Jump to content

Photo

Golden Gang


  • Please log in to reply
330 replies to this topic

#51 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 26 August 2008 - 20:38

Del3: Början på början av början: (12 sidor.)

Sid 32: Titelsida.
Text:
Då kommer de sju.
Då kommer elden från stjärnornas hav.
Och då sluts de 13 gudarnas bok.
Då kommer män av ondo.
Då ger de sina liv.
Då faller den store Itzam Cab'ain, världens undergång
Katuns mantel rivs sönder.
Det är början på den nya tiden, Katuns nya värld.

Sid 33.
Text: 2001, New York. I en liten men mysig lägenhet i Manhattan.
En ung kvinna håller på att dra på sig egensydda trikåer när nyheterna tar upp monstret.
-Hmm, jag kanske ska tänka om namnet Lady (Laura) Luck, det kan inte vara annat än otur om det dyker upp nåt sånt där dagen jag tänkte göra min debut.
-Nåja, vad är väl en bal på slottet? Spike har säkert haft tvivel hon också, och hon har ju inte ens några krafter.
Hon tittar ut genom ett fönster innan hon hoppar ut.

Sid 34.
Hon fightas lite mot monstret som krossar det som är i vägen. Hon ger upp våldet och börjar hjälpa folk istället medans hon undrar var förstärkningarna (militär, swat, andra superhjältar). Hon hör att den hela tiden verkar studera sin omgivning och berätta högt det den ser.

Sid 35.
Golden Gang anländer och man får se deras krafter för första gången (eller egentligen andra), Flash-eyes magiska blixtar, Changelings förvandlingsförmåga, Silverballs bollform och Goldwings flygförmåga.

Sid 36.
Detonator observerar och tänker att han måste hjälpa dem, men inte vill avslöja sin identitet då tv-team dykt upp. Han springer in i en övergiven bikerbutik och tar på sig snusnäsduk och hjälm, sen in i en övergiven vapenbutik och tar en bunt vapen.
Alla dessa personer tillsammans lyckas efter ett tag besegra den. (Detonator och Flash-eye skjuter hål i honom, Silverball, dunkar in i den, Goldwing och Lady Luck räddar folk, Lady Luck berättar också vart hon tror den är sårbar, vilket är rätt. Precis i slutet, när den hotar att döda någon av den kommer väktaren (Golden Guardian) upp ur floden/havet och bankar slut på den.) Han ser mänsklig ut, och hans 4 extraarmar kan försvinna helt.

Sid 37-38.
Strid.

Sid 39.
Detonator flyr iväg när han ser den falla och de andra undrar vem han var och vart han tog vägen.
De andra bjuder in Lady Luck som tackar ja.

Sid 40-41.
Tillbaks på ranchen.
Silverarrow förklarar vad deras mål är, att deras uppgift är att samla ihop Jordens alla superpersoner, att de måste tränas. Nån tar upp skyddsdräkter som de tycker är smart och de spenderar lite tid med att skapa sina dräkter.

Sid 42-43.
De poserar framför kameran.
FE -Vet ni vad den gruppen behöver? Fler tjejer!


Jag märker allt eftersom jag skriver fler manus att det svåraste är att ge karaktärerna unika röster så det är nåt jag måste ge mer uppmärksamhet när jag finaliserar dialogen. Vi får se om sidantalet kommer stå kvar eller om det finns vissa saker som är värda mer paneler men det får bli när jag börjar skissa upp sidorna.

Nu kommer det att dröja ett tag innan nästa manus kommer upp. Jag har början och slutet, men att få ihop dem i mitten är svårare än jag trodde. Jag kanske postar det här om inspirationen visar sig svårfångad.

Edited by DanielSchenström, 27 August 2008 - 20:50.


#52 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 27 August 2008 - 20:50

Här börjar serien bli en vanlig serie, inga 3-delarsavsnitt utan bara ett vanligt avsnitt som låter gruppen konfrontera en av sina kommande återkommande fiender. Det var inte så svårt att få ihop början och slutet men det är ju inte stans mest sofistikerade lösning.

