Jump to content

Photo

Buffy?!


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Danne

Danne

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 117 posts

Posted 01 September 2004 - 19:49

Jag har massa frågor... först och främst:

Angel... Buffy dödade ju honom när han var ond (och helt snopet blev god i det ögonblicket :P ), men hur kom han tillbaka sen? :huh:

Dracula... är det the man? Dracula av Transylvanien? ?? Varför fick han bita Buffy? Förklara storyn...

Jag har fler frågor jag glömt... men dom återkommer nog imorn när nästa avsnitt är...

Tänk att mina Buffy-trådar alltid hamnar fel...

Edited by Danne, 02 September 2004 - 20:42.


#2 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 02 September 2004 - 11:16

I början av tredje säsongen, just när Buffy återvänt till Sunnydale, gick hon tillbaka där hon hade "dödat" Angel och lade ringen hon fått av honom på golvet. Det gjorde så att portalen till helvetesdimensionen som Angel skickats till, och där tiden hade passerat några miljoner år, öppnades och skickade tillbaka honom. Därefter blev saker och ting aldrig detsamma, vilket var anledningen till att han for till LA, där hans egen tv-serie utspelar sig.

Dracula kom till Sunnydale efter att Buffys rykte nått honom. Självklart var han tvungen att försöka "erövra" henne med sin tankekontroll, vilket gjorde att han fick suga hennes blod och vice versa, men som tur var kickade hennes Dråpar-instinkt in och hon tog kål på honom. Två gånger. En tredje gång behövdes inte, det räckte bara att vara hotfull för att han skulle fatta vinken och försvinna.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#3 Danne

Danne

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 117 posts

Posted 04 September 2004 - 09:12

Är det nån som kan sammanfatta torsdagens avsnitt för mig? Jag missade det...

#4 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 07 September 2004 - 08:45

Gå in på:
fangygrr.com

Där finns allt du behöver :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset