Jump to content

Photo

Officiella avatar-tråden v2.0

• This topic is locked This topic is locked
1001 replies to this topic

#1 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 September 2007 - 17:22

Forumets populäraste PM tråd har nu passerat 1000 poster. :D

I officiella avatar-tråden kan man posta sina små mästerverk, norpa någon annans eller efterfråga avatarer. Alla medlemmar kan hoppa in även bara för att ge en klapp på axeln eller ge konstruktiv kritik.

Observera att genom att posta dina avatarer i tråden så medger du per automatik att vem som helst får använda dem, tex att Peak lägger in dem i sitens avatar-bibliotek. (Skulle du motsätta dig något av detta så skall detta klargöras i posten).

Återpostar mina sista två poster för att kicka igång:

BBC's Robin Hood:
Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

John avataren är antagligen en av de bästa i gråskala jag åstadkommit! :D (Screencaps från Seeking for Redemption).

Två med en favorit: Salmonius, var med i ett par avsnitt av Xena men dessa avatarer härrör från Hercules:
Posted Image Posted Image

Screencaps från Mikes Xena Gallery.

Edited by XC, 06 September 2007 - 17:26.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#2 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 06 September 2007 - 20:18

Var får ni alla tag på de underbara caps från Stargate jag ser så ofta? (Menar givetvis inte att de med BBC's Robin Hood inte var underbara) Sitter ni och tar dem själva, eller hittar dem på nån gigantisk databas med screencaps från diverse avsnitt?

Edited by Hofling, 06 September 2007 - 20:19.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#3 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 September 2007 - 20:23

En del plockar jag ut själv men oftast så letar jag upp screencap gallerier på internet. För StarGate använder jag (och GG som det visats sig) Stargatecaps.com. (Jag brukar slänga in länkar när jag använder någon annans caps och/eller texturer osv)

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#4 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 September 2007 - 20:23

stargatecaps.com, sen gör jag egna ibland från mina dvder (om jag orkar :P ). :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#5 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 06 September 2007 - 20:25

Två andra bra ställen och börja på:
Cap It!
Screencapture and Movie Clip Sites

Man kan också fråga google <serie/film/person> screencaps brukar kunna leda en på rätt väg. :)

GG: Smurf-postning! :lol: En sak till vi har gemensam... orken och ta egna caps är sällan tillräcklig. :)

Edited by XC, 06 September 2007 - 20:26.

fqq5BYam.jpg

#6 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 September 2007 - 20:26

:P
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#7 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 06 September 2007 - 23:16

tack för snabba svar (som jag iofs inte sett förräns nu.. :P ), nu kanske jag också kan vara med och leka lite :)

Satt och kollade lite på SG-sidan, kom till något som hette lowdown. Jäkligt off-topic detta, men..
Posted Image
Posted Image

:blink:

Edited by Hofling, 06 September 2007 - 23:19.

#8 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 06 September 2007 - 23:49

Använder främst den här texturen: Posted Image Ibland så färgar jag den i "old look": Posted Image.

Oftast använder jag den två gånger en gång satt till Soft Light 90% och suddar jag ut de delar som har fokus (dvs ansikten osv) och sedan en gång till ovanpå det då jag ställer in Soft Light 30% (på hela bilden).

Använder den på nästan alla mina avatarer numera. :) Fäster lite dåligt på svart/vitt, därför så använde jag en textur på den sista jag postade i går. :)

Intressant, det ska jag prova på :)

Forumets populäraste PM tråd har nu passerat 1000 poster. :D

Hurra för avatar-tråden! :thumbsup: Jättesnygga avatarer också, XC :)

tack för snabba svar (som jag iofs inte sett förräns nu.. :P ), nu kanske jag också kan vara med och leka lite :)

Satt och kollade lite på SG-sidan, kom till något som hette lowdown. Jäkligt off-topic detta, men..

Stargate är en konstig serie... :P Nu kanske vi vet varför GG gillar den så mycket...? :rolleyes: ;)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#9 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 07 September 2007 - 11:13

Snälle Hulken: Tack. :)

Hoffe: Nu vill vi se några riktigt snygga avatarer från dig. :D

fqq5BYam.jpg

#10 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 07 September 2007 - 17:11

Ja, verkligen! Visa vad du går för nu, Hoffe! :D
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#11 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 08 September 2007 - 17:01

Min första post i nya avatar tråden :)

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#12 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 08 September 2007 - 17:15

Snygga. Gillar effekten på 2an och färgerna är suberba på 6an. :D

fqq5BYam.jpg

#13 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 08 September 2007 - 17:47

Ettan och fyran tyckte jag var jättesnygga :)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#14 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 08 September 2007 - 18:55

Och trean hr ett uttryck i ögonen... :D

fqq5BYam.jpg

#15 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 08 September 2007 - 19:13

Thank you :D

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#16 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 09 September 2007 - 19:13

Lowdown är ett bakom-kulisser-program, det finns några stycken.

Det finns en till bara screencaps sida. SG-1, SGA Är inte bara screencaps.

FX: Gillar nr 2.

#17 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 10 September 2007 - 22:45

Dags för mig att lägga upp lite SG-1-avatarer nu då
Posted ImagePosted ImagePosted Image

Märkena blev väldigt suddiga, men det är i alla fall de riktiga bradbeteckningarnas stjärnor/märken, eller vad det ska kallas, för Jacks och Sams nya ranker :)

#18 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 10 September 2007 - 23:18

Nice. :) trean; hehe.

#19 Corto Maltese

Corto Maltese

Lieutenant Commander

• Validating
  • 160 posts

Posted 11 September 2007 - 13:24

Är det någon som har lust att göra mig en fin avatar av bilderna som återfinns här?

Jag skulle, om det är möjligt, vilja ha en avatar på vargen och en på geten så att jag får lite ombyte.

Tack på förhand! :)

Edited by Corto Maltese, 11 September 2007 - 13:25.

#20 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 September 2007 - 15:59

Jag tror inte att Corto Maltese misstycker till detta. Jag vill också ha några avatarer från filmen Stormy Night och ni kan använda er av bilden hon länkade till och dom som jag länkar till via ett av mina album på photobucket och som återfinns här.

Edited by Cartman, 11 September 2007 - 16:10.

#21 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 11 September 2007 - 16:10

I'm on it! :)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#22 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 11 September 2007 - 16:20

Hoff: Snygga, rolig ide med att använda gradbeteckningssymbolen. :D Diggar referensen till 3an. (Vågar jag gissa att du använt "mina" texturer jag postade tidigare dessutom?)

Corto Maltese / Cartman: Skall också försöka mig på utmaningen. :)

fqq5BYam.jpg

#23 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 11 September 2007 - 16:25

XC; Stämmer bra det, gillar den texturen och tycker det blir snyggt med den på bakgrunden :)

Snabbedit;
slängde ihop en avatar med ett av fåren;
Posted Image

Edited by Hofling, 11 September 2007 - 16:26.

#24 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 11 September 2007 - 17:21

Håller med, det ger en ganska härlig effekt - inte sant? :D

Snacka om att fåret ser vettskrämt ut. :lol:

Mina bidrag:
Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Ettan och tvåan har masker från Scarlett_o.

fqq5BYam.jpg

#25 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 11 September 2007 - 17:44

Gjorde tre avatars jag med. Var en utmaning att göra avatars på tecknade bilder, får jag säga :)

Posted Image Posted Image Posted Image

Gjorde dessutom två Therion-avatarer med Kristian häromdagen. Blev riktigt nöjd med andra. Den första var sådär.

Posted Image Posted Image

Edit: uppdaterade första avataren litet

Edited by Snälle Hulken, 11 September 2007 - 18:12.

The sky's the limit.

Jon var namnet: