Jump to content

Photo

[Kortfilm] A Dream of Flying


2 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 November 2013 - 09:47

adreamofflying_large.jpg

 

Canon promotar just nu sina kameror och vill skryta med deras kompetens inom filmproduktion i projektet "Long Live Imagination" och 10 kortfilmer. En av dem (A Dream of Flying) är skriven av husguden Neil Gaiman (regisserad av Georgina Chapman). Söt historia med Peter Pan-infuenser.

  • »“A Dream of Flying” is the story of a girl who will spend her whole life trying not to fly, and a boy who would give his life to teach her. Throughout different stages in their lives, timeless love will bring the couple together and lift them off of their feet...« — [Källa]

Tyvärr så finns videon inte på tuben ännu, så jag kan inte bädda in den här - men det borde inte stoppa er från att skutta vidare till sidan och se filmen direkt:

Filmen klockar in på nästan 16 minuter, fyller ut tiden mer än väl och känns tillräckligt precis som den är.


Edited by XC, 18 November 2013 - 10:13.
17=16.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 November 2013 - 02:27

Filmens 16 minuter och 2 sekunder var nog helgens bästa. Handlingen är ganska så typisk Gaiman skulle jag vilja säga. Jag gillar att man får följa våra två vänner från barndom, via medelåldern till ålderns höst. Och jag uppskattar det klassiska upplägget att upptäcka vilken gåva man har, för att sedan leva i förnekelse och slutligen inse vad som är viktigast i livet. Som sagt var, klassiskt och alltid gångbart. Speciellt i händerna på Gaiman. Slutbilden var verkligen drömsk och vacker som bara den. Vet dock inte om min cap ger den någon rättvisa. Georgina Chapman ringde en och annan klocka. Var dock tvungen att googla namnet. Man skulle kunna tro att jag har lagt det på minnet för att hon är gift med självaste Harvey Scissorhands Weinstein. Men det är snarare i egenskap av domare för Project Runway: All Stars som jag har lagt namnet på minnet. Ja, Project Runway i alla dess former är en av mina guilty pleasure.


Edited by Garm, 18 November 2013 - 02:28.


#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 November 2013 - 10:13

Kände inte igen namnet alls, men tycker alltid det är kul när tjejer sitter i regissörsstolen. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)




Reply to this topic