Jump to content

Photo

Senast sedda film


  • This topic is locked This topic is locked
1027 replies to this topic

#1026 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 23 March 2009 - 08:56

Du har vetenskap och annat bjäfs som du kan tillfredsställa dem. ;)

Men mer allvarligt, de måste inte alls göra det. Men för mig är det vad det handlar om: att väcka känslor. Det är vad konst och nöje är för mig. (Sedan kan givetvis det stimulera intellekt också, men som jag skrev är det aldrig primärt utan alltid sekundärt.)

Du får givetvis tycka annorlunda.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#1027 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 March 2009 - 21:46

OMG. :blink: Vi har passerat 1000 poster i Senast sedda film! Yay för oss. :hurrah:

Appleseed (1988)
Mycket är sig likt. Mycket är så annorlunda. Storyn känns annorlunda - tidsramen är en annan tex. Tycker animeringen funkar trots att den här 20 år på nacken nu. Ganska bra story (även om det där med självmord kanske är aningen överdrivet i synopsisen imo). Aningen genomskinlig kanske. Gillar musiken (men så gillar jag ju 80-tals discon och 80-tals syntpopen också). Lite förutsägbar upplösning kanske. "Kul" detalj: 10 minuter in i filmen så stängde jag av de svenska undertexterna - det blev för jobbigt och följa två konversationer samtidigt. :P -- OK.

Edited by XC, 23 March 2009 - 21:49.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#1028 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 23 March 2009 - 22:27

OMG. :blink: Vi har passerat 1000 poster i Senast sedda film! Yay för oss. :hurrah:

Yay. :) Here's to a thousand more. I en ny tråd.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter