Jump to content

Photo

Game of Thrones - Säsong 3


  • Please log in to reply
56 replies to this topic

#26 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 08 May 2013 - 12:37

6: The Climb

 

Inte så jätteintressant avsnitt storymässigt: händer helt enkelt inte så mycket i någon av berättelserna man följer. Det som däremot är intressant är ett antal detaljer som skiljer sig från böckerna, som gör mig mer nyfiken:

  • Melisandre hämtar Roberts oäkting Gendry av okänd men säkert otrevlig anledning: i böckerna hade hon betydligt fler oäktingar att ta från, smart att koka ned till en här
  • Mer utveckling mellan Jon och Ygritte som får mig att fundera på fortsättningen där
  • Ordduellen mellan Varys och Littlefinger visar (än en gång) hur mycket mer de är konkurrerande spelare här än i böckerna. Intensivt och bra men grymt och sorgligt slut för Ros (iofs en karaktär enbart i serien, så hennes död påverkar inte, men jag hade börjat komma att gilla hennes gatusmarta klättrande i hierarkierna)

Som vanligt alltid välspelat och mycket nerv i dialogerna. Tycker hade kunnat skippa Theon här eftersom det inte händer så mycket och hellre visat Dany (där det iofs kanske inte heller händer så mycket just nu).


Edited by Fiskrens, 08 May 2013 - 12:37.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#27 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 08 May 2013 - 16:15

Nej, inte det starkaste avsnittet direkt. Förstår inte riktigt Theons story som nu pågått i något avsnitt. Känns väldigt malplacerat och ointressant. Är det så i boken? Alltså, det som hänt honom nu? Och i boken: utvecklas inte relationen mellan Jon och Ygritte på samma sätt? På tal om Jon: är han inte lite tråkig? Tyckte han verkade intressant i början, men nu tycker jag han är en väldigt slätstruken karaktär. Kan vara skådespelaren som inte lyckas till fullo? Har inte Gendry samma stora roll i böckerna som här? Alltså finns det fler oäktingar som man får följa. Intressant att se vad den röda häxan vill med honom. Och vad såg hon i Arya egentligen...

 

Oroväckande konstaterar jag att det var första gången under mitt möte med denna annars så eminenta serie som jag tappade fokus på det som utspelade sig i rutan. Hoppas verkligen det var tillfälligt och inget som talar för resterande avsnitt. :(


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#28 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 08 May 2013 - 20:56

Theons historia tar som jag minns det en paus i böckerna, och här verkar de försöka skildra det som händer i mellanrummet. Antar att de vill att man inte ska tappa kontakten med karaktären, men jag undrar om inte G.R.R.M. tänkte rätt där. Å andra sidan lättare att göra så i böcker.

 

Jo, Jon och Ygritte utvecklas på ungefär samma sätt, det var mest en detalj i deras repliker som jag tror kan ställa till det längre fram (say no more ;)). Och ja, jag tycker också han är lite slätstruken här; i böckerna är han en av "förstapersonerna" (varje kapitel skildras ur en viss persons perspektiv), så där får man mer inblick i hur han tänker och känner. Det har väl inte riktigt nått ut här.

 

Nej, Gendrys roll har gjorts större i serien. När jag tänker efter lite är det nog bara en till oäkting som spelar lite större roll i böckerna, det är nog han som bakats samman med Gendry. Och det där med Melisandre och Arya var nytt för mig...

 

Såg förresten precis nu på G.R.R.M:s blogg att han står för manus till nästa avsnitt. Brukar lova gott (sist var det "Blackwater")!


Edited by Fiskrens, 08 May 2013 - 21:03.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#29 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 13 May 2013 - 20:46

7: The Bear and the Maiden Fair

 

Avsnittet där G.R.R.M. står för manus var väl kanske inget storverk, men det fick i alla fall tillbaka nerven i ett antal av historierna. Bra scen med massor-med-skinn-på-näsan-Dany, Emilia Clarke lyckas verkligen förmedla att hon vet vad hon vill samtidigt som hon lurar alla med sin flickaktighet. Jon har fått lite mål i mun igen, och ställer hans och Ygrittes förhållande på sin spets. Och historien med Jaime/Brienne var precis som väntat: kul att se Jaime få bli den ädle riddare han en gång drömde om, men som omständigheter (och hans personlighet) hindrat honom från. Bara Theon och Bran harvar på (men det var fint att få lite mer Osha, utbyggt från boken). 


"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#30 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 13 May 2013 - 21:10

Nej, nej, nej, inget avsnitt som ger en gåshud. Ska hela säsongen fortsätta så här? Tycker faktiskt gnistan saknas och det bara tuggas på i sakta mak. Inte dåligt, men inte samma energi som tidigare. Enda intressanta här är Jaime, en karaktär som utvecklats rejält och en skådespelare som får visa vad han går för. Börjar gilla honom mer och mer. Får väl se om det varar när han väl återförenas med sin syster... :P

 

Och Theon-storyn... Please.


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#31 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 13 May 2013 - 21:36

Ska hela. säsongen fortsätta så här?
Nej.

:)

Glömde nämna att procenten för-handlingen-helt-ovidkommadne-naken-kvinnohud var tillbaka på tidigare säsongers nivå. Trist :(
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#32 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 14 May 2013 - 06:02

Tack för uppmuntran :)

 

Jo, all bar hud och allt flås hjälpte knappast till att lyfta avsnittet. Och återigen: Theon. Förstår inte alls den delen. Very strange indeed.

 

 

 

Edit: "alla bar hud"...wtf?? :lol:


Edited by Synon, 16 May 2013 - 20:25.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#33 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 14 May 2013 - 20:01

Och återigen: Theon. Förstår inte alls den delen. Very strange indeed.
I böckerna är hans historia ganska intressant (om än inte den mest intressanta). Kommer ihåg nu att det vi får se här skildras som tillbakablickar, och då blir ju syftet med det som händer nu tydligare. Men en klar fördel med boken är att det - som i Jons fall - skildras ur hans perspektiv. Så jag undrar fortfarande hur det kommer funka i TV-serien.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#34 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 16 May 2013 - 20:26

Får väl se om det blir intressantare med Theon, men tycker att den delen fått hållas alltför länge nu. Känns verkligen som en sorts sidohistoria. 


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#35 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 May 2013 - 05:13

.8 Second Sons

 

Kunde inte låta bli att skratta när Joffrey tog bort pallen, så att Tyrion inte skulle nå upp till Sansas axlar för att lägga på manteln. Var någon scen till jag skrattade åt. Roligaste avsnittet hittills?!

 

Var det så lätt att döda en white walker. Varför samlades alla de kråkorna? (Påminde mig om spelet Alan Wake, när de sedan jagade Sam och tjejen.)


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#36 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 21 May 2013 - 20:21

Själv tycker jag den scenen är grym, ännu ett sätt att visa Joffreys utstuderade vidrighet. Däremot log jag när "Queens of Thorns" började försöka redogöra för alla framtida släktskap. Kände inte igen det från boken, tror inte G.R.R.M. tänkte riktigt på det...

 

Annars var det även om tempot fortfarande kunde vara bättre, dramatik i massor i dialogen. Lannisters (främst Cerseis) rättframma plumphet mot Tyrells förfinade, Melisandre mot Davos jordnära rakhet osv. Och Tyrion fick återigen plats för ett gäng kanonscener.

 

Jag (som kommer ihåg från boken) kanske kan påminna om att dolken Sam använde var gjord av "Dragonglass" (Obsidian), inget man vet hur man gör vapen av numera i serien.


Edited by Fiskrens, 21 May 2013 - 21:12.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#37 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 21 May 2013 - 21:10

Jag tycker det här var ett något bättre avsnitt faktiskt. Puh. Kanske för att vi slapp genomlida fler scener med Theon som fånge... Ok med Daenerys, men förutsägbart. Alltid en fröjd att se Tyrion och Joffrey lika vidrig som vanligt. Bra spelat btw av Jack Gleeson. Mer drag denna gång mot slutet som jag gillade och nog kom jag allt ihåg vad Sam hittade där ute i vildmarken! :P


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#38 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 03 June 2013 - 22:27

9. The Rains of Castemere

 

Slutet! Vilken jäkla chock! :o

Bland det värsta/bästa jag sett i en tv-serie! Hur ska man återhämta sig efter detta?


Winter is Coming


#39 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 03 June 2013 - 22:49

avsnitt 9.

 

Blev lite förvarnad av att någon skulle dö, råkade se en nyhetstitel. Måste någon dö, hoppades jag det skulle vara de två eller Theon av de reguljära karaktärerna. De är inga favoriter, vet inte riktigt varför jag inte gillade Rodd och hans mamma. 

 

 

Ett avsnitt kvar, någon som vet hur länge vi får vänta på säsong 4?


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#40 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 04 June 2013 - 05:11

Efter att ha, inte varit dålig, men stått lite still så tog det äntligen rejäla fart i gårdagens avsnitt och jag fick samma sköna vibbar som från första säsongen. Allt är möjligt och ingenting är heligt. Det är Game of Thrones det! 


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#41 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 04 June 2013 - 11:36

9: The Rains of Castamere

 

Ja, allt stillastående tidigare är förlåtet - i det här avsnittet hände det mesta :). (Kan iofs nånstans tycka att det är synd att de sparar så på krutet till ett enda avsnitt, men OK.) Jag kände ju till vad som skulle hända, men det var ändå häftigt att se. Minns att jag när jag läste det första gången var tvungen att lägga från mig boken ett tag för att sedan läsa det igen för att ta in att jag verkligen läst rätt! När man är lite mer vaksam (och inte slukar) ser man signalerna att något kommer att gå åt skogen där, men det är ändå väldigt brutalt iscensatt. Snyggare upplägg här som jag minns det, att Robb verkar försonas med Catelyn och pratar om att inta Casterly Rock, Talisas prat om babyns namn etc. Gör det hela ännu grymmare. Och Arya är mycket mer ögonvittne här än boken - snygg touch. Tror också att Talisas motsvarighet i böckerna inte blir mördad eftersom babyn faktiskt är väldigt värdefull, tror de gör så här för att inte "komplicera tronfölden"

 

En detalj från det som hände INNAN (om nu någon kommer ihåg det ;)) som jag inte kommer ihåg från boken är att Bran faktiskt hjälper Jon att fly. Snyggt tillägg i så fall, men jag kan minnas fel (det där med Hodor var med). Orells död och att Jon sen blir kload av (uppstoppad ;)) örn är flyttat från boken, snyggt att lägga det här istället.


"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#42 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 04 June 2013 - 14:10

Lite kul att läsa stormarna på Twitter. Här: https://twitter.com/RedWeddingTears men ännu mer här: http://mashable.com/...es-red-wedding/


"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#43 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 04 June 2013 - 15:19

Tror aldrig jag sett ordet "fuck" använts så mycket på twitter förut :P

 

Men jag förstår dem, det är det värsta jag sett i en tv-serie någonsin! Och snart finns det ju inga karaktärer att heja på längre. alla så kallade "goda" karaktärer är ju snart borta. Mitt hopp för serien är att Daenerys med armé och drakar slaktar varenda Lannister och Frey som finns, utom Tyrion så klart.


Winter is Coming


#44 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 10 June 2013 - 21:17

Säsongsavslutning. Förra avsnittet hade varit ett klassiskt avsnitt som avslutar en säsong, men jag tycker det är ganska skönt att det inte blev någon cliffhanger nu. Lättad att slippa den där galna längtan efter fortsättningen utan nu kan man lugnt invänta säsong 4. :P

 

Kvällens avsnitt gillade jag. Kändes som att andan som genomsyrade första säsongen gjorde viss comeback. Lite spänning, lite blod, lite dyrkan och en gnutta 'faderskärlek'... Gillar att personerna som spreds ut för vinden återigen börjat finna varandra igen. Ser fram emot fortsättningen. I väntan på det så funderar jag skarpt på att se om från scratch. :)


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#45 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 11 June 2013 - 11:42

Håller med om att det är bra med en liten avrundning. Krävs för att händelserna från förra avsnittet ska få sjunka in lite (dessutom strös lite salt i såren med Robb-med-varghuvudet :brrr:). Även om det var ett mer normalt avsnitt så excellerade det i välskriven dialog, främst då Tywin-Tyrion-Cersei där det var massor av motstridiga känslor i spel.

 

När det gäller framtiden var det några saker som utmärkte sig och som skiljer sig från boken:

  1. Scenen med Arya hintar om framtiden på ett bra sätt, dvs. lagom mycket
  2. Slutscenen med Davos, Melisandre och Stannis hintade däremot om framtiden lite väl mycket tyckte jag; i böckerna hålls man i ovisshet mycket längre, förstår inte riktigt varför de säger saker rätt ut här.
  3. Scenen där Asha ger sig ut efter Theon kändes helt ny för mig, så jag följer med spänning hur den tråden utvecklar sig! 
  4. Danys sista scen känns mer öppen och osäker än jag minns, men där kanske jag blandar samman korten lite eftersom vi bara är halvvägs genom tredje boken.

Hur som så ser jag helt klart fram mot fortsättningen! Om man utgår från boken så kommer den bli magnífico ;)


Edited by Fiskrens, 11 June 2013 - 11:43.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#46 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 12 June 2013 - 20:33

Jaha typ 9 månader till säsong 4 nu då. Att det ska behöva ta en sån förbannad tid alltså :P

 

Denna säsong hade faktiskt några segare och sämre delar i sig, framförallt i mittenavsnitten men på det stora hela så är det lika mästerligt som föregående säsonger. Det som toppar säsongen är ju Red Wedding som är bland de bästa som någonsin gjorts för tv, helt sjukt!


Winter is Coming


#47 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 17 June 2013 - 18:35

Tyckte säsong 3 inte var så där superbra, hade flera sega avsnitt.

 

 

Jamie och Brienne tyckte jag hade en intressant dynamik. Hoppas få se mer av det i s4.

 

Mhysa/Mother of Dragons/Daenerys nyaste rekryt gillar jag inte alls. Håll dig borta från henne.

 

Han som har Theon fången, heter ju Snow i efternamn är det Jons halvbror? Eller heter alla oäktingar Snow i efternamn?


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#48 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 17 June 2013 - 20:09

Han som har Theon fången, heter ju Snow i efternamn är det Jons halvbror? Eller heter alla oäktingar Snow i efternamn?

Det senare: alla oäktingar har ett generellt namn beroende på landsdel: Stone, Snow, Sand etc.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#49 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 17 June 2013 - 23:06

Ok. :)


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#50 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 17 June 2013 - 23:17

Jag undrade samma. Det måste man väl ha läst böckerna för att veta?


Winter is Coming