Jump to content

Photo

Framtiden för forumet "Serier på TV och Bio"

• This topic is locked This topic is locked
39 replies to this topic

Poll: Hur vill du ha det? (27 member(s) have cast votes)

Välj!

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote

#1 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 02 October 2007 - 18:43

Diskussioner har förts mellan oss administratörer och moderatörer rörande framtiden för forumet "Serier på TV och Bio". För er som inte vet det så får man enligt nuvarande praxis inte diskutera filmer eller teveserier som adapterats från serietidningar på respektive forumet. Istället ska de diskuteras på sitt speciella forum.

Det finns planer på att eventuellt ta bort det forumet helt och flytta alla serietidningsadaptioner till respektive forum det egentligen hör hemma på. Alltså skulle Spider-man filmerna diskuteras på Film-forumet och Painkiller Jane på tv-forumet.

Nu vill vi dock veta vad ni tycker. Föredrar ni att diskutera all tv och film i sina forum, eller vill ni se en genreindelad diskussion som det är nu? Ert svar påverkar framtiden, så se till att rösta i pollen!
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#2 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 October 2007 - 18:45

Min röst går till: Jag vill diskutera all tv/film på tv/filmforumet
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#3 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 October 2007 - 18:46

Ditto.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#4 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 02 October 2007 - 19:19

Instämmer i ditto-kören. :)

Instämmer i ditto-kören. :)

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#5 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 02 October 2007 - 19:19

Jag röstade också på det, eftersom jag tycker det blir lättast. Annars kan det bli krångel med vad som räknas som serieadaption (om något bara är löst baserat eller innehåller nån liten karaktär eller ja, ni vet...).
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#6 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 October 2007 - 19:25

Röstade på alternativ 1. Blir för krångligt annars.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#7 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 02 October 2007 - 19:33

Onödigt och krångligt som det är nu, speciellt för nykomlingar. Alla filmer och TV-serier borde diskuteras på film- och TV-forumen oavsett vad dom handlar om.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#8 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 02 October 2007 - 19:57

Är jag den ende som inte har problem med att "Serier på TV och Bio" liggeri Serietidningsforumet? :P

Går emot strömmen, jag :rambo:

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#9 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 October 2007 - 20:03

Du är inte den enda, 2 mot 7. ;)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#10 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 02 October 2007 - 20:23

And the game is on!

:P

Edited by Snälle Hulken, 02 October 2007 - 20:24.

The sky's the limit.

Jon var namnet:

#11 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 02 October 2007 - 20:48

Är jag den ende som inte har problem med att "Serier på TV och Bio" liggeri Serietidningsforumet? :P

Går emot strömmen, jag :rambo:

Det är lätt att tänka på "vad jag tycker" - du har ju trots allt god insikt på vad det är. Som The Wylie säger, det är ytterst förvirrande för nybörjare att veta vad som ska postas var. Särskilt när det nu blir allt vanligare med serietidningsadaptioner som inte alltid är kända som serietidningar.

Att då få sitt ämne flyttat, oavsett hur snällt det är skrivet, är knappast uppmuntrande för nybörjaren. Det tär på denne - allt från ett litet stick av obehag till en rejäl käftsmäll (beroende på hur lätt stött man är). Så jag tycker det är en självklarhet att flytta forumet - inte för min skull, utan för medlemmarnas.

#12 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,179 posts

Posted 02 October 2007 - 21:00

Jag kan väl komma ut med att jag tycker det är bra som det är. Ser inga problem med systemet som vi har det idag. Dock så är jag ju demokratisk med mig och sånt, så vill folk så blir det så. Den här pollen får väl ligga uppe några dagar så alla berörda som bryr sig förhoppningsvis hittar hit.

Undrar vem man skall sätta på att sortera alla ämnen till de olika forumen ifall "jag" förlorar.. *hummm* "tur" att det "bara" är åtta sidor..

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#13 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 02 October 2007 - 21:01

Undrar vem man skall sätta på att sortera alla ämnen till de olika forumen ifall "jag" förlorar.. *hummm* "tur" att det "bara" är åtta sidor..

tur man inte är moderator. :P

#14 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 October 2007 - 21:02

:lol:

Är bara att säga till om 'du förlorar' och behöver hjälp.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#15 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 02 October 2007 - 21:08

Första alternativet, det blir lättare så. Jag missar lätt saker som händer på det andra forumet, tyvärr. Så all TV och film på samma ställe för mig, tack :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#16 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 02 October 2007 - 21:11

Tur man inte är moderator i nåt av de "seriösa" forumen ;)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#17 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 02 October 2007 - 21:46

Eftersom jag tog upp det och drev fram det så tar jag på mig det. Ingen annan ska behöva ta på sig allt jobb, lite ansvar ska jag också ha som admin. ;)

#18 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 03 October 2007 - 00:41

Instämmer med THE HOFF! Don't hassle the Comic-movie forum! :P Jag tycker det ska vara kvar som det är, funkar bäst så. Är så sällan man är i dom andra forumen gällande sådana ämnen, så för mig har det funkat ypperligt. ^^

#19 Groundsplitter

Groundsplitter

Senior Captain

• Members
  • 626 posts

Posted 03 October 2007 - 07:44

Första alternativet, absolut. Man ska inte behöva grubbla över en företeelses ursprung för att veta hur den ska behandlas/användas; det viktiga är vilken form den har idag. En film är en film, oavsett om den har sitt ursprung på vita duken, på en teaterscen, i en bok, i en serietidning, i leksaker, eller någonting helt annat.
Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#20 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 03 October 2007 - 12:20

Jag vill diskutera all tv/film på tv/filmforumet

Sedan jag började posta här på regelbunden basis så har jag aldrig riktigt förstått varför detta skulle diskuteras i ett separat forum istället för det mer självklara valet i tv respektive filmforumet. :)

Denna ändring skulle IMO betyda en finputsning av ett redan fint forum.

#21 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,179 posts

Posted 03 October 2007 - 13:54

Det separata forumet kommer ifrån att det gamla Superhero-forumet (http://p198.ezboard....superheroes8344) flyttade hit en gång i tiden. De ville ha ett separat forum för just filmer och TV-serier som bygger på serietidningsfigurer.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#22 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 03 October 2007 - 15:44

Jag vill diskutera all tv/film på tv/filmforumet

jag har tyckt det er tråkigt man måste diskutera vissa tv-serier i serieforumet , eftersom jag aldrig är där.

Edited by Forever Xena, 03 October 2007 - 15:46.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#23 Corto Maltese

Corto Maltese

Lieutenant Commander

• Validating
  • 160 posts

Posted 03 October 2007 - 15:55

Jag har aldrig besökt serieforumet men jag är av den åsikten att jag tycker att alla diskusioner om film och tv borde hållas på ett och samma ställe och inte ligga utspritt som det gör nu. Det är ju bara serier detta rör sig om, men om detta ska förstsätta gälla är det då inte lustigt att filmatiseringar av böcker i form av film eller tv-serier ligger i dessa avdelningar och inte under böcker?

Ni förstår säkert vad jag menar, bättre att diskutera all tv/film i tv/filmforumet.

#24 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 03 October 2007 - 16:31

Ni förstår säkert vad jag menar, bättre att diskutera all tv/film i tv/filmforumet.

Jo, jag vet och håller med. Det var ett av argumenten jag tog upp för att avskaffa "Serier på TV och Bio"-forumet. :)

#25 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 03 October 2007 - 19:50

Det separata forumet kommer ifrån att det gamla Superhero-forumet (http://p198.ezboard....superheroes8344) flyttade hit en gång i tiden. De ville ha ett separat forum för just filmer och TV-serier som bygger på serietidningsfigurer.

Just det. :( Och nu känns det lite som att bilan hänger, över det gamla Superheroes-forumet och dess sammansättning som man känner igen. Film/TV-delen förser den sektionen av forumet med ett välbehövligt influx av aktivitet och diskussioner.

Edited by PredaBot, 03 October 2007 - 19:51.