Framtiden för forumet "Serier på TV och Bio"
Posted 02 October 2007 - 18:43
Det finns planer på att eventuellt ta bort det forumet helt och flytta alla serietidningsadaptioner till respektive forum det egentligen hör hemma på. Alltså skulle Spider-man filmerna diskuteras på Film-forumet och Painkiller Jane på tv-forumet.
Nu vill vi dock veta vad ni tycker. Föredrar ni att diskutera all tv och film i sina forum, eller vill ni se en genreindelad diskussion som det är nu? Ert svar påverkar framtiden, så se till att rösta i pollen!
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 02 October 2007 - 18:45
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster

>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 02 October 2007 - 18:46
Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 02 October 2007 - 19:19

Instämmer i ditto-kören.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 02 October 2007 - 19:19
Jon var namnet:
Posted 02 October 2007 - 19:25
Posted 02 October 2007 - 19:33
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 02 October 2007 - 19:57

Går emot strömmen, jag

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 02 October 2007 - 20:03

Posted 02 October 2007 - 20:48
Är jag den ende som inte har problem med att "Serier på TV och Bio" liggeri Serietidningsforumet?
![]()
Går emot strömmen, jag
Det är lätt att tänka på "vad jag tycker" - du har ju trots allt god insikt på vad det är. Som The Wylie säger, det är ytterst förvirrande för nybörjare att veta vad som ska postas var. Särskilt när det nu blir allt vanligare med serietidningsadaptioner som inte alltid är kända som serietidningar.
Att då få sitt ämne flyttat, oavsett hur snällt det är skrivet, är knappast uppmuntrande för nybörjaren. Det tär på denne - allt från ett litet stick av obehag till en rejäl käftsmäll (beroende på hur lätt stött man är). Så jag tycker det är en självklarhet att flytta forumet - inte för min skull, utan för medlemmarnas.
Posted 02 October 2007 - 21:00
Undrar vem man skall sätta på att sortera alla ämnen till de olika forumen ifall "jag" förlorar.. *hummm* "tur" att det "bara" är åtta sidor..

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 02 October 2007 - 21:01
tur man inte är moderator.Undrar vem man skall sätta på att sortera alla ämnen till de olika forumen ifall "jag" förlorar.. *hummm* "tur" att det "bara" är åtta sidor..

Posted 02 October 2007 - 21:02
Undrar vem man skall sätta på att sortera alla ämnen till de olika forumen ifall "jag" förlorar.. *hummm* "tur" att det "bara" är åtta sidor..

Är bara att säga till om 'du förlorar' och behöver hjälp.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster

>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 02 October 2007 - 21:08

last.fm Filmtipset
Posted 02 October 2007 - 21:46
Eftersom jag tog upp det och drev fram det så tar jag på mig det. Ingen annan ska behöva ta på sig allt jobb, lite ansvar ska jag också ha som admin.

Posted 03 October 2007 - 00:41

Posted 03 October 2007 - 07:44
Posted 03 October 2007 - 12:20
Sedan jag började posta här på regelbunden basis så har jag aldrig riktigt förstått varför detta skulle diskuteras i ett separat forum istället för det mer självklara valet i tv respektive filmforumet.

Denna ändring skulle IMO betyda en finputsning av ett redan fint forum.
Posted 03 October 2007 - 13:54
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 03 October 2007 - 15:44
jag har tyckt det er tråkigt man måste diskutera vissa tv-serier i serieforumet , eftersom jag aldrig är där.
Edited by Forever Xena, 03 October 2007 - 15:46.
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 03 October 2007 - 15:55
Ni förstår säkert vad jag menar, bättre att diskutera all tv/film i tv/filmforumet.
Posted 03 October 2007 - 16:31
Ni förstår säkert vad jag menar, bättre att diskutera all tv/film i tv/filmforumet.
Jo, jag vet och håller med. Det var ett av argumenten jag tog upp för att avskaffa "Serier på TV och Bio"-forumet.

Posted 03 October 2007 - 19:50
Just det.Det separata forumet kommer ifrån att det gamla Superhero-forumet (http://p198.ezboard....superheroes8344) flyttade hit en gång i tiden. De ville ha ett separat forum för just filmer och TV-serier som bygger på serietidningsfigurer.

Edited by PredaBot, 03 October 2007 - 19:51.