Del 4: The Clanking of a Chain.

Sid 1-2.
Splash. Gruppen håller på att reparera herrgården.
Text: Golden Gang är en liten grupp superhjältar vars mål är att hindra Jordens undergång år 2012. Silverarrow är en av gruppens ledare, en man av mycket kunskap. Golden Guardian, den andra ledaren, är en sexarmad staty med teknologi från framtiden. Lady Luck har otrolig tur. Flasheye kan skjuta magisk energi och tar sitt namn från det tredje öga han har i sin panna. Silverball är en utomjording som kan bli ett flygande klot. Changeling kan förvandla sin kropp allt möjligt. Silverwing är en kvarlämnad man från älvriket.

2001, någon mil utanför Wichita Falls, Texas, USA: På taket till Golden Gangs herrgård så sysslar några av gänget med hemförbättring.
FE -Silverarrow kunde inte ha köpt en hel herrgård, det kommer ta flera månader att göra klart allt.
C -Tja, det slår loftet som vi hade innan.
FE -I och försig.

Sid 3.
Silverspeed får ett telefonsamtal från en kamrat.
SS -Hallå, tjena, hur leker livet i Frankrike, bara skit antar jag.
Hmm, mmm, ok, ok, va?
Lägger på.
SS -Mike, visst sade du att det var några Chain som sprängde den där vetenskapskonferensen där Silverarrow hittade dig.
C -Ja, vadårå?
SS -Jag har en kompis som arbetar i Frankrike med speciella elinstallationer, för hotell, teatrar och sånt. Han hörde några snacka om ett Chainattentat i Alencon på fredag. Nåt om nån nazistisk pryl.
C -Shit, vi måste berätta för Silverarrow.

Sid 4.
Gruppen är samlad.
SA -Alencon är mest känd för sin plastindustri, men det finns ingenting speciellt värdefullt i staden. Det är ungefär 30000 invånare. Om Chain ska slå till där är det för något mer specifikt men jag vet inte vad. Vi får helt enkelt åka dit och vara vaksamma, spana runt.
SS -Staden har ju varit med om en del historia, det var den första staden som återtogs från tyskarnas ocksupation i andra världskriget exempelvis.
LL -Hur kommer det sig att du vet så mycket historia.
SS -Det gör jag inte, men jag minns det för jag var där.
FE -Ja just det.
SA -Packa kläder och era dräkter, biljetter är beställda men vi måste fixa pass åt er.
SS -Jag tänkte flyga dit själv, jag antar att ni landar i Paris? K´riss?
SB -Jag flyger gärna själv jag också.
Flasheye tycker det är utmärkt då han kan stöta på Lady Luck ifred.

Sid 5.
Senare, en bit ut över Atlanten. Silverball och Silverwing flyger avslappnat kanske 100 meter över vattnet.
SS -Så vad tycker du om människorna?
SB -Vilken fråga...Jag tycker det är konstigt hur de kan vara så trevliga när de känner en och så otrevliga annars. Och de verkar ha svårt att sätta sig in i andras situationer.
SS -Hur är ditt folk då?
SB -Det är så otroligt mycket som skiljer...men till att börja är det en mer enad kultur, vi har inga länder som människorna, bara ett språk, större tolerans. Fast samtidigt...vi är mycket mer lika och det är både på gott och ont.
Du då, hur är ditt folk?
SS -Jag vet inte alls, allt jag läst om alver verkar som att alla tror att det är sagoväsen. Och det finns ingen riktig gemensam nämnare utan det verkar vara lite olika.
SB -Du vet...sagor är en sån där sak som vi inte har?
SS -Vad berättar ni för era barn när ni vill att de ska sova.
SB -Oftast riktiga historiska berättelser. Det finns bara få fiktiva berättelser och det är ett ganska nytt begrepp.

Sid 6.
Ombord på planet. Man kan se Flasheye, Lady Luck och Golden Guardian. Golden Guardian sitter och blundar och Lady Luck läser en bok.
FE -Vad läser du?
LL -Ulysses, av James Joyce.
FE -Är den bra?
LL -Den är svår, det är ett känt verk med stream of consciousness. Jag har börjat och gett upp säkert 10 ggr nu.
FE -Varför fortsätter du?
LL -Jag vill läsa de stora verken.
FE -Vilka anser du vara stora?
LL -Bibeln, Den gudomliga komedin, Mahabarata, Odyséen, Krig och fred...
FE -Mahabarata var första saken jag var med i, en tv-serie baserad på den. Det var då jag kände att jag kanske hade möjlighet att jobba som skådespelare.
Flygvärdinna -Nåt att dricka?

Sid 7.
Några timmar senare, Golden Guardian, Silverarrow, Flash-eye och Lady Luck åker i en hyrfamiljebuss genom Paris. de får syn på två liftare som står med en skylt: Hong Kong.
FE -Hoppa in tjejer, så kör vi er en bit.
SS -Kul.
FE -Detsamma.
SA -Jag har bokat in oss på olika hotell och vandrarhem. Vi får helt enkelt vara vaksamma och spana runt. Om någon ser något så ring till vår mobildator så kopplas alla ihop i ett konferenssamtal.

Sid 8.
Folk packar upp, klär om sig och ger sig av ut

Sid 9.
Alla knallar omkring på natten.
GG -Här verkar det....
SB -inte hända mycket alls...
C -jag undrar om vi är helt...
SS -fel ute...
FE -Eller...?
LL -Bingo! Ringer de andra som bekräftar att det kommer.

Sid 10.
De samlas i en park i närheten.
GG -Är du säker på att de är här?
SS -Jag har mörkersyn, jag är säker.
GG -Okej, jag kommer stanna och hålla vakt utanför, men jag kommer om ni kallar.

Sid 11.
Smyger in och ser Masterkill och tre andra, varav två soldater och en annan specialagent.
De blir upptäckta och skurkarna öppnar eld. Flasheye träffas i benet.

Sid 12.
SB -Shit! De har automatvapen!
C -Det stoppar inte mig.
Changeling förvandlar sig till metall och rusar fram.

Sid 13-15.
Strid.

Sid 16.
Masterkill flyr med Silverwing och Changeling efter sig.
Masterkill slänger sig över krenelleringen.
C -Var tog han vägen?
SS -Vet inte, jag ser honom inte.

Sid 17.
Sitter på planet med fransk tidning i händerna, Silverspeed/wing översätter/refererar.
SS -Tre nazistiska terrorister lämnades över till stadens polis men den fjärde, av beskrivningen identisk med den person som förstörde San Diegos Convention Center 1995, kom undan. Polisen assisterades i gripandet av en grupp personer som man inte ville avslöja identiteten på men som man ansåg vara vänner till Alencon och Frankrike. Terroristerna tillhör gruppen Chain som är en av de mest anonyma av terroristgrupper utan några uttalade krav eller mål. Gruppen tros ligga bakom 14 stora bankrån genomförda mellan 1995 och 2000 där det sammanlagda bytet uppgår till 22 miljoner euro.
FE -Euro?
SS -Ungefär som dollarn.
SS -Förhör med fångarna pågår men polisen vill inte avslöja vad som kommit fram.

Sid 18.
Sitter i solstolar och njuter av vädret när en komet verkar slå ner inte långt bort.
C -Fransk mat i all ära, men det är skönt att vara hemma.
SB -Vadå, grodburgare med baguett som är så gott.
LL -Tja, det är väl Flasheye som står för maten ikväll så det blir väl nåt indiskt typ tandoorikyckling eller nåt.
FE -Pizzorna är här!
Komet slår ner.
FE -Typiskt.
De ger sig iväg.

#53 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 27 August 2008 - 21:02

Niiiiiice ^^ Det är schysst att du visar oss manuset så att vi kan ha en viss aning om hur bra din serie blir

#54 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 28 August 2008 - 05:57

Tackar. Jag har tänkt att produktionen för början av Golden Gang ska vara helt öppen så att folk kan kommentera och komma med förslag, hitta fel och se varje steg av produktionen.

#55 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 18 September 2008 - 21:12

Två nya avsnitts manus. Efter det här kommer jag inte skriva fler manus utan först ta itu med andra projekt, sen sätta igång med ritandet. Som det ser ut så börjar nog Golden Gang-utgivningen i slutet av 2010.

Fram till dess är det tre korthistorier med gänget kvar att göra också varav manus är klart till två och påbörjat på den tredje och tecknandet har börjat på en av dem.




Sid 1-2.
Text: Golden Gang är en nybildad superhjältegrupp vars mål är att hindra Jordens undergång år 2012. Silverarrow är en av gruppens ledare, en magisk staty full av kunskap. Golden Guardian, den andra ledaren, är en sexarmad staty med teknologi från framtiden. Lady Luck verkar ha ständig tur. Flasheye kan skjuta magisk energi och tar sitt namn från det tredje öga han har i sin panna. Silverball är en utomjording som kan bli ett flygande klot. Changeling kan förvandla sig till allt möjligt. Silverwing är kvarlämnad från älvriket.
Splash. Gänget är på väg, i civilkläder mot djupare in i skogen där nånting störtat och nu sänder ut bolmande rök. Flasheye är frånvarande.

Sid 3.
Den intensiva hettan tvingar de flesta av dem bak förutom Changeling som förvandlat sig till diamant. Han börjar ta några steg framåt när de ser en skepnad komma fram.

Sid 4.
Först ser skepnaden ut som en rund boll av energi som långsamt anammar en humanoid form.
CH: Hej, vi är...
Telpatisk röst skär genom deras huvuden, en serie mardrömsbilder om märkliga varelser som jagar varelsen framför dem.


Sid 5.
Norad. Ett övervakningscenter för militära satelliter.
Sir! Vi har fyra stycken bogies på radarn, de närmar sig platsen för den tidigare. Blacksat 1 har bilder.
På stora skärmen!
Två rymdskepp syns mot den svarta rymden.
Försvarsministern, nu.

Sid 6.
I skogen.
SS: Det kommer fler saker...
Skott börjar hagla och skjuter sönder skogen omkring dem.
GG: Ta er till källaren. SS, kan du få upp mig i luften till den?
Silverarrow och GG tar till luften och GG blir avsläppt på ett av planen som han tvingar ner medans SS duckar undan skott.

Sid 7.
Norad.
Skicka ut en jaktskvadron och en helikopterdivision. Vi behöver ögon på plats nu! Vad säger satelliterna?
Vi har inga rakt över men vi har ganska bra bilder från BlackSat 13.
Det är någon form av energivapen.
På skärmen ser man herrgården och skogsområdet och sädesfälten omkring den.
Vad är det för område, finns det någon ägare?
Det är registrerat på en Michael Stranger.

Sid 8.
De andra har nått huset och de återstående skeppen landar.
FE: Vad händer?
CH: Nån slags skepp, de skjuter på honom här. Guardian har sagt att vi ska ta skydd i källaren.
De ger sig ner och tar upp positioner.
Vi får se utomjordingarna när de kommer ut.

Sid 9.
Strid

Sid 10.
Strid

Sid 11.
Strid

Sid 12.
FE: Hmm, vad ska vi göra med alla dem?
De smälter ihop till pölar med slem.
FE: Okej, det löser det problemet, vi får moppa upp dem.
SA: Samla ihop dem i någon behållare. Jag vill bygga ett laboratorium så vi kan studera dem. Vi bör även ta tillvara på skeppen.
GG: Jag tror vi inte hinner, jag såg flera helikoptrar på väg hitåt tidigare.

Sid 13.
SA: Jag är intresserad av att höra din sida av vad som hände, och var du kommer ifrån. Först är det dock dags för mat.
FE: Hurra! Jag fixar i ordning det.
Senare:
LL: Jag tror min hunger dött av hunger.
CH: Mmm, det ska bli gott med återuppvärmd pizza.

Sid 14.
De andra kommer in i vardagsrummet.
Rowena står med ett svärd mot Flasheyes strupe. Hon säger nåt på tyska.



Sid 1.
Flasheye skjuter ner Rowena med ett skott ur bakhuvudet.

Sid 2.
CH: Coolt, jag visste inte att du kunde skjuta från annat än ditt öga.
FE: Jag kan skjuta från alla kroppsdelar. Kan vi binda henne och äta mat nu?
SA: Det är onödigt att binda henne, men ta ifrån henne vapnet.
CH: Nån som förstod va hon sade?
SS: Det var tyska, men det lät väldigt gammeldags, jag uppfattade inte allt men det lät som ta ett steg till och jag skär halsen av honom.
SA: Det stämmer.
CH: Trevlig flicka.

Sid 3-4. Splash över krash och landningsplats.
Helikopterpilot till militärledare.
Admiral, vi har lokaliserat skeppen. Två är störtade, två ser hela ut. Inga tecken på levande personer i området.

Sid 5.
Håll position, ett karantänteam är på väg. Jag är på väg i heli för att kolla in situationen. Se till att inga obehöriga närmar sig.
Aye, aye admiral.
Doktor X: Vad sade försvarsministern?
Vi säger inget förän vi vet om några andra vet.
Hon tittar ut genom fönstret och ler.

Sid 6.
Rowena vaknar upp omgiven av hela GG.
SA: Unga dam, vem är du, var kommer du ifrån, och vad gör du här?
Rowena förvandlas till en varulv och slänger sig över huvudet på GG och springer iväg.
FE: Förstås. Tja, med mitt ben så kan jag inte jaga efter vargkvinnor, men kommer hon förbi igen så får det bli ett skott till.
CH: Ät inte upp pizzan bara.

Sid 7.
Jakt.

Sid 8.
Admiralens helikopter har landat. karantänsteam har börjat undersöka området.
A: Vad är situationen?
Bränderna är under kontroll, vi har haft tur med vädret. Två av skeppen är helt intakta och tomma på besättning och vi har inte sett några lik bland de störtade skeppen. Inga kända giftiga ämnen som våran mätapparatur uppfattat, men det kan finnas bakterier och liknande så skyddsdräkt är ett måste inom inhängnaden.
A: Jag lämnar det här till dig doktorn, jag tänkte jag skulle prata med markägaren och se vad de har sett. När kommer resten av ditt team?
DX: De ska vara samlade på militärbas X innan 22.
A: Utmärkt.

Sid 9.
Jakten fortsätter.

Sid 10.
Jakten fortsätter. Admiralen ringer på.
SA: Changeling, svara du.
Changeling öppnar.
Goddag, jag söker Michael Stranger.
CH: Det är jag.
A: Mitt namn är Admiral Greenwood. Jag antar att du inte undgått att märka vad som hänt ute i skogen här bakom.
CH: Nej, jag hörde två explosioner och såg två farkoster.
A: Vi är tvungna att spärra av området och röja en bit av skogen för att kunda landa med transporthelikoptrar. Inga obehöriga får vistas i närheten då det kan finna sfarliga substanser i krash och landingsområdet. Jag hoppas att det inte kommer ställa till något.
CH: Hur lång tid kommer det ta?
A: Jag hoppas att vi ska vara klara inom en vecka.
CH: Då är det ingen fara, meddela när ni är färdiga bara.
A: Tack för er förståelse.

Sid 11. Jakten når sitt slut. Changeling blockerar en utgång till ett rum, och de andra andra.
SA: På tyska: Ta det lugnt, vi vill dig inget illa, vi vill bara ha svaret på våra frågor. Vi släpper dig fri så fort vi vet lite mer.
Hon tittar sig runt, sen sjunker ihop och blir mänsklig igen.
Senare i vardagsrummet. Pizzorna är slängda, folk äter mackor och dricker varma drycker.
Rowena berättar sin historia.

Sid 12.
När de går för att kolla in tidsmaskinen så är den borta, men avtrycken i marken är kvar.
R: Hur ska jag nu komma tillbaks?
LL: Ja, om inte vi kan komma på det tror jag ingen kan.
SA: Du är självklart välkommen att stanna med oss om du vill så länge.
R: Det gör jag gärna.
SA: jag vet att alla här helst vill ha återåteruppvärmd pizza, men vad säger ni om att åka in till Wichita Falls och äta istället?

Sid 13.
Tex-Mex-restaurant i Wichita Falls. Alla sitter runt ett bord med nyleverarade tallrikar.
CH: Ah, det var värt att bli halvt ihjälsvulten för det här.
LL: Vad tror ni kommer härnäst, efter enorma endimensionella monster, neonazisuperskurkar och utomjordingar?
FE: Jag hoppas på tid för mitt ben och läka, men inte så fort att reparationerna på herrgården inte är klara till dess.
SA: En skål för lugna stunder.

#56 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 02 October 2008 - 21:33

För att inte döda era ögon helt med enorma mängder text så ger jag er lite skisser som blev till mitt bland allt annat SSS-arbete.

Posted Image

#57 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 23 December 2009 - 23:14

hr kommit igång med tecknandet igen efter ett uppehåll för tv-spel, redaktionande och sånt. Jag hoppas ha nästa kortdel, Presskonferens, som det finns smakprov på på första sidan i denna tråd. Jag kommer alternera arbetet med mitt tecknande av Mordet i Bunkern . Det kan jag inte ge nåt datum på men jag hoppas kunna vara klar med både det och sista Endeavour under 2010 samt kvarvarande 1-2 delar av de här kortberättelserna.

#58 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 15 January 2010 - 16:46

Har tänkt lite till nu när det inte är så långt kvar till 2012 tar slut. Det kommer bli 3 berättelser som hänger ihop spridda över tre avsnitt var, med The Beginning, Chains of Time och Empty Space som namn. Sen kommer då The End of the World vars längd ännu är okänd. Teckningsarbetet av detta kommer börja först nästa år eller när nu Mordet i Bunkern och Endeavour del 3 blir klart. Kommer försöka ragga tecknare för att hinna. Vi får se hur det går.

#59 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 15 January 2010 - 17:46

Jag har lärt mig en hel del vad gäller tecknande under de två år sen vi först språkades vid, Daniel. Jag har en skuld att betala till dig för att ni gav mig den första chansen till en publicerad serie, så om du behöver en extra tecknare nästa år, slå mig en pling.

#60 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 09 February 2010 - 19:57

Jag ska ha dig i åtanke Sebastian när jag sätter igång på allvar.

Här är en liten wip från Presskonferens som jag hade velat haft klar till nummer 11, men nu istället till nummer 12.

Posted Image

#61 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 09 February 2010 - 21:13

Snyggt! Din tuschning börjar arta sig riktigt bra! Är det Wolverine vi skymtar nere till höger? Och Peter Parker?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#62 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 09 February 2010 - 21:45

Tack för kommentaren om tuschningen. När ni får se den fullupplösta versionen kan man se några klanterier i tuschandet, men det är bara i en av rutorna och är inte störande som tur är.
Det råkar bara vara personer som är hyffsat lika herr Logan och Parker i publiken förstås. Och det kommer måhända vara fler look-alikes i det här avsnittet.

#63 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 14 February 2010 - 18:22

Ok, såhär tror jag det kommer bli med Golden Gangs framtid. Det blir tre story arcs om tre nummer och det första av en fjärde arc mellan 2011 och 2012. Presskonferens ovan blir troligen sista storyn med GG i SSS förutom deras medverkande i "Det övergivna". Numrena och alla korta berättelser kommer sen samlas i album som kommer ha titlarna jag tidigare nämnt.
Efter 2012 kommer jag se hur landet ligger för hur jag vill fortsätta med GG, och mest spännande förstås, se om någon gillar det. Om inte folk köper det kommer jag korta ner det hela och absolut inte satsa på 100 delar/nummer utan mer 20-30 vilket är minimum för att hela storyn ska bli klar utan att offra läsbarhet.

Mitt mål är att kunna pröjsa alla medhjälpare lite grann både innan och efter utgivning. I samband med starten kommer det finnas lite extra gotte som t-shirts och posters och websidan ska förstås helt göras om.

Det kommer att bli en svensk (Svenska Superserier presenterar) och en internationell version. Bägge kommer att tryckas på Ka-Blam och ligga på Indyplanet. Marknadsföring har jag inte börjat kolla på än annat än en närvaro på en bunt forum i början av nästa år.

#64 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 14 February 2010 - 22:38

Imponerande satsning ma jag säga Daniel. Ser fram emot att se GG i SSS. :) Har du tänkt förresten nat pa när du vill att Det Övergivna ska utspela sig i GG's kronologi förresten?

Uppenbarligen är det före End of the World, da själva grundtanken i historien är att BlackFlash vill rädda deras värld undan den mycket nära förestandande undergangen. Om Det Övergivna utspelar sig mycket nära End of The World sa tror jag att det gagnar Det Övergivna faktiskt. Historien blir betydligt mer tät, man bör kunna nästan ta pa BlackFlash's desperation och angest, hur han verkligen kämpar, tar till alla medel han nansin föreställt sig, och kanske även fördömt, för att rädda sin värld.

Och sen sa far vi se i nagra av dom sista sidorna av "Det Övergivna" om det gick sa bra. ;) ( uppenbarligen inte sa bra, da du har en helt annan historia att berätta i End of The World)

Far en vision av en BlackFlash som stiger ut ur en maskin, efter att ha färdats langt bortom sin egen tid och rum, otroligt mentalt trött och sliten efter händelserna i Det Övergivna, bara för att finna... Att den katastrof som han försökt stoppa nu börjar!! >:=)) Han skriker ut sin vrede och sorg mot Universum!

#65 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 15 February 2010 - 18:29

Jag har diskuterat med Sebastian om vart det passar in så han vet lite mer än det jag skrivit om på forumet hittills. Han har fått en liten guide till medlemmarna.

Den reguljära GG-serien kommer inte gå i SSS utan i en helt egen tidning utanför. Ursprungligen tänkte jag ha en lättversion med i SSS och en extendedversion separat men det blir bara en version av flera skäl. Det övergivna/Förgöraren kommer troligtvis passa in just före sista storyarcen som börjar i slutet av 2012.

Hur imponerande det blir i slutändan beror till mångt och mycket på hur mycket billig arbetskraft jag får tag på. Ska man kanske outsourca det till Kina?

Manusen har kommit längre än jag postat här, håller på att putsa på dem - men de är ju den absolut enklaste delen, ritandet sedan kommer ta tid. Men jag kommer börja spara undan pengar från min lön nu så får vi se vad man kan locka med.

#66 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 18 August 2011 - 11:54

Liten rapport. Jag har skrotat idén om enskilda nummer. Det får bli trade paperbacks, så det blir 4 stycken under 2012, med den sista tillgänglig i början av december. Varje del kommer vara ca 60 sidor serier och sen lite extramaterial som profiler och arbetet med serien sen den startade så totalt 80 sidor. Albumen kommer också ha med de serier som gått eller kommer i SSS, fast färglagda.

Har kollat på det ekonomiska och jag kommer ha 400kr/sida att erbjuda dem som vill hjälpa till. Tänkte fördela det på 200 till tecknare, 100 till tuschare och 100 till färgläggare. Gör man allt får man hela summan förstås. Det gäller med nuvarande lön. För nya bekantskaper och i början för andra kommer jag betala ut hälften när jag fått en lågupplöst version så jag vet att den är klar och hälften när jag fått in den högupplösta. Paypal eller banköverföring. Man kan rita en sida eller så många man pallar med, med den låga ersättningen kan jag inte vara för kinkig. Alla pengatransaktioner kommer att vara helt öppna så att alla kan se att det inte är nåt fuffens.

Det kommer också vara en liten vinstmarginal och höjs min lön kommer också ersättning att höjas. Ersättning kommer gå ut till medverkande så länge som jag får in pengar från försäljningen. Snart börjar förarbetet med att rita bilder av figurerna, översätta manus och samla in referenser. När raggningsarbetet börjar på allvar senare i höst kommer jag posta här först. Kommunikation kommer sen vara här på forumet, via mail och msn. Det kommer också finnas en speciell insidersida på min hemsida.

#67 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 19 August 2011 - 14:10

Mysigt projekt! Jag kan tänka mig att rycka in som "filler" om någon tecknare inte hinner eller om någon hoppar av. Alltså, jag ställer upp på reservlistan om du har någon sådan, med teckning och tusch.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#68 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 19 August 2011 - 16:01

Det kommer nog bli en nödvändighet med reservfolk, och det var bra att du tog upp det för det tänkte jag inte på. Så nu står du som första reserv :)

#69 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 19 August 2011 - 16:23

Det kommer nog bli en nödvändighet med reservfolk, och det var bra att du tog upp det för det tänkte jag inte på. Så nu står du som första reserv :)

Liba bra att passa på medan det finns en chans, TROTS att jag har flera serier planerat XD

#70 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 19 August 2011 - 23:04

Absolut. Det riktiga officiella rekryterandet kommer jag lägga upp här först, följt av svenska forum och sen internationella med kanske nån veckas mellanrum. Ju fler svenskar desto mindre översättningsjobb för mig.

#71 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 17 September 2011 - 13:55

Ok, efter att ha kollat lite tryckkostnader och sånt får det bli 2 album om 120 sidor för att kunna erbjuda ett sjysst pris till slutkund. Tror det kommer att landa på 120kr med all moms och frakt och sånt. Ersättningen till de reguljära medarbetarna kommer att bli aningen högre, 230kr för tecknare och 115 var till tushare och färgläggare, per sida. Nu ska jag börja kolla priser för extrasaker som isbn-nummer och sånt kul. Album ett bör släppas i juni 2012 och nummer 2 i december 2012. Den svenska utgåvan kommer ha Svenska Superserier presenterar eller liknande över titeln. Beroende på vad jag och redaktionen kommer överens om så får vi se om albumen också ska räknas med i SSS reguljära nummerordning.

Håller på att fnula med en logo också, så där ska jag nog snart ta hjälp av en viss redaktör snart om han vill. Annars är layoutidéer för omslag, interna ickeseriesidor och sånt i stort sett klart.

#72 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 18 September 2011 - 12:21

Min åsikt (just nu innan jag funderat särskilt länge eller diskuterat saken med resten av redaktionen) är att GG-albumen inte bör numreras tillsammans med Svenska Superserier. Där emot skulle man kanske kunna tänka sig att kalla dem för SSSS (Svenska Superserier Special) eller något liknande, alltså helt beroende av vad du tycker skulle vara snyggt.

#73 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 18 September 2011 - 12:30

Varför inte?

Tycker att utgåvorna skulle kunna heta nåt i stil med
Svenska Superserier nr 16 Golden Gang special volym 1.

Men det kanske inte är så jädra viktigt i sig.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#74 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 18 September 2011 - 13:48

Jag tänker att det kanske är bättre om de kan promenera på egna fötter. Men det kanske finns fördelar med den andra varianten också.

#75 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 18 September 2011 - 14:01

Min främsta anledning att ha med SSS-numreringen är att ge SSS fler nummer, och inte att åka snålskjuts på namnet. Jag såg det som en enkel cross-promotion för jag tror absolut GG kan stå på helt egna ben.