Jump to content

Photo

Officiella trailer-tråden


  • Please log in to reply
528 replies to this topic

#276 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 June 2008 - 13:56

Kul att se trailern på engelska. Även om det inte gav så mycket mer information. Skall bli intressant och se den i HD sedan.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#277 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 June 2008 - 18:07

Love Story 2050 { IMDb, io9, Wikipedia, Yahoo! Movies / India }

Release: 2008/9? (I sverige okänt)
Genre: Sci-fi, Bollywood
Officiell Hemsida: lovestory2050.com (Tror jag iaf)
Synopsis: "A pair of lovers step into a time machine, and find themselves in the glittery Mumbai of the year 2050, which includes flying cars, holograms, sex robots and Indian ninjas. There will be a lot more kickboxing 42 years from now — and probably quite a few spontaneous song-and-dance numbers as well. We've been excited for Bollywood's Love Story 2050 for months, and we're even more excited after seeing this trailer, which showcases an unfinished version of the movie's big-budget special effects. The movie comes out this summer, at which point we'll be dancing in the aisles." — Källa
Kommentar: Jag och Carty kanske är ensamma och gå igång på sånt här... :P

Trailer:
io9
Google Video

*Uppdaterat listan*

Edited by XC, 17 June 2008 - 18:09.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#278 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 June 2008 - 13:32

Kommentar: Jag och Carty kanske är ensamma och gå igång på sånt här... :P


Skulle inte förvåna mig ett ögonblick... ;)

Tycker filmen ser riktigt fin ut och synopsis känns riktigt intressant. Film är inte enbart film från USA utan det finns mycket annat bra att upptäcka om man bara vågar sig på att ta steget fullt ut. Vilket jag gjorde för jag vet inte hur många år sedan. :rambo:

Jag kan väl lika gärna tipsa om en annan film som ligger mig varmt om hjärtat.

=== === ===

I'm a Cyborg, But That's OK (Saibogujiman kwenchana) (2006) ~ Wikipedia ~ Filmtipset

Release: Sydkorea: 7 December 2006 // Sverige: 18 November 2007 (Stockholm International Film Festival)
Genre: Komedi/Drama/Sci-Fi
Officiell Hemsida: Nej. Den officiella sydkoreanska hemsidan verkar vara nere
Synopsis: I'm a Cyborg, But That's OK är en slags romantisk komedi om flickan Cha Young-goon (Su-jeong Lim), som är övertygad om att hon är en cyborg, men osäker på målet med sin existens. Efter ett missöde i ett försök att ladda sina batterier placeras hon på ett mentalsjukhus. Dessbättre har hon fått med sig sina batterier, vilket är hennes enda näring, och sin mormors löständer, med vilka hon kan tala med allt elektriskt. På mentalsjukhuset får hon lära känna många nya och intressanta människor. En av de mer framträdande är pojken Park Il-sun (Rain), som kan stjäla vad som helst; som till exempel en veckodag, en känsla, eller någons pingisserv. En märklig vänskap utvecklas mellan de båda.

Regissören Chan-wook Park är känd för bland annat Oldboy. Även om bildspråk och stil känns igen från hans tidigare filmer, är detta en ny genre för Chan-wook Park. Något som han hanterar väl! Rain, känd i Sydkorea som sångare, spelar här sin första långfilmsroll.

En söt film med humor och värme. Den kan beskrivas lite grand som en Amelie i Gökboetmiljö. Men den innehåller också många drömscener som ger insikt i patienternas olika sinnevärldar, däribland de delvis våldsamma cyborgscenerna! - [Källa]

Kommentar: Jag tycker om regissören Chan-wook Park väldigt mycket då han hittills bara har gjort bra filmer, något man sällan ser hos en regissör i dessa tider. Han är mest känd för sin hämndtrilogi bestående av dom helt FANTASTISKT BRA filmerna: Sympathy for Mr. Vengeance, Oldboy och avslutningsvis Sympathy for Lady Vengeance (alla tre finns för övrigt utgivna på DVD). Men han har även gjort en av dom tre delarna (Cut) i filmen Three... Extremes där även regissörerna Takashi Miike och Fruit Chan har gjort varsin del. Den första filmen jag såg av Chan-wook Park var dock JSA: Joint Security Area om spänningarna och konfliken mellan Nord och Sydkorea och gränsen mellan länderna. Alla hans filmer är mycket sevärda och det gäller inte minst hans hämndtrilogi och I'm a Cyborg, But That's OK. Googlar man på crunchyroll och sedan därifrån söker på Saibogujiman kwenchana kan man hitta trevliga saker... ;)

Trailer:

Youtube - 1st trailer english subbed
Youtube - 2nd trailer english subbed

Edited by Cartman, 18 June 2008 - 13:37.


#279 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 June 2008 - 13:31

Riktigt snygga och med (som du skrev) en tydlig retrofeeling över sig. Även klippen i din tidigare post var sevärda. Utan tvekan en film att kolla in framöver.

Eden Log

IMDb ~ MovieWeb ~ Bloody Disgusting

Premiär: Frankrike 26 December 2007 // Sverige ?
Genre: Skräck / Sci-Fi / Thriller
Officiell Hemsida: http://www.bacfilms.com/site/edenlog/
Synopsis: A man regains consciousness at the bottom of a cave. Tolbiac has not got the slightest idea what events brought him there, nor what has happened to the man whose corpse he discovers next to him. The only way to escape the creature that pursues him: climb to the surface through a series of paths with the atmosphere of a graveyard, abandoned by a mysterious organization, Eden Log. (Källa)

Trailer

Youtube - Eden Log: English Teaser
Youtube - Bande Annonce Officielle (franskt tal, ingen sub)

Kommentar: Fransk skräck är bra, det vet jag inte minst tack vare Them (Ils) och High Tension (Haute Tension) och denna film verkar inte vara något undantag. Riktigt snygg trailer och väldigt fin musik. OM jag får chansen att se den så gör jag det gärna.


Ny Trailer

Ser fortsatt skumt ut men jag gillar det jag ser och blir oerhört nyfiken på att se filmen.

#280 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 June 2008 - 14:13

En annan intressant film jag snubblade över mer eller mindre av misstag. Ser ut att kunna bli riktigt bra. Filmens regissör, Baz Luhrmann gjorde ju den mycket speciella filmen Moulin Rouge! för några år sedan.

Australia ~ Wikipedia ~ Filmtipset

Premiär: Australien 13 November // Sverige 25 December
Genre: Drama/Äventyr/Krig
Officiell Hemsida: http://www.australiamovie.com/
Synopsis: Australien i början av Andra världskriget: En engelsk aristokratkvinna ärver en ranch i norra Australien. För att rädda djuren tar hon hjälp av en boskapsdrivare; tillsammans driver de boskapen genom landet. Framme i Darwin möts de av japanernas bombningar av staden. ~ [Källa]

Trailer

apple.com [Även i HD]
Youtube
First Showing

Bonus: Kolla in dessa underbara fotografier tagna av Annie Leibovitz.

Edited by Cartman, 10 July 2008 - 17:20.


#281 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 June 2008 - 17:53

Red Cliff ~ Wikipedia ~ ComingSoon


Release: Hong Kong 2008 // Sverige ?
Genre: Äventyr, Action, Drama
Officiell Hemsida:
Synopsis: Red Cliff, alternatively known as The Battle of Red Cliff, is a two-episode Chinese epic film based on the Battle of Red Cliffs and events during the Three Kingdoms period in Ancient China.

Trailer

Yahoo [International Trailer]
Twitch [Japanese Trailer]
Youtube - Trailer 2
Youtube - Trailer 1


8-9 minuter lång promo video som visades i Cannes.



Finns även här, här eller här.


Twitch - Fresh Chinese Trailer For John Woo's Red Cliff

Ingen engelsk text dock. Tycker det ser fortsatt bra ut. :)


Twitch - English Subtitled Trailer For John Woo’s Battle of Red Cliff

Det ser fortfarande riktigt bra ut. :)

#282 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 June 2008 - 12:51

Repo! The Genetic Opera

IMDb ~ ComingSoon ~ Wikipedia ~ Bloody Disgusting

Release: USA 25/4 2008 // Sverige ?
Genre: Skräck / Musikal
Officiell Hemsida: repoopera.com
Synopsis: In the not-so-distant future when an epidemic of organ failures devastates the planet, scientists gear for a massive organ harvest. A biotech giant comes up with easy organ payment plans, but all financed organs are subject to legal default, including repossession at the hands of repo men. [Källa]

Kommentar: Jag fick blodad tand av Sweeney Todd och såg att det kommer en till skräckmusikal inom kort. Trailern är riktigt vass och gav mig mersmak.

Trailer

Youtube
WorstPreviews
MoviesBox
ToxicShock



Second Trailer For Repo! The Genetic Opera

Även via /Film

Edited by Cartman, 28 June 2008 - 13:06.


