Jump to content

Photo

Kontoret (The Office Sverige)

Kontoret The Office TV4 Sverige

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,010 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 January 2012 - 20:53

Svensk version av den populära Engelska TV-serien The Office. Med Björn Gustafsson, Kim Sulocki, Sissela Benn och Henrik Dorsin.

Hemsida

Premiär: 12 Februari 20:00 på TV4.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,166 posts

Posted 28 January 2012 - 21:01

Aaaahhhhhhhhhhhhh.....

*springer*

:P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#3 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,010 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 January 2012 - 22:04

:P

Bäst med det här är ju klart att jag fick äntligen en chans att göra en stor edit på Wikipedia! :thumbsup:

Jag glömde säga att serien är en spinn-off av Solsidan.

Edited by Crusader, 28 January 2012 - 23:36.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,573 posts

Posted 29 January 2012 - 11:20

Intressant att de kopplar det till en redan etablerad figur, även om just jag har sett väldigt lite av Solsidan. Dessutom hörde jag om att Claes Eriksson skulle vara med i åtminstone något avsnitt.

Det känns bra att bidra med någonting eget, det vill säga Ove, när man ska jobba med ett redan beprövat material som The office. Så att det inte bara blir en efterapning. Dessutom är det kul att få vara med i Sveriges, om inte världens, första kombinerade re-make och spin-offserie. En spin-make. Eller re-off, säger Henrik Dorsin.

Det känns som att spinmakes har gjorts förr, men jag lyckas inte hosta upp något exempel.

#5 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 29 January 2012 - 12:39

Har aldrig gillat The Office men världens hemskaste och jobbigaste karaktär på svensk tv någonsin Ove Sundberg ska ju vara med så visst får man ge det en chans :)

Winter is Coming

#6 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,573 posts

Posted 24 January 2013 - 16:50

Andra säsongen har börjat. Trodde inte att det skulle bli någon, eftersom de flesta reaktioner jag sett på första varit rätt negativa. Men den fortsätter ungefär som den har varit. Fast nu är inte Kim Sulocki med. Så själva Erik/Therese-grejen får man väl glömma bort. Såvida inte tanken är att han ska dyka upp igen senare, men det har jag inte sett något som tyder på. Min förhoppning är att Mats (Claes Eriksson) får vara med i något mer avsnitt, men det låter väl inte heller jättetroligt.