Jump to content

Photo

The Pirates! Band of Misfits - (Aardman Animations)


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 15 July 2011 - 13:00

Officiell hemsida

Premiär på svenska biografer den 30/3 2012.

Synopsis

In The Pirates! Band of Misfits, Hugh Grant stars in his first animated role as the luxuriantly bearded Pirate Captain - a boundlessly enthusiastic, if somewhat less-than-successful, terror of the High Seas. With a rag-tag crew at his side (Martin Freeman, Brendan Gleeson, Russell Tovey, and Ashley Jensen), and seemingly blind to the impossible odds stacked against him, the Captain has one dream: to beat his bitter rivals Black Bellamy (Jeremy Piven) and Cutlass Liz (Salma Hayek) to the much coveted Pirate Of The Year Award. It's a quest that takes our heroes from the shores of exotic Blood Island to the foggy streets of Victorian London. Along the way they battle a diabolical queen (Imelda Staunton) and team up with a haplessly smitten young scientist (David Tennant), but never lose sight of what a pirate loves best: adventure!


En första trailer som lovar gott. Ardman Animation har gjort många snygga och mer viktigt, underhållande filmer genom åren.

Finns även att se hos Apple om man föredrar det.

http://www.youtube.com/watch?v=EPJF6mR6krM

Edited by Georgia, 25 September 2012 - 20:22.


#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 July 2011 - 13:02

Tycker som du att det är riktigt lovande. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 15 July 2011 - 13:44

Bra. The more the merrier. :) Du har väl även sett någon av deras tidigare filmer?

#4 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 July 2011 - 14:02

Ser klart underhållande ut. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 September 2012 - 12:22

Jag såg filmen igår och den är bra. Tyvärr så tycker jag att den saknar det där lilla extra som man är van vid att få från Aardman Animations. Jag tycker att filmen sjunker lite (no pun intended) när man går i land. Och tyvärr utspelar sig mycket av filmen på just det sättet. Bortsett från det så är mycket annat på topp. Filmen är vrålsnygg, som alltid när Aardman Animations är inblandad. Det är något speciellt med en film där man tillverkar praktiskt taget allt man ser, för hand. För att sedan animera det á la stop motion. Jag skulle inte ha något emot att ge filmen en omtitt och då på Blu-ray. Humorn i filmen är kanske inte lika vass som i t.ex. Wallace & Gromit eller Chicken Run, men det är bra nära. Och pirater visar sig vara tacksamma att både hylla och driva med i den här filmen. Man får stifta bekantskap med flera roliga karaktärer. Min favorit är nog Mr. Bobo. Jag testade aldrig den svenska dubben, utan såg filmen med originaltal. Och där lyckas man väldigt bra med namn som Martin Freeman, David Tennant, Hugh Grant, Imelda Staunton, mfl. Musiken är bra med både nytt material och klassiska låtar som t.ex. "London Calling" av The Who. Filmen var tydligen gjord i 3D, men det märks det inget av i den vanliga versionen. Antingen har man lyckats att dölja dom scenerna bra, eller så var filmen inte mycket att ha i 3D. Svårt att säga när man inte kan jämföra.

Jag såg även kortfilmen "So You Want To Be A Pirate" som släpptes i början av september. Och även den var bra och underhållande.

Edited by Garm, 25 September 2012 - 12:24.


#6 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 25 September 2012 - 18:18

Åhå, jag hade glömt bort den här filmen. Tack för påminnelsen. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#7 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 September 2012 - 13:22

Jag hoppas att du ger den en chans. Jag gissar på att du finner den underhållande och bra. Ser fram emot att få ta del av dina tankar och funderingar när du väl har sett filmen. :)

#8 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 26 September 2012 - 16:16

Självklart kommer jag att se den. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#9 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 September 2012 - 16:45

Jag visste väl att jag kunde lita på det. :)

Aardmans Animation spottade även ur sig en film förra året. Arthur Christmas heter den, och den skall jag spara och se strax innan jul för att komma i stämning.