Jump to content

Photo

Harry Potter and the Order of the Phoenix


  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 April 2007 - 16:55

Harry Potter and the Order of the Phoenix - ComingSoon.net Film Database

Release Date: July 13, 2007 (conventional theaters and IMAX)
Studio: Warner Bros. Pictures
Director: David Yates
Screenwriter: Michael Goldenberg
Starring: Daniel Radcliffe, Rupert Grint, Emma Watson, Helena Bonham Carter, Robbie Coltrane, Ralph Fiennes, Michael Gambon, Richard Griffiths, Jason Isaacs, Gary Oldman, Alan Rickman, Fiona Shaw, Maggie Smith, Timothy Spall, Imelda Staunton, David Thewlis, Emma Thompson, Julie Walters
Genre: Action, Adventure, Fantasy
MPAA Rating: Not Available
Official Website: HarryPotterOrderofthePhoenix.com
Review: Not Available
DVD Review: Not Available
DVD: Not Available
Movie Poster: One-Sheet | Teaser
Production Stills: View here
Plot Summary: In "Harry Potter and the Order of the Phoenix," Harry returns for his fifth year of study at Hogwarts and discovers that much of the wizarding community has been denied the truth about the teenager's recent encounter with the evil Lord Voldemort. Fearing that Hogwarts' venerable Headmaster, Albus Dumbledore, is lying about Voldemort's return in order to undermine his power and take his job, the Minister for Magic, Cornelius Fudge, appoints a new Defense Against the Dark Arts teacher to keep watch over Dumbledore and the Hogwarts students. But Professor Dolores Umbridge's Ministry-approved course of defensive magic leaves the young wizards woefully unprepared to defend themselves against the dark forces threatening them and the entire wizarding community, so at the prompting of his friends Hermione and Ron, Harry takes matters into his own hands. Meeting secretly with a small group of students who name themselves "Dumbledore's Army," Harry teaches them how to defend themselves against the Dark Arts, preparing the courageous young wizards for the extraordinary battle that lies ahead.

Teaser (12.12.06):
QuickTime, High Definition
QuickTime, Super Hi-Res
QuickTime, Hi-Res
QuickTime, Med-Res
QuickTime, Lo-Res
Windows Media Player, Super Hi-Res
Windows Media Player, Hi-Res
Windows Media Player, Med-Res
Windows Media Player, Lo-Res
iPod Video
Links here...

Trailer (4.24.07):
QuickTime/Windows Media Player, Various

International Trailer (4.22.07):
AOL Player, Various

13 Behind-the-Scenes Clips:
Flash Player

*Suck* Själv får jag inte AOL och funka som det skall - nån sabla plugin som inte vill installeras. Det finns en trailer på officiella hemsidan också - det kanske är samma? Synd att det inte är samma... Öppnade som IE-flik och då fick jag igång filmen... typ. Buggigt är bara förnamnet. :( Försöker igen senare - när bild och ljud kanske funkar samtidigt. :( Den finns här också:

HD-trailer @ Yahoo! Movies

IMDb: Harry Potter and the Order of the Phoenix (2007)
CanMag- Harry Potter and the Order of the Phoenix Trailer, Movie Clips, Stills, Synopsis

Edit: Lade till länk för HD-verionen av trailern. Lade till flera länkar.

Edited by XC, 03 May 2007 - 09:40.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 22 April 2007 - 18:45

Har fortfarande inte sett mer än första filmen, vilken tur i ordningen är denna film? Fjärde eller?

Winter is Coming


#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 April 2007 - 19:16

5e.

Här är en YouTube version:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 April 2007 - 08:18

CanMag- Screengrabs of the Phoenix!.

