Jag gillar det här.
Att sen kamma hem resten är inte alls svårt för denna härliga film. Det känns och märks att samtliga inblandade skådespelare har haft det hejdlöst kul under inspelningen av filmen.
De spelar sina roller med sån uppslukning och sån värme att de riktigt glöder. Jag var alldeles särskilt förtjust över att se Michelle Pfeiffer och Robert de Niro.
Och nej, Stardust är inte en film som ”lider” av att ha stora namn i rollistan, inte det minsta. Det är superbt på alla håll och kanter. Allra bäst var det att sätta Charlie Cox i huvudrollen – en för mig totalt okänd skådis – som därför får växa från den pojke till man han gör helt utan tidigare…historia hos publiken, eller vad man säger.
Det låter ju helt fantastiskt bra.
Åhhh vad jag vill se filmen...
EDIT:
Breaking News!
Jag var av en händelse inne på sf.se nu och tänkte kolla om man kunde förboka biljetter till Stardust redan nu. Då ser jag till min stora förvåning att Filmstaden här i stan visar filmen redan nu på Lördag 29/9 klockan 15:30 och Söndag 30/9 klockan 15:30.
Jag valde några andra städer slumpmässigt och det verkar som att dom flesta större städer har smygpremiär på filmen till helgen.
Gissa om jag kommer gå på en av dessa föreställningar.

EDIT 2: Jag har biljett till 15:30 föreställningen på Söndag 30/9

Edited by Cartman, 28 September 2007 - 13:39.