Jump to content

Photo

The Dark Tower


  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 25 February 2007 - 20:18

Jahopp. Då har man läst del 1 (av 7) av första Dark Tower-serien (The Dark Tower: The Gunslinger Born).

Bra tecknat, och själva stilen är väldigt "Dark Toweriskt", vilket kanske inte är så underligt i och med att hela första numret är en rätt trogen adaption av flashbackdelen i "The Gunslinger" (var det väl?) där Roland gör provet för att bli en revolverman. Vad jag förstår så kommer de att fortsätta med flashback-grejerna i "The Wasteland" framöver.

Detta är iaf en serietidning som jag kommer att följa. smile.gif Jag gillar ju både King och Peter David, så.. tongue.gif


Edited by Garm, 04 March 2016 - 20:03.
Tillägg av tagg.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#2 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 25 February 2007 - 21:11

Jag har också läst första numret. Helt OK. Snyggt och välgjort...den enda Dark tower boken jag har läst är The Gunslinger :blush: , och jag kände igen allt det här. Egentligen känns Dark Tower-serien som ett måste, även om jag inte kan påstå att jag tyckte Gunslinger-boken var någon höjdare, men det finns så mycket annat att läsa för tillfället :(
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#3 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 25 February 2007 - 23:16

OOOOOHHHHHH dom har börjat komma ut. Då får man bara se till att köpa dom också.
"There once was a man from Nantucket..."

#4 C-Diddy

C-Diddy

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 64 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serietidningar <br />(Warren Ellis, Grant Morrison, Alan Moore, Frank Miller) <br />Tack: A Comics Heaven, Gamla Stan<br /><br />Film <br />(60p Filmvetenskap vid Sthlms Universitet)<br /><br />TV <br />(BitMeTV.org is the shit!)<br /><br />Saker som innehåller ordet star:<br />Stargate SG-1<br />Star Wars<br />Star Trek<br />Starzinger<br />osv.

Posted 03 March 2007 - 00:45

Riktigt bra första nummer tycker jag. Nästa nummer: Big Coffin Hunters!
Din guide till ökat populärkulturellt medvetande.
www.fraktastic.blogspot.com

#5 Lilja

Lilja

    Commander

  • Members
  • 199 posts
  • Location:Örebro

Posted 08 March 2007 - 15:21

Nummer 2 finns nu ute och är om möjligt ännu bättre.

Om någon skulle vara intreserad så finns recensioner av båda numren på min hemsida

#6 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 09 March 2007 - 01:12

Hur många nummer är det tänkt att det ska släppas?
"There once was a man from Nantucket..."

#7 Lilja

Lilja

    Commander

  • Members
  • 199 posts
  • Location:Örebro

Posted 09 March 2007 - 08:42

Hur många nummer är det tänkt att det ska släppas?


Massor. Det ska bli 5 olika omgångar med respektive 7, 5, 6, 6 och 6 nummer. Totalt alltså 30 nummer. Sen vet man aldrig om det blir mer.

Det kommer inom några veckor att bli en Dark Tower Comic Week på min sida. Då kommer jag att publicera intervjuer med 6 personer som är inblandade i skapandet av tidningen och då kommer vi kanske att få veta mer.

#8 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 09 March 2007 - 19:55

Hur många nummer är det tänkt att det ska släppas?


Massor. Det ska bli 5 olika omgångar med respektive 7, 5, 6, 6 och 6 nummer. Totalt alltså 30 nummer. Sen vet man aldrig om det blir mer.

Det kommer inom några veckor att bli en Dark Tower Comic Week på min sida. Då kommer jag att publicera intervjuer med 6 personer som är inblandade i skapandet av tidningen och då kommer vi kanske att få veta mer.



Det ser jag fram emot att läsa.
"There once was a man from Nantucket..."

#9 Lilja

Lilja

    Commander

  • Members
  • 199 posts
  • Location:Örebro

Posted 10 March 2007 - 00:45

Jag fick just premiärvisningen av ett av omslagen till nummer 3 som jag tänkte dela med mig av. Ni hittar mer omslag här.

Posted Image

#10 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 17 March 2007 - 20:04

Johopp. Nummer 2 läst. Lite nytt material där som bryggar ihop flashbacken från bok 1 och flashbacken från bok 4. :D

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#11 Lilja

Lilja

    Commander

  • Members
  • 199 posts
  • Location:Örebro

Posted 26 March 2007 - 23:06

Här finns några smakprov från nummer 3 som kommer den 4 april som Marvel skickade mig.

#12 Lilja

Lilja

    Commander

  • Members
  • 199 posts
  • Location:Örebro

Posted 29 March 2007 - 10:18

En fråga till er som kan detta här med serietidningar... Hur stora är Jae Lee, Richard Isanove och Peter David i serievärlden?

Detta kanske är en korkad fråga men jag kan egentligen inget om serier. Jag vet dock att dessa tre är otroligt ödmjuka och trevliga när man pratar med dem...

Lilja

#13 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 29 March 2007 - 11:06

Meriterade och duktiga människor. Isanove har nog tuschat mer än man ens kan ana, Jae Lee är omtyckt som tecknare och Peter David är stor. Han har ju skrivit böcker och t. ex tv-serier som Babylon 5 också. Sen har David gjort många bra historier för många olika superhjältar.
*Hockey och superhjältar*

#14 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 29 March 2007 - 11:10

Peter David är en gigant. Han har skrivit TV (Ja, lite Babylon 5 iaf), en massa böcker i bland annat Star Trek- och Babylon 5-universat och en hel del serietidningar.

Skall man köpa en Star Trek-bok kan man aldrig gå fel genom att välja en som det står "Peter David" som författare på.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#15 Lilja

Lilja

    Commander

  • Members
  • 199 posts
  • Location:Örebro

Posted 29 March 2007 - 12:08

Tackar. Det är alltid kul att höra omdömmen från "insatta". Det kommer snart intervjuer med herrarna (och några till) på min sida.

Lilja

#16 hardtobeagirl

hardtobeagirl

    Cadet Third Year

  • Members
  • 19 posts
  • Location:Teehoe

Posted 30 March 2007 - 11:47

Man är väl idiot om man utgår från att tidningarna kommer säljas i Sverige...? Vart för man tag på dem?
Dr. Macartney: Join me again next week on this episode of "Let's make no fucking sense" when I will be waxing an owl.

#17 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 31 March 2007 - 08:18

Man är väl idiot om man utgår från att tidningarna kommer säljas i Sverige...? Vart för man tag på dem?



Ebay.
"There once was a man from Nantucket..."

#18 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 31 March 2007 - 08:53

Din lokala seriehandlare, och om du inte har någon så kanske Dolores i Göteborg, Seriebörsen i Linköping eller A Comics Heaven i Stockholm. Och om du har tålamod så kommer serien att släppas som TPB, album. Då kan du beställa den på t. ex Adlibris eller Bokus. Ebay känns inte som det bästa alternativet direkt.
*Hockey och superhjältar*

#19 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 01 April 2007 - 10:35

Ebay känns inte som det bästa alternativet direkt.



Varför det?
"There once was a man from Nantucket..."

#20 cyberhof

cyberhof

    Captain

  • Members
  • 442 posts
  • Gender:Male
  • Location:Starship Enterprise

Posted 02 April 2007 - 15:23

Någon som vet var man kan beställa dessa tidningar på nätet någonstans?
Vill helst beställa dem från någonstans i europa...

Tack på förhand! :D

#21 Lilja

Lilja

    Commander

  • Members
  • 199 posts
  • Location:Örebro

Posted 02 April 2007 - 16:45

Någon som vet var man kan beställa dessa tidningar på nätet någonstans?
Vill helst beställa dem från någonstans i europa...

Tack på förhand! :D


Alla svenska serietidningshandlare borde kunna ta hem den åt dig. De kanske inte kan ta hem den till imorgon men så fort får du den ju inte från Europa heller...

Lilja

#22 Lilja

Lilja

    Commander

  • Members
  • 199 posts
  • Location:Örebro

Posted 04 April 2007 - 12:17

Här finns en recension av nummer 3 om någon skulle vara intresserad.

#23 Lilja

Lilja

    Commander

  • Members
  • 199 posts
  • Location:Örebro

Posted 15 April 2007 - 23:21

Nu är en Dark Tower Comic vecka igång på min sida. Det kommer att bli intervjuer och inte mindre än 2 tävlingar. Läs mer på Liljas-Library.com .

Lilja

#24 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 August 2008 - 15:56

Hittade två ämnen om Dark Tower, men jag fortsätter att posta här i stället för att skapa ett nytt och tredje ämne om serien.
Dark Tower: The long road home

Nu är tredje delen av serien på G

The Long Road to Treachery - Marvel.com News
The Long Road to Treachery
Marvel.com brings you up to speed with the names and faces of DARK TOWER: TREACHERY

The road has been long and the dangers many, but this September, Roland Deschain's ka-tet returns home.

Picking up the pieces of THE LONG ROAD HOME, this summer's latest chapter in the critically-acclaimed series based on Stephen King's "Dark Tower" novels, the epic tale of the last gunslinger's quest, DARK TOWER: TREACHERY finally brings Roland, Cuthbert and Alain back to Gilead, their families and the beginning of the end. But just because the gunslingers have come home, that doesn't mean the danger has faded—evil lurks outside Gilead's walls, beneath it's corridors and within the hearts of the three young men that have brought home with them In-World's greatest threat: Maerlyn's Grapefruit, the pink shard of Wizard's Glass that has captured Roland in its seductive clutches.

/.../


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#25 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 August 2008 - 16:12

Är väl iofs bättre att starta upp en egen tråd för den istället för att posta det här? Eller inte posta det alls. Känns som att det annars finns risk för att diskussioner blandas ihop, både nu som framöver. :)