Jump to content

Photo

Förgöraren


  • Please log in to reply
169 replies to this topic

#26 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 15 January 2010 - 01:41

Både Tin och Marshall Thunder är up for grabs! Gör vad ni vill med dom!

#27 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 15 January 2010 - 11:12

Daniel (Thollin): Man tackar! Har redan idéer för de flesta i NS.

Daniel Schenström: Så då är Vita Duvan II "up for grabs" om du ursäktar vitsen. ;) Fick förresten napp från Martin Wikner, Endeavour-gänget is go! Om du som kanske designade karaktärerna inte har något emot det, alltså? ^_^ Sen så var det en sista sak, du som är mer familjär med ditt Golden Gang, är Blackflash den enda medlemmen du vill ha med i äventyret?

Edited by Virtus, 15 January 2010 - 11:55.


#28 GustafLord

GustafLord

    Cadet Second Year

  • Members
  • 11 posts

Posted 15 January 2010 - 12:48

Tjena. jag fick nyss frågan om mina karaktärer (X-Raymond, Kookaburran, SAAB Åskviggen, Onyx...?) fick vara med i crossovern, det får dom gärna, dom står ivriga och hoppar för en omgång råkurr mot andra avarter. Det enda jag inte kan tillåta är att någon av dem blir dödad, för det har jag själv tänkt göra.

Lycka till.

#29 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 15 January 2010 - 14:29

(Vilka som helst du tycker skulle passa in i en sån historia.)

Lycka? Pft! Det är för amatörer... Men vänta, det är vi ju. XD

#30 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 15 January 2010 - 15:05

Jag ser Endeavours som Martins baby, kanske med mig själv som gudfar ( :) ) så kör hårt om han godkänner det. När det gäller Golden Gang så får ni använda vilka medlemmar som helst. När jag presenterar min miniguide till dem så kommer jag ha med vilka som finns till och med år 2012 och vilka som finns efteråt så att det stämmer och passar in helt i Golden Gangs historia.

Låter som det kommer bli den värsta crossovern sen Avengers vs Justice League när det gäller antalet medverkande.

Och den som grabbar Vita Duvan får vara beredd på en käftsmäll eller två. Titta men inte röra! ;)

#31 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 15 January 2010 - 22:16

Daniel (Schenström):

Och jag tackar för guiden, även om det gör mitt jobb lättare om jag slipper välja själv. XD

Nja, SÅ ambitiös är jag inte.

Det där sista lät som något en av hennes NS-kamrater kunde säga om hon skulle bli kidnappad och sen komma tillbaka två minuter senare efter att ha gett ett par käftsmällar. XD

#32 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 17 January 2010 - 01:35

Fick just tillåtelse från Thomas Eliasson att bygga på hans tidigare bidrag. Tror ni vi kan göra något med den enda halva karaktärer som överlevde "Kenny och Goldberg"? ;)

EDIT: Nu även Grodan!

Edited by Virtus, 17 January 2010 - 15:07.


#33 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 17 January 2010 - 17:41

Johnny Boy hälsar att han väldigt gärna vill vara med, så länge det inte blivit fullt redan. Om det finns plats i storyn, får ni gärna ta med nåt om hans urprungsberättelse. Behöver inte vara så mycket, det räcker med en liten referens nånstans.

Edited by SwedishSuperhero, 17 January 2010 - 17:43.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#34 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 17 January 2010 - 18:37

The more the merrier. Johhny Boy är med. Jag kommer inte sluta ta in fler bidrag förrän januari är slut. ;)

#35 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 17 January 2010 - 19:09

Hade varit kul om du nämner Gromköping eller något i den. Inte för att du måste men för mig hade det varit en kul grej, de behöver inte vara i Gromköping utan bara nämna staden som Sveriges Skugga eller något.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#36 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 17 January 2010 - 19:25

Sret: Det ska vi väl kunna ordna. ;)

EDIT: Nu med STHML-Utopias universum inräknat!

Edited by Virtus, 17 January 2010 - 20:14.


#37 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 17 January 2010 - 20:40

Tackar så mycket.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#38 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 17 January 2010 - 22:11

Det här går ju som på räls! :D Nu har vi ju snart hela skäppan full, 10 världar och allt.

Det är nästan så vi får lägga locket på här, snart.

#39 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 17 January 2010 - 22:16

Jag lägger inte locket på förrän januari är över. Till dess får vi hålla till godo med de världar vi har.

Och vem har sagt att vi har en gräns på 10 världar? Det har vi inte bestämt.

#40 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 20 January 2010 - 09:07

JA! Jag var verkligen sugen på att ta med Flickan med Svavelstickorna, då jag har många bra idéer med henne i beräkningen!


Bra idéer! Jag gillar bra idéer. Det kanske är den bästa sortens idéer. Ska bli intressant att se vad hon får för funktion i historien...


Låter som det kommer bli den värsta crossovern sen Avengers vs Justice League när det gäller antalet medverkande.


Ja, åtminstone om vi lyckas hinna före War of the Independents.

#41 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 25 January 2010 - 18:43

Vi får se. Jag kommer inte börja fundera mer konkret förrän vi har knytit ihop säcken för karaktärsinsamlingsteget.

Med tanke på alla gånger den har ställts in, så tvivlar jag på det. XD

#42 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 06 February 2010 - 12:52

Jag knyter nu ihop säcken för insamlandet av universum... Och meddelar att vi har fått tillåtelse från Mikael Bergkvist att ta med Dark World i mixen! Så nu kan jag jobba med en kort prolog med Mr Cross, medan vi funderar mera konkret på saker som...

Titel - Det Övergivna behöver en bättre titel. Lars (Predabot) har föreslagit "Yod" men jag tycker att den känns lite för kort. Har ni andra några förslag?

Format - Ska Det Övergivna/Yod vara ett äventyr i flera delar, eller en tjock SSS-specialare (SSS #15 2011, kanske?) på 50-100 sidor, då vi tekniskt sett inte bara fyller kvoten på NS-äventyr, utan även tar in gästspel från flera andra serier? I vilket fall som helst så tycker jag att en kort prolog behövs som en teaser för det stora hela.

Idéer - Det är det här som det hela handlar om! Skicka in de idéer ni må ha för mig att inkorporera. Den huvudsakliga storyn bygger på tidigare diskussioner från Lars Johansson och Daniel Schenström.

Tecknare
- Än så länge är det Sebastian Sandberg och Viktor på tecknarfronten. Kan behövas fler, men vi tar vad vi har annars.

#43 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 06 February 2010 - 13:54

Jag gillar titeln Det övergivna faktiskt. Men så är jag en sucker för melankoliska saker.

När det gäller utgivningsformat så beror det lite på utgivningstakt. Jag gillar när det är omväxling i materialet. Lite humor, lite allvar, lite fantasy, lite skräck. Olika skapares alster. Det är nog bra med fler delar och så kanske målet med 4 nummer om året kan nås.

#44 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 08 February 2010 - 14:54

Tänkte själv föreslå Förgöraren, då det passar mer till historien som den ser ut nu.

Tja, om den ska vara multidelad, så tror jag att vi får lyfta på ribban lite med mer än tre delar. Tänkte kanske en prolog, tio delar och en epilog invävd i den sista delen. Beror på vad vi beslutar i slutändan.

#45 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 08 February 2010 - 21:47

Är det inte bara att göra 3-4 delar med ca 20-30 sidor i varje? Då kan den gå ett helt år så att säga om den utgivningstakten klaras av. Om det är 11 delar så blir den ju inte ens klar förän 2013. Om koordinationen med Golden Gang ska bli snygg så bör den vara avslutad till 3:e kvartalet 2012 då jag ska ge ut "Undergången".

#46 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 08 February 2010 - 22:03

Hmm, du har en poäng. Fem, kanske?

#47 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 08 February 2010 - 22:05

Tio delar + epilog o prolog låter otroligt mycket. Fyra delar vore mycket bara det. Eller ska det vara korta avsnitt?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#48 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 08 February 2010 - 22:39

Såsom jag har tänkt mig det nu, så skulle de fem avsnitten vara ackompanjerande av en sidohistoria runt Napoleon Cross och Mikael Bergkvists karaktär Marc Saunders från "License to Kill". De fem huvudavsnitten (Golden Gang-centerat i första delen, sen följer resten) skulle vara på runt 20-30 sidor, medan Napoleon/Marc kortisarna är lite kortare på 10-15 sidor, men ändå knutna till samma historia.

SSS #12 - Prolog (Cross och Saunders) Den här kommer jag att skriva och teckna själv till 12:ans deadline allra först så att de insvurna får ett hum om hur den är knuten till huvudhistorien.

SSS #13 (2010) - Del 1 + Sidohistoria 1
SSS #14 (2011) - Sidohistoria 2 + Del 2
SSS #15 - Sidohistoria 3 + Del 3
SSS #16 (2011) - Sidohistoria 4 + Del 4
SSS #17 (2012) - Del 5/Epilog (Cross och Saunders)

Nu räknar jag alltså med nuvarande utgivningstakt på 3 nummer om året, så om vi nån gång skulle öka till 4 så skulle det komma in tidigare.

Jag har inte satt något i sten än, så listan kan komma att krympa så att det blir färre delar, det enda med säkerhet här är själva prologen, kretsande runt Ahriman, Napoleon Cross och Marc Saunders, på 10-15 sidor.

Om ni tycker detta är krångligt, så är det för att jag inte vill avslöja för mycket plotwise annat än privat. Och då de enda redaktörerna som är kvar efter 11 blir Viktor och Lars, så är det bara annars Bergkvist som jag behöver få okej för prologen med.

#49 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 14 February 2010 - 23:14

Själv sitter jag och tänker lite pa epilogen faktiskt.

Far en vision av en BlackFlash som stiger ut ur en maskin, efter att ha färdats langt bortom sin egen tid och rum, otroligt mentalt trött och sliten efter händelserna i Det Övergivna, bara för att finna... Att den katastrof som han försökt stoppa nu börjar!! >:=)) Han skriker ut sin vrede och sorg mot Universum! ( Vet att du, Sebbe, har en betydligt mer positiv epilog i atanke, men jag tycker den behöver balanceras lite med det här tillägget, sa att det känns lite som att tyngden i dom tidigare händelserna bevaras)

( Sen om man fortsätter följa Golden Gang, sa skulle End of the World kunna börja bara nagra minuter efter Yod( vilket är Judisk Eldsskrift för 10) )

Haller nog med TFels förresten... 10 delar är lite väl mycket. 4-6 duger gott och väl. Vi vill väl inte utsätta läsarna för event fatigue? Till och med stora killar som Marvel/DC börjar ju inse faran med det, och gör lite kortare storys nu.

Förvisso skulle det funka kanske, med 4 tie-ins som är lite kortare (mer som 10 sidor var, typ), och sa 4 huvuddelar.

SPORE, far för övrigt gärna användas i Crossovern, om Sebbe finner nan användning av henne. :)

Glöm inte heller att kolla in den i skrivande stund formande profilen för Qliphoth, förresten.
http://www.scifinytt...33

Edited by PredaBot, 15 February 2010 - 00:35.


#50 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 15 February 2010 - 14:19

NU kommer han tillbaka och styr och ställer. Skojar så klart, kul att du är tillbaka Lars. ;)
Jag upplyser dig om att du behöver inte agera yes-man till Thomas, då jag redan beslutat mig för att korta ner. XD

Jag upprepar än en gång att jag vill hålla så mycket av plotten, även spekulationer, som går hemligt. Om vi kan hålla oss runt 20-25% i avslöjanden här i tråden. Tror inte att jag kan ändra i epilogens ton alltför mycket (Och alla som vet mina planer för epilogen, var vänliga att inte spilla några detaljer här). Har tänkt mig en roll för Blackflash också, men jag ger inga tidbits här. Så jag tror inte jag vill köra med ett "från en apokalyps till nästa"-slut på Förgöraren.

Nu när jag tänker efter så är kanske Blackflash den enda GG-medlem som behöver vara med i Förgöraren, så behöver inte Daniel balansera alltför mycket med sin egna tidslinje. Spekulerar bara, som sagt.

Och eftersom att jag gillar att lyssna på musik när jag tänker fram idéer... Den här tonen känns bra som bakgrund mot historien jag vill berätta.

Och nu Lars, kan du kanske ge en bildlänk på hur du tänkt dig "persisk klädsel" för Ahriman, för mina Google-sökningar blir inte tillräckligt specifika. Och jag är inte fördomsfull nog att gissa mig till vad persiska kläder ser ut som. XD

När jag läser om Qliphoth så vet jag inte om dess karaktär passar in i historien som jag ser det. Själv så ser jag det mörka anti-livet som en nödvändig naturkraft för att hålla en balans mot livet i världarna, lite som "The Bleed" i DC Comics mellan universum. Ända tills Ahriman skulle ta kontroll över den och tippar balansen mellan liv (både 'riktigt liv' och nästa liv, spöken och sånt etc) och anti-liv. Kanske bättre om Ahriman är den enda skurken i historien, så kan du använda Qliphoth som du själv vill i en egen historia.