Jump to content

Photo

TV 4 Sci-Fi

• Please log in to reply
339 replies to this topic

#26 Starbuck

Starbuck

Lieutenant Commander

• Members
  • 157 posts
  • Interests:TV, Film och Bio.

Posted 09 December 2007 - 18:40

jag har fått svar på min fråga om tele2(vision) ska skaffa den. å det har de inga planet på, men de ska framföra önske målet till nån ansvarig nisse. så ja rekomenderar alla som har tele2 att attackera.

å på tal om din box, supertreck. det e inget ovanligt. alla ja känner har haft krabb me dessa boxar, själv har ja två boxar å ha fått byta båda en gång. de håller bara i några månader sen e de kapputt tydlingen.
igår när ja å en polare satt hemma hos henne å glodde tv så hängde sig boxen, å den sitter fortfarande fast, kan inte byta kanal å när vi drog ut sladden å satt i den igen så fastnade den ingen. vi kan inte ens stänga av den. det e en redig piss box me andra ord. de kan ju se till att göra sina grejer ordentligt när de ska syssla me hatt.

Jag fick bara svaret från tele2 att det inte är omöjligt att den kanalen kommer.

Jag har en ny box nu :)
Det måste varit nåt stort fel på dom första. Den nya som ser likadant blir inte lika het.

det va ju inte helt dåligt, då finns det en liten liten möjlighet att de faktist kommer ta in kanalen.

mina ny sketna boxar blir brännheta. även när de e avstängda. så det e väll bara för mig att vänta tills dessa två me gå sönder. okej kanske överdrev lite där, men de blir varma som tusan iaf. å värre när de e påslagna, då kan man nog säga att de blir brännheta.

#27 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,000 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 December 2007 - 22:23

TV-Planetens tv-blogg har en intervju med TV4 Sci-fi chefen:
TV4 Science Fiction-chefen om nya kanalen - tvplaneten.se

TV-bloggen: På min blogg här har folk fått önska vad de vill se och det är ju allt från gammalt till nytt och allt från serier till filmer.

Fråga a) Blir det bara gamla godingar eller är ambitionen att även hitta någon bra ny serie?
Bo T: Det ska vara en bra blandning. Vi ska självklart ha några Star Trek-serier, och riktig nostalgi som Månbas Alpha och Thunderbirds. Men vi har också köpt in helt nya Masters of Science Fiction.
[Massor av kända namn i denna amerikanska serie - kolla in hemsidan här, reds anm.]

Fråga B) Blir det både filmer och serier i skön harmoni?
Bo T: Stor tyngdpunkt på serier. Men film några gånger i veckan lär det bli. Jag hoppas vi får tag i lite bra anime också. (Källa)

Edited by XC, 15 December 2007 - 22:24.

giphy.gif

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#28 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,005 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 December 2007 - 22:35

Det här låter bara bättre och bättre. :thumbsup: Gammla och nya serier blandat. Minst 2 Star Trek-serier, Månbas Alpha och Thunderbirds. Sci-Filmer ett par dagar i veckan (hoppas på lite B-filmer också eftersom man sällan ser röken av dem på Svensk TV) och även lite Anime. Det här kan bli en riktig höjdar kanal. :popcorn:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#29 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,157 posts

Posted 15 December 2007 - 23:14

VillhakanalenVillhakanalenVillhakanalenVillhakanalenVillhakanalenVillhakanalenVi
lhakanalenVillhakanalenVillhakanalenVillhakanalenVillhakanalenVillhakanalenVillh
kanalenVillhakanalenVillhakanalenVillhakanalenVillhakanalenVillhakanalenVillhaka
alenVillhakanalen

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#30 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 15 December 2007 - 23:36

VillhakanalenVillhakanalenVillhakanalenVillhakanalenVillhakanalenVillhakanalenVi
lhakanalenVillhakanalenVillhakanalenVillhakanalenVillhakanalenVillhakanalenVillh
kanalenVillhakanalenVillhakanalenVillhakanalenVillhakanalenVillhakanalenVillhaka
alenVillhakanalen

Jag också!

#31 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 December 2007 - 23:37

alenVillhakanalen

Jag med

alenVillhakanalen

Med tanke på att den ska visas i hela norden tycker jag i alla fall att den ska ingå i det normala Kabel-TV utbudet och inte som en special kanal i digitalboxarna.

Hoppas att även ComHem tar in den här kanalen i sitt utbud, som det verkar nu är det bara ViaSat.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#32 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,005 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 December 2007 - 00:37

Låter otroligt om bara ViaSat skulle få den för det förlorar TV4 på. Därimot så har troligen ViaSat get TV4 en kanalplats mot en tids exlusivitet. Eftersom ViaSat vägrat ge kanal plats till varken TV4 Guld eller TV4 Komedi än så tror jag att TV4 är rätt desperata att få ViaSat den här gången.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#33 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 16 December 2007 - 10:35

Masters of Science Fiction är ju bara 4 avsnitt. Kul att de köper in den, men kan ju knappast bli annat än en parentes i kanalen. Ännu så länge känns det mest som de köpt in de tillgängliga, hyfsat billiga serier som kostar lite att köra och reprisera. Att de inte satsar mer på film är också ett tecken på en ganska liten budget. Förutom MoSF har vi eller ännu inte hört om någon nyare serie.

Men, men, DS9 ska de ha kudos för. Och vi får väl se hur tablån ser ut i februari.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#34 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,005 posts

Posted 16 December 2007 - 16:15

Masters of Science Fiction's sista 2 avsnitt visades nu i December. Jag tror det var pga strejken som de producerade dem trots de sagt att de inte skulle. Så det är 6 avsnitt. Masters of Science Fiction var ju en stor satsning, att den sedan floppade hade med att de som såg avsnitten ansåg att den var bara samma sak som t ex The Twilight Zone och andra sådana serier och hade väntat sig mer.
Men visst, jag hoppas de har mer nya serier att presentera. T ex nya Flash Gordon eller Moonlight. Hoppas också att SVT släpper rättigheterna till Supernatural och att TV4 SciFi kanske köper in serien för jag tycker att SVT har misshandlat serien och gömt den.
Fast gammla serier behöver inte vara billiga serier. Vissa gammla serier är riktigt dyra att löpa in. Star Trek serier vet jag inte men jag tror de är rätt dyra också.
-Sora, Kingdom Hearts

#35 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 16 December 2007 - 17:15

SPACE (Kanadas svar på Sci-Fi channel) plockade upp MoSF och dom visade då alla sex avsnitt som producerats. Dom två sista skulle annars hur som helst varit med på den kommande DVDn.

Däremot har dom två sista avsnitten tyvärr inte dykt upp på internetkanalen än...

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#36 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,101 posts

Posted 16 December 2007 - 19:09

Jo ja. Medan tv6 bara svarat folks frågor med kanske eller möjligt så verkar det mer övertygande
att tv4 Sci-Fi kommer konkurrera ut tv6 om tv6 inte snart slår till omedelbart med färska nya Sci fi-serier.

Tänk om två bra serier visas samtidigt. Ett dilemma :o

#37 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,000 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 December 2007 - 19:52

TV6 har ju fördelen av att vara gratis i marknätet. Om bara ViaSat hakar på kanalen så är jag rädd att den blir kortlivad. :(

giphy.gif

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#38 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 17 December 2007 - 15:13

Jag är nyfiken på vad för anime dom köper in. Det finns riktigt bra Sci-Fi anime som skulle passa perfekt. Men då måste den sändas med japanskt tal och en ordentlig svensk översättning, annars kan det kvitta.

Sedan skulle jag tro att vi kommer få se en hel del äldre serier i början och att det säkert tar ett tag innan dom köper in mer aktuella serier. Men MoSF är en bra start.

#39 Starbuck

Starbuck

Lieutenant Commander

• Members
  • 157 posts

Posted 19 December 2007 - 19:27

har fått ytterligare ett svart från Tele2 angående denna kanal. har nämligen 2 mail adresser å ha skickat önske mål från båda. så här låter det nu:

"Vi kommer inte att kunna erbjuda denna tv4-kanal och vi håller inte på
att förhandlar om den heller. Men jag ska fraföra att det finns intresse
för den kanalen."

skit me.
tv4 kan slänga sig i väggen som inte kämpar hårt nog för att få folk att nappa å tele 2 ska ja göra mig av me så fort ja kan för de bryr sig inte om folks önskningar. å tyvär har ja bundit mig i 2 år tyvär........

#40 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,101 posts

Posted 19 December 2007 - 23:00

har fått ytterligare ett svart från Tele2 angående denna kanal. har nämligen 2 mail adresser å ha skickat önske mål från båda. så här låter det nu:

"Vi kommer inte att kunna erbjuda denna tv4-kanal och vi håller inte på
att förhandlar om den heller. Men jag ska fraföra att det finns intresse
för den kanalen."

skit me.
tv4 kan slänga sig i väggen som inte kämpar hårt nog för att få folk att nappa å tele 2 ska ja göra mig av me så fort ja kan för de bryr sig inte om folks önskningar. å tyvär har ja bundit mig i 2 år tyvär........

Attan också. Är det meningen att jag kanske måste flytta 400 meter bort till en annan fastighet
med annan kabeldistributör som kanske tar in kanalen? :o

#41 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 19 December 2007 - 23:20

Här i mitt område kommer vi byta från canal digital till com hem nästa år, hoppas det blir ett bra byte :unsure:

Winter is Coming

#42 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 20 December 2007 - 14:41

Nu är det ju långt tid kvar innan dom börjar sända så mycket kan ju fortfarande hända, men jag tycker inte riktigt om den negativa trend som verkar finnas till kanalen bland dom olika leverantörerna...

#43 Starbuck

Starbuck

Lieutenant Commander

• Members
  • 157 posts

Posted 20 December 2007 - 22:43

tv4 sci-fi kommer bli en flopp. ingen leverantör tar ju in den förutom ViaSat då.
så nu har ja börjat fundera alvarligt på att sätta upp en paranbol på min pyttelilla balkong.
men det e även en penga fråga. för ja vill ha kvar tele2 kom ja på, för de har både 3an å 5an. å det har ju inte viasat. men ja har asså inte råd att slänga ut 300 spänn i månaden på tv. ja ha fulllt upp me att köpa filmer. massor av filmer, men ja vill verkligen ha denna kanal...

Edited by Starbuck, 20 December 2007 - 22:45.

#44 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,000 posts

Posted 21 December 2007 - 12:22

Vi får se vad som händer på markaden, Telia har väl sålt ganska bra av sitt digital-tv paket via bredbandet? Och jag minns inte till 100% men jag tror det finns hyresföreningar som tittar just på egna webbaserade alternativ till kabel-tv. :)

Edited by XC, 21 December 2007 - 12:23.

giphy.gif

#45 Sanmare

Sanmare

Cadet Second Year

• Members
  • 12 posts

Posted 08 January 2008 - 01:58

<p>TV 4 har äntligen bekräftat uppgifterna om att de skall starta en science fiction-kanal. Vilket innebär att bland annat "Star Trek: Deep Space Nine", "Andromeda" och "Star Trek: Voyager" kommer att visas i Sverige. Speciellt glädjande är det angående Deep Space Nine, eftersom det enda Sverige har sett var säsong 1-3 på TV 1000 och säsong 1 på TV 3.</p>

<p>TV 4 Sci-Fi börjar sändas den 29:e februari 2008.</p>

<p>Läs mer</p>

Originalartikeln

Hoppas att de visar Battlestar Galactica också, trots att Kanal5 lagt beslag på den. 5:an tycks ju inte ha något större intresse av att visa denna underbara serie på en tid på dygnet när tittarna är vakna, och inte heller visar Kanal5 några repriser på Battlestar Galactica.

Sanmare
"Och för att rätta till ytterligare ett missförstånd: Gud har inte skapat blott en utan otaliga världar. Mer kan jag inte förtälja om detta, ty ni skulle inte uthärda det nu. Vad ni först och främst bör inrikta er på är att göra Jorden till ett enda land med evig fred, och att utnyttja de två krafterna vetenskap och religion i harmonisk balans". (Bahá'u'lláh)

#46 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 08 January 2008 - 15:56

Om nu TV4 Sci-Fi får möjligheten att köpa sändningsrättigheter till BSG så finns det ju iofs inget som säger att dom kommer att sända den på en bättre tid/dag än vad Kanal 5 gör. Sedan når ju Kanal 5 ut till ett större antal tittar än vad TV4 Sci-Fi troligtbis kommer göra vilket gör det svårt för dom som vill se serien på en bra tid/dag att få möjligheten till det. Men hoppas kan man ju alltid göra. :)

Jag hoppas att fler än dom som har Viasat som leverantör får möjlighet att ta del av kanalen. Jag ska prova att maila Com Hem igen i slutet av Januari och se om dom har fattat något beslut i frågan om dom ska erbjuda kanalen till sina kunder eller ej.

Edited by Cartman, 08 January 2008 - 15:56.

#47 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,005 posts

Posted 08 January 2008 - 18:06

Jag vet inte om det har med att det är ett sammarbete mellan de Nordiska länderna att göra att det bara är ViaSat just nu.
-Sora, Kingdom Hearts

#48 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,101 posts

Posted 08 January 2008 - 22:29

<p>TV 4 har äntligen bekräftat uppgifterna om att de skall starta en science fiction-kanal. Vilket innebär att bland annat "Star Trek: Deep Space Nine", "Andromeda" och "Star Trek: Voyager" kommer att visas i Sverige. Speciellt glädjande är det angående Deep Space Nine, eftersom det enda Sverige har sett var säsong 1-3 på TV 1000 och säsong 1 på TV 3.</p>

<p>TV 4 Sci-Fi börjar sändas den 29:e februari 2008.</p>

<p>Läs mer</p>

Originalartikeln

Hoppas att de visar Battlestar Galactica också, trots att Kanal5 lagt beslag på den. 5:an tycks ju inte ha något större intresse av att visa denna underbara serie på en tid på dygnet när tittarna är vakna, och inte heller visar Kanal5 några repriser på Battlestar Galactica.

Sanmare

Är inte en riktig bekräftelse på tv4as egen hemsida? Men jag hittar inget

#49 Magnus

Magnus

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,097 posts

Posted 25 January 2008 - 14:59

Titta vad jag råka hitta när jag bara skulle kolla tv-tider på tvplaneten.

Lite info om vilka program som kommer i TV4 science fiction.

TV4 Science Fiction har köpt in Babylon 5

Grattis alla sf-diggare! TV-bloggen kan i dag bekräfta att TV4 Science Fiction har köpt in den hyllade och älskade serien Babylon 5. Och alla tillhörande filmer.

- Vi har köpt hela 90-talsproduktionen av serien, med serier och TV-movies, och tänker visa dem i den ordning de ska visas, säger Bo Thörnwall, programchef för TV4 Science Fiction.

Tyvärr är det ännu inte bestämt exakt NÄR B5 ska börja visas, men vårplaneringen är i full gång, hälsar Thörnwall som också passar på att berätta att de köpt in de första årgångarna av Dr Who och just nu förhandlar om ett anime-paket.

Tjoho!

källa:http://www.tvplaneten.se/tv-bloggen/606709.html

#50 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 25 January 2008 - 15:00

har köpt in den hyllade och älskade serien Babylon 5. Och alla tillhörande filmer.

- Vi har köpt hela 90-talsproduktionen av serien, med serier och TV-movies, och tänker visa dem i den ordning de ska visas

de köpt in de första årgångarna av Dr Who och just nu förhandlar om ett anime-paket

Det låter ju helt underbart. :thumbsup: