Jump to content

Photo

Därför kan Richard Dean Anderson spela MacGyver


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 16 August 2017 - 12:29

http://www.expressen...angus-macgyver/

 

Här skyller Richard Dean Anderson på sin kroppsvikt och är segare men han tar inga reflektioner på rollen som han gjorde 2012 (Mercedes-Benz: MacGyver and the new Citan)

 

 

Se här, han behöver inte skutta och klänga för att det ska bli en spännande handling, så varför ser man inte tillfället att köra vidare i samma race?

 



#2 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 16 August 2017 - 16:02

För att också notera så är det inte så mycket action och svår  terräng i de flesta avsnitten


Edited by Supertreck, 18 August 2017 - 12:43.


#3 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 18 August 2017 - 12:53

För att också notera så är det inte så mycket action och svår  terräng i de flesta avsnitten

 

Någon som bör svara kommenterar.

 

Jo jag håller med dig. Här har ju Richard Dean Anderson förutsättningen som efterfrågas,,  inte går det att medge

att han gjorde en dålig roll i webbserien på 10 minuter per avsnitt. Det grundläggande är ju hur MacGyver löser problem



#4 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 23 August 2017 - 15:40

Det är för all del en mer överkomlig ansträngning att spela in en tiominutersgrej än en hel tv-serie, så det är kanske inte så konstigt att han går med på det ena och inte det andra.

 

Men ja, MacGyvers grej är ju att vara klurig, snarare än att vara smal, så visst hade det kunnat göras. Ingen garanti för att det hade blivit bra, för all del.

 

Rebooten har jag inte sett, så jag vet inte om den är bra eller dålig eller poänglös. Men i princip föredrar jag fortsättningar framför rebooter.

 

Men alltså... Så MacGyver har en dotter? När föddes hon? (Jag lyckas inte forska fram hur gammal Megan Maddocks är, så det ger ingen ledtråd.) Har hon en mamma? Från gamla tv-serien vet vi ju att han redan har en son, även om han själv inte får veta det förrän sonen redan är vuxen.

 

Vad syftar du förresten på med "webbserien på 10 minuter per avsnitt"? Jag fattade det som att filmen du lagt i inlägget ovan är tre kortare avsnitt ihopsydda. Eller är det så att det finns fler?



#5 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 27 August 2017 - 16:53

Det är för all del en mer överkomlig ansträngning att spela in en tiominutersgrej än en hel tv-serie, så det är kanske inte så konstigt att han går med på det ena och inte det andra.

 

Men ja, MacGyvers grej är ju att vara klurig, snarare än att vara smal, så visst hade det kunnat göras. Ingen garanti för att det hade blivit bra, för all del.

 

Rebooten har jag inte sett, så jag vet inte om den är bra eller dålig eller poänglös. Men i princip föredrar jag fortsättningar framför rebooter.

 

Men alltså... Så MacGyver har en dotter? När föddes hon? (Jag lyckas inte forska fram hur gammal Megan Maddocks är, så det ger ingen ledtråd.) Har hon en mamma? Från gamla tv-serien vet vi ju att han redan har en son, även om han själv inte får veta det förrän sonen redan är vuxen.

 

Vad syftar du förresten på med "webbserien på 10 minuter per avsnitt"? Jag fattade det som att filmen du lagt i inlägget ovan är tre kortare avsnitt ihopsydda. Eller är det så att det finns fler?

 

Hur kan du tycka att remaken är bra som inte ens efter liknar den MacGyver som han är känd för. MacGyver är inte beroende av elektroniska prylar som använder enkla lösningar. Vi känner ju MacGyver som sett originalserien men i remaken så har han fått en helt annan personlighet.

 

Vi känner ju MacGyver hur han brukar reagera och har för åsikter så hur kan remaken överhuvudtaget representera MacGyver.. Folk som bara sett remaken har blivit förda bakom ljuset när det inte är den riktiga Macgyver utan ett skämt långt ifrån det karaktäristiska särdraget.som är det unika.

 

Vem som helst kan inte spela MacGyver man måste ha rätt personlighet för att smälta in i rollen och inte nån som ser ut som en knarkare och passar bättre som skurk.



#6 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 29 August 2017 - 12:46

Hur kan du tycka att remaken är bra


Det kan jag inte.

För jag har inte sett den.



#7 joakim95

joakim95

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 65 posts
  • Gender:Male

Posted 01 September 2017 - 21:01

Enligt mig har vi redan sett den nya MacGyver och det var i serien "Burn Notice" där huvudkaraktären gjorde hemmabyggen av allt möjligt.

#8 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 13 September 2017 - 23:21

Ärligt talat.

 

Vem kan påstå att skådespelaren i remaken kan uppfattas som MacGyver?

 

Ser han ut som nån som inte gillar vapen och stoppar folk som försöker lösa problem med våld? Ser han ut som nån som skulle gå med på att leta efter en mytisk skatt? Ser han ut som nån som skulle vara intresserad vad elever tävlar om på en skola?

 

Ser han ut som nån som skulle hjälpa någon vilka som förorenar vattnet med kemikalier? Ser han ut som nån som skulle laga en läcka med choklad? Ser han ut som nån som skulle dra runt med en elva årlig flicka? ser han ut som nån som skulle umgås med en mörkhyad person?



#9 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 14 September 2017 - 16:40

Ärligt talat.

 

Vem kan påstå att skådespelaren i remaken kan uppfattas som MacGyver?

 

Ser han ut som nån som inte gillar vapen och stoppar folk som försöker lösa problem med våld? Ser han ut som nån som skulle gå med på att leta efter en mytisk skatt? Ser han ut som nån som skulle vara intresserad vad elever tävlar om på en skola?

 

Ser han ut som nån som skulle hjälpa någon vilka som förorenar vattnet med kemikalier? Ser han ut som nån som skulle laga en läcka med choklad? Ser han ut som nån som skulle dra runt med en elva årlig flicka? ser han ut som nån som skulle umgås med en mörkhyad person?

Tycker inte någon bör "dra runt med en elvaårig flicka" rent allmänt. Kan uppfattas lite fel.

Sen ja, jag tycker han ser ut som någon som skulle kunna umgås med en mörkhyad. Vad är det för konstig fråga? ALLA "ser väl ut" , i grund och botten, att kunna umgås med folk av annan hudfärg?


Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#10 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 14 September 2017 - 19:45

 

Ärligt talat.

 

Vem kan påstå att skådespelaren i remaken kan uppfattas som MacGyver?

 

Ser han ut som nån som inte gillar vapen och stoppar folk som försöker lösa problem med våld? Ser han ut som nån som skulle gå med på att leta efter en mytisk skatt? Ser han ut som nån som skulle vara intresserad vad elever tävlar om på en skola?

 

Ser han ut som nån som skulle hjälpa någon vilka som förorenar vattnet med kemikalier? Ser han ut som nån som skulle laga en läcka med choklad? Ser han ut som nån som skulle dra runt med en elva årlig flicka? ser han ut som nån som skulle umgås med en mörkhyad person?

Tycker inte någon bör "dra runt med en elvaårig flicka" rent allmänt. Kan uppfattas lite fel.

Sen ja, jag tycker han ser ut som någon som skulle kunna umgås med en mörkhyad. Vad är det för konstig fråga? ALLA "ser väl ut" , i grund och botten, att kunna umgås med folk av annan hudfärg?

 

 

Det här var några händelser ur originalserier. Nu var poängen om han i remaken utgör sig som den ikoniska MacGyver som vi känner till,, att lösa problem i simpla situationer. Men inte får man nån MacGyver-upplevelse när man ha tagit bort det magiska bakom allt.

 

Om det var en efterföljare med Richard Dean Anderson skulle det bli samma stil på serien som att se på vilkn serie som helst

 

Varför duger det att behålla det magiska temperamentet i efterföljaren Arkiv-X och Tvean Peaks 

Remaken bjuder inte på att lära känna karaktärerna, här gör folk saker rakt, inga konstpauser av socialt umgänge

 

lika ytligt och platt som remaken Hawaii Five-0



#11 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 19 September 2017 - 19:54

Ja precis. Inte ser MacGyver i remaken ut som nån som skulle försöka stoppa ett gängbråk med argument att våld inte är nåt bra alternativ att lösa problem på. Skulle den moderna Macgyver rädda folk i ljungen från en massa myror.

 

Idag är massa ämnen förbjudna som inte finns att köpa. Vad kan det finnas att göra en bomb av när moderna MacGyver blir instängd? Idag kan MacGyver inte få tag på freon som förr fanns i kylskåp.



#12 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 20 September 2017 - 16:27

Han löser det. Han är MacGyver.



#13 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 10 March 2018 - 18:16

Eller

 

ynFzrAI.png

 

Eftersom Richard Dean Anderson påtalar så mycket om sin dåliga kondition mm, så blir Bruce McGill mer representativ att spela den äldre MacGyver. Bruce McGill är ju ganska aktiv i serien Rizzoli & Isles. Richard Dean Anderson får spela Jack Dalton

 

Vad har Richard Dean Anderson gjort som har avsevärt sämre kondis än Bruce McGill har medverkat i många serier?