Jump to content

Photo

Superman/Batman: Apocalypse - Animerat


  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 30 May 2010 - 18:51

En titt på baksidan på DVD'n till "Batman: Under The Red Hood" avslöjar att nästa animerade DC-projekt blir Superman/Batman: Apocalypse", uppföljare till "Superman/Batman: Public Enemies".

Posted Image

Kul att den får en tvåa, fast på sätt och vis tycker jag att den kommer lite väl tidigt. Har varit rätt mycket med Batman och Superman överlag med de här filmerna, så jag hade hellre sett några andra karaktärer få synas lite mer först.

Undrar förresten om det här baseras på Supergirls återkomst till DC's univsersum, eftersom det kom precis efter PE och de åkte till Apokolips där? Kommer Allison Mack i så fall göra rösten till henne, eftersom hon var Power Girl sist?

Edited by Georgia, 09 October 2011 - 19:26.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#2 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 30 May 2010 - 20:52

Bruce Timm snackade om det tidigare att WB har valt att satsa på , well grejer som de vet garanterat säljer. Vilket Batman och Superman gör. Därför lär vi inte se Teen Titans: Judas Contract, eller en uppföljare till Wonder Woman speciellt snart. Lär bli mycket Batman och Superman och sen Green Lantern grejer då när GLs live-action långfilm börjar hypas. Som jag sagt tidigare, jag uppskattar att WB gör de här filmerna, och jag har verkligen gillat Wonder Woman, Justice League: The New Frontier, och Gotham Knight men ibland så skulle jag uppskatta lite mer från manusen. Kanske prova med någon ny manusförfattare?

Det intressanta om Apocalypse är Supergirl-storyt från Superman/Batman är ju om de vågar att gå med designs som är inspirerade från Michael Turners teckningar?

Eller så kunde de ju alltid överraska oss och låta Laura Vandervoort göra Supergirls röst ;).
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#3 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 30 May 2010 - 23:39

Oh nice! Mer Batman/Superman filmer till folket! :thumbsup:
Och när ska de få arslet ur vagnen och göra en Live Action film med de bägge? <_<

Winter is Coming


#4 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 31 May 2010 - 00:05

SUPERGIRL.FROM.KRYPTON! :D

DARKSEEEEEEIIIIID!!! >>: ))

Ja... mycket bättre än så här, det blir det inte. Och SJÄLVKLART ska dom köra på Mike Turners karaktärsdesigns! Särskilt på Supergirl, som jag nog får tycka är bara såååå söööt. ^^ ( det där var faktiskt inte sarkasm.)

#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 May 2010 - 00:16

Finns det någon Engelsk box där man kan köpa de animerade DC-filmer som har gjorts hitils? Hade varit kul, speciellt nu när filmerna börjar höra samman i ett universum istället för att bara vara fristående filmatiseringar av tidningar så som de första var.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 31 May 2010 - 08:18

Det intressanta om Apocalypse är Supergirl-storyt från Superman/Batman är ju om de vågar att gå med designs som är inspirerade från Michael Turners teckningar?


Inte mig emot om de utgår från Turners stil, så länge Supergirls utseende tonas ner en aning. Inte för att jag vill dissa honom, särskilt som han inte finns med oss längre, men jag tycker hon ser lite creepy ut i hans serier med de där pinnsmala armarna, benen och midjan, för att inte nämna den mikroskopiskt korta kjolen. Fast värre har man ju sett. *host*Rob Liefeld*host*

Finns det någon Engelsk box där man kan köpa de animerade DC-filmer som har gjorts hitils? Hade varit kul, speciellt nu när filmerna börjar höra samman i ett universum istället för att bara vara fristående filmatiseringar av tidningar så som de första var.


Skulle inte förvåna mig om de kommer ut med nåt sådant så småningom, typ att det kommer en med alla Batman, en med alla Justice League, en med alla Superman/Batman osv. En box med alla filmer kanske skulle vara för mycket, eftersom de är inne på sin sjunde film, om man räknar "Under The Red Hood".

Edited by SwedishSuperhero, 31 May 2010 - 08:18.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#7 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 31 May 2010 - 13:43

Och när ska de få arslet ur vagnen och göra en Live Action film med de bägge?



Lär inte hända på ett bra tag. Även om det är samma människor inblandade i både Batman och Superman franchisen för WB för tillfället, alltså bröderna Nolan och David Goyer, så har de ju redan sagt att Superman ska vara den enda hjälten i hans universum på samma sätt som Batman är det i "Nolanverse". Finns ju alltid den möjligheten att Nolan ljuger eftersom han gillar att vara hemlighetsfull. Sen har vi ju även problemet med att WB måste få ut en Superman film, eller ha den i produktion/filmas om något år, innan de hamnar i ännu en rättegång om filmrättigheterna. Därför är det ju tänkt att "Batman 3" kommer ut sommaren 2012, och Superman-filmen till julen av samma år.

Hade varit kul, speciellt nu när filmerna börjar höra samman i ett universum istället för att bara vara fristående filmatiseringar av tidningar så som de första var.



Nu är väl det ändå så att det bara är Superman/Batman: Apocalypse filmen som verkar vara en uppföljare till Superman/Batman: Public Enemies. Annars är alla filmerna fristående. En box vore en kul idé ja.

Inte mig emot om de utgår från Turners stil, så länge Supergirls utseende tonas ner en aning. Inte för att jag vill dissa honom, särskilt som han inte finns med oss längre, men jag tycker hon ser lite creepy ut i hans serier med de där pinnsmala armarna, benen och midjan, för att inte nämna den mikroskopiskt korta kjolen. Fast värre har man ju sett. *host*Rob Liefeld*host*



Har alltid sett Turner som den tecknaren Liefeld säkert vill vara. Skillnaden är att Turner fick sin stil att funka, Liefeld, ja kanske inte lika mycket :). Kjol-grejen var mest kul, mest för att den alltid är på sin plats och man aldrig såg något :). Mest intresserad av att hur de skulle få stilen att funka, Ed Macguinness stil "funkar" eftersom det är väldigt överdrivet cartoony med en jäkla massa muskler. Turners still är lite annorlunda.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#8 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 June 2010 - 18:38

Släpps på DVD/BR den 28 september i USA

Cover Art for Superman/Batman: Apocalypse

Superman Homepage has learned that Warner Premiere's next DC Universe animated title Superman/Batman: Apocalypse will hit Blu-ray and DVD on September 28. The movie is based on the second story arc, "The Supergirl from Krypton," from Jeph Loeb and Michael Turner's the "Superman/Batman." Here is the cover artwork:

Posted Image



Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#9 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 26 June 2010 - 20:55

Holy crap. :o

Nu ska man ju inte döma boken (eller filmen, snarare) efter omslaget, men det där såg jäkligt snyggt ut! Och det ser ut som att de går mer efter Turner än McGuinness. Hoppas bara det ser bra ut i själva filmen också, det verkar som det kommer bli mer detaljrikt än Public Enemies. Ser fram emot DC Showcase med Green Arrow med, för den delen.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#10 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 27 June 2010 - 00:54

Vet inte om man valt att börja bara göra häftiga och "realistiska" omslag för att det säljer kanske bättre. Omslaget till Under The Red Hood ser ju också "realistiskt" ut, fast själva animationen är traditionell.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#11 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 27 June 2010 - 08:51

Vet inte om man valt att börja bara göra häftiga och "realistiska" omslag för att det säljer kanske bättre. Omslaget till Under The Red Hood ser ju också "realistiskt" ut, fast själva animationen är traditionell.


Posted Image

Tänkte inte på det...
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#12 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 28 June 2010 - 22:33

Jäkligt snyggt omslag i alla fall :thumbsup:
Väntar på detta med stor spänning :)

Winter is Coming


#13 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 29 June 2010 - 08:07

Summer Glau, från Firefly och Sarah Connor Chronicles, kommer göra rösten till Supergirl.

http://www.tvguide.c...au-1019973.aspx

Posted Image

Glau, an animation novice who is the fifth Firefly star Timm has worked with (following Nathan Fillion, Adam Baldwin, Gina Torres and Morena Baccarin), quickly got a handle on the role. "It was a fun part for her to play because it wasn't one-note," Timm says. "She could be young and bratty, like a typical teenager, and then show a little bit more maturity, then get feisty, then scared. She's got quite a gamut of emotions to act out."


Bra val, tycker jag. Hon är både bra på att spela känslig och tuff, och det är en perfekt kombination för Kara Zor-El.

Edited by SwedishSuperhero, 29 June 2010 - 08:09.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#14 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 29 June 2010 - 22:30

Absolut, ett utmärkt val. Vem gillar inte söta Summer? :wub:

Winter is Coming


#15 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 30 June 2010 - 18:05

Press Release

http://www.superhero...tman-apocalypse

Intressant val till Darkseid. Michael Ironside var perfekt som den karaktären, men jag gillar Andre Braugher också. Intressant att se och höra hur det blir.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#16 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 09 July 2010 - 00:53

Trailern till filmen finns än så länge här på youtube



Stilen är ju tydligt inspirerats från Michael Turner men anpassats till hur Warner Brothers gör tecknade DC Comics produktioner.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#17 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 09 July 2010 - 08:34

Snygg stil! :thumbsup: Tyckte det var lite anime över det hela, ungefär som i Wonder Woman och Green Lantern: First Flight. Gillar det faktiskt bättre än hur det såg ut i Public Enemies, tyckte den var lite "gummiaktig" emellanåt.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#18 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 03 August 2010 - 23:22

First Look.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#19 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 05 August 2010 - 21:49

Trailern är borttagen nu, nån som har en annan länk?

Winter is Coming


#20 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 14 September 2010 - 20:59

Nu finns den ute på internetkanalen för den som är intresserad :)

Har precis sett den själv och är rätt nöjd som vanligt när det handlar om DC:s animerade alster. Storyn är bra om än lite kompakt som alltid då dessa filmer alltid ligger runt 70-75 min i speltid vilket ofta gör att de känns en aning genomstressade. Animeringsstilen är snygg och röstskådespelarna gör helgjutna insatser som vanligt även om Andre Braugher som Darkseid känns en aning mesig, Michael Ironside är saknad helt klart. Förresten borde filmen hetat Superman/Supergirl: Apocalypse för Batmans roll är ganska liten. Bra film i alla fall, jag ger den 8/10 i betyg :)

Winter is Coming