Jump to content

Photo

Arrow - Alla säsonger


  • Please log in to reply
122 replies to this topic

#51 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 05 September 2013 - 20:54

Tjylen? Kylen menar du? ;)

 
Exakt. Kejen i kylskåpet. Känns bra att du förstod det.



Mmm. Att ha ihjäl henne hade kanske varit ännu sämre, speciellt sedan hon vart skjuten av Olivers ex. :)

Ja, det hade ju ställt till med vissa problem för hur hanne hade kunnat förhålla sig till Helena fortsättningsvis.

#52 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 09 September 2013 - 20:11

 

Du. är. ett. geni! Gillar hela idén, synd att man är lite för insnöad på det här med grabbiga superhjältar.

Vad jag tycker om dig just nu. :)

 

Tja.. jo... öhrm... :blush: Det var väl inget. Jag tyckte bara som det hade känts logiskt, med tanke på att liknande saker hänt med TV-spinoffs, plus att Huntress trots allt hör till de goda i serietidningarna. Som sagt, hoppas hon utvecklas så att hon till slut blir god även i Arrow,

 

1x18, "Salvation"

 

En ny hämnare, "The Savior", kidnappar och avrättar dem han anser vara skyldiga till Starling Citys förfall live på internet. Thea upptäcker att hennes bad boy är mer bad än hon först trott, vilket försätter honom i rejäl knipa. Laurels föräldrar tycks komma närmare varann när de söker efter Sara och Laurel ser till att ge dem en bitter dos verklighet.

 

Här får vi se hur Olivers inflytande på staden inte nödvändigtvis är helt bra. Savior beskyller folk kors och tvärs för sin frus död och tvingar folk att se eländet. Intressant idé, men hur i helsefyr lyckas han kidnappa sina offer, varav en bor i en lägenhet med panoramafönster, och ta dem till sitt gömställe obemärkt? Och hans hämndmotiv hade lite väl många likheter med Malcolms. De kunde åtminstone ha visat hur han hade reagerat på det hela. Vem vet, han hade kanske suttit med en skål popcorn framför TV'n och hejat på snubben.

Plus att det känns märkligt att Savior först ger sig på en fastighetsägare och en advokat, två högt uppsatta människor och sen en småbrottsling (Roy), som man gott och väl kan tycka är lika mycket ett offer för hur illa ställt det är i Glades som Savior själv. Jag tyckte det var överflödigt, i alla fall. Och att det skulle råka vara Roy, av alla människor, och att Thea skulle vara i närheten precis när han blir kidnappad. Lite för många sammanträffanden på en gång...  :wacko:

Först tyckte jag att man inte fick se nån riktigt stark reaktion på den första avrättningen, men att se hur illa berörd Felicity blev var en klar förbättring. I hennes fall antar jag att det var speciellt plågsamt med tanke på att hon hade försökt stoppa ett mord utan att lyckas. Men att det tog sån tid för dem att räkna ut det där med tunnelbanan. Kändes som att de kunde ha listat ut det betydligt tidigare...

 

Men usch, vad mycket negativa grejer jag tar upp. Känns ungefär som när jag såg "Burned" och hittade en massa fel överally. Fast under allt bråte fanns en intressant idé, att någon tar efter Huvan fast mycket värre. Inte med en mask, som Huntress, utan som en arg och desperat människa som flippat ut efter för många motgångar. Och en grej jag verkligen gillade var hur Roy tycks bli besatt av Huvan efter att denne räddat livet på honom och förmodligen inspireras till att skipa rättvisa själv, särskilt efter tankeställaren han säkert fått efter vad Thea sa till honom och sin nära döden-upplevelse. Det verkar som han vill gottgöra sina tidigare brott.

Jag var en smula besviken på att de inte gjorde mer med Olivers konfrontation med Savior när denne hävdar att de gör samma sak. De kunde ha gjort mer för att markera att Oliver inte är likadan, kanske rentav ta honom till polisen istället för att ha ihjäl honom. Men man kan alltid hoppas att detta leder till karaktärsutveckling hos Oliver och att han börjar ifrågasätta sitt eget dödande.

 

Annars gillade jag sidplotten med Laurels föräldrar och hur hon spräcker deras bubbla genom att låta dem möta tjejen på kortet. Ganska hårt, men det var väl bättre än att låta dem leva på falskt hopp. Och scenen där Dinah avslöjar att hon visste att Sara skulle på båten med Oliver och bryter ihop var riktigt stark på ett hjärtskärande sätt.

 

Okej, en negativ grej till. Exakt när hade Tommy träffat Roy? Han kände uppenbarligen igen honom på TV, men jag kan inte minnas att jag sett det hända. Känns som en bortklippt scen, typ nåt som eventuellt kommer finnas med i DVD-boxens extramaterial.


"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#53 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 10 September 2013 - 10:47

Okej, en negativ grej till. Exakt när hade Tommy träffat Roy? Han kände uppenbarligen igen honom på TV, men jag kan inte minnas att jag sett det hända. Känns som en bortklippt scen, typ nåt som eventuellt kommer finnas med i DVD-boxens extramaterial.

 

 

Det hände off-screen, Tommy träffade väl Roy för att intervjua/anställa honom för parkeringsvakt jobbet. Men sen dök han inte upp till kvällen när det var klubbpremiären.. Känns inte som nått de behövde ha med i avsnittet. Fick nog inte plats heller.


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#54 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 11 September 2013 - 16:50

 

Det hände off-screen, Tommy träffade väl Roy för att intervjua/anställa honom för parkeringsvakt jobbet. Men sen dök han inte upp till kvällen när det var klubbpremiären.. Känns inte som nått de behövde ha med i avsnittet. Fick nog inte plats heller.

 

Jag tänkte mest på att jag inte tyckte det fanns någon poäng med att visa Tommys reaktion när Roy höll på att avrättas live. Thea är det förståeligt att man får se hur upprörd hon blir, när det är hennes kille och allting. När Tommy däremot kommer och säger "Men herregud, honom känner jag ju igen" när de bara träffats off-screen får det inte riktigt samma effekt.


"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#55 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 September 2013 - 18:52

Det är lite så med sådana här tv-serier att man får godta att sammanträffandena är lite för bra ibland. Men just det där att Roy skulle kidnappas framför ögonen på Thea var kanske nästan i överkant. Sedan kan jag inte säga annat än hålla med att Emily Bett Rickards hade några riktigt bra scener i det här avsnittet. Ang: Sara-plotten så var jag nästan lite besviken att man dödade den redan nu, men å andra sidan så är det inte särskilt troligt att hon faktiskt överlevde.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#56 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 25 September 2013 - 12:50

Gällande vad som hänger ihop med vad: I senaste avsnittet kallar Quentin sarkastiskt Thea och Roy för "the wonder twins" (vilket översättaren tar sig friheten att återge som "den dynamiska duon"). Då funderar man på om slutsatsen därav kan dras att The Wonder Twins finns som fiktiva figurer i den värld som här gestaltas, och möjligheten därmed utesluts att de dyker upp som så att säga riktiga personer i den här tv-serien eller någon av de filmer som eventuellt ska höra ihop med den. Ja, inte för att de känns som de mest angelägna DC-figurerna att göra film av. Men ändå.



#57 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 October 2013 - 00:22

Kanal 5 är snälla nog att sparka igång säsong 2, tisdag 22 oktober med start klockan 20.



#58 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 October 2013 - 04:52

Riktiga säsong 2 eller efter deras räkning? De delar ju, som bekant, upp säsongerna i 2 delar och döper om dem.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#59 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 01 October 2013 - 07:49

Det är riktiga säsong 2 för det är 3 avsnitt kvar av säsong 1 och det är fyra veckor dit.


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#60 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 October 2013 - 16:33

Yay. Hur är det med Garm? Hinner han ikapp oss andra då (har för mig att du följer TV11s tideräkning)?


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#61 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 October 2013 - 00:17

Det gör han. Men det genom att fuska lite. Vilket i det här fallet innebär att man inte kan följa sändningarna på TV11 (ja, jag hoppade på Kanal 5-tåget lite försent) fullt ut, så jag tar till Internetkanalen så kan jag hänga med er andra från start med säsong 2. :)



#62 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 October 2013 - 07:55

Ahh. Jag hade hoppats på en liten lucka mellan S1 och S2 så du skulle hinna ikapp med det sista.

 

Hur många avsnitt efter ligger du?


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#63 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 October 2013 - 15:10

TV11 började så sent så jag misstänkte redan från start att dom aldrig riktigt skulle hinna ifatt Kanal 5:s sändningar. TV11 visar avsnitt 18/23 nu på lördag och Kanal 5 visar avsnitt 22/23 på tisdag nästa vecka. Så jag får ligga i lite om jag ska hinna med. Men det borde gå bra eftersom serien är så bra.



#64 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 03 October 2013 - 07:56

Det är faktiskt bara 2 veckor efter sändningen i USA, som säsong 2 drar igång.


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#65 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 November 2013 - 15:34

2x03 var bra. :) Dollmaker (fast de dödade honom), Black Canary, hennes vän Sin och så verkar det som att Ra's al Ghul faktiskt kommer vara med i Arrow. :D Och jag är glad att Laurel äntligen "got her stick out of her ass".

 

 

2x04 var också bra. :) Så det är verkligen Sara som är Black Canary. Och så har vi Brother Blood. Och Laurel går från en irriterande storyline till en annan. Suck! Så nu ska hon bli alkoholist och knarkare? Hoppas verkligen att de fixar henne snart.


Edited by Crusader, 01 November 2013 - 16:33.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#66 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 05 November 2013 - 23:49

2x03 var bra. :) Dollmaker (fast de dödade honom), Black Canary, hennes vän Sin och så verkar det som att Ra's al Ghul faktiskt kommer vara med i Arrow. :D Och jag är glad att Laurel äntligen "got her stick out of her ass".

