Okej, jag var trött och grinig i går efter tre timmar sömn och hosta, så jag tyckte det var lika bra att strunta i att skriva igår. Här kommer dock svaret som jag lovade i går.
Det finns två grundläggande punkter som jag uppfattar det:
1) Att "oseriösa" trådar som placerats i OT-forumet flyttas till TF.
2) Att TF inte ger extra poster. (FX vill t.ex. att postcount skall räknas överallt.)
Anledning två tror jag är skälet till varför folk tog så illa upp av flyttningen - hade TF haft massa poster i sig hade inte någon blinkat en sekund. Och det är där som skon egentligen tränger. Posterna som gjorts ovan har inte på en enda punkt bevisat någonting annat, tvärtom. Det har snarare bekräftat det jag sa innan. (Visst, folk säger att de inte har några problem med det, men bekräftar i nästa andetag att de har det. Paradox.

)
Så då är frågan återigen, varför betyder postcounten så mycket?
Och de flesta party trådarna ligger faktiskt där.
Precis. Så logiskt sett läggs partytråden där också. Fullt rimligt. Annars vore det som vi plötsligt började posta Musikämnena på serietidningstavlan
Citatstråden, YouTube tråden och Dagens Rubrik är välkommna in i TF. Men ärligt så tycker jag att röstningstrådarna för turneringarna hör bättre hemma där, eftersom de dessutom tenderar att vara postningstäta.
Du har rätt i fråga om postningstäthet, men Marie poängterar en anledning till att varför den inte ska hamna i TF som jag tycker håller. Ultimat vore ju om man bara kunde stänga av postcounten för enskilda ämnen
Men varje kreativ post i den tråden genererar ett antal kommentarer - vissa utan konstruktiv innebörd. Därför låter jag den vara kvar.
Precis. Det genererar ju ingen direkt diskussion, utan mer kommentarer och då är det bättre med TF. Du har samma resonemang som jag har mao.
Det er möjligt , men jag tror inte att om posterne räknas eller inte har nån betydning i hur vi bemöter nya medlemmer och hur de uppfatter oss.Ser inte sammanhänget der .
Klart det finns sammanhang.
Problem #1 har jag beskrivt ovan - om det ligger massa "oseriösa" poster bland de "seriösa" (se def. nedan) så kan det verka skadande på forumet.
Problem #2 - som relaterar till antal poster - är att utan TF skulle postcounten för de alla aktiva (utom Peak

) mångdubblas. Det är något som också hjälper till att skapa just den där ogästvänliga miljön.
Och meningslös använde jag bara för det er den uppfatning du ger mig att så tyckar du de poster er , eftersom det bara skal vara " fylliga " poster som skal räknas ? Om alla poster uppfyller ett syfte , er väl alla poster värd en postcount ! ?
Meningslös är fortfarande fel ord, men jag tror du menar seriös vs. oseriös?
Med seriös menar jag sådant som uppmanar till diskussion, debatter och argumentation. Oseriös menar jag sådant som generar kommentarer (t.ex. "Snyggt!", "Håller helt med.", "Jag ska zzzzzzzzz....",

etc.)
Och nej, jag tycker inte att de "oseriösa" skall ha postcounts, dels av skäl som nämnts tidigare, men också för att de inte främjar till diskussion, debatt eller argumenation. Trots allt sägs det här ju vara ett diskussionsforum, inte ett samtalsforum
Och de flesta party trådarna ligger faktiskt där
Precis.
Att några partytrådar hamnar i OT vad gör det för skada?
Om alla partytrådarna ligger i TF, varför skall den då
inte vara i TF? Det där var en tankevurpa som jag inte riktigt förstod.
Andra trådar vars innehåll är av "lättare" karaktär, eller iaf utvecklats dithän (ex.vis ABBA-tråden) ges en större betydelse än de har när en tråd flyttas - som med 100.000-tråden - och den inte gör det.
Å andra sidan är det dags att den här frågan dryftas. Särskilt eftersom jag har hört från olika håll (skall inte säga många, men från fler än en användare) att det är för oseriösa inlägg i OT som borde hamnat i TF.
Det är svårt att bedöma vad som är tillräckligt fylliga svar för att bli godkända, inte sant?
Jag tycker ju personligen det är rätt lätt om man bara lyssnar på sunt förnuft. Har du några argument? Har du några åsikter? Ja, OT. Eller formulerar du det med en smiley eller en kort mening? Ja, TF. (Observera att det inte förhindrar korta kommentarer - de kan också vara kärnfulla.)
Nu är ju kommentarerna i sig inte det enda som man ska rikta intresset mot, utan posterna. Flera av de ämnen som postas skulle nog direkt ha lagts i TF från början, istället för OT. Det är framför allt där man kanske bör se över det hela.
Såja, omgång två i väg.
(PS. Ett drastiskt förslag kunde ju vara att nollställa allas poster och avaktivera postcounten helt. Det löser alla problem.

)