Jump to content

Photo

Cabin in the Woods


  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 August 2008 - 20:10

Hittade ingen tråd om den här, men filmen har diskuterats någonstans på forumet har jag för mig.

BD Horror News - MGM Slates 'Cabin' For Release a Week Before 'Saw VI'
MGM has slated Drew Goddard's (Cloverfield) latest project, The Cabin in the Woods, for release October 23, 2009, although early announced dates like these rarely stick. In addition, MGM is putting the film out a week before Lionsgate's Saw VI, which will hit theaters on October 30th. I'm not quite sure it's such a good idea to let them go head-to-head as Jigsaw will ruin Goddard's (short) camping trip. WOODS is being co-written by fan fav Joss Whedon. No details have been released for either film.


SciFi.com >> SciFiWire >> MGM OKs Whedon's Cabin

BD Horror News - Cloverfield Writer to Helm 'Cabin in the Woods'

Joss Whedon Heads Into 'The Woods' - MGM thriller will mark Drew Goddard's feature directing debut - Zap2it

SciFi.com >> SciFiWire >> Whedon Has Cabin Fever


IMDb >> Cabin in the Woods (2010)

Edited by Georgia, 03 May 2012 - 20:39.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 January 2010 - 22:24

Premiärdatum verkar vara satt nu.

Ser att jag skrivit premiärdatum år 2011 i underrubriken. :lol: behöver bara lägga till datum nu.

Why Joss Whedon's horror movie will be worth the wait | SCI FI Wire

Posted Image

We have to wait another whole year to see Joss Whedon's The Cabin in the Woods, but it's going to worth the wait, at least according to one of the stars. Bradley Whitford co-stars in the horror movie—which Drew Goddard directed and Goddard and Whedon co-wrote—and he assures us that the delay to convert the movie to 3-D will ultimately benefit the film.

"I think their decision to '3-D it' was [because] I think the studio has a lot of confidence in it," Whitford said in a group interview on Monday in Pasadena, Calif., where he was promoting his upcoming TV show, tentatively titled Code 58. "I think it's going to be good."

Whitford admitted that Goddard did not direct the movie with 3-D in mind; the decision to add the third dimension was made after the fact. "Drew mentioned that if you know you're directing a 3-D movie, there are things that you would do visually," Whitford said. "Knowing it was a 3-D movie, you would obviously direct it differently."

Whitford joked about the 3-D effects they would add, but seriously, he has confidence in Goddard and Whedon that it will turn out well. "We're going to have, like, 3-D coffee cups and stuff like that," Whitford joked, adding, "I love those guys. They have a fierce vision. It's a fierce, crazy, wonderful movie."

Centering on the age-old formula of scary things happening to a group of kids in the forest, Whedon and Goddard have kept plot details under wraps. Whitford could only say who he shares scenes with. "I get to do all my stuff with Richard Jenkins, who's one of my favorite actors."

The Cabin in the Woods now opens Jan. 14, 2011.

Posted Image


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#3 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 July 2011 - 17:14

Nu efter mycket om och men har filmen äntligen fått ett premiärdatum
Fredagen den 13 April 2012

Lionsgate Acquires Joss Whedon-Produced 'The Cabin in the Woods,' Starring Chris Hemsworth - The Hollywood Reporter


The horror movie, which will now open April 13, was originally scheduled for release in 2009 but got sidelined amid the MGM banktruptcy.
Lionsgate has acquired worldwide distribution rights to the horror movie The Cabin in the Woods from MGM, which had originally scheduled it for release way back in 2009. The movie is now set to open April 13.


/.../


Edited by Georgia, 21 July 2011 - 17:14.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#4 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 December 2011 - 20:28

Nu har trailern kommit.

The Cabin in the Woods Trailer Has Arrived! - ComingSoon.net

Source: Yahoo! Movies
December 5, 2011


Following last week's reveal of the film's teaser poster, Lionsgate has revealed the first trailer for The Cabin in the Woods!

Co-written by Joss Whedon ("Buffy the Vampire Slayer," Marvel's The Avengers) and Drew Goddard (Cloverfield), The Cabin in the Woods stars Chris Hemsworth as a young professional who visits a quaint cabin in the woods with a group of friends and ends up scratching the surface of something so massive and horrific that they can only begin to fathom it as time quickly runs out.

Produced by Whedon and directed by Goddard, the film is said to be wildly imaginative and intensely horrific, toying with every convention of its genre while at the same time raising the stakes exponentially.

The cast also includes Richard Jenkins, Bradley Whitford, Kristen Connolly, Brian J. White, Amy Acker, Fran Kranz, and Jesse Williams and is scheduled for release on April 13, 2012.