#283 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 June 2008 - 13:31

Repo komme rjag defenitivt försöka få se... :)

Australia vet jag inte, hoppar troligtvis över den.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#284 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 June 2008 - 13:37

Samma här, den ser ut att bli bra och efter Sweeney Todd är jag öppen för det mesta som blandar skräck och andra rysligheter med musik. :thumbsup:

Australia är ett sådant där episkt drama som jag gillar att se då och då. Inget jag lär se på bio men som jag kanske hyr/köper på DVD framöver.

#285 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 June 2008 - 13:18

Ponyo on the Cliff (Gake no ue no Ponyo)

IMDb ~ Wikipedia ~ Nausicaa.Net ~ Filmtipset

Release: Japan 19/7 2008 // Sverige?
Genre: Anime/Animerat/Saga/Äventyr
Officiell Hemsida: http://www.ghibli.jp/ponyo/ (Japansk)
Synopsis: Animerat äventyr delvis baserat på H.C Andersens 'Den lilla sjöjungfrun', och Miyazakis första fim utförd i akvarellteknik. En guldfiskprinsessa vid namn Ponyo vill desperat bli människa och lär därför känna den femåriga pojken Sōsuke. ~ [källa]

Kommentar: Nya film av Hayao Miyazaki och Studio Ghibli. Jag älskar ju anime och film av och från Miyazaki och Studio Ghibli. Den här filmen ser inte ut att bli ett undantag utan ska omedelbart kollas upp så fort chans till det erbjuds. Animeringen i trailern ser helt fantastisk ut IMO.

Trailer

Twitch - Ej Textad
Youtube - Ej Textad
Youtube - Ej Textad

Edited by Cartman, 28 June 2008 - 13:19.


#286 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 July 2008 - 10:07

^Det verkar vara en gullig story iaf... :)


--
Asylum (shocktillyoudrop.com, en.wikipedia.org, horror-movies.ca, bloody-disgusting.com, upcominghorrormovies.com)

Release: DVD Release i staterna nu under 2008 vad jag fattar.
Genre: Skräck
Officiell Hemsida: Nope. Inte vad jag hittar.
Synopsis:"Six unsuspecting college co-eds discover their dorm was once the site of a notorious insane asylum infamous for conducting gruesome lobotomy's on its teenage inmates during the 1930's. When the dorm begins to echo scenes from its torture chamber past, the beautiful heroine (Roemer) questions her sanity and if she will make it out alive." — Källa
Kommentar: Kanske... min nyfikenhet är väckt iaf.

Trailer:
traileraddict.com (1)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#287 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 July 2008 - 11:22

