Jump to content

Photo

Dr Who - Spoilers säsong 4/30 | Spoilervarning


  • Please log in to reply
331 replies to this topic

#26 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 December 2007 - 18:05

Nej, bara 74. :P Om det är sant så borde väl tanken vara att visa en äldre version av The Rani precis som The Doctor och The Master har haft olika åldrar på sina.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#27 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 11 December 2007 - 18:27

Kan säkert fungera, men jag hävdar ändå att militant PRO:are är den rätta vinkeln. "Mjölken är så dyr nuförtiden, Bingolotto var bättre på Lokets tid" Osv. :P
Climbing to the Moon...

#28 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 16 December 2007 - 12:51

Doktorn kanske bara är fåfäng? Han kanske har firat sin 900:ade födelsedag några ... hundra... år i rad? :lol:


Dagens lucka: En RIKTIGT coolo trailer till Julavsnittet! :thumbsup: Det här kommer bli så JÄKLA bra. :D Fast det känns mer som en futuristisk version av Poseidon än Titanic. Var har det kommit från att det är en Titanic, föresten?

Från slutet av 3x13.

Av någon anledning påminner mig det hela om Starship Titanic. Jag undrar varför. :P

Edited by Restless, 16 December 2007 - 12:55.

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#29 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 17 December 2007 - 16:49

Georgia Moffett, daughter of Fifth Doctor Peter Davison, will be appearing in Series Four, according to Executive Producer Phil Collinson.

"Fans might recognise that name...but that's not why we cast her. She's a very fine actor."


Fint namn.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#30 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 December 2007 - 17:41

Kul. :)

I dagens lucka så var där en Dalek version av de klassiska Box-flyttar spelen. Jätte kul. :P Men inte så vidare svårt.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#31 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 December 2007 - 16:28

I dagens lucka var där en intervju med RTD, Julie Gardner och Phil Collinson.

Intresantas var klart:

What can you tell us about the recent filming in Italy , and how that came about?

PC: I knew before we began filming Series Four that an overseas shoot was needed to achieve exterior scenes for an episode set in Pompeii on eruption day.

Det där låter riktigt intresant och kul. :D Aldeles för mycket av avsnitten i den nya serien som visar historiska bitar från Jordens förflutna har koncentrerat sig på Englands historia eller lite modernare historia så det här låter verkligen väldigt intresant. :thumbsup:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#32 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 December 2007 - 15:24

Någon somsåg trailern i luckan igår? En "riktig" Doctor Who? trailer med Doctor Who? themen och allt. :thumbsup:
Det här ser ut att bli ett riktigt bra Julavsnitt! :)

Idag så var det komentatorspåret till "The Sound of Drums". Passar mig bra eftersom jag ska se avsnittet senare ikväll. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#33 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 22 December 2007 - 19:59

Japp, jag följer julkalendern... :D

Den i år är väl ungefär lika bra som den förra året, tycker jag.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#34 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 December 2007 - 10:41

Dagens lucka: 2 Screensavers!

Men jag vill varna, efter att jag laddade ner en så gick det inte att ladda ned den andra efteråt. Vet inte om det bara var problem för mig men välj den ni helst vill ha först fallifall.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#35 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 25 December 2007 - 19:29

I kväll är det dags.. :D

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#36 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 25 December 2007 - 19:54

:hurrah:
Ska bli kul att återse doktorn.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#37 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 December 2007 - 22:07

:hurrah:
Ska bli kul att återse doktorn.

Ja, verkligen. Jag har inte sett honom sedan Lille Julafton. ;) :P Laddar ned just nu. :)

Edited by Crusader, 25 December 2007 - 22:07.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#38 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 25 December 2007 - 22:30

Två minuter kvar... Hoppas confidentialen kommer snart också.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#39 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 December 2007 - 22:37

Själv fick jag en dud så jag måste börja ladda ned om igen. :(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#40 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 26 December 2007 - 12:25

Det gick bra för julavsnittet:

Unofficial figures show that the 2007 Christmas special Voyage of the Damned was watched by 12.2 million viewers, a 50% share of the total television audience. This is the highest rating the show has achieved since its return in 2005.

The programme was the second most watched of the day, being beaten by the edition of EastEnders immediately following Doctor Who.

The audience peaked in the last half hour of the show with a massive 13.8 million watching, around 55% of the audience.

The day was a triumph for the BBC, with BBC One taking 9 of the top ten places. Against the Doctor, Emmerdale on ITV1 could only manage 5.8 million, with the Evening News only getting 3.8 million.

The previous highest rated episode of the new series was Rose, which got 10.8 million viewers. If confirmed these figures will make Voyage of the Damned the highest rated episode of Doctor Who in over 28 years. It has the largest audience since the 1979 Tom Baker story, City of Death, which had the advantage of being broadcast when ITV was on strike.

In the Children's Charts, Doctor Who was top of the list with 2.2 million under 16's watching, an incredible 65.3% share of the audience.

Final figures, including data for those who recorded the programme and watched it later, will be released by BARB in two weeks time.


http://www.gallifrey...lyykFpurrVdaDyl

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#41 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 December 2007 - 01:27

Wow, högst Dr Who? tittarsiffrorna på 28 år. Imponerande. :)
Men sedan så var avsnittet ju också väldigt bra. Bästa Julavsnittet hitils iallafall. Och som en extra Julbonus, en en ny Dr Who? theme. Undrar om det bara var för avsnittet eller om det är för säsong 30 också.

Bra avsnitt. Fast det hela var mer som Poseidon än Titanic. Och avsnittet kändes faktiskt en aning mer som en Amerikansk film än Engelsk. Kul att se Clive Swift som en "expert" på Jorden. Gud, vad jag skrattade. Engelskmännen tillber Guden Santa som har stora klor (Claws) och är gift med Merry och på Julen startar de krig med Turkiet (Turky/Kalkon) och äter upp det Turkiska folket till Julmiddag. :D
Det var sorgligt att Astrid dog men jag hade mina aningar. Det hela måste ta Doctor hårt att helatifden förlora folk han bryr sig om. Inte konstigt att han känner att han borde vara ensam, något han har känt under säsong 29 också.
Nu kan ju inte Astrid räknas som companion för hon satte aldrig ens sin fot i TARDIS men ändå...


Underbara repliker Doktorn hade. Speciellt då han sa klassiska repliker som han alltid velat säga. :P Och när han frågade The Hosts och frågade fel 2 gånger. :P
Heh, och ingen vill vara i London pga de senaste 2 Jularna. Utom Drottningen som stannar kvar i Palatset. Och givetvis var det där Titanic skulle krasha. :P Som tur är så har Doktorn hennes direktnummer. ;) (Tror det var 7:e Doktorn som berättade att han var god vän med Drottningen.)

Och så årets trailer för nästa säsong. Verka bli en explosiv säsong med vissa gammla ansikten från säsong 28 . Samt en viss brud som vi alla redan visste skulle återkomma. Fast en sak undrar jag, var det Davros man såg i slutet precis innan den skrattande Prästen, tro?
Ser mycket fram mot nästa säsong. :)

Edited by Crusader, 27 December 2007 - 05:58.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#42 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 27 December 2007 - 01:34

Jag tror det sista var en Sontaran , men är inte riktigt säker.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#43 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 December 2007 - 02:33

Ang. Astrid: Jag hade visst fel. Astrid räknas visst som companion trots att hon aldrig rest med The TARDIS. Iallafall ensligt RTD och de andra som gör serien. Det har diskuterats mycket om det faktum att hon är den första companion som dör sedan 5:e Doktorns säsonger.