Enligt IMDb så kommer filmen upp på bio här i Sverige dagen före USA.
Världspremiär 12 april 2012

Edited by Georgia, 05 December 2011 - 20:28.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#5 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 05 December 2011 - 21:12

Bah, du slog min nyhetspost.. :P

Trailern ser bra ut, för övrigt.. :D

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#6 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 December 2011 - 21:34

Gjorde jag :whistle:
:lol:

Tog många år för denna film att bli klar. Ser nu när jag läser första inlägget (från 2008) att den skulle ha kommit redan hösten 2009.

Verkar värt väntan i alla fall om trailern är något att gå efter.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#7 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 December 2011 - 16:02

Ångrar lite att jag såg trailern. Men nu fattar man filmens slogan iallafall. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#8 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 May 2012 - 20:44

Ett tag var det svensk biopremiär i april sen försvann den och jag började fundera om den skulle komma på DVD direkt. Men nu är den tillbaka med premiär den 18 maj.

Funderingarna går lite åt att Avengers går riktigt bra och eftersom Joss Whedon är involverad i båda filmerna plus att Thor ;) (Chris Hemsworth) spelar en av huvudrollerna även i denna film så har SF har plockat upp filmen igen för biograferna.

Edited by Georgia, 03 May 2012 - 20:45.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#9 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 03 May 2012 - 21:09

Kan vara så, ja. Bäst att smida medan järnet är varmt. :)

- Vi är väldigt glada att kunna visa "The Cabin in the Woods" på bio och tog naturligtvis till oss fansens önskningar. Det är en fantastisk skräckkomedi - och jag lovar att ni inte sett något liknande innan, säger Sara Karlsdotter de Costa, marknadschef på Noble Entertainment.

Källa: moviezine

Finns tydligen även en FB-sida om att filmen ska få gå upp på bio. Att den är så poppis!

Edited by Synon, 03 May 2012 - 21:10.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#10 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 May 2012 - 21:13

Hoppas den kommer till Crusaderland (för att härma XC) men jag vill verkligen se den på Bio så jag kan tänka mig åka till närmaste storstad för att få se den. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#11 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 May 2012 - 23:50

Ni som bor i Umeå, Stockholm, Göteborg, Malmö, Västerås och Växjö kan bli glada för ni får se filmen på SF.
Vissa andra biografer visar också den som t ex någon i Norrköping. Men vi andra verkar ha sämre tur. :(
Det är så jag funderar på att riskera livet och åka till Malmö för att se den.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#12 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 August 2012 - 14:33

Över förväntan, klart bra, men inte fullt så fantastisk som många vill göra sken av att den är. Lyckligtvis lyssnar jag mest på dövörat när hypen når dessa proportioner. Filmens starka sida är dess manus samt att filmen är snygg rent visuellt. Karaktärerna fungerar, även om jag gärna hade kommit dom lite närmare inpå livet. Prestationerna från skådespelarna var allt från bra till mer okej. Ingen som direkt stod ut. Regi fungerar bra, men jag fick hela tiden känslan av att det kunde ha gjorts bättre. Det gäller hela filmen egentligen. Att man liksom föll på mållinjen och hade man bara lagt i en lite högre växel så hade det kunnat bli ett ännu bättre slutresultat. Med det sagt så skall man givetvis se filmen om man gillar genren.

#13 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 August 2012 - 15:10

:Kravallutrustning På:
Jag tycker att många slänger sig med de positiva superlativen lite väl lätt så fort Joss Weadon är inblandad.

*

En film som jag är halvt om halvt intresserad av - mitt intresse för just skräck är lite på sparlåga just nu.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#14 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 August 2012 - 15:29

Fast med all rätt denna gång. För mig är han lite ojämn sett i det stora hela, så där håller jag med dig i det du skriver. Men det är Joss Whedons förtjänst att denna film är så bra som den är. Jag känner att det som den faller på, är att han inte även stod för regi utan överlät det till en viss Drew Goddard, som i min mening inte känns som rätt man för uppdraget. Denne Goddard var även med och skrev manus, och det skulle inte förvåna mig om det mindre bra i det är skrivet av just honom, men det är mer min egen konspirationsteori. ;)

Jag vet själv hur det är när ens intressen går i vågor. Just nu ser jag en hel del skräck, men det lär inte hålla i sig hur länge som helst. Egentligen tycker jag att det bara är sunt att inte snöa in helt på en viss genre, utan att låta det gå i vågor.

#15 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 29 August 2012 - 00:09

När jag först hörde talas om den här filmen på Twitter sa alla samma sak. Filmen har en riktigt cool twist och därför ska man helst försöka hålla sig så ovetande som det bara går om filmens handling. Sagt och gjort. Jag slog dövörat till och ignorerade alla nyheter om den. Det enda jag visste innan jag började s filmen i kväll var det jag tidigare nämnt och att Joss Whedon producerat och skrivit manus. Det senare bidrog stakt till att jag öht brydde mig om att ta på mig skygglapparna. Jag håller med om att... [tar på kravallutrustning och sätter mig i skottsäker bunker] Whedon ibland är översakttad. Framför allt när det gäller...[förstärker väggarna till bunkern och gömmer mig under ett bord].. Buffy. Ok lite överdrivet, jag vet att det finns fler som tycker det. Men när Whedon träffar rätt så blir det oftast helt klockrent och det här är pretty damn close.

Som påpekats har inte Joss skrivit manuset själv och inte heller regisserat utan det är debutfilm för en viss Drew Goddard. Goddard är förvisso ingen duvunge när det gäller manusskrivande. Han jobbade tidigare på Buffy och Angel och senare Alias och Lost så han har jobbat tillsammans med många kompetenta människor. Men det är som sagt hans debutfilm och det är också där det brister. Joss var förstås upptagen med en annan film som en av den här filmens stjärnor också var med i. Det är inte alls dåligt regisserat med det sticker inte ut heller på nåt sätt. Istället är det som sagt manuset som är styrkan. Joss fortsätter leka med prövade konventioner och vänder upp och ner på dom. Resultatet är precis lika smart och roligt som man förväntar sig av honom. I det här fallet dekonsturerar han den typiska ungdomar ute i vildmarken skräckfilmen. Det finns hur många som helst i olika varianter men den tydligaste inspirationen kommer faktiskt från en annan skräckkomedi, nämligen Evil Dead. Filmen är lite seg på att komma igång vilket f.ö. också är typiskt för genren men jag trodde att Whedon skulle lyckas göra nåt roligare där. Som tur var lockar han till sig bra skådespelare också som Bradley Withford, Richard Jenkins, Amy Acker och Fran Kranz (Dollhouse) Snacket mellan Withford och Jenkins på väg till "jobbet" är t.ex. lysande.

Mot slutet spårar det ur rejält och blir en splatterfest men jag skulle ändå inte säga att det spårar ur på ett dåligt sätt utan det fortätter vara riktigt underhållande ända fram till slutet (där jag hellre sett tentakler komma upp ur marken än en hand med tanke på Lovecraft associationerna)
Sen är jag glad att filmens "twist" avslöjas rätt tidigt i filmen, visserligen gradvis men man är ändå fullt insatt långt innan slutet.

För att anknyta lite till citatet jag valde i SSF tråden kan man ju fråga sig logiken i att ha en knapp som släpper ut alla monster i hela komplexet. Men whatevs...

Edited by Wylie Times, 29 August 2012 - 00:35.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#16 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 August 2012 - 16:12

Bra skriven recension. Trevligt att få läsa den. Tror du gillade filmen aningen mer än mig, men jag håller med i det mesta som du skriver. Inte perfekt, but pretty damn close. :)

Jag håller med om att... [tar på kravallutrustning och sätter mig i skottsäker bunker] Whedon ibland är översakttad. Framför allt när det gäller...[förstärker väggarna till bunkern och gömmer mig under ett bord].. Buffy.


Jag har aldrig fastnat för den serien. Förstår ärligt talat inte varför det är så många som har gjort det.


Ok lite överdrivet, jag vet att det finns fler som tycker det. Men när Whedon träffar rätt så blir det oftast helt klockrent och det här är pretty damn close.


Absolut. Firefly, Toy Story, Dr. Horrible's Sing-Along Blog för att nämna några bra projekt som han har varit inblandad i. Har dock en del kvar att se. Som t.ex. Dollhouse.

#17 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 November 2012 - 01:00

Jag gillar verkligen idén med att bygga en egen story på den klassiska skräckhistorien om stereotypiska ungdomar som åker ut i skogen för att campa och diverse saker händer. Men tyvärr lyckas de inte förmedla idén till färdig film och resultatet blir därför spretigt, tråkigt och ett väldans hopkok från diverse andra filmer. Det senare kan jag inte bestämma mig för om det är en renodlad hyllning till dem eller plankning rakt av…

Skådespelartruppen är inte den starkaste (trots några kunniga namn i rollistan som Richard Jenkins) och självklart känns flera igen från tidigare Joss Whedon produktioner. Vad gäller den senare så visst märks hans handlag i filmen, men vissa scener som ska föreställa humoristiska faller platt i mina ögon.

Det tekniska får godkänt, men jag förstår att filmbolaget tvekade i många år med att släppa filmen.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.