Jump to content

Photo

Levande Ljud-nystart...


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 12 January 2015 - 00:51

Tänkte flytta över LL till den nya servern och faktiskt ta tag i recensionerna där. Problemet är att de böcker man vill recensera är ju de som antingen är så urusla att det är roligt att recensera dem, eller de som är så bra att man ger full pott för dem.

Eftersom jag vill diversifiera mig litegrann så fundrade jag på att be om lite hjälp, om nån är villig. Låt oss börja från början och om ni har en författare vars efternamn som börjar på "A" som har en ljudbok ni skulle vara intresserad av att bli recenserad, så hojta till. Jag kommer själv att nominera, eftersom titeln jag kommer att recensera kommer att vara slumpad. Och om det bara blir jag som nominerar så innebär detta att min nominering blir vald.. :P

Min:

Isaac Asimov - The Gods Themselves (En av de få Asimov jag faktiskt aldrig läst/lyssnat på).

Alla som har lust kan nominera en (eller flera) titlar fram till Söndag. Se till att boken finns antingen på http://www.audible.com, http://www.downpour.com eller i nerladdnigsbart format nån annan stans (librivox, förlagets hemsida osv).

Ogärna svenska, men kommer det så tar jag med det också... Bör dock kunna köpas nerladdningsbart från de olika webshopparna som är länkade till elib.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#2 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 January 2015 - 02:20

Först trodde jag att det var företaget som du skulle starta upp igen. :)

 

Kul idé. Klart att man kan komma med förslag på sådant som man själv inte har läst än, men är nyfiken på.

 

Antar att du vill att man undviker Austen, Jane? :P

 

*

 

Anderson, Gillan (tillsammans med Jeff Rovin) - A Vision of Fire. (Audible & Downpour)
 



#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 January 2015 - 09:59

Kul idé Peak. Har dock inga förslag så här på rak arm.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 12 January 2015 - 13:00

Nej, inte företaget. :P

 

Med tanke på hur jag flänger runt i Sverige får jag vara glad om jag hinner recensera två böcker i månaden.. ;)

 

Tack för förslaget. En lapp med titeln går in i sorteringshatten.. :P

 

Om nån annan kommer på nåt med en författare vars efternamn börjar med "A", så är deadline fortfarande söndag.


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."