Jump to content

Photo

Mer NS....


323 replies to this topic

#51 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 25 January 2010 - 18:48

Pepe (Mario Toro) är en av våra allra pålitligaste tecknare, så han gör det nog. Men man ska tänka på att det innebär en monumental insats att teckna en sån lång serie. Det kan ju hända att annat oförutsett kommit emellan, men vänta och se vad han säger.


Jo, det vet jag.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#52 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 25 January 2010 - 22:01

Hejsan, ursäkta tystnaden.... har haft lite att ta tag i efter all jul- å nyårs firande. Men nu har jag all den vanliga tiden övers. Gillade som sagt idén till "En hobby för alla" och kommer nu att ta å gå igenom del 1. Återkommer om synpunkter eller egna inlägg, om det behövs så klart, sedan kommer jag att teckna så pennan glöder. Ser verkligen fram emot att få jobba med den.
.....Ja, han heter Mario, SuperMario.

#53 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 25 January 2010 - 22:12

Hejsan, ursäkta tystnaden.... har haft lite att ta tag i efter all jul- å nyårs firande. Men nu har jag all den vanliga tiden övers. Gillade som sagt idén till "En hobby för alla" och kommer nu att ta å gå igenom del 1. Återkommer om synpunkter eller egna inlägg, om det behövs så klart, sedan kommer jag att teckna så pennan glöder. Ser verkligen fram emot att få jobba med den.
.....Ja, han heter Mario, SuperMario.



Du milde du lever! Skojar bara, var mest nyfiken över vad du skulle tycka om manuset. Men det är ingen stress än så ta din tid.

Edited by Sret, 25 January 2010 - 22:23.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#54 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 27 January 2010 - 08:03

I am alive! yepp. Har nu läst del 1 och d var spännande och rolig läsning. Ser att det är en del ruta 2-6 osv... förstår att det är fria händer som gäller där. Undrar då om d skulle vara tråkigt om jag i något fall kanske gjorde mindre rutor (i antal dvs, inte i storleken). Tänkte att det kan kanske bli tjatigt... men det är ett stort kanske. Har inte läst del 2 så jag vet inte vad det är som dyker upp på slutet... så det blir spännande att läsa fortsättningen... Är det några speciella önskemål innan jag börjar teckna????

jo just d, d finns en gemensam info mapp om NS...har en gammal och vet att det finns en ny. Var hittar jag den... vill ju se hur vissa karaktärer ser ut.

Edited by Pepe, 27 January 2010 - 08:40.


#55 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 27 January 2010 - 14:57

I am alive! yepp. Har nu läst del 1 och d var spännande och rolig läsning. Ser att det är en del ruta 2-6 osv... förstår att det är fria händer som gäller där. Undrar då om d skulle vara tråkigt om jag i något fall kanske gjorde mindre rutor (i antal dvs, inte i storleken). Tänkte att det kan kanske bli tjatigt... men det är ett stort kanske. Har inte läst del 2 så jag vet inte vad det är som dyker upp på slutet... så det blir spännande att läsa fortsättningen... Är det några speciella önskemål innan jag börjar teckna????

jo just d, d finns en gemensam info mapp om NS...har en gammal och vet att det finns en ny. Var hittar jag den... vill ju se hur vissa karaktärer ser ut.


Om du ändrar där det står t.ex. ruta 2-6? Nej för tusan, det gör inget, gör färre, fler eller skippa dem om du vill, de partierna får du helt fria händer med, samma sak gäller de två andra delarna, där får du också helt fria händer om du vill ändra antalet rutor vid det tillfället. Enda önskemålet jag kan komma på är att du ger Ghast en speciell pratbubbla, han är ju trots allt död, så att man vet att hans röst är speciell.

SSS: Gemensam serie Där borde vara allt vara gömt ;)

Edited by Sret, 27 January 2010 - 14:57.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#56 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 27 January 2010 - 17:38

Här kan man kolla!

http://www.griffinde...aparguiden3.pdf
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#57 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 27 January 2010 - 20:29

Jamen, dåså.... då sätter jag igång. Tack för det Thomas!!!
Undrar bara... bilden på Pantern i PDF dokumentet, ser hon ut så med det håret? (undrar bara)
E d nått speciellt finns jag på
x_pepe3@hotmail.com

#58 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 27 January 2010 - 20:33

Omslagsbilden på pdf:en är nog den mest rättvisande då det är moderna gänget och det är skaparens egna bild. Tjocka rastaflätor som hålls ihop ibak.

#59 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 27 January 2010 - 20:58

Cooolt! Då rullar vi igen! :thumbsup: Det känns verkligen att Nordens Stjärnor är ett skönt projekt som samlar folk från olika håll för att skapa tillsammans!

Lycka till Sret och Pepe och hojta till så får ni råd och hjälp av oss andra!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#60 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 27 January 2010 - 22:16

Känns nästan lite overkligt att någon ska teckna efter ett manus jag har skrivit.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#61 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 27 January 2010 - 22:18

Känns nästan lite overkligt att någon ska teckna efter ett manus jag har skrivit.


Vi alla har varit på det spåret, man vänjer sig =)

#62 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 27 January 2010 - 22:20

jajamensan....nu e då sid 1 färdigt.... uppfattade den som en helsida vilket det blev. Tackar för rådet till Pantern, första sidan på PDF:en får det bli.

#63 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 27 January 2010 - 22:23

jajamensan....nu e då sid 1 färdigt.... uppfattade den som en helsida vilket det blev. Tackar för rådet till Pantern, första sidan på PDF:en får det bli.


Ja, det var tänkt som en helsida. Är helspänd för att se hur den blir. har sett bilder som du har ritat, så jag tror stenhårt att det blir bra.

Edited by Sret, 27 January 2010 - 22:23.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#64 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 28 January 2010 - 10:31

Första sidan e då färdig å vill du se hur det ser ut kan du titta ikväll så lägger jag upp den så får du se hur d ser ut. Sitter på jobbet nu så d får bli ikväll....

#65 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 28 January 2010 - 12:52

Ska bli kul att se.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#66 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 28 January 2010 - 13:12

Ska bli kul att se.

Vi vill också seeeee~! *barnslig gnäll*

#67 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 28 January 2010 - 21:17

Här kommer bilden... Hoppas du är nöjd med Ghast. Svårt att se hur han ser ut under hatten.

Edited by Pepe, 28 January 2010 - 21:22.


#68 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 28 January 2010 - 21:29

Jag vet inte exakt hur Ghast ska se ut men det ser klart bra ut! Du har en spännande teckningsstil!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#69 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 28 January 2010 - 21:31

Jag vet inte exakt hur Ghast ska se ut men det ser klart bra ut! Du har en spännande teckningsstil!


Tack för d, Thomas. Man vill ju så klart göra karaktärerna rättvisa.

#70 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 28 January 2010 - 21:54

THE VIKTOR APPROVES~!! :thumbsup:

#71 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 28 January 2010 - 21:57

Hade tänkt mig Ghast med axellångt hår, typ hårdrocksfrilla, med detta fungerar också går att förklara om han i senare serier har långt hår så finns det en förklarning till det, gillar hans döda utseende, han ser ut att ha varit död ett tag, och det var meningen att han skulle se ut så, jag gillar det. Jag gillar speciellt hur Ghast ser fundersam ut, eller är han? Jag är så dålig på ansiktsutryck.. Så kör på!

Edited by Sret, 28 January 2010 - 22:03.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#72 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 29 January 2010 - 09:05

Hade tänkt mig Ghast med axellångt hår, typ hårdrocksfrilla, med detta fungerar också går att förklara om han i senare serier har långt hår så finns det en förklarning till det, gillar hans döda utseende, han ser ut att ha varit död ett tag, och det var meningen att han skulle se ut så, jag gillar det. Jag gillar speciellt hur Ghast ser fundersam ut, eller är han? Jag är så dålig på ansiktsutryck.. Så kör på!


Okej, förstår... men han e fortfarande långhårig, gjorde honom dock extremt tunnhårig. Tänkte att döingar såg ut så. Funkar det så kör jag vidare så.

#73 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 29 January 2010 - 18:17

Jag säger bara kör på. Hoppas du gillar manuset, skrev det för din skull vet du.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#74 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 31 January 2010 - 01:23

Mario, om du kan, och ser det här, kan du på något sätt klämma in något om en svart hund? Kan vara orden Black Dog (eller något annat språk varför inte på ryska på en container eller på en vägg?) klottrade på något eller en svart hund i bakgrunden, på något sätt, bara så länge det kopplas till just en svart hund eller snarare Black Dog, en karaktär jag skapat åt en annan serie, jag försöker få in referenser till honom i det mesta jag gör. Välj vilken del du vill, bara man ser det på något sätt. Dock inget måste,bara en kul grej jag försöker få igång med mig själv.

Förövrigt ser jag fram emot att se serien i sin helhet när den är klar.

Edited by Sret, 31 January 2010 - 01:29.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#75 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 01 February 2010 - 14:56

Visst kan jag fixa med det... Förstår inte hur du menar men kan få till det som klotter i bakgrunden. Sedan undrar jag över ansiktet på sidan sid 5, ruta 4; är det en man som är uteliggaren? Vet inte hur jag ska göra ansiktet på den som bär solglasögonen. Är det kanske hon som låtsas vara Pantern?



Reply to this topic