Föresten, det har diskuterats mycket här på forumet (säsong 3/28 tråden tror jag det var) att nästa säsong, samt de 3 special avsnitten, troligen ska bli sista som David Tennant spelar The Doctor. Var har ni/de hört det? För jag kan inte hitta några uppgifter om det alls mer än intervjun med Catherine Tate som David Tennant sagt inte alls stämmer. Tvärt om talar allt mot raka motsatsen. Bara det att de tar ledigt över 2008 för att han ska kunna göra sitt Shakespeare tycker jag talar om att de planerar att behålla honom ett tag till. RTD har dessutom sagt att de räknar med att behöva fortsätta ta ledigt vart annat år under de kommande åren också. Sedan finns det ju det att rollen är hans drömroll sedan han var barn.
Min gissning är att de har gjort en överenskommelse med honom om att ge honom rum för hans Teaterkarriär också om han fortsätter som The Doctor och att det är orsaken att de i fortsättningen kommer att ta sabbatsår ca: vart annat år.
Hur som helst, man tar inte ledigt i en TV-serie under ett år för huvudskådespelarens skull om han ändå ska lämna serien. Dessutom så har David Tennant själv sagt att han han tänker spela The Doctor så länge han kan eller får.
Personligen hoppas jag han stannar länge till så att de inte gör slut på alla stackars Doktorns liv. Visst, när de når 13 så kommer de säkert på ett sätt att förlänga hans liv men ändå. :P


Jag tror det sista var en Sontaran , men är inte riktigt säker.

Sontarans ska ju återvänta i en 2-parter i nästa säsong så varför inte. Ser ju faktiskt ut så när man jämför med bilden. Dessutom så tog han ju av sig en hjälm som såg ut att vara blå som de andra Sontarans man såg med full rustning.
Vem här på forumet hade nu Sontarans som favoritfiender? H*n lär iallafall bli glad. ;) Verkar som att de kommer att vara säsong 30s huvudskurkar.



Det jag mäst ser fram mot är det faktum att Doktorn kommer att ha minst 2 companions samtidigt. :) Eftersom Donna ska vara med i alla avsnitten så betyder det att hon kommer att resa både med Rose, som har 3 avsnitt, och Martha, som har 5 avsnitt.
Det betyder att antagligen under 8 av säsongens avsnitt så kommer där vara 2 companions samtidigt. :thumbsup: Något som det har varit väldigt sällan i den nya serien.
Tyvärr kommer väl inte Martha och Rose att träffas. Hade varit intresant om de gjorde men de hade hatat varandra och Rose hade VERKLIGEN hatat Martha.


Och jag ser dessutom fram mot när Doktorn ska möta Agatha Christie och jag hoppas på en riktig Agatha Christie-mord gåta. :thumbsup:

En annan sak jag nämnt innan, som jag verkligen ser fram mot, är när de reser till Pompeii när Vesuvius får utbrott. Det har varit aldeles förmycket Engelsk historia och aldeles förmycket modern historia så lite 2000 år gammal historia i Italien låter bara kul. :D


Hmm, jag tänkte på avsnittet de get fölr tillfället förkortat som TUATW. Undrar just vad det står för. Måste vara något speciellt och spoilande namn, annars hade de inte gömt namnet på det här sättet och hintat om det.

Edited by Crusader, 27 December 2007 - 06:43.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#44 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 28 December 2007 - 18:34

30x00
Supersnyggt avsnitt. Jag gillade Astrid, hon var cool. Hennes entusiasm över att vara på jorden var härlig. :D
Och Richard Bucket! Eller, skådisen-som-spelar-honom! :thumbsup:

Jag undrar varför folk undvek London (vilket var en väldigt rolig detalj :D ), händelserna i "The Christmas Invasion" skedde väl över hela världen? Så, sure, "The Runaway Bride"... men det känns fortfarande som inte som tillräcklig anledning för att hela London skulle sticka.

Föresten, det har diskuterats mycket här på forumet (säsong 3/28 tråden tror jag det var) att nästa säsong, samt de 3 special avsnitten, troligen ska bli sista som David Tennant spelar The Doctor. Var har ni/de hört det? För jag kan inte hitta några uppgifter om det alls mer än intervjun med Catherine Tate som David Tennant sagt inte alls stämmer. Tvärt om talar allt mot raka motsatsen. Bara det att de tar ledigt över 2008 för att han ska kunna göra sitt Shakespeare tycker jag talar om att de planerar att behålla honom ett tag till. RTD har dessutom sagt att de räknar med att behöva fortsätta ta ledigt vart annat år under de kommande åren också. Sedan finns det ju det att rollen är hans drömroll sedan han var barn.
Min gissning är att de har gjort en överenskommelse med honom om att ge honom rum för hans Teaterkarriär också om han fortsätter som The Doctor och att det är orsaken att de i fortsättningen kommer att ta sabbatsår ca: vart annat år.
Hur som helst, man tar inte ledigt i en TV-serie under ett år för huvudskådespelarens skull om han ändå ska lämna serien. Dessutom så har David Tennant själv sagt att han han tänker spela The Doctor så länge han kan eller får.

Såvitt jag hört så är det ännu inte bestämt om David Tennant ska spela Doktorn i femte säsongen. Hela uppehåll-ett-år-lite-då-och-då ska vara RTDs sätt att hålla folk intresserade, så att inte tittarantalet minskar så mycket att serien läggs ned.

Jag hoppas att David stannar kvar i rollen länge. Jag gillar honom. :)
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#45 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 December 2007 - 18:55

Vilket avsnitt :D riktigt bra, roligt och väldigt sorgligt på samma gång.
Har aldrig hör att han presenterat sig så där som han gjorde nu. Med vad han är, kommer ifrån och ålder. Är väl en sak han brukar undvika?

Eftersom jag knappt har sett några trailers eller läst spoilers om avsnittet så kom det som en STOR överraskning att Titanic var ett skepp i rymden från en annan galax :lol2:

Hur kul som helst att London var helt öde förutom drottningen :lol: och guidens berättelse hur engelsmännen firar sin jul :lol2: blev en stor överraskning för honom att han hade 1 milj. Pund på sitt kontokort :thumbsup: undrar om vi får se honom igen när han har hittat sitt drömhem som han längtar efter.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#46 Pedobear

Pedobear

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 22 posts

Posted 31 December 2007 - 17:23

Vilket avsnitt! Jag är enormt imponerad! Bästa julavsnittet någonsin, och jag får lite känslan av att det var ett av de bästa i den nya serien, men det kan också bero på glädjen över ett nytt avsnitt.. :rolleyes:
Och inte var det så julmysigt heller, resenärerna slaktades ju för fullt och offrade sina liv. Av 2000 ombord överlevde fyra!
Redan när Astrid lovades att få följa med och resa med doktorn förstod jag att något hemskt skulle hända henne eftersom hon inte kommer återkomma i nått annat avsnitt, men att hon dog var ändå rätt oväntat! Trodde det skulle komma nått hinder eller att hon skulle fega ur. Känns på nått vis bra att dom vågade döda en companion. Dumt bara att det var hon, jag gillade henne! Det var otroligt sött när astrid ställde sig på en låda för att kyssa doktorn och väldigt fint när hon blev till stjärndamm :')
Härligt för doktorn att han äntligen fick säga Allonsy Alonzo :D har han velat göra ett bra tag. och härligt att han slapp ha på sig sin fula blåa suit.


Trailern inför säsong fyra såg lovande ut med Martha och antikens Rom :D ska bli intressant att se dom bygga annat än London-kulisser utanför Cardiff :P
Däremot gillar jag inte hur mycket Donnas ansikte dyker upp i trailern, gillar verkligen inte idén att ha henne som companion hela säsong fyra :/

Edit: Blev lite besviken, var inställd på en snygg scen när hela Buckingham Palace flög i väg i små bitar och splittrades av Titanic, lite i stil med hur Big Ben demolerades.

Max var en riktigt härlig superskurk i James Bond stil! Han hade det galna ansikten och mimiken samt rösten och talet - perfekt och extrem-ond! :thumbsup:

Edited by Pedobear, 02 January 2008 - 20:32.

Martha:"Like in films! You step on a butterfly, you change the future of the Human Race!"
Doctor:"Well then don't step on any butterflies!-What have the butterflies ever done to you!"

#47 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 December 2007 - 22:00

Jag undrar varför folk undvek London (vilket var en väldigt rolig detalj :D ), händelserna i "The Christmas Invasion" skedde väl över hela världen? Så, sure, "The Runaway Bride"... men det känns fortfarande som inte som tillräcklig anledning för att hela London skulle sticka.

Fast moderskeppet i Christmas Invasion var över London. ;)


Såvitt jag hört så är det ännu inte bestämt om David Tennant ska spela Doktorn i femte säsongen. Hela uppehåll-ett-år-lite-då-och-då ska vara RTDs sätt att hålla folk intresserade, så att inte tittarantalet minskar så mycket att serien läggs ned.

Jag hoppas att David stannar kvar i rollen länge. Jag gillar honom. :)

Ja, jag gillar honom också. Kanske är det som du säger. Vet bara att den närmaste pausen är för att David Tennant skulle spela Shakespeare.


Vilket avsnitt :D riktigt bra, roligt och väldigt sorgligt på samma gång.
Har aldrig hör att han presenterat sig så där som han gjorde nu. Med vad han är, kommer ifrån och ålder. Är väl en sak han brukar undvika?

Och som de borde unvika när de inte kan få det rätt. Doctor 6 fyllde 900 år, Doctor 7 var 953 i hans första serial och Doctor 9 sa vid ett tillfälle att han var 943.
Nu är han heltplötsligt 903???


Härligt för doktorn att han äntligen fick säga Allonsy Alonzo :D har han velat göra ett bra tag. och härligt att han slapp ha på sig sin fula blåa suit.

Heh, ja han har ju gnällt om Allons-y rätt länge nu. :P


Trailern inför säsong fyra såg lovande ut med Martha och antikens Rom :D ska bli intressant att se dom bygga annat än London-kulisser utanför Cardiff :P
Däremot gillar jag inte hur mycket Donnas ansikte dyker upp i trailern, gillar verkligen inte idén att ha henne som companion hela säsong fyra :/

Då lär du inte gilla säsong 4 så mycket Donna kommer att vara 2:a huvudrollen i all 13 avsnitt.
Rätt kul att de åkte till Italien för att filma det Romerska Pompeji avsnittet.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#48 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 January 2008 - 16:35

I dagens Aftonbladet:

Vad har hänt med Kylie?
Stjärnan ser ut att ha blivit 30 år äldre

Hur är det fatt, Kylie?

Den vanligtvis så gnistrande popstjärnan har på bilden blek hy och mormors frisyr.

Posted Image
Eller är det bara något hon ätit, som gör att hon ser ut att må pyton?

Vad tror du? Gissa!


Poll som tillhör artikeln

Vad har hänt med Kylie?

  • Hon är magsjuk efter att ha ätit dålig julskinka
  • Så här ser hon ut egentligen, bakom sminket
  • Hon är gästspelar i tv-serien ”Doctor Who”
  • Inget, det är bara en dålig hårdag
Ställningen just nu:
Hon är magsjuk efter att ha ätit dålig julskinka (0.9 %)
Så här ser hon ut egentligen, bakom sminket (10.2 %)
Hon är gästspelar i tv-serien ”Doctor Who” (82.5 %)
Inget, det är bara en dålig hårdag (6.4 %)

Totalt har 23821 personer röstat.
Omröstningen startade 2008-01-01 19:42


Och rätt svar var:
(som om vi inte visste det ;)

Kylie som tv-stjärna

Lugn, bara lugn.

Kylie är fortfarande 39 år gammal.

Men lite smink och en peruk kan göra vilken popstjärna som helst lite tantigare.

Posted Image
Här är hon med i årets julspecial av den brittiska sience fiction-serien ”Doctor Who”.



Många Dr. Who fans som svarat eller har folket som röstat fuskat?

Edited by Georgia, 02 January 2008 - 16:41.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#49 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 02 January 2008 - 17:29

Jag antar att Kylie fansen vet vad hon håller på med också.. ;)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#50 Pedobear

Pedobear

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 22 posts

Posted 02 January 2008 - 20:18

haha jag ryckte till när jag såg Astrid Peth på Aftonbladets startsida XD och blev glad för att david tennant fanns där också (:
tror dock att aftonbladets läsare fuskat eller tagit det mest logiska svaret. Dessutom har aftonbladet skrivit om det tidigare
Martha:"Like in films! You step on a butterfly, you change the future of the Human Race!"
Doctor:"Well then don't step on any butterflies!-What have the butterflies ever done to you!"