Jump to content

Photo

Melodifestivalen 2006


  • This topic is locked This topic is locked
96 replies to this topic

#26 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 February 2006 - 11:34

Håller med.
Låtarna ska vara på svenska eller engelska, vi är ju i sverige.
Hur många svenskar kan portugisiska?? eller grekiska?, var en låt för ett par år sen som hade en grekisk refräng om jag kommer ihåg rätt, sjungen av en svensk!?!
Allt för att låta/vara mer exotiskt eller... löjligt!

Tycker det är lite synd att dom ändrat reglerna, var mycket roligare förut när dom var tvugna att sjunga på sitt eget språk, men om dom vann kunde sjunga den på engelska.
Lite orätvisst för vissa länder som det aldrig gick bra för men mycket mer rättvist.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#27 Sötnosen

Sötnosen

    Senior Captain

  • Members
  • 663 posts
  • Location:Solna
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 22 February 2006 - 12:54

Tycker det är lite synd att dom ändrat reglerna, var mycket roligare förut när dom var tvugna att sjunga på sitt eget språk, men om dom vann kunde sjunga den på engelska.
Lite orätvisst för vissa länder som det aldrig gick bra för men mycket mer rättvist.


Samtidigt det blev bättre för vissa länder att sjunga på engelska än sitt eget språk - för t.ex. Finland går det ju aldrig bra. Inte ens när de väl sjunger på engelska. Stackarna! Så kanske spelar språket ingen större roll för vinstchansen?
Posted ImagePosted Image

#28 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 February 2006 - 14:10

Visst blev det lättare för vissa länder kanske... Men det brukar väl gå hyffsat nra även för de länder som sjunger på sitt, icke engelska, språk. :unsure:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#29 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 02 March 2006 - 21:22

har en obehaglig förmåga att se på program som samlar folkhemmet. så även melodifestivaler och dylika exempel på dålig smak. men i år har jag inte sett så värst mkt, hörde sahlene på radio, den lät ovanligt bra men hade tydligen redan åkt ut...

#30 Sötnosen

Sötnosen

    Senior Captain

  • Members
  • 663 posts
  • Location:Solna
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 04 March 2006 - 21:49

Kvällens deltävling var än så länge den bästa... massor av bra sånger! Gillade särskilt The Poodles, Elysion och Patrik Isaksson... så jag är nöjd med resultatet. Såg ni Jessica-brudens min när de sa att det var The Poodles som gick vidare till Globen :lol: Hon verkade ha varit helt säker på att få gå vidare!
Posted ImagePosted Image

#31 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 March 2006 - 21:51

Hyffsat starkt startfält. Gillade de flesta av låtarna. Var nöjd med finalplatserna (kul att Poodles gick vidare) men tycker att Jessica Andersson och Patrik Isakson kunde ha fått byta plats. (Men det kune ju ha varit värre...) Inga direkta tomtar denna vecka - det gillar jag. :)

Betyg:
1 BWO: Temple of Love XC: OK
2 Jessica Folcker: "When love´s comin´ back again" XC: OK
3 Gregor: "Mi amor" XC: Dålig
4 Jessica Andersson: "Kalla nätter" XC: OK
5 The Poodles: "Night Of Passion" XC: BRA
6 Elysion: "Golden Star" XC: OK
7 Patrik Isaksson: "Faller du så faller jag" XC: Dålig
8 Kayo: "Innan natten är över" XC: OK

Kvällens deltävling var än så länge den bästa... massor av bra sånger! Gillade särskilt The Poodles, Elysion och Patrik Isaksson... så jag är nöjd med resultatet. Såg ni Jessica-brudens min när de sa att det var The Poodles som gick vidare till Globen :lol: Hon verkade ha varit helt säker på att få gå vidare!

Hehe... Det krävs mer än ett par avklippta bysor och ett ettablerat namn för att funka i mello! :P Men jag gillade hennes låt lite bättre än Patrik Isaksons.

Edited by XC-SE, 04 March 2006 - 21:52.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#32 Sötnosen

Sötnosen

    Senior Captain

  • Members
  • 663 posts
  • Location:Solna
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 04 March 2006 - 21:51

3 Gregor: "Mi amor" XC: Dålig


Ja, man hörde ju inte ens själva musiken för allt fokus låg på sången... nej, inte bra alls! Kunde de inte bara höjt volymen litegrann? <_<
Posted ImagePosted Image

#33 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 March 2006 - 21:55

Sötnosen: Exakt. Svårt och få grepp om den "låten". Påminde om en rap-låt utan rap och utan beat. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#34 Imperator Yax

Imperator Yax

    Commander

  • Members
  • 192 posts
  • Gender:Male
  • Location:Helsingborg

Posted 06 March 2006 - 08:11

Denna deltävlingen höll ju otroligt mycket bättre kvalitet än förra gången.

Att de sen nästan skryter om att det är mer än 3000 låtar ifrån början som konkurrerar är ju nästan ett hån när låtar som "Östen med resten" blir utvalda som en av de bästa 50 bland dessa 3000.

Det fiins då följande möjligheter:
- Svensk musikproduktion har väldigt låg kvalitet, men hög kvantitet (inget bra betyg åt bidragen och vår förmåga att göra musik)
- Urvalet är en ren bluff och det är bara rätt kontakter och mutor kombinerat med lite taktiskt urval för att göra "bra TV" med lite bekanta namn.
/Yax av klanen Yax, född på Heera år 12345 e.a.u - den yngsta Cam-Haar mästaren av första graden genom tiderna år 12406 vid den ringa åldern av 61 år - grundare av det triponska imperiet år 12487 (eller år 0 e.t)

#35 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 March 2006 - 22:09

Jaha, då var det avklarat, nästan...
Imorgon är det Andra Chansen.
De som gick vidare är:

Söndag 12 mars
Andra chansen i TV-huset
SVT1 18.30-19.45

Electric Banana Band: "Kameleont"
Magnus Bäcklund: "The name of love"
Nicklas Wahlgren: "En droppe regn"
Velvet: "Mi Amore"
Elysion: "Golden Star"
Patrik Isaksson: "Faller du så faller jag"
Roger Pontare: "Silverland"
Rednex: "Mama take me home"


Eftersom jag inte har följt deltävlingarna och inte vet hur låtarna är, så undrar jag vilka ni tippar på?
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#36 Sötnosen

Sötnosen

    Senior Captain

  • Members
  • 663 posts
  • Location:Solna
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 11 March 2006 - 22:44

Jaha, då var det avklarat, nästan...
Imorgon är det Andra Chansen.
De som gick vidare är:

Söndag 12 mars
Andra chansen i TV-huset
SVT1 18.30-19.45

Electric Banana Band: "Kameleont"
Magnus Bäcklund: "The name of love"
Nicklas Wahlgren: "En droppe regn"
Velvet: "Mi Amore"
Elysion: "Golden Star"
Patrik Isaksson: "Faller du så faller jag"
Roger Pontare: "Silverland"
Rednex: "Mama take me home"


Eftersom jag inte har följt deltävlingarna och inte vet hur låtarna är, så undrar jag vilka ni tippar på?


Oj, personligen gillar jag Elysion, men det är nog ingen riktig schlager och kan få det svårt. Pontare blev jag lite besviken på... men den kanske fastnar om man lyssnar flera gånger på den? Wahlgren och Isaksson är typiska ballader som får det svårt i konkurrensen med up-tempo sånger.

Jag hoppas på Elysion men tror att kanske Rednex eller Velvet kan gå vidare.... eller kanske inte... det har blivit allt mer svårt att klura ut på förhand hur det ska gå. Vad spelar det för roll egentligen när Carola med största sannolikhet vinner i Globen sen just för att hon är hon? :huh:
Posted ImagePosted Image

#37 MARVEL COMICS

MARVEL COMICS

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 133 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm

Posted 12 March 2006 - 08:31

Vilka är era två favoritlåtar i deltävlingarna och vilken var sämst ?

Mina är:

Leksand:
1. Sahlene ´´ This Woman ´´
2. Hannah Graaf ´´ Naughty boy ´´
Sämst: Electric Banana Band ´´ Kameleont ´´

Karlstad:
1. Velvet ´´ Mi amore ´´
2. Sonya ´´ Etymon ´´
Sämst: The Elephantz ´´ Oh yeah ´´ och Östen med resten ´´ Ge mig en kaka till kaffet ´´

Karlskrona:
1. The Poodles `` Night of passion ``
2. BWO ´´ Temple of love ´´
Sämst: Elysion ´´ Golden star ´´

Göteborg:
1. Evan ´´ Under your spell ´´
2. Rednex ´´ Mama take me home ´´
Sämst: Gunther ´´Like fire tonight ´´



Bästa låtarna i alla deltävlingarna:
1. The Poodles
2. BWO
3. Velvet

Vad tycker ni ?
´´ Leve Stan Lee´´

#38 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 March 2006 - 11:48

Följde deltävlingen via radio igår... och hur sjutton kunde Björn Källman gå vidare? :upset: :evil:

Tror att Pontare, Bäcklund, Isakson och Wahlgren har störst chans att gå vidare. Men allt kan ju hända.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#39 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 12 March 2006 - 15:33

Att Carola skulle vinna var ganska väntat pga mediahypen kring henne, men var låten så bra egentligen? Tycker inte den var så klockren hit, den satte sig inte så där direkt som en vinnarlåt ska göra efter de första tio sekunderna, exempel Lena PH & Orups gamla vinnarlåt. Och är inte vindmaskin väldigt mycke 1992 Carola?

Kjellman; kul för honom som schlagernörd att han vann men låten har inte ens en potentiell kultlåtsstatus.

Rednex; "Inte visste jag att familjen Macahan kunde sjunga", förvånade att de gick vidare när låten hade så lite tempo (Ingen CottonEye-Joe direkt), men kidsen kanske gillar det

Pontare; från vilken planet kommer han egentligen?

Günter; tjejerna sjöng ok men vad tillförde den där tysken i solbrillor?

#40 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 March 2006 - 15:44

Och är inte vindmaskin väldigt mycke 1992 Carola?

Det reagerade jag också på. (Jobbade igår och såg inte TV showen föränn idag).

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#41 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 12 March 2006 - 19:28

Rednex, Magnus Bäcklund vidare till globen.


Inget; "SILVERLAND, SILVERLAND, SILVERLAND!!!!!" :lol: Sorry Pontare.. :lol: :D

#42 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 March 2006 - 20:01

Uppdaterat första inlägget med vilka som går till final efter kvällens uttagning.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#43 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 March 2006 - 21:24

pontares låt, hade den nån musik? hörde nästan inget bara en massa trummande.

Rednex: :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#44 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 March 2006 - 12:32

:rolleyes: Rednex?? :rolleyes: Måtte varit många ungar som röstat. :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#45 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 14 March 2006 - 00:13

Rednex vart jag ordentligt besviken på! OCh Kjellmans låt då? Vad var det för s**t egentligen? Ähh, detta sopar Carola hem med lätthet, mycket beronde på att det är hon bara.

Winter is Coming


#46 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 16 March 2006 - 13:14

Min gissning om hur folket kommer att rösta. Ett drömscenario vore om söndagens löpsedlar komer att innehålla dessa ord...

Carola i slagsmålschock med Alexande Bard efter fiaskot!




1 Carola: "Evighet"
2 Andreas Johnson: "Sing for me"
3 Linda Bengtzing: "Jag ljuger så bra"
4 BWO: Temple of Love
5 The Poodles: "Night Of Passion"
6 Rednex: "Mama take me home"
7 Kikki Danielsson: "I dag & i morgon"
8 Magnus Bäcklund: "The name of love"
9 Magnus Carlsson: "Lev livet"
10 Björn Kjellman: "Älskar du livet"

Till er som tänker rösta på Carola glöm inte hennes visdomsord som finns bevarade i tv-arkivet !!

" Ååååååh det är underbart med auktoritet och makt!!"

Edited by Walker, 16 March 2006 - 13:15.


#47 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 March 2006 - 14:15

Jag kan fortfarande inte fatta att Björn Källman gick vidare. :evil: :upset:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#48 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 16 March 2006 - 14:44

Hörde Carolas låt för första gången idag på radion och den var ju en besvikelse (duh!). Är detta det bästa MF har att erbjuda i år så lär Sverige få kvala nästa år också. :P

Låten är en platt standardschlager utan något som helst extra och den passar inte hennes röst heller. Hon kan ju faktiskt sjunga den här mänskan (jag tål henne inte för hennes åsikter bl a, men bortsett från det har hon en fantastisk röst), så varför måste hon skrika så?

Nej, årets mediahype omkring MF förstår jag ändå mindre efter detta. :ph34r:

Vill också tillägga att jag inte hört en enda av andra finalisterna, så min bedömning har inget med jämförelser mellan bidrag att göra.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#49 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 March 2006 - 15:15

Har ännu inte hört en enda låt av finalisterna.


Men läste idag i tidningen att Carola är så säker på att vinna att hon redan bokat hotell mm i Athen.
Vad är det dom brukar säga 'Högmod går före ...'
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#50 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 16 March 2006 - 17:35

börjar bli lite irriterad på att Carola ska ta ut segern i förskott. Jag gillade låten och hennes röst är fantastisk dock men det blir ju bara för mycket. Jag håller på BWO eftersom dom antagligen skulle gå hem i Europa. Dom är ju skitstora utomlands
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"