Jump to content

Photo

YouTube-TV


32 replies to this topic

#26 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 June 2007 - 16:50

:thumbsup:

Bravo! Och peta sedan in engelsk text på DVDerna så kan det ju bli riktigt bra! :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#27 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 September 2007 - 18:32

SvD: SVT lägger ut klipp på You Tube

Sveriges Television lanserar en kanal på You Tube. Där kan man hitta klipp från bland annat "Andra avenyn", "Kobra" och material från SVT:s så kallade "Öppet arkiv". Utbudet kommer att fyllas på framöver.

En stor mängd SVT-klipp, som lagts upp av tittare, finns redan på You Tube. Ofta finns dock inga rättigheter till det materialet.

SVT:s kanal på You Tube ingår i ett testprojekt, där bolaget lägger ut material på andra plattformar än sina egna. (TT Spektra)

SVT - YouTube.
SVT - YouTube.

Edited by XC, 17 September 2007 - 18:34.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#28 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 October 2008 - 18:40

YouTube starts running full-length CBS shows | Entertainment | Reuters

NEW YORK (Reuters) - YouTube said on Friday that it had started running full-length TV shows from CBS Corp's archive in the popular video-sharing site's latest step to build its advertising business with professional programing.

The Google Inc-owned company said it was already talking with other TV show makers about signing deals for full-length shows. Many TV networks already run short clips on YouTube, which also offers millions of short videos uploaded by everyday users.

A mix of archive CBS shows, including "Star Trek," "Young and the Restless" and "Beverly Hills 90210," will now be available in full-length episodes of between 20 minutes to 48 minutes.

Until now, YouTube videos were predominantly short clips of 10 minutes or less. The company has been experimenting with full-length shows for some months with Time Warner Inc's HBO and CBS's Showtime.

YouTube executives said CBS would sell the advertisements around the shows. Both companies will share advertising revenue, but financial terms of the relationship were not disclosed.

(Men som vanligt så lär väl ingen utanför usa få tillgång till avsnitten).

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#29 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 October 2008 - 12:07

Slänger in denna artikel här.

Youtube kommer till Sverige

Youtube startar en svensk sajt. Och DN.se har en egen kanal på sajten.
Den svenska Youtube-sidan har ett lokalt innehåll och svenska sökfunktioner. Tanken är att det ska bli lättare för besökare i Sverige att hitta de populäraste och mest relevanta videoklippen för dem.

Det ska även bli enklare att kommunicera med svenska och internationella användare. Genom den nya kanalen på svenska Youtube kan DN.se:s webb-tv nå ut till en större publik.

Andra medieföretag som också är med är TV4, SVT och den nystartade debattsajten Newsmill.se. På den internationella sajten finns BBC, CNN, Reuters, AP och New York Times.

Sajten Youtube är ett populärt videocommunity på nätet. Besökare kan själva lägga upp egna videoklipp sajten. Adressen till den nya sajten är
www.youtube.se/dn.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#30 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 October 2008 - 12:16

Läste det. Tror jag flyttar över detta till 'YouTubeTV-tråden'... Eftersom vi ändå har en sådan.

Undrar hur många som inte är så väl bevandrade i cyberspace som går på DN's lilla fuling?

Adressen till den nya sajten är
www.youtube.se/dn. (Källa)

(Jag menar - det finns säkert de som klickar på länken och undrar om DN är huvudsponsor eller något). :lol:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#31 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 October 2008 - 12:20

Glömde att vi hade en sån tråd också :lol:

Expressen har nu också sin egen kanal på YouTube.
Nu är YouTube.se här - med Expressen TV - Nyheter - Expressen.se


Undrar hur många som inte är så väl bevandrade i cyberspace som går på DN's lilla fuling?

:lol:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#32 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 October 2008 - 12:31

Anade att det skulle hända - därför länkar dessa två till varandra i första posten... Just för att påminna om det. :)

Jag ljuger givetvis - det är för att jag skall slippa leta efter trådarna när jag flyttar inläggen

Och expressens artikeln var väl inte så lite överdramatisk?

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#33 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 25 November 2008 - 11:21

YouTube Goes Widescreen | /Film
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.




Reply to this topic