Jump to content

Photo

Senast sedda film

• This topic is locked This topic is locked
1027 replies to this topic

#1001 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,019 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 12 March 2009 - 10:06

Richard Pryor må ha varit kul på 80-talet men i denna film är han bara fel fel fel!

Men... den är ju från 80-talet! ^_^

Fast jag håller med om att han är rätt jobbig i den, tyckte den var "skithäftig" på bio, dock. Och stålmannen med "evil" hårlock är bra mycket coolare än en svart spindelmannen :) .
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#1002 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 12 March 2009 - 12:40

Richard Pryor må ha varit kul på 80-talet men i denna film är han bara fel fel fel!

Richard Pryor var alltid rolig. Men kanske allra roligast på 70-talet och med Gene Wilder. Men inte ens han kunde undvika att välja fel film ibland. :)

Kolla upp hans stand-up, outstanding shit!
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#1003 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 12 March 2009 - 23:13

Jo Richard Pryor var rolig helt klart men bara för att han var kul då så betyder ju inte det att han passade i Superman.

Superman IV The quest for peace
Usch va dåligt, Reeve och Hackman gör vad de kan till det förståndshandikappade manuset men det blir bara skräp av alltihop. Nuclear Man måste vara den sämsta skurk i en superhjältefilm någonsin. Speciall effekterna är på mycket låg nivå, undrar vad de hade för budget om de hade nån iöverhuvudtaget. Kul i alla fall att se Jon Cryer från "Two and half men" i en tidig roll :D
3/10

Superman Returns
Ganska bra men jag retar mig på en hel del ändå. Kate Bosworth är alldeles för ung för att spela Lois Lane (och hon gör det inte särsklit bra heller) hon var 23 när hon gjorde den rollen och ser ut som hon fortfarande går i High School. Men jag ska inte tjata mer om det nu. Storyn är bra om än lite händelsefattig, lågt tempo och knappt nån action. Varför ska filmerna om Superman vara så fattiga på action och lite riktiga fighter med villains. Det är ett problem som jag tycker genomsyrat alla Superman filmerna. Lex Luthor i alla ära men vad en Superman film behöver är en Doomsday eller Brainiac t.ex.
De positiva sakerna med Superman Returns då... Brandon Routh! Han måste ha studerat Reeve en hel del då han nästan kopierar hans rolltolkning samtidigt som han ger lite nytt blod till karaktären. Kevin Spacey är också utmärkt som en väldigt ond nästan vidrig Lex Luthor (och också ganska kul emellanåt) Superman Returns är bättre än trean och fyran men mer än så är det inte.
6,5/10

Winter is Coming

#1004 Fantastix

Fantastix

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 59 posts

Posted 13 March 2009 - 09:46

Såg nyligen på Mike Judges film Idiocracy. En rätt så kul film om en framtid där idioterna har tagit över världen. Filmens sätt att bädda upp hur världen började styras av de mindre intelligenta och hur de mera intelligenta dog ut är rätt så kul.

Att sedan en i en i våra ögon sedd "enkel" person når en så hög ställning inger ju alltid hopp om att även jag kan bli till något stort när jag växer upp :thumbsup:

#1005 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 14 March 2009 - 17:38

Look up the sky: The amazing story of Superman
Mycket bra och ambitiös dokumentär om Superman som täcker hela mytologin om Superman inom serietidningar, tv-serier, filmer och radio. Intervjuer med massor av skådespelare, regissörer och serietecknare som berättar öppenhjärtligt om mannen av stål. Tar även upp George Reeves tragiska mord/självmord och givetvis Christopher Reeves hemska olycka och senare hans död. Inte utan att man blir lite rörd emellanåt. Kevin Spacey gör en bra bertättarröst också. Ett måste för alla Supermanfans!
10/10

Winter is Coming

#1006 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,007 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 March 2009 - 23:20

Star Trek III: The Search for Spock

Andra delen i den såkallade Star Trek filmtrilogin. Bra klassisk Star Trek. Lite simpel story men underhållande.
Men jag har alltid haft svårt för att de dödade Kirk's son eftersom att om han överlevt kunde ha bidragit till en massa intresanta storylines i de kommande filmerna samt möjligheten för Kirk's barnbarn att dyka upp i senare serier.
Men allt som allt en underhållande Star Trek film.

7,5/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#1007 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,007 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 March 2009 - 17:34

The Full Monty (Allt eller Inget)

Typisk Engelsk 90-talskomedi om ett gäng arbetslösa stålarbetare som bestämmer sig för att bli strippare för att betala sina räkningar.
Underhållande och rolig.

7,5/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#1008 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,007 posts

Posted 15 March 2009 - 23:18

Beck - Det Tysta Skriket

Rörig men rörande Beckfilm. Väldigt oväntat och ovanligt slut för en Beckfilm.

7,5/10

Star Trek IV: The Voyage Home

En av mina favorit Star Trek filmer trots att den igentligen borde vara tråkig. Inga skurkar och en rätt svag story. Så vad håller filmen uppe? Jo, just det faktum att den utspelar sig i "nutid". Att se Kirk, Spock och de andra i 80-talets USA är väldigt underhållande. Spock försöker passa in med att lära sig prata (och svära) som på 80-talet, Sulu försöker handskas med dåtidens fordon, Chekov konfronteras av Marinsoldater osv.

Och givetvis blir Chekov återigen alvarlig, brutalt och våldsamt skadad. Man kan inte låta bli att skratta trots att det är hemskt men det har blivit en running gag att Chekov alltid är den som råkar hemskt illa ut och blir alvarligt skadad. :lol2:

En intresant plothole. Uhura åkte inte med när de räddade Spock och förde honom till Vulcan. Men trots det så är hon med på hemresan. :P

Iallafall, mycket underhållande och rätt spännande för att inte säga rolig.

8,5/10

Edited by Crusader, 16 March 2009 - 00:12.

-Sora, Kingdom Hearts

#1009 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,007 posts

Posted 21 March 2009 - 00:00

War of the Worlds (2005)

Steven Spielberg versionen av H.G. Wells klassiska roman. Riktigt bra faktiskt med en intresant bild på en mans flyckt med sina barn undan en invasion tillskillnad från den gammla filmatiseringen från 1953 som mer handlade om kriget i helhet.
En hel del minnesvärda scener, bra skådespelare (Dakota Fanning är fantastisk, som vanligt) med mycket spänning och rysning när man bara får se invasionen från de flyende vanliga människornas synvinkel.

Jag drömde om en trogen högbudget adaption av boken satt i samma tid (slutet på 1800-talet) men det här blev en riktigt intresant, och bra, film trots allt. Om man bortser från den störiga sonen, hans envishet att springa ut på krigsfältet för att se striden och hur han sedan överlever. Den delen förstörde en viss del av filmen.

9,25/10
-Sora, Kingdom Hearts

#1010 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 21 March 2009 - 00:18

Om man bortser från den störiga sonen, hans envishet att springa ut på krigsfältet för att se striden och hur han sedan överlever. Den delen förstörde en viss del av filmen.

Ja den delen är bara så jobbig. Annars så gillar jag den här filmen också! Min favoritscen är ju när det brinnande tåget svischar förbi tågövergången framför hundratals människor och ingen verkar ens reagera, så j***a bra!

Winter is Coming

#1011 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 21 March 2009 - 10:12

Den Där Mary går just nu på Canal+ Hits. Jag måste ha varit riktigt trög när jag såg den första gången för 10 år sedan, för jag garvade åt flera saker som jag tog på för stort allvar.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#1012 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 21 March 2009 - 14:12

Spielberg och hans eviga mjökande av all sentimentalitet som går att klämma ur barn på bioduken är väldigt tröttsamt. Annars är Wotw bildmässigt slående och ett godkänt äventyr. Jag gillar tripoderna skarpt och inte minst mistlursljudet de utstöter, när de dyker upp. :)
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#1013 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 21 March 2009 - 15:45

Jag gillar tripoderna skarpt och inte minst mistlursljudet de utstöter, när de dyker upp. :)

Jag har fortfarande inte sett den. (WotW altså) :rolleyes:
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#1014 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,019 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 21 March 2009 - 17:39

Håller med om att dramat inom familjen bra, t ex när ex-frun är med. Cruise ger en riktigt bra tolkning av att vara "halvbra" singelpappa (inte direkt honom jag har som måttstock där ;) ). Robbins gör ett bra bidrag han med. Slutet är dock... mjaha? Jag vet att det följer originalet, men det blir ändå rätt töntigt.

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#1015 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,007 posts

Posted 21 March 2009 - 23:23

Star Trek VI: The Undiscovered Country

Intresant Star Trek film och rätt bra. Intresanta vändningar, en dos Star Trek humor och man läs sig lite visdom: Alla varelser har inte sina könsorgan mellan benen. :P
Intresantast är att det den här filmen är en stor del av utvecklingen i Star Trek's historia och den sista med hela orginalbesättningen.
Och för en gångs skulle så blev inte Chekov brutalt skadad under filmens gång. :D

7,5/10

Signs

Filmgeniet M. Night Shyamalan's film om en familj som hamnar mitt i en världskris när mystiska tecken dycker upp på åkrar över hela världen.

Filmen handlar om, utöver det uppenbara hotet, vi bara existerar mållöst eller om det finns en gudomlig plan och den gammla debatten om Gud och Sci-Fi kan samexistera.
Filmen är mycket kuslig och spännande (speciellt första gången man ser den) då man på ett trovärdigt vis får följa en familj när det omöjliga börjar utvecklas framför deras ögon, hur de hanterar det och försöker överleva en kris de aldrig hade kunnat tänka sig... med en dos av humor och fjantighet. :P
Och det känns coolt i slutet när alla bitar faller på plats och det visar sig att alla deras handikapp var till för att de skulle överleva den här krisen. Ena barnet hade Astma för att kunna överleva en giftgasattack, den andra hade en fobi med vatten och krävde ständigt att halvdruckna glas med vatten skulle vara runt henne som hon sedan hittade fel på som sedan visade sig rädda deras liv eftersom varelserna inte tålde vatten, farbrodern hade en fobi att han inte kunde låta bli att svinga Baseballracket vilket ledde till att han kunde svinga vattenglass på varelsen och pappan som var troende och på så vis kunde se de tecken som fanns när de visade sig samt hans fru som dog för att ge honom tecknena.

Som sagt, bra, spännande och kuslig film. Har lite svårt att betygsätta den riktigt nu eftersom jag sett den flera gånger tidigare och M. Night Shyamalan's filmer tappar lite efter första gången pga att mycket går ut på överaskningar och twister.

9/10

Edited by Crusader, 22 March 2009 - 01:44.

-Sora, Kingdom Hearts

#1016 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 March 2009 - 01:52

Slutet är dock... mjaha? Jag vet att det följer originalet, men det blir ändå rätt töntigt.

Kunde inte instämma med. Det var rysligt dåligt. Sänkte hela filmen för mig. Det här är ett bra exempel på varför man inte slaviskt ska följa originalet när man gör en adaption.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#1017 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 22 March 2009 - 02:35

Vad skulle de annars ha hittat på? Ett centralt tema i berättelsen är att en överlägsen militärmakt som är oövervinnbar med konventionella medel tillintetgörs av naturen själv. Ett "Independence Day"-slut där alla människor gick samman och på ren jävlar anamma spöade utomjordingarna vore idiotiskt krystat och hade missat poängen helt, nämligen att historiska vändningar ofta styrs av till synes oansenliga faktorer som ingen lyckas förutspå. Vet man inte bättre så kanske man inte borde göra någon adaption öht.

Sen kunde det nog ha iscensatts bättre - minns inte riktigt, då jag inte har sett filmen sedan den gick på bio. Var det något som sänkte den så var det kombinationen Tom Cruise, Dakota Fanning och Spielberg.

#1018 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,007 posts

Posted 22 March 2009 - 03:14

Slutet är dock... mjaha? Jag vet att det följer originalet, men det blir ändå rätt töntigt.

Kunde inte instämma med. Det var rysligt dåligt. Sänkte hela filmen för mig. Det här är ett bra exempel på varför man inte slaviskt ska följa originalet när man gör en adaption.

Men slutet på The Mist var bra? :rolleyes: Mäktiga varelser som invaderar vår värld men blir besegrad av bakterier pga att de inte har imunförsvar mot dem är ett intresant slut. Visst, första gången jag såg 1953 versionen så gillade jag inte heller slutet och förstod det inte men sedan dess har jag lärt mig uppskatta det.

För en gångs skull håller jag med Mjolnir (utom det sista med skådespelarna). Ett ändrat slut hade förstört poängen som var själva grunden till hela historien. Typ som att göra en remake av Signs där man tar bort de Gudomliga täcken som räddar dem.

Doppelgänger: Journey to the Far Side of the Sun

En Sci-Fi klassiker från Gerry & Sylvia Anderson, skaparna bakom bla Thunderbirds, Captain Scarlet och Space: 1999 (vilket märks tydligt).
En tvillingplanet upptäcks på andra sidan solen i samma omloppsbana som jorden och planer startar på att göra en resa dit.

Mer intresant än bra. Man fattar snabbt vad som pågår men det är intresant att se det utvecklas även som det är lite tråkigt med en exakt kopia av vår värld där saker bara är bakvända som i en spegel (alltså, händelser och karaktärer är det samma).
Slutet var väldigt oväntat och väldigt väldigt dåligt. Jag tror att det var lite tanken att man aldrig väntade sig det slutet.
Filmen slutar med att hjälten ska återvända till sin egen jord men något går fel och han krashar tillbaka på spegel-jorden och dör.

5,5/10

Edited by Crusader, 22 March 2009 - 05:39.

-Sora, Kingdom Hearts

#1019 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,019 posts

Posted 22 March 2009 - 15:13

Vad skulle de annars ha hittat på? Ett centralt tema i berättelsen är att en överlägsen militärmakt som är oövervinnbar med konventionella medel tillintetgörs av naturen själv. Ett "Independence Day"-slut där alla människor gick samman och på ren jävlar anamma spöade utomjordingarna vore idiotiskt krystat och hade missat poängen helt, nämligen att historiska vändningar ofta styrs av till synes oansenliga faktorer som ingen lyckas förutspå. Vet man inte bättre så kanske man inte borde göra någon adaption öht.

Tvärtom Mjolnir, det var ju en jättebra idé: de skulle gjort en ID2 av det hela istället. "This time, they come from under ground!" :P

Tror det kan ligga en del i hur de låter slutet ske. Ingenstans i filmen (som jag minns det) stöter man på någon utomjording förutom när de hade behövt besöka vårdcentralen på slutet: de är hela tiden osynliga och ouppnåeliga i sina maskiner. Jag fick i alla fall aldrig känslan av att de riskerade utsättas för så mycket bakterier. Okej, det kan de ändå men man kunde iscensatt det bättre. Dessutom verkar den "sista" aliens slutreplik vara: "Oj, jag känner mig snuvig: bäst jag stänger av sköldarna till min oövervinnerliga stridsmaskin" ;) .

Men slutet på The Mist var bra?

Vad har det med saken att göra?

Edited by Fiskrens, 22 March 2009 - 15:16.

#1020 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 March 2009 - 16:25

Vad skulle de annars ha hittat på?

Jag skiter blanka fan i vad originalintentionen var. Det har inte ett dugg med saken att göra. Jag vill se en film som jag tycker om. Jag tyckte inte om filmen. Enklare än så kan det inte bli. Filmen var sådär rätt igenom, ända fram tills slutet som lämnade en med en mjäkig eftersmak. Gav ingenting. Sen om det finns en djupare meningen eller inte spelar mindre roll. Det funkade inte. Film ska väcka känslor, det gjorde inte den här. Misslyckande.

Sen spelar det inte någon jävla roll vad för undertoner och baktanke det finns. Det räddar inte en misslyckad film - det stärker en bra film. Och WoW var inte bra.

Men slutet på The Mist var bra? :rolleyes:

Ja, det är troligen ett av de bättre filmsluten som någonsin gjorts. Jag håller helt med Stephen King om det. Inte det bästa, men det är definitivt med på topplistan. Det satte pricken över i:et och lyckades verkligen väcka känslor hos tittarna (till och med dig!). Hade WoW haft ett slut som fått mig att känna någonting istället för "Jaha?" så hade

Utförandet sög och engagerade inte. Det kanske såg bra på manuset, men som Mjolnir sa - det handlar om verkställandet av manuset och det lyckades inte här. Katastrofalt uselt. Inte dåligt, sannerligen inte bra. Bara en meningslös scen som inte lyckas väcka några känslor alls.

Vad har det med saken att göra?

Håller med. Det är inte relevant att ta upp överhuvudtaget här. Skäms Crusader. Du är bättre än det. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#1021 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,007 posts

Posted 22 March 2009 - 17:58

Tror det kan ligga en del i hur de låter slutet ske. Ingenstans i filmen (som jag minns det) stöter man på någon utomjording förutom när de hade behövt besöka vårdcentralen på slutet: de är hela tiden osynliga och ouppnåeliga i sina maskiner. Jag fick i alla fall aldrig känslan av att de riskerade utsättas för så mycket bakterier. Okej, det kan de ändå men man kunde iscensatt det bättre. Dessutom verkar den "sista" aliens slutreplik vara: "Oj, jag känner mig snuvig: bäst jag stänger av sköldarna till min oövervinnerliga stridsmaskin" ;) .

Det gör man visst det. Där är en hel lång scen där de undersöker ett hus och huvudrollerna gömmer sig för dem.
-Sora, Kingdom Hearts

#1022 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,019 posts

Posted 22 March 2009 - 21:10

Det gör man visst det. Där är en hel lång scen där de undersöker ett hus och huvudrollerna gömmer sig för dem.

Visst ja. Okej, de kunde bli snuviga. Tar ändå inte bort antiklimax-känslan från slutet.

#1023 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,158 posts

Posted 22 March 2009 - 21:33

Hemskt att behöva hålla med Sentinel... :P

Jag tycker dock att nyinspelningen av WotW har större problem än bara slutet. Det fanns vissa bra scener, men som film tycker jag den inte funkar. Originalfilmen är mycket bättre. Ja, till och med den halvdassiga TV-serien är bättre.

Mist-slutet diggar jag stenhårt. Lite synd är det att CGI:n är lite småkass här och var men sånt syns betydligt sämre om man väljer den bästa versionen av filmen (den svartvita).

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#1024 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,007 posts

Posted 22 March 2009 - 23:56

Beck - I Guds Namn

Riktigt bra. En av de bästa i Beck-serien. Spännande, storslagen, sorglig och cool.
De håller inte tillbaka i den då troligen sista filmen utan allt vänds upp och ned. Beck, Gundval och alla andra är som bäst här. Beck kör hårt för att lösa fallet och Gunvald kör sitt eget race utan att berätta något.
Nu är det ju så att det har bestämts att göras 2 avslutande biofilmer som knyter samman alla lösa trådar men annars så var det här en OK avslutning. Men visst föredrar man en riktig avslutning.

9/10
-Sora, Kingdom Hearts

#1025 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 23 March 2009 - 00:36

Jag skiter blanka fan i vad originalintentionen var. Det har inte ett dugg med saken att göra. Jag vill se en film som jag tycker om. Jag tyckte inte om filmen. Enklare än så kan det inte bli. Filmen var sådär rätt igenom, ända fram tills slutet som lämnade en med en mjäkig eftersmak. Gav ingenting. Sen om det finns en djupare meningen eller inte spelar mindre roll. Det funkade inte. Film ska väcka känslor, det gjorde inte den här. Misslyckande.

Sen spelar det inte någon jävla roll vad för undertoner och baktanke det finns. Det räddar inte en misslyckad film - det stärker en bra film. Och WoW var inte bra.

Film - it's serious business.

I alla fall så kan film lika gärna stimulera intellektet som känslorna. Förstår inte varför all konst tvunget måste följa i Romantikens fotspår.