 

Mm, vissa saker tydliggjordes, samtidigt som nya frågor ställdes. Det verkar ju helt tydligt att den maskerade kvinnan är Svarta Fågeln, men också att hon inte är Laurel . Så följdfrågan blir ju: Är det då någon annan i familjen Lance ? Om det är så, så skulle man ju lätt kunna fantisera ihop kopplingen till Ra's al Ghul .



#67 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 November 2013 - 20:16

2.03 Jag kan tänka mig att det är Sarah Lance som är Black Canary. Som likt Oliver, hamnat på en ö och där har hon tränats av Ra's al Ghul.

 

Det här avsnittet påminde mig om ett avsnitt från Criminal Minds, där också människor gjordes till dockor. 


Edited by GaterGirl, 06 November 2013 - 20:16.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#68 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 07 November 2013 - 19:09

2.03 Jag kan tänka mig att det är Sarah Lance som är Black Canary. Som likt Oliver, hamnat på en ö och där har hon tränats av Ra's al Ghul.

 

Just vad jag också misstänker. Blir liksom Batman begins med Läderlappen utbytt mot Svarta Fågeln . Men vi får väl se om de har någon mer oväntad förklaring till det hela. Man undrar ju nu också, när Laurel inte är Black Canary, om det är så att Sara kanske också heter Dinah i andranamn och att de på det sättet motiverar att det är hon som är hon , eller om Laurel faktiskt kommer att ta över rollen så småningom (Men i så fall är det väl bäst att hon tränar lite först, kan man tycka.) eller om de inte tänker motivera det här valet över huvud taget, utan bara säga att vi får minsann göra som vi vill.



#69 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 17 November 2013 - 23:40

jaha, varför skriver jag i spoiler-tråden för, följer ju via kanal 5, någon mod som kanske kan flytta mina inlägg. säsong 2 avsnitt 4 har visats i svensk tv.


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#70 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 November 2013 - 10:02

Ahh, jag har bara skummat igenom spoilertråden för att inte bli spoilad själv. Flyttat allaposter relaterade till S2-avsnitt hit nu.

 

*

 

Ni verkade ha rätt i era spekulationer iaf om vem den maskerade kvinnan var. Själv tänkte jag inte så mycket på saken, menvar heller inte överraskad över att det var Sara. Sedan håller jag med Crusader: att Laurel skulle gå ned sig med alkohol och tabletter känns som en trist storyline; men det är en lång ned till botten och kanske blir resan upp därfrån värd besväret.


Edited by XC, 18 November 2013 - 10:04.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#71 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 27 November 2013 - 00:55

Men vad nu? Ville de inte att den här tv-serien skulle kunna hänga ihop med grönalyktanfilmen? Varför slänger de då in en helt ny version av Amanda Waller??

 

Hon ser ju inte ens särskilt mycket ut som Amanda Waller. Men det gör hon kanske inte i Green Lantern heller.

 

Hm... Tydligen ser Amanda Waller inte ens i serierna ut som Amanda Waller längre. Mummelmummel...

 

Amanda_Waller_003.jpg



#72 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 10 December 2013 - 14:41

WB har inget intresse för Green Lantern eftersom filmen inte var en hit. Det är samma människor inblandade och man använde t ex samma loggor för "Ferris Air", men that's about it.  Och för övrigt så skulle inte WB vilja betala en skådis som Angela Bassett för att medverka i en TV-serie. 

 

Om de nånsin introducerar Hal Jordan i TV-serien så lär det inte heller vara Ryan Reynolds. 

 

Det har varit intressant nog 3 olika Amanda Wallers i live action på bara några få år,  Smallville hade ju Pam Grier,  GL filmen Angela Basset och Arrow har Cynthia Addai-Robinson. 


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#73 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 21 December 2013 - 15:37

Senast jag hörde något om saken så var tanken att grönalyktanfilmen skulle hänga ihop med DC:s filmuniversum, men det var förstås inte slutgiltigt bestämt, så de kanske har övergivit den idén. Annars hade de ju lätt kunna hålla den möjligheten öppen genom att inte ha med Amanda Waller i Arrow, eller nöja sig med att nämna henne eller så.

 

Har de gjort en mittisäsongenpaus nu igen förresten? Lustigt drag att ha paus mitt i varje säsong men ingen paus mellan säsongerna.



#74 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 December 2013 - 16:15

Jag tror det, "jullov" tror jag de kallade det. "Okänt startdatum" står det på Seriestarter än så länge.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#75 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 December 2013 - 20:04

Normalt sätt så håller jag med om att dom svenska tv-kanalernas uppehåll mitt i säsonger är lite udda, speciellt när dom kallas för säsongsuppehåll. Men nuförtiden så tar många amerikanska tv-serier uppehåll över jul och nyår. Det senaste avsnittet (S2E10) av Arrow sändes 11 december och man återkommer med nya avsnitt 15 januari. Det sista som Kanal 5 visade var väl S2E08, så då blir väl dom också tvungna att ta ett uppehåll då man ligger så nära. Med lite tur är man således tillbaka någon gång under januari, jag hoppas det så man inte gör som vanligt med flera månaders väntan.

Edited by Garm 2.0 (Test User), 21 December 2013 - 20:04.