Nu finns dessutom nya trailen i HD på: Yahoo! Movies.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#5 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 April 2007 - 15:08

The Domestic Harry Potter 5 Trailer! - ComingSoon.net

Yahoo! Movies has posted the new domestic trailer for Warner Bros. Pictures' Harry Potter and the Order of the Phoenix. Coming to theaters and IMAX on July 13, the fifth installment stars Daniel Radcliffe, Rupert Grint, Emma Watson, Helena Bonham Carter, Robbie Coltrane, Ralph Fiennes, Michael Gambon, Richard Griffiths, Jason Isaacs, Gary Oldman, Alan Rickman

Click here to watch the trailer!


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#6 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 April 2007 - 03:17

ÅH, jag längtar så jag håller på att kissa på mig! :wub:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#7 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 25 April 2007 - 07:52

Min längtan efter nya filmen är mycket, mycket svalare än nya boken. Men filmerna brukar ändå vara rätt bra :)

Däremot skulle jag vilja se Daniels aktuella pjäs:

Posted Image
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#8 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 April 2007 - 19:14

Men det är väl inte han som spelar i den längre va? LÄste att det var någon ny som tagit över (kanske pga inspelningen av nya filmen).

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#9 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 25 April 2007 - 22:04

Men det är väl inte han som spelar i den längre va? LÄste att det var någon ny som tagit över (kanske pga inspelningen av nya filmen).


Jag vet inte riktigt...men jag tycker det var väldigt kul att fans och fansens föräldrar blev så upprörda över pjäsen :P
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#10 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 April 2007 - 13:42

Minns nog fel för enlgt hemsidan för pjäsen (allt har en hemsida numera tydligen) så listas fortfarande Radcliffe.

EQUUS > Introduction

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#11 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 April 2007 - 08:11

Behind-the-Scenes of Harry Potter 5 - ComingSoon.net

Warner Bros. Pictures has sent ComingSoon.net 11 new photos from behind-the-scenes of Harry Potter and the Order of the Phoenix, opening in conventional theaters and IMAX on July 13. Directed by David Yates, the fifth film in the franchise stars Daniel Radcliffe, Rupert Grint, Emma Watson, Helena Bonham Carter, Robbie Coltrane, Ralph Fiennes, Michael Gambon, Richard Griffiths, Jason Isaacs, Gary Oldman, Alan Rickman, Fiona Shaw, Maggie Smith, Timothy Spall, Imelda Staunton, David Thewlis, Emma Thompson and Julie Walters.

Click here to view the photos!


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#12 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 May 2007 - 09:42

CanMag- Posters- International Order of the Phoenix Poster!

Both 'RonJon' and 'Potterfan' have sent over a new international poster for Harry Potter and the Order of the Phoenix!

International Poster: Harry Potter and the Order of the Phoenix

Though there are now some of you who will question whether Watson's bust has been enhanced, the most important object in this international poster for OotP is the glowing glass orb in Harry's hand. If you have read the book then you already know that the orb is a secret prophesy, or what Voldemort calls a 'weapon'.

Notice how much attention wee Ginny Weasley is getting in the recent updates? It looks like her character's growth in the films corresponds perfectly with the books.

[img]http://imgred.com/http://www.canmag.com/images/front/potter/phoenixposter4.jpg[/img]

Harry Potter and the Order of the Phoenix opens to theatres on July 13th.

For the trailers, posters, movie stills, synopsis and more movie info, go to the Harry Potter and the Order of the Phoenix Movie Page.

Stay tuned for updates.


Edited by XC, 10 May 2007 - 16:34.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#13 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 May 2007 - 16:36

SCI FI Wire | Potter Image Ordered Down

London's Daily Mail reported on the controversy surrounding a promotional image for Harry Potter and the Order of the Phoenix on the IMAX Web site, which electronically enhanced the physical appearance of star Emma Watson. Watson, who plays 15-year-old Hermione Granger in the latest Potter film, is herself only 17 years old.

Tthe row was first brought to light by The Leaky Cauldron fan Web site. The IMAX image has since been removed, and Warner Brothers has issued a statement saying the image was not approved.

The Leaky Cauldron also reported on a Swedish promotional poster that was similarly enhanced.

Torde vara bilden ovan... (Ändrar bildlänken ifall CanMag tar ned den - klicka för större bild)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#14 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 June 2007 - 09:22

Clips From the Harry Potter 5 Soundtrack - ComingSoon.net

SoundtrackNet has posted clips from all the tracks on the upcoming Harry Potter and the Order of the Phoenix soundtrack, which hits on July 10th and can be pre-ordered here. The score was composed by Nicholas Hooper.

SPOILER WARNING: The track titles give some plot details away!
The latest version of QuickTime is required to listen to the audio (Källa)

Click here to listen to the clips and for track-by-track descriptions.

Spoilervarningen lade jag till. :)

Jag avskyr verkligen QT... sabla plugin funkar aldrig som den ska. :angry:

Edit1: Nehej... tydligen måste urlen innehålla http. :rolleyes: PMa mig om ni vill ha en M3U-spellista med samtliga direktlänkar.
Edit2: Lagt in läkarna i ett bifogat HTML-dokument. Observera att titlarna fortfarande kan spoila lite. Nu är html dokumentet spoilermarkerat. :)

Edited by XC, 17 June 2007 - 10:50.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#15 rino

rino

    First Engineer

  • Moderator
  • 2,122 posts
  • Gender:Male
  • Location:Härnösand
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 17 June 2007 - 17:06

Hmm... "Upproret börjar"? De kan väl inte ha delat upp boken i två filmer, eller..? Med tanke på sidantalet är det väl inte helt omöjligt. :unsure:
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#16 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 July 2007 - 15:07

’Hermione’ – en diva

”Harry Potter”-aktrisen Emma ”Hermione ”Watson, 17, sägs ha lagt sig till med en del divalater. Vid inspelningarna av ”Harry Potter och Fenixorden” undrade hon om hon verkligen skrivit kontrakt för att göra så många tagningar. Regissören, David Yates, svarade bestämt: ”Ja”.

:wacko:
Finns väl inga kontrakt där det står hur många tagningar som ska göras per scen?
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#17 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 July 2007 - 15:45

Det betvivlar jag. :P Jag vet f.ö. inte vad jag skall tro om den där artikeln notisen - den ger ju inte så mycket detaljer egentligen. För såvitt vi vet så kan det vara taget helt ur sitt sammanhang och inte alls menat som det låter. :unsure: Notisen uppger ju ingen som helst typ av källa. Jag tror det är ett försök att skapa rubriker... som vanligt. :) Läste tex bara här om dagen att hon ville ta skådespeleri-lektioner.

Edited by XC, 03 July 2007 - 15:46.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#18 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 July 2007 - 16:44

Ja, de tar oftast det ur sammanhanget. Det kan ju vara så, t ex, att de har filmat om samma scen 30 gånger och hon säger det en aning halvseriöst som man gör när man börjar bli trött på något.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#19 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 July 2007 - 16:47

Precis. Det kan till och med vara en form av stående skämt. :unsure:

Som Kicki Danielsson svarade på frågan "Hur mår du?": "Jag vet inte... jag har inte läst tidningen ännu!" :lol:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#20 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 16 July 2007 - 21:28

Såg filmen i fredags och jag gillade Luna Lovegood i filmen men jag saknade också massa saker från boken, som t.ex artikeln i Lunas pappas tidning, Weasleys träsk i Hogwarts,
Kreechers förrädderi, och mer

Edited by Magnus, 16 July 2007 - 21:29.


#21 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 July 2007 - 22:02

Då har man sett Hogwarts 5e underverk. Denna gång till skillnad från de 3 tidigare filmerna så har jag inte läst boken innan (har den på skiva - skall rippas och läggs in på telefonen för avlyssning).

Helt OK även om det kändes som om hela handlingen flyttats ut från Hogwarts och man får stifta mer bekantskap med den magiska dimensionen. Rikitgt trevligt faktiskt - även om det känns lite synd att det är i överlag nästan nya intryck (nya djur osv). Jag hade gärna sett några mer familjära saker också. :)

Ger filmen BRA i betyg.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#22 blodeuedd

blodeuedd

    Captain

  • Members
  • 419 posts
  • Location:Finland - på Pampas slätten
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 18 July 2007 - 11:32

Filmerna blir bara bättre...eller kanske är det för att de blir äldre.

Anser ännu att Harry är en störande liten idiot haha. Men vem bryr sig när Rickman och Oldman är med ;)

Minns inte mycket från boken så kan inte säga mycket gällande det. Mindes bara att Luna var där och hon var ett bra tillskottm och Umbridge var först hemsk. Jag skulle bli otkig om jag hade en sån lärare.
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#23 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 July 2007 - 23:38

Tycker filmen var riktigt bra, bara ett par grejor som jag saknade. Fast nu har jag inte boken att jämföra med så de sakerna är helt från min fantasi av vad jag skulle ha velat se.

Det var förlite Harry/Cho. De kysser varandra, de håller handen och han springer från henne för att träffa Hagrid, hon föråder dem och han blir arg på henne. Det var typ allt som hände mellan dem. Jag hade velat se mer av deras förhållande.

Hermione och Ron blev inte ihop den här gången heller, något som jag har väntat på sedan andra filmen. Jag trodde verkligen att det skulle hända något mellan dem i den här filmen. Börjar undra om man får vänta tills sista filmen eller om det ens någonsin kommer hända.

Jag saknade verkligen den mysiga trevliga känslan från de andra filmerna i skolan. Nu så är det ju rätt uppenbart varför saker är som det är men det finns ändå en saknad av de varma scenerna från de tidigare filmerna som helt saknades här. Det var rätt mycket ångest och problem från day one. Speciellt med Harry. Återigen, det ska uppenbart vara så men jag saknade det verkligen. Och jag tvivlar på att det blir bättre de 2 senare filmerna.

Men jag tror ändå att nästa film blir den bästa. Och den här var verkligen bra, inga tvivel. Saknade bara lite glädje i den.

Och Emma Watson förblir söt och även nu snygg. Hon får mig att önska att jag var 10 år yngre. :P
Faktum är att hon är plågsamt på pricken lik min stora kärlek från gymnasiet. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#24 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 25 July 2007 - 23:04

Hade inget att göra och saknade Harry Potter lite, efter att ha avslutat sista boken för några dagar sedan, så jag gick och såg filmen ikväll :)

Så här skrev jag om den på filmtipset:

Förlagan är ju den mest omfattande Harry Potter-boken så det är inte konstigt att filmen känns nerbantad, ryckig och hetsig. Har man inte läst boken kan nog filmen tyckas vara rätt underlig och svårförståelig. Och har man varken läst boken eller sett de tidigare filmerna kommer man nog inte fatta ett skit, det tas inte mycket tid att fördjupa sig i storyn och karaktärerna. Men det är ändå en hyfsat bra film, som erbjuder allt de tidigare Harry Potter-filmerna har haft. Hyfsat skådespel, snygga effekter, den rätta HP-känslan och några nya och underhållande biroller (Kreacher, Bellatrix och Luna). En underhållande film som får en trea av mig!


With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#25 Sparks

Sparks

    Commander

  • Members
  • 238 posts
  • Gender:Female

Posted 13 August 2007 - 17:49

Jag måste nog säga att detta är den sämsta Harry Potter filmen. För det första för att de har tagit bort så många saker (det är verkligen sjukt mycket), alla saker som gör boken så bra.
Sen så har de ändrat Cho Chang, För det första så är det inte hon som är förrädaren, och sen så får man uppfattningen av att hon är snäll och att det är synd om henne. Hon är egentligen skitjobbig. Dessuom så är det meningen att hon som egentligen förråder dem ska få "sneak" skrivet i huvudet med utslag eller vad det nu var, och det hade jag velat se.

Nej, de två första filmerna är bäst, den tredje är också bra. Den fjärde stör jag mig på, men den är okej.

Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.