne verklig.

Edited by Crusader, 20 January 2011 - 15:24.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#49 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 20 January 2011 - 15:13

Fast 1 nämnde de väl, vad jag minns? Eller att fantasierna blev verkliga, kanske inte samma sak som du syftar på? Ed fick ju det där stora monstret att uppenbara sig i slutet för att han fantiserade om det.

Jo men det jag ville ha, var att de sa att namnet på ön var Drömmarnas ö och att drömmar blir sanna där, och sedan med förtydligande att det var mardrömmar som blev sanna.

#50 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 January 2011 - 15:25

Men varför? Det var ju rätt uppenbart IMO. Och det hade varit lite underligt om de visste namnet på den okända mystiska ön.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif