Jump to content

Photo

B-filmer

• Please log in to reply
27 replies to this topic

#26 Imperator Yax

Imperator Yax

Commander

• Members
  • 192 posts

Posted 09 December 2005 - 07:26

Evil dead är ju riktiga höjdare liksom Braindead och "... the living dead". Åtminstone inom sin genre.

Var det föresten någon som såg "event Horizon" på Danmark 2 igår? En lite mysko B-film som inte har någon kultstatus direkt (än).
/Yax av klanen Yax, född på Heera år 12345 e.a.u - den yngsta Cam-Haar mästaren av första graden genom tiderna år 12406 vid den ringa åldern av 61 år - grundare av det triponska imperiet år 12487 (eller år 0 e.t)

#27 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 09 December 2005 - 15:30

Tyvärr har jag inte Danmark 2 (bara den norska 2:an. Där kör dom lite kul...bl.a. så avverkade dom hela Angel-serien på mindre än 2 år :D DOm visar också en del bra filmer...men det är ju norsk sub som är lite störande) men jag tycker att Evil dead & Braindead är riktigt bra! Jag gillar när man använder blod i stora mängder på ett roligt sätt ;)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#28 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 09 December 2005 - 21:38

Evil dead är ju riktiga höjdare liksom Braindead och "... the living dead". Åtminstone inom sin genre.

Var det föresten någon som såg "event Horizon" på Danmark 2 igår? En lite mysko B-film som inte har någon kultstatus direkt (än).

klassas the living dead triologin (som numer är en fyrologi) som b-film? night kanske gör det, de andra vet jag inte... inte land iaf, där är ju dennis hopper med, och man har nog inte sparat på peningan i den rullen. fast skådisarna i de andra är ju inga jag hört talas om direkt...

Tyvärr har jag inte Danmark 2 (bara den norska 2:an. Där kör dom lite kul...bl.a. så avverkade dom hela Angel-serien på mindre än 2 år :D DOm visar också en del bra filmer...men det är ju norsk sub som är lite störande) men jag tycker att Evil dead & Braindead är riktigt bra! Jag gillar när man använder blod i stora mängder på ett roligt sätt ;)

norsk sub i dansk tv? :P absolut! ju mer blod desto bättre :D inte underligt att jag är splatter- och övervålds-ansvarig på RMB-Movies ^_^
The sky's the limit.

Jon var namnet: