Jump to content

Photo

Smallville Säsong 4 Spoilers.

• Please log in to reply
39 replies to this topic

#1 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 11 August 2004 - 09:13

Förutom Lois Lane som ska vara med i flera avsnitt så verkar en annan av DCs arme av karaktärer dyka upp

Scrolla ner till Spoilers för avsnitt 4 och 5 av säsong 4.

http://www.kryptonsi...llespoilers.htm

B)

Kul grej!!! Hoppas avsnittet verkligen kommer så här tidigt på säsongen . Vet att Miles Millar och Alfred Gough hade gått möten med Paul Levitz på DC om att använda fler DC karaktärer, de fick ju nej när de ville ha Bruce Wayne med eftersom Christian Bale hade just skrivit på för rollen i Batman Begins, nu verkar DC ha greenlightat det här.

Posted Image

Posted Image

Edited by super85, 11 August 2004 - 09:23.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#2 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 11 August 2004 - 10:17

Woohoo, det låter mycket bra.. :D
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#3 wookiee

wookiee

Senior Captain

• Members
  • 599 posts
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 11 August 2004 - 10:45

Yes!
Jag hade i och för sig hellre sett Barry eller Wally i pyjamasen, men vafanken ... jag gillar ju Flash, så jag ska inte klaga.

Hoppas att avsnittet funkar så att de kan ta in nån annan DC-hjälte i ett senare avsnitt.
Varför inte Green Lantern (min kanske största DC-favorit)?
Fast långfilmsplanerna kanske sätter stopp för det ...
Posted Image

#4 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 11 August 2004 - 10:54

Mara

Jo jag blev glad

Wookie

WB har börjat förneka Green Lantern filmrykterna nu. Jack Black gjorde det också (tack gode gud) och sa att det inte ens finns något manus än och att han inte alls skrivit på för något. Ja jag skulle bli glad för att se Hal eller någon nod till Alan Scott. Men hursomhelst är jag glad för det här.
Batman Begins

The Dark Knight

#5 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 12 August 2004 - 10:11

Ål rajt, nu snackar vi! Inte en sekund för tidigt att de tar in andra DC-figurer! Själv hade jag en idé om att Clark skulle dela rum med John Henry Irons på college, men det återstår nog att se om de kommer så långt i serien.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#6 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 12 August 2004 - 10:14

Jepp, det är dags att att vi får lite mera DC karaktärer i Smallville, även min högsta dröm vore att se Bruce Wayne titta förbi.. :)

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#7 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 12 August 2004 - 11:19

Flash blir kul. Hoppas att Bruce kommer till Smallville under något avsnitt och snackar på skolan om Wayne Enterprises
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#8 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 August 2004 - 11:21

På den tiden reste väl Bruce runt i världen och hade inte så mycket med Wayne Enterprises att göra?
*Hockey och superhjältar*

#9 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 12 August 2004 - 11:23

Bruce kanske kom dit utan Wayne Enterprises? :)
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

#10 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 12 August 2004 - 11:28

Tja, det skulle vara intressant och hur Lex skulle reagera över att inte vara den enda rikemans sonen i Smallville...

Posted ImagePosted Image

#11 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 12 August 2004 - 11:30

En stor fäktningsstrid mot Lex kanske? Också kommer Clark och lägger sig i.

#12 Mara Jade

Mara Jade

Senior Commodore

• Members
  • 2,171 posts

Posted 12 August 2004 - 11:32

Och både Lana & Cloe blir intresserade av Bruce vilket gör Clark väldigt svartsjuk..

Posted ImagePosted Image

#13 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 12 August 2004 - 11:35

Men Clark och Bruce blir kompisar mot slutet i alla fall. Men Bruce måste fortsätta resa runt i världen vilket gör Clark lessen. Fan kan inte Clark få komma till Metropolis nån gång och leka Stålmannen lite.

#14 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 12 August 2004 - 13:10

Det är ju kul att spekulera, men Bruce Wayne kommer inte att gästspela i Smallville, det är jag nästan säker på. Orsaken är givetvis att Christian Bale är signad för Batman Begins. Om han inte vore det, och om en Batman film inte var i produktion så skulle vi redan ha sett Bruce Wayne i Smallville under säsong 3. Hade själv en ide att Bruce skulle ha besökt Smallville just på grund av Lex. hade en tanke att Lex skulle möjligtvis ha gått i samma skola som Bruce, och Bruce som skulle vara något yngre än Lex varit smartare än hans äldre klasskompisar men alltid hamnat i trubbel och blivit utkickad från diverse snobbskolor runt om i världen (vilket är en del av Bruce Waynes ungdom i serierna också). Men nej, Bruce lär inte synas, några roliga "nods" kan säkerts göras, redan under säsong 1 så nämdes både Bludhaven (närmaste stan från Gotham där Nightwing håller till) och Central City nämdes också. Sen syns ju Green Arrows, Olivier Queens namn i blaskan som Lionel Luthor läser i helikoptern i pilotavsnittet.
Batman Begins

The Dark Knight

#15 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 12 August 2004 - 13:27

Jo, det vore ju kul om man skulle nämna Bruce Wayne eller Wayne Enterprises nån gång.

#16 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 12 August 2004 - 13:29

Heh, satt bara och väntade på ett liknande inlägg från dig, Super85. ^_^

#17 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 12 August 2004 - 13:32

Vilken typ av inlägg? "I know it all" eller "Wouldn't it be cool" inlägg? B)
Batman Begins

The Dark Knight

#18 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 12 August 2004 - 13:35

Det förstnämnda. ^_^
Tänkte i liknande banor som du, men kände på mig att du skulle rycka
in och reda ut "drömmarna" här. ;)

#19 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 12 August 2004 - 13:38

Ja. Man ska alltid reda ut folks drömmar.
Batman Begins

The Dark Knight

#20 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 12 August 2004 - 13:45

Precis. Drömmar är farliga saker. :lol:

#21 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 12 August 2004 - 13:48

Exakt. Jag ska ta ner folk på jorden om de försöker något. Förutom att buga för Nolan och Goyer. Sånt får man göra.
Batman Begins

The Dark Knight

#22 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 12 August 2004 - 13:53

Jag tillber andra gudar. Raimi är ett av namnen. :D

#23 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 12 August 2004 - 13:55

Jag tillber både Nolan och Raimi gudarna.

Edited by Robban, 12 August 2004 - 13:55.

#24 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 12 August 2004 - 13:59

Posted Image

Posted Image Posted Image

Posted Image
Batman Begins

The Dark Knight

#25 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts

Posted 12 August 2004 - 17:55

Snygg bild :) !