Jump to content

Photo

Terminator Salvation: The Future Begins


  • Please log in to reply
350 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 11 May 2004 - 17:04

Arnold To Return For Terminator 4?
SUBMITTED BY Scooby


May 10, 2004 — Producers Mario Kassar and Andrew Vajna gave an update on what is currently happening with Terminator 4:

"We are gearing up for some very huge projects! We are focusing all of our energies on Terminator 4! We have an amazing idea that will make sci-fi movie goers cheer. It stays true to the Terminator universe says Vajna. Arnold will be back for this one, but for how long he will be in the film is the question right now.


Counting down

Jaha då blir den en T4 också Posted Image

Edited by Georgia, 20 April 2009 - 14:13.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#2 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 11 May 2004 - 19:38

Men det vart väl väntat? De sa väl att dne hängde ihop med trean?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#3 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 05 June 2004 - 19:56

+ Terminator 5

Producers Want James Cameron To Write/Direct Terminator 5
SUBMITTED BY Scooby

 
June 4, 2004 — Moviehole received interesting news that the producers would like to see the Terminator series end at number five:

'Anonymous' says "T4 will not be the last Terminator film. In fact, Mario Kassar and Andrew Vajna have already signed Jonathan Mostow to write and direct Terminator 4 and will try to woe James Cameron himself for the last film in the Terminator franchise, Terminator 5. Afterall, Mr. Cameron loves a great sequel and Mario and Andy are going to make him an offer he can't refuse".

And is there any truth to the rumours that The Rock's going to appear in one of them? "The Rock wants to star in Terminator 4 only if Schwarzenegger is in the film."

According to the insider, "T4" is pencilled to open in theatres in either 2006 or 2007.


countingdown

Det var väl inte väntat ?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#4 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 06 June 2004 - 15:14

Vad? Att det ksulle bli en femma? Jo, dt är väl rätt väntat. Och inte tror jag heller att det blir den sista heller. Vi får nog se en tio-elva när vi sitter på pensionärshemmet också ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#5 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 06 June 2004 - 16:35

Bara de blir bra så... ;)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#6 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 06 June 2004 - 16:45

Tyckar det är nog med 3 :lol:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#7 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 13 June 2004 - 12:20

mera info :D

Cameron's fat wage for Terminator 5
Posted on Sun, 13-Jun-2004

Our man in the loop on all things C2 checked in with an update on all things "Terminator" this weekend, saying Schwarzenegger will definitely be a part of both of the two planned sequels.

"I've learned (removed) that the offer Mario Kassar and Andrew Vajna will make James Cameron to come back to direct the final chapter in his own Terminator universe is to give him "complete control" on the project.

Kassar and Vajna will still own the rights (and would be fools to give it up due to the millions they will make) but the idea or deal is to give Cameron full control to do or write whatever he wants. This is said to include a pay day that wil rival or eclips Peter Jackson's deal for King Kong (20 million upfront plus a huge percentage).

Also, not to belittle T4 before it comes out or ruin anything, but Mario and Andy wants Arnold back for T5 (the final chapter) playing the evil cyborg. When I say "evil", I mean just as nasty as he was in The Terminator. Before he became a babysiter in T2 & T3."

Hopefully we'll have something official on "T4" soon.


Hmm evil cyborg igen !!

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#8 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 13 June 2004 - 12:24

:)

Skulle vara kul...

Får väl göras efter Arnolds guvernörsrunda då, antar jag.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#9 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 13 June 2004 - 12:27

men då är han vel för gammal ;)

I alla fall till att dyka upp naken Posted Image

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#10 Confined Earth

Confined Earth

    Captain

  • Members
  • 483 posts

Posted 13 June 2004 - 13:46

Arnold kommer aldrig bli för gammal för att visa upp sig naken, inte med hans kropp. Dock så undrar jag hur det blir med cencuren? trean var rätt cencurerad, men den var bra ändå. Vet dock inte om jag vill se han som ond igen.
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#11 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 13 June 2004 - 15:57

1:an va mera "läskig" eftersom arne bara vägrade sluta (även om man skrattade åt de s.k. specialeffekterna när man bara såg arnes skelett)
2:an blev mera action rulle me coolaste hjälten.
3:an bara samma.
d fanns aldrig något tvivel att arne skulle vinna i 2:an å 3:an men i 1:an blev man lite fundersam om vem som skulle överleva. fast ja blev väldigt förvånad när arnes system pajade i slutet av 2:an, men lösningen på d var ju larvig. hoppas att arne kan bli lika "läskig" igen. å hoppas att dom har en budjet på 423935760654876058670458687 fantasiljoner så att vi får nån milstolpe-film så som 2:an var i special effecter...

Edited by Sci-Fi-Man, 13 June 2004 - 15:57.


#12 Confined Earth

Confined Earth

    Captain

  • Members
  • 483 posts

Posted 13 June 2004 - 18:15

Eftersom inte de nya Star Wars filmerna ser riktigt gripande ut på specialeffekterna och rekvisitan gämfört med Sagan Om Ringen filmerna så tror jag inte riktigt på milstolpe innom Terminator filmerna.
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#13 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 22 June 2004 - 14:15

Jag vill se Arnold som ond igen, absolut. Det var kul i T2 att han spelade den goda karaktären, men han var mycket, mycket tuffare som den elaka superroboten i T1 :)

Glad över att rykten om att Shatner skulle spela roboten i framtida Terminator filmer bara var just rykten.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#14 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 22 June 2004 - 15:33

Glad över att rykten om att Shatner skulle spela roboten i framtida Terminator filmer bara var just rykten.


LOL jag med ;)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#15 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 June 2004 - 15:40

Samma här. Gillar inte alls Shatner - gjorde det i Star Trek-filmenr,a men inte annat han gjort :P

Bara jag som tyckte första filmen var tråkig? :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#16 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 22 June 2004 - 15:48

Första Terminator filmen? Den är annorlunda, mer Thriller-aktig än dom andra filmerna. Den bästa i serien :)
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#17 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 June 2004 - 15:50

Jo, det kan jag väl hålla med om. Men ddet klickar liksom inte för mig. Tråkigt nog :( (Nu är jag iofs inte en stor Temrinator-fan å andra sidan, men...)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#18 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 22 June 2004 - 20:18

Arnold kommer aldrig bli för gammal för att visa upp sig naken, inte med hans kropp. Dock så undrar jag hur det blir med cencuren? trean var rätt cencurerad, men den var bra ändå. Vet dock inte om jag vill se han som ond igen.

Usch, kan se Terminator 10 framför mig, med Arnold i 70-80 år åldern naken.. :wacko:
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#19 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 June 2004 - 20:36

Är det inte dags att inse att Arnold har slutat spela in filmer? Om de nu ska göra en fyra (vilket jag inte hoppas, för trean var en ENORM besvikelse för mig) så blir det inte med Arnie. Det kan vi alla glömma. Arnold är en senator nu.

Vad gäller Terminator och milstolpe, som Sci fi man skrev om, så tror han att han menade som jag tycker: Terminator 2 var en milstolpe vad gäller datoreffekter. Och en ruskigt bra actionrulle.
*Hockey och superhjältar*

#20 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 22 June 2004 - 21:12

Jag tycker inte Arnold nödvändigtvis behövs i nästa Terminator film. Visst är han en ikon inom serien då han alltid spelat huvudrollen, och jag vill gärna se honom som den onda Terminatorn igen, men det skulle även va kul att se någon annan ta över rollen som Terminator. Och angående hans karriär som senator vet vi faktiskt inte hur länge det håller. Han kanske är tillbaka som skådis inom några år.

Edited by StarBld, 22 June 2004 - 21:14.

HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#21 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 June 2004 - 21:48

Om några år är Arnie riktigt gammal. Jag tror honom när han säger att han har slutat med filmer. Om Arnold skulle vara med tror jag det är en cameo eller en mindre roll.
*Hockey och superhjältar*

#22 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 22 June 2004 - 23:02

Men om några år kanske teknologin har utvecklats så långt att vi kan få en gammal Arnold att se ut som en ung Arnold :)
Av nån orsak kom jag att tänka på Master Sergeant Candy scenen från Terminator 3 DVD:n, flera sånna scener med Arnold behövs :D
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#23 Confined Earth

Confined Earth

    Captain

  • Members
  • 483 posts

Posted 26 June 2004 - 11:54

Arnolds roller lär nog vara mindre i de kommande Terminator filmerna, men det blir nog bra. Men Terminator filmerna har gått så långt att en hel del gillar dem inte längre, men det är sak samma för det finns folk som gör, som jag och det är nog allt som behövs för att människor kommer att fortsätta se dem.
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#24 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 26 June 2004 - 14:22

Efter fiaskot med T3 känns intresset för fler Terminator-filmer lika med noll för mig. Möjligtvis om James Cameron tog tag i det och vi helt slapp Arnold. Han var bra i de två första, men i trean var han bara en dålig kopia av sig själv. Hela trean var fan en dålig kopia av tvåan förresten.
*Hockey och superhjältar*

#25 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 26 June 2004 - 14:53

Nejdå, trean är en underbar film som verkligen gör sej världig till att bära titeln 'Terminator'. Det största orsaken till att så många verkar ogilla trean är för att dom inte har förståt detta med hur tidsresor påverkar verkligheten och hur den ständigt förändrats under T1 och T2.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.