Jump to content

Photo

RoboCop [Remake]


  • Please log in to reply
101 replies to this topic

#26 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 November 2005 - 19:10

Minns att Bamses pappa Rune Andreasson ställdes inför just det dilemmat - hur spännande är det med en oövervinnelig björn? Därför begränsades Bamses styrka till dunderhonung. De festa (super)hjältar har mer eller mindre sina svagheter som får den ogenomträngliga ytan att krakelera och dödligheten skina igenom.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#27 rehnvall

rehnvall

    Senior Commander

  • Members
  • 380 posts

Posted 28 November 2005 - 20:39

Vad är det för häftigt med någon som klarar av alla bovar utan att själv bli skadad så speciellt mycket? Den oberoende Robocop vandra fram och tar fast alla bovar utan problem.
Bovarnas vapen är som låtsasskott och blir fast i Robocops hårda nypa.


Om vi tittar på filmerna så är robocop imun mot finkalibrig eld, men vädigt sårbar mot de tyngre sakerna.

#28 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 28 November 2005 - 21:00

Filmen hinner kanske bara bli 30 min långt sen har Robocop rensat staden.

:lol:
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#29 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 09 April 2006 - 15:47

Naturligtvis så ska ju den göras i datorn. Då blir den för sofistikerad perfekt och knappt några förväntningar att se fram emot.

#30 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 April 2006 - 16:32

Manus, skådespeleri och regi brukar faktiskt vara större faktorer i om en film är bra eller inte än om det är CGI i den... :rolleyes:
*Hockey och superhjältar*

#31 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 09 April 2006 - 16:50

Manus, skådespeleri och regi brukar faktiskt vara större faktorer i om en film är bra eller inte än om det är CGI i den... :rolleyes:


Hmm vet inte riktigt. Enligt någons resigörs resonemang som gjort filmer
på ett annorlunda sätt är att.

Syns effekterna för mycket så blir handlingen till skada. Självklart har han
effekter i sina filmer men dom märks inte så mycket och smälter in i filmer.

Utan att effekterna ska väcka för stor uppmärksamhet jämfört med allt annat omkring.
Effekterna ska passa in i omgivningen och miljön och se så verklighetstroget ut.

Det brukar ofta visas en intervju med han på kanalen Hallmark.

#32 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 April 2006 - 17:29

Visst kan väl effekter vara viktigt, beroende på hur väl de smälter in i filmen. Det kan vara en viktig del av en film men knappast det mest avgörande. Det är samma sak med andra faktorer. Det spelar ingen som helst roll hur snygga och verklighetstrogna specialeffekterna är om manuset är uselt, skådespelarna är oinspirerade/ande eller regissören är en klåpare.
*Hockey och superhjältar*

#33 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 09 April 2006 - 19:19

Visst kan väl effekter vara viktigt, beroende på hur väl de smälter in i filmen. Det kan vara en viktig del av en film men knappast det mest avgörande. Det är samma sak med andra faktorer. Det spelar ingen som helst roll hur snygga och verklighetstrogna specialeffekterna är om manuset är uselt, skådespelarna är oinspirerade/ande eller regissören är en klåpare.


Då kanske den Robocop gjord i dator blir lika trist och överväldig som Hulk-filmen.
Och så förvinner den här riktiga Robocop-images och stämning så man absolut inte får
någon uppfattning att det ska föreställa Robocop.

En helt annan Robocop som inte är den images hållning karaktär som förut.
En okänd ny robot som dyker upp där man varken kan känna igen något.

Och är det en Robocop i nutid/framtid så borde den ju vara konstruerad att tåla dom stora
skott som den tidigare inte klarade av?

Edited by Supertreck, 09 April 2006 - 19:20.


#34 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 April 2006 - 19:30

Jag förstår inte sambandet där, varför skulle Robocop vara mer tålig för att han är i CGI? Gollum är i CGI, han är väl knappast osårbar för det. Och hur vet vi att Robocop skulle se annorlunda på något sätt? Allt det där har ingenting att göra med om det blir en datorgenererad Robocop eller inte...
*Hockey och superhjältar*

#35 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 09 April 2006 - 19:58

Jag förstår inte sambandet där, varför skulle Robocop vara mer tålig för att han är i CGI? Gollum är i CGI, han är väl knappast osårbar för det. Och hur vet vi att Robocop skulle se annorlunda på något sätt? Allt det där har ingenting att göra med om det blir en datorgenererad Robocop eller inte...


Men då förstår jag inte syftet att Robocop ska vara gjort i dator om den inte ska
se ut så annorlunda och inte vara så mycket bättre och tålig.

#36 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 April 2006 - 20:48

Därför att det är så specialeffekter ofta görs numera, att det är kostnadseffektivt och kanske att de kan göra saker som de inte hade kunnat göra annars?

Det finns ju mängder av datoranimerade figurer som inte är överdrivet stryktåliga. Dobby i Harry Potter-filmerna är en annan sådan. Att Hulken tål mycket stryk har inget med att han är gjord i CGI, utan det har att göra med att det är så seriefiguren är. Han är Marvels universums troligen starkaste figur.

Stålmannen kommer snart på film. Han är osårbar men kommer inte att göras i CGI, utan en skådespelare...
*Hockey och superhjältar*

#37 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 09 April 2006 - 21:26

Därför att det är så specialeffekter ofta görs numera, att det är kostnadseffektivt och kanske att de kan göra saker som de inte hade kunnat göra annars?

Det finns ju mängder av datoranimerade figurer som inte är överdrivet stryktåliga. Dobby i Harry Potter-filmerna är en annan sådan. Att Hulken tål mycket stryk har inget med att han är gjord i CGI, utan det har att göra med att det är så seriefiguren är. Han är Marvels universums troligen starkaste figur.

Stålmannen kommer snart på film. Han är osårbar men kommer inte att göras i CGI, utan en skådespelare...


Du menar att kryptonit inte skadar Stålmannen?


Förutsättningen att vara idiot är att man kan missa golvet när man ramlar :)
Ähh jag skämtade bara

#38 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 April 2006 - 21:29

Och det där har...vad med eventuell CGI i en ny Robocop att göra? :rolleyes:

Och jag antar att du menar "fördelen", inte "förutsättningen"?

Edited by Kermit, 09 April 2006 - 22:15.

*Hockey och superhjältar*

#39 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 10 April 2006 - 20:53

Därför att det är så specialeffekter ofta görs numera, att det är kostnadseffektivt och kanske att de kan göra saker som de inte hade kunnat göra annars?

Det finns ju mängder av datoranimerade figurer som inte är överdrivet stryktåliga. Dobby i Harry Potter-filmerna är en annan sådan. Att Hulken tål mycket stryk har inget med att han är gjord i CGI, utan det har att göra med att det är så seriefiguren är. Han är Marvels universums troligen starkaste figur.

Stålmannen kommer snart på film. Han är osårbar men kommer inte att göras i CGI, utan en skådespelare...


Tänk på att den är en människa omgjord till robot. Hur blandar man ihop datoranimering och
ett riktigt ansikte? Blir det ett konsgjord ansikte som ska föreställa ett riktigt om Robocop tar av
sig hjälmen?

Verklighetstrogna ansikten har jag aldrig sett än att allt ser syntetisk konstgjort plastigt ut

#40 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 April 2006 - 22:51

Jaja...för mig är fortfarande regi, manus, skådespelarinsatser och dylikt mer viktigt än exakt hur effekterna ser ut.
*Hockey och superhjältar*

#41 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 10 April 2006 - 23:35

Inte för att förstöra en så hårt rockande tråd som den här,men har det där med extremt mycket CGI nämts nån annanstans än det som jag för några månader sen skrek om när jag gjorde min "Hollywood förstör allt jag älskar"-inlägg?
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#42 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 April 2006 - 23:43

Nej. Det är antaganden. Jag hakade väl på och började argumentera om att CGI inte är avgörande för om en film blir bra eller inte, men det var kanske lite onödigt. Vi får väl se när vi får höra mer om den här filmen och om den blir av.
*Hockey och superhjältar*

#43 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 March 2008 - 16:12

Ryktet tar ytterligare ett steg frammåt (fyndade nyheten på Cinematical):

With the appointment of Parent, MGM will enter its new phase of evolution by focusing on its major movie franchises highlighted by JAMES BOND and PINK PANTHER sequels, THE HOBBIT, THOMAS CROWN AFFAIR 2, THE OUTER LIMITS, ROBOCOP, DEATH WISH and FAME, among others. (Källa)

Hela pressmeddelanet.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#44 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 March 2008 - 11:54

Nä, inget jag ser fram emot. Tycker enbart att den första filmen är sevärd.

#45 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 April 2008 - 18:46

Kanske inte faktaspäckad, men den intresserade kanske vill läsa:

MTV Movies Blog » Original ‘Robocop’ Screenwriter Champions Franchise’s Return

When MGM issued a recent press release about its upcoming development slate, it didn’t take observant fans very long to notice that one of those projects was none other than “Robocop.” The studio has remained coy about exactly what their plans are for the cyborg cop franchise, but we know of at least one person who’s amped for a return appearance.

“I would love to make a ‘Robocop’ movie,” declared Ed Neumeier, the original screenwriter of Paul Verhoeven’s classic before comic creator Frank Miller took over scripting reigns for the film’s sequels.

If police officer Alex J. Murphy does head back to Hollywood, Neumeier — who went on to write “Starship Troopers” 1 and 2, and is directing the third — promises that he’s the man for the director’s chair. “I actually have a lot of ideas about what we could do with Robocop now,” he told us. “I think he’s a very vital character at the moment.”

Given the current political climate, Neumeier sees a natural fit for his style of writing that made the original “Robocop” one of the most subversive films of the period. “I’m not saying this is what’s happening,” he began, “but would it be funny to say that there’s a climate of fear that has been pervasive in the media that [says] we should stay at home, we should buy more stuff, and we should not protest or ask anything? So we might play around with that or something.”

But if that doesn’t take, there’s always one other hot-button topic. “Marriage…we could do that too,” joked the filmmaker. “That’s pretty political.”

While MGM has yet to approach him to work on the project, according to Neumeier, he’s just happy to see his baby back in the spotlight. “Listen, ‘Robocop’ to me is kind of like having a kid. If it keeps going, it’s like ‘Now he’s in grad school. Now he’s got a big job at a Fortune 500 company.’ So that’s cool. They’re going to do a good job on it, I’m sure.”


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#46 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 May 2008 - 11:13

Bloody Disgusting - MGM Plans 3-D Robocop Remake

Thursday, May 29, 2008

MGM's new chairperson Mary Parent, who joined the company eight weeks go, sat down with Harry Sloan, MGM's chairman & CEO, for a conversation as part of the American Pavilion's ongoing series of panels and events at this year's CANNES. During the discussion, indieWIRE reports that MGM is planning on shooting thier remake of ROBOCOP in 3-D.

"For MGM, among those is a continuation of Bond and Pink Panther sequels, an announced remake of "Fame" and a not-yet-announced remake of "RoboCop," possibly in 3-D. "'RoboCop" would be great in 3-D, as would something we're hoping to announce soon," said Parent."


Source: indieWIRE


Edited by Cartman, 11 June 2008 - 11:43.


#47 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 June 2008 - 11:44

Teaser Art

Posted Image

First Showing - RoboCop Remake Confirmed - First Marketing Banner!

#48 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 July 2008 - 12:38

WorstPreviews - MGM's Robocop Remake Pamphlet

In hopes of getting support for the upcoming Robocop remake, MGM has been handing out pamphlets highlighting some strong points of why it is a good idea to invest in this movie. Below are the two pages from the pamphlet.

Posted Image

Posted Image



#49 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 07 July 2008 - 11:34

Nä, inget jag ser fram emot. Tycker enbart att den första filmen är sevärd.


Och knappt ens det - i min bok. Det här är inget jag sitter och väntar på direkt...
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#50 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 09 July 2008 - 18:55

Orginal Robocop är en av mina absoluta favoritfilmer. Inget behov av en remake.


Men nu ryktas det att Darren Aranofsky skulle vara en regissörskandidat.

http://www.aintitcool.com/node/37385

Edited by super85, 09 July 2008 - 19:14.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight