Jump to content

Photo

Dragonlance: Dragons of Autumn Twilight

• Please log in to reply
42 replies to this topic

#1 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 June 2006 - 18:46

“Dragonlance”
http://www.sliceofsc...28/dragonlance/

Just found out that there is an animated DRAGONLANCE movie on the horizon! Starring the voice talents of Lucy Lawless (Xena) as Goldmoon, Michael Rosenbaum (Lex Luthor in Smallville) as Tanis Half-Elven, and Jason Marsden as Tasslehoff Burrfoot, this movie is based on the first book in the DRAGONLANCE saga, Dragons of Autumn Twilight, by Margaret Weis and Tracy Hickman.

It is being directed by Will Meugniot, with the screenplay by George Strayton. Mr. Strayton's credits include Xena, Hercules, and Cleopatra 2525. DRAGONLANCE: Dragons of Autumn Twilight is currently scheduled for a fall 2007 release.

Here is a link to more information at Dragonlance: The Movie.

Länkar:
|- LucyLawless.info
|- Dragonlance: Dragons of Autumn Twilight (2007)
|- Official Dragonlance Movie Site
|- Böckernas diskussionstråd

Edited by Georgia, 18 March 2008 - 19:04.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#2 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 June 2006 - 18:51

Flyttad till spoiler forumet.

Låter riktigt intressant :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#3 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 28 June 2006 - 19:45

Ja men den er animerad :( inte rigtig min grej.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#4 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 June 2006 - 20:29

För LL gör jag undantag för det mesta. ;)

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#5 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 28 June 2006 - 20:38

Yes!! Och animerad också så att man slipper sunkiga specialeffekter. :thumbsup:
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#6 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 June 2006 - 21:04

Den har precis varit som serietidning i 8 delar så det kan inte vara svårt att göra om den till animerat.
Om dom inte nu skriver om och animerar/tecknar om allt förstås.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#7 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 16 July 2006 - 12:23

14 Jul 2006 | Dragonlance Movie Update - Tracy Hickman Podcast
http://lucylawless.i...b...45&archive=

Tracy Hickman's latest Dragonhearth podcast:
http://feeds.feedbur...om/Dragonhearth

Current Feed Content
DragonHearth SPECIAL EDITION for Thursday, July 13, 2006
Posted: 13 Jul 2006
SPECIAL BOOK TOUR EDITION announcing Keifer Sutherland as the voice of Raistlin in the upcoming Dragonlance animated film.

To paraphrase, Tracy mentions that he and Margaret Weis were under a non disclosure agreement about the Dragonlance movie but that 'Lucy Lawless - Xena' mentioning it on her website made them feel able to say something at last. They also say that the film is currently 'in production' and that 'all of the voice work has been done'. And they announce their cast and are clearly thrilled with the names they have got. (Though apparently Kiefer Sutherland's agent 'tried to talk him out of it'. <g>) The film will be out in a year - that's the 'target date'.

fqq5BYam.jpg

#8 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 18 July 2006 - 10:54

"Officiell" site
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#9 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 05 November 2007 - 17:43

Ahh... nu drar jag fram en såan där tråd som legat och mognat igen. :D

Dragonlance” DVD Release Date - Slice of SciFi

Paramount Home Entertainment has announced FarPoint Media’s own Tracy Hickman and his animated film “Dragonlance” which features the voices of Kiefer Sutherland (”24″), Lucy Lawless (”Battlestar Galactica”), and Michael Rosenbaum (”Smallville”).

This feature length Dungeons & Dragons tale will be available to own beginning the January 15, 2007.

To find out more about this wonderful feature film, listen to our recent interview with Tracy. (Via SciFinds)

Posted Image

Omsaget är om inte annat väldigt snyggt. :D Eftersom jag gillar böckerna så kommer jag försöka få se den här. :)

Tillägg:
Katten det finns ju en trailer också! :o (Via Dragonlance Movie Site)

YouTube - Dragonlance: Dragons of Autumn Twilight - Trailer 1
QuickTime - Dragonlance: Dragons of Autumn Twilight - Trailer 1

Edited by XC, 05 November 2007 - 17:46.

fqq5BYam.jpg

#10 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 05 November 2007 - 17:44

Kul, en film som helt gått "förlorad" för mig. Det får bli till ett inköp av DVDn.

This feature length Dungeons & Dragons tale will be available to own beginning the January 15, 2007.

Men här måste det väl ha blivit lite fel. Det är väl 2008 dom menar?

#11 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 05 November 2007 - 17:50

Det är publicerat i dag så det är nog en typo... har väl skrivit 2007 av vana antagligen. :)

Skall också försöka få tag på den.

Lucy nämnde det på sin blog också om när hon spelade in sin del:

6/22/06 --
Hi Gang,

I just did the voice of an animated cartoon for Paramount, called Dragonlance. Obviously it's a fantasy story, with gods and monsters – (no lesbian subtext). I never felt I nailed animated performance before, so wanted to get a handle on it.

I played a character called "Goldmoon,” a Native American. We played around with accents awhile. I didn't know she was Native A till I got there and so didn't have time to research the accent (not many of those where I come from). More staccato! More comanding! More warm! Less disjointed! . . . Ummm, do you just want me to do Xena? Ahh, yes! That's it, do Xena! The voice is perfect! So warm, so commanding, so . . . yeah, yeah, let's get on with it.

It was actually really fun. At last I have done something my kids can actually watch. My son is gratified that I am not playing a bad guy. He can't stand me going to BSG every day to be mean to humans.

Oh well, it's a living!
L (Källa)

:lol: Jag vill minnas att den där sista raden var en spoiler för mig som då inte sett andra säsongen av BSG just då.

fqq5BYam.jpg

#12 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 05 November 2007 - 17:58

Det borde vara en typo, lite sen nyhet annars... :lol:

Kul liten notis från LL.

EDIT: Nu såg jag även att XC postat lite trailers. Jag gillar det jag ser, härlig "klassisk" animation och inget överdrivet CGI tjafs.

Edited by Cartman, 05 November 2007 - 18:22.

#13 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 05 November 2007 - 19:14

Drakarna är CGI, vilket skär sig med den övriga animationen, som ser ut som något framgrävt ur 80-talsarkiven. Ser ju gräsligt ut. Yuck. :urk:

#14 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 05 November 2007 - 19:19

Det är tydligen en första klippning, jag vet inte hur mycket det påverkar intrycket.

Dragonlance Movie Site | News: ... And Here it is, the first trailer!

We're happy to (finally) be able to present the first trailer, shown at GenCon and DragonCon earlier this year. This has been designated a "rough cut" -- the final trailer should be available in the next month or so.

Paramount also provided this statement to accompany the release:

"Dragonlance fans -- We’re sorry that it has taken this long to get a trailer out. We had been waiting in hopes that we could show you the final trailer but unfortunately, due to unforeseen circumstances (i.e. key talent issues etc) we have not been able to cut the final trailer together and get 100% approval. Ever since we showed this piece at GenCon and DragonCon there has been a huge demand to see the trailer so we figured it’d be best to show you the rough version instead of having everyone wait even longer. We appreciate your patience. Enjoy!"

fqq5BYam.jpg

#15 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 November 2007 - 13:55

Jag kan ta att det finns vissa CGI element snarare än att hela filmen är CGI, det tror jag inte alls hade passat. Den traditionella animeringen passar mycket bättre och är mer i böckernas anda.

#16 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 January 2008 - 17:59

Ett litet omdöme från en som köpt filmen. Det kommer nog in fler omdömen framöver när fler har hunnit köpa den. :)

Picked it up today and really liked it a lot! It does skip some minor parts from the book and doesn't give Tasslehoff quite enough time but really well done for something that isn't a big Hollywood cartoon. Verminaard has an expanded role and it does have something of a cliffhanger ending different from the book, but in tune with the series. I do hope this does well enough to at least have the trilogy finished. The 80's cartoon style did grow on me and the voice acting was A++++. This is a must if you were a fan of the books, but they probably wont create a lot of new fans because the animation style might not be that well recieved. The installed base of Dungeon's and Dragon's fans will be the ones who make or break this. Thumbs up for me!

Ursaxat från ett forum där jag håller till, dock inte i just den här tråden.

Det låter ju onekligen positivt.

#17 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 16 January 2008 - 18:07

Håller med. :)

fqq5BYam.jpg

#18 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 January 2008 - 18:09

Har du beställt den?

Funderar på att göra det men vet inte om man ska vänta och se om den kommer ut i en svensk eller kanske brittisk utgåva.

#19 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 16 January 2008 - 18:10

Jag privatimporterar inte vet du. ;) (fånigt jag vet)

Men jag vill definitivt ha den. :D

Edited by XC, 16 January 2008 - 18:10.

fqq5BYam.jpg

#20 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 January 2008 - 18:14

Jo, jag vet men det finns ju svenska butiker som säljer importfilm och som gör att du inte behöver köpa från utländska sidor med kreditkort och liknande. Men du kanske inte gillar det heller? :)

Vi får se vem av oss som hinner först om någon av oss ens kommer köpa den. Jag är lika intresserad som dig eftersom jag verkligen gillar böckerna men sedan gäller det ju att komma till skott också och där är jag känd för att vara lite seg... :lol:

Edited by Cartman, 16 January 2008 - 18:15.

#21 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 16 January 2008 - 18:17

Har inga problem i övrigt med och köpa import. Numera har jag ju regionsfri spelare dessutom så kan jag mycket väl slå till, så länge inte priset är allt för högt dvs).

fqq5BYam.jpg

#22 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 January 2008 - 18:26

Har kollat av några svenska sidor jag brukar beställa film ifrån och har bara sett att en av dom har filmen till försäljning för $24.79 vilket i runda slängar blir 156.49 i svenska kronor plus frakt. Lite väl dyrt och det är värt att vänta lite och se om den dyker upp på andra ställen eller sjunker i pris lite. :)

#23 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 22 January 2008 - 11:00

UGO - Under Ground Online har recenserat filmen. :)

fqq5BYam.jpg

#24 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 January 2008 - 13:10

Okej, lite blandade känslor. När jag läser den där recensionen känns det som att personen i fråga har haft lite för höga förväntningar på filmen.

#25 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 February 2008 - 18:43

EDIT: Kanske dags att flytta på tråden då DVD-releasen har varit?

Saxar in mitt inlägg från "Senast sedda film" tråden och passar på att skriva lite till. Jag kan även lägga till att filmen var rätt våldsam för att vara en tecknad film. I början fanns det en del scener med strider och man fick bland annat se hur ett troll fick ett svärd rakt in i bröstet utan att man fick se något som helst blod, för att senare i filmen vid liknande scener få se hur en del personer/varelser ligger i stora pölar av blod. Sedan är den rätt "grafisk" när det kommer till ljudet då flera ligger i rena dödskramperna. Vet inte riktigt hur dom tänkt där i början av filmen eftersom så många scener en bit in i filmen samt slutet är våldsamt på flera plan. Inte så viktigt detalj men rätt ska vara rätt. ;)

Sedan tycker jag även att man överlag fått till kombinationen mellan traditionell animering med en mer modern CGI variant på ett bra sätt. Dom trailers som finns postade i denna tråd gör egentligen inte filmen rättvisa utan kan ha varit från ett tidigt skede i filmens produktion. Jag var själv rätt tveksam till en början men tycker helt klart att det är bra gjort.

Ska nog köpa DVD:n framöver och se om filmen, tror den för mig kommer att växa mer och mer efter att jag ser om den.

Hoppas även att dom gör fler filmer på böckerna som kom efter denna.

Edited by Cartman, 07 February 2008 - 19:06.