^
Trailern var helt okej, ska ha filmen i åtanke framöver och om jag får möjlighet att se den så göra jag säkert det. :)

~~~

Twitch - A Proper Nine Minutes Promo Reel and New Trailer for John Woo's Red Cliff

#288 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 July 2008 - 17:29

Ponyo on the Cliff (Gake no ue no Ponyo)

Det verkar gå bra för filmen i japan iaf.

“Ponyo” Shows Big Numbers In Japan - Slice of SciFi

Famed director Hayao Miyazaki has another mega hit on his hands with the animated film, “Gake no ue no Ponyo” (”Ponyo on a Cliff”).

The fantasy film revolves around a goldfish princess named Ponyo who desires to become human and her relationship with a 5-year-old boy.

“Ponyo” won the weekend in Japan coming very close to topping Miyazaki’s other highly popular toon, “Spirited Away,” however, it also opened in more theaters that “Spirited”.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#289 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 July 2008 - 13:35

Kul. Iofs hade jag inte förväntat mig annat med tanke på hur stor Miyazaki är i hemlandet.

EDIT: Och precis så finns det en ordentlig trailer (utan prat) att se via First Showing (dock på japanska och utan textning)

Edited by Cartman, 22 July 2008 - 13:41.


#290 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 July 2008 - 21:18

Bitch Slap {imdb.com, cinematical.com, moviesonline.ca, nzherald.co.nz, reneeoconnor.info, lucylawless.info}

Release: December 2008 (usa)
Genre: Action
Officiell Hemsida: bitchslapmovie.com
Synopsis: "“Bitch Slap” is a post-modern, thinking man’s throwback to the “B” Movie/Exploitation films of the 1950’s - 70’s as well as a loving, sly parody of same. Inspired by the likes of “Dragstrip Girls,” “Faster Pussycat, Kill, Kill,” “Kung Fu Nun” and the pantheon of Blacksploitation films, “Bitch Slap” mixes hot girls, fast cars, big guns, nasty tongues, outrageous action and jaw-dropping eye candy with a message… don’t be naughty!" — Läs vidare
Kommentar: En hel del Xena/Hercules-folk med här. Bland annat Lucy Lawless och Reneé O'Connor har en cameo.

Posted Image

Trailer:
The trailer for Bitch Slap which is set to hit theaters Christmas 2008.
Michael Hurst (Gage) gives an inside look at the deeper meaning of "Bitch Slap" and some behind the scenes footage.

*uppdaterar listan i förstaposten*

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#291 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 July 2008 - 11:27

^
Nja, jag ser säkert filmen då jag kan tänka mig att den kanske kan vara bra plus att det är en del intressant folk som är med. Dock tyckte jag inte trailern var speciellt bra, dom som känner mig kan säkert räkna ut varför också.

#292 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 July 2008 - 14:08

Den var en aning sexifierad va? :lol:

Jag säger som du, ser jag den så är det främst på grund av Xena/Herc-relaterat folk.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#293 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 July 2008 - 14:22

Jupp, inzoomningar på bröst i slow motion (som givetvis är så stora som det bara är möjligt), hångel (vilket väl iofs inte är fel), omotiverade "nu-bara-måste-jag-hälla-en-hink-vatten-över-mig" scener samt lite annat trams. Blir så trött, så trött. Tycker synd om alla kvinnor som gärna hade sett samma scener fast med män men som aldrig får det. Okej att exploitationfilmer från förr hade mycket av den här varan men dom jag har sett och tycker om använde sig inte av dessa knep bara för sakens skull utan det hade även en mening i filmen och gjordes med lite mera finess. I denna trailer får jag helt andra vibbar och inte är dom speciellt intressanta direkt.

Edited by Cartman, 23 July 2008 - 14:22.


#294 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 July 2008 - 14:55

Quarantine

IMDb ~ Wikipedia ~ ComingSoon.Net ~ Filmtipset

Release: USA 10/10 2008 // Sverige 5/12 2008
Genre: Skräck
Officiell Hemsida: http://www.containthetruth.com/
Synopsis: TV-reportern Angela Vidal och hennes kameraman ska göra ett reportage under ett nattskift på Los Angeles brandstation. Under en rutinutryckning till en liten lägenhet börjar dock märkliga saker att ske. Amerikansk version av den spanska filmen [REC]. ~ [Källa]

Kommentar: Remake av den utomordentligt fina filmen [REC] från spanien (Trailers). I huvudrollen ser vi Jennifer Carpenter som gjort stort intryck hos mig i och med Tv-Serien Dexter och filmen Besatt: The Exorcism of Emily Rose. Jag gillar det spanska originalet men kan tänka mig att se denna remake, dels för att se hur den är men även för att jag vill se mer med Jennifer Carpenter. Trailern är inte så dum den heller, även om jag inte får någon "wow-känsla"

Trailer

Youtube - Trailer 1
Youtube - Trailer 2
Trailer Addict - Trailer 1, 2 & TV-Spot 1

Edited by Cartman, 07 August 2008 - 13:18.


#295 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 July 2008 - 16:01

^

IGN got a hold of the trailer over the weekend and while it does contain a lot of the same footage as previous previews, the last half of the advert lets the violence flow.



#296 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 July 2008 - 13:01

Madagascar: The Crate Escape ~ IMDb ~ Wikipedia ~ Comingsoon ~ MovieWeb

Release: USA 7 November 2008 // Sverige 25 December 2008
Genre: Animerat / Actio / Äventyr / Humor
Officiell Hemsida: http://www.madagascar-themovie.com/
Synopsis: All the loveable characters are back -- Alex the lion, Marty the zebra, Melman the giraffe and Gloria the hippo, King Julien, Maurice and the penguins -- in "Madagascar: The Crate Escape." Left marooned on the distant shores of Madagascar, the New Yorkers have hatched a plan so crazy it just might work. With military precision, the penguins have repaired an old crashed plane -- sort of. Once aloft, this unlikely crew stays airborne just long enough to make it to the wildest place of all -- the vast plains of Africa itself -- where our zoo-raised crew encounters species of their own kind for the very first time. While discovering their roots, they quickly realize the differences between the concrete jungle and the heart of Africa. Despite long-lost relatives, romantic rivals and scheming hunters, Africa seems like a "crack-a-lackin" great place...but is it better than their Central Park home? [Källa]

Kommentar: Första filmen var ju rätt rolig och charmig. Teasern tycker jag ser bra ut och jag kommer säkert se filmen när den kommer ut på DVD framöver.

Trailer

Youtube [Teaser]
IESB [Teaser]
MovieWeb [Teaser]



WorstPreviews - Madagascar: Escape 2 Africa - Full Trailer

#297 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 August 2008 - 13:50

Dorothy Mills

IMDb ~ Bloody Disgusting ~ movies.yahoo.com

Release: Frankrike 6/8 2008
Genre: Thriller/Skräck
Officiell Hemsida: http://www.marsdistribution.com/film/dorothy [Fransk]
Synopsis: Jane Morton, a psychiatrist from Dublin in deep mourning following the accidental death of her husband and son, is assigned to work on the case of Dorothy Mills, a teenaged girl in a small village who tried to strangle a baby. After miraculously surviving a car accident, Jane discovers a village darkened by strange events and meets a very nervous Dorothy, who swears she never touched the baby. After analyzing the teenager, Jane makes a diagnosis of multiple personality disorder until the day that Dorothy speaks with the voice of David, Jane's dead son. ~ [Källa]

Kommentar: Intressant trailer och en rätt ruggig sådan IMO. Får känslan av att Dorothy är en blandning av flicka, kvinna, man och när hon ändrar tonläge sådär i trailern känns det lite creepy faktiskt. Får jag chans att se filmen så gör jag nog det, den känns både intressant och spännande.

Trailer

Youtube
Twitch
Trailer Addict - Trailer, French Trailer & Clip 1-4

===

Seventh Moon

IMDb ~ Bloody Disgusting

Release: TBA (pratas om både 2008 och 2010)
Genre: Skräck
Officiell Hemsida: http://www.seventhmoon.com/ (Släck ljusen genom att klicka på dom och få mer information om filmen)
Synopsis: "It's basically about this honeymooning couple in China, that are visiting China during the seventh lunar month, which is kind of like the superstitious month (in China) kind of like Halloween. And they just kind of run into some bad things there in China," ~ [Källa]

Kommentar: Jag vet inte hur många mer än mig som känner igen namnet Eduardo Sanchez? Det är iaf en av männen bakom den utmärkta filmen The Blair Witch Project som kom för ett antal år sedan och blev extremt hypad. För mig var inte hypen speciellt intressant men det är däremot själva filmen, som vid första anblicken skrämde upp mig rejält och som fortfarande levererar. Just att man utelämnar så mycket i den filmen till ens egen fantasi gör att den står sig väl mot alla gore-fyllda filmer som nästan enbart satsar på blod och effekter. Denna film ser ut att bli riktigt intressant.

Trailer

Brightcove
Spoiler TV

Edited by Cartman, 07 August 2008 - 14:03.


#298 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 August 2008 - 13:56

Båda är intressanta, iaf den första skall jag försöka se. :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#299 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 August 2008 - 18:42

Ytterligare ett fynd på VideoFeber:

Vampyrer | imdb.com » svenskfilmdatabas.se (pdf) » video.feber.se » filmtrailer.com » moviezine.se » discshop.se » quietearth.us.

Release: 5e september 2008
Genre: Skräck
Officiell Hemsida: vampyrer.se
Synopsis: "VAMPYRER handlar om två systrar, Vera och Vanja, som ser ut som vilka unga tjejer som helst. Den enda skillnaden är att de lever på natten och av patologiskt okänd anledning endast kan utvinna energi ur mänskligt blod. En natt, efter att Vera har druckit blodet och dödat en mc-gängmedlem tvingas systrarna springa för sina liv. Det är just under denna natt som Vanja lovat sig själva att berätta för Vera den hemlighet hon gått och burit på ett tag: att hon vill lämna vampyrlivet, och försöka smälta in bland människorna. // Vera ställs plötsligt inför ett liv i ensamhet, men tänker göra allt för att inte släppa sin syster ifrån sig. Samtidigt knappar mc-gänget in på dom båda.. " — Källa
Kommentar: Svensk vampyrfilm promotar vi väl alltid, eller? Intresserad är iaf jag.

Trailer:
video.feber.se | 3 olika teaser-klipp. De finns även på vampyrer.se
filmtrailer.com

*uppdaterar listan i förstaposten*

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#300 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 August 2008 - 12:07

Visst promotar vi det. Klippen var rätt speciella, inte speciella i själva handlingen utan mer i upplägget. Garanterat en fil jag ska försöka se förr eller senare.