Jump to content

Photo

The Spiderwick Chronicles

• Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 March 2008 - 23:06

Kopierar från Officiella trailer-tråden:

The Spiderwick Chronicles [Biotider.se]

Release: 15 Februari 2008 (US) | 14 Mars 2008 (SE)
Genre: Fantasy | Äventyr
Officiell Hemsida: spiderwick.com
Synopsis: Upon moving into the run-down Spiderwick Estate with their mother, twin brothers Jared and Simon Grace, along with their sister Mallory, find themselves pulled into an alternate world full of faeries and other creatures.

Trailer: The Spiderwick Chronicles Trailer - Apple

Edit: Filmen har ingen tråd på forumet men böckerna den baseras på nämns i tråden Behöver tips på bra pojkböcker.

Har inte läst böckerna men såg trailern idag på TV.

Någon som kommer att gå och se den?

Edited by Georgia, 06 March 2008 - 23:21.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#2 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,000 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 March 2008 - 08:02

Eventuellt ser jag till att den kommer till Bio-XC. :)

giphy.gif

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#3 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 March 2008 - 11:38

Jag ska säkert se den men jag tror inte att jag går och ser den på bio.

Science Fiction Bokhandeln har en tävling med anledning av den svenska premiären. :)

1-3 pris: 2 biobiljtter, Spiderwick-romanen Vättar i väggen

4-6 pris: 2 biobiljtter, anteckningsbok

7-10 pris: 2 biobiljtter

#4 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 May 2008 - 16:12

Svensk utgåva

13/8

#5 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 06 May 2008 - 21:31

Jag såg den här då den gick på biografen och jag fann den väldigt, väldigt charmig. Den var både rolig och söt och blir säkerligen en sak som jag köper på DVD i framtiden (antagligen då den sjunker i pris... ;) ).
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#6 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 06 May 2008 - 21:51

Jag var och såg den med nissarna och vi var nöjda. Charmig, välgjord och med habila skådespelarinsatser. Mary-Louise Parker är en favorit hos mig. :)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#7 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 May 2008 - 12:32

Jag köper den nog när den släpps. Brukar göra så med dom flesta filmerna jag vill se på bio men som av någon anledning aldrig blev av. Det jag läst och sett av filmen verkar riktigt lovande. :)

#8 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 07 May 2008 - 12:49

Tror definitivt inte att du blir besviken. :)

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#9 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,000 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 August 2010 - 18:40

SoD har väntat på det här hela dagen. :P

Jag måste säga att för att vara fem böcker som tryckts ihop på 1½ timme så är den väldigt välskriven även om det är det tunnare ungdomsboks-formatet. Som Crusader sagt tidigare så märks det inte. Och jag gillar definitivt hur man gör slut på Mulgarath, så trevligt att det inte blir någon förutsägbar episk tvekamp. :) Man sjabblar bort jättechansen med fäktningen tycker jag, hade varit trevligt om Mallory får chansen att glänsa lite mer med svärdet. Storymässigt så är väl enda minustecknet "den obligatoriska splittrade familjen", här är det en skilsmässa. "Återföreningen" mellan mor och son är lika tråkig som väntad, lika väntad är återföreningen mellan far och dotter - men den söt, charmig och snyggt filmad. Gillar verkligen scenerna med sulfiderna. Trevlig musik och Freddie Highmore gör ett bra jobb i sin dubbelroll som tvillingarna Jared och Simon. Sarah Bolger är ett namn som kanske är värt att lägga på minnet, hon visade lovande tecken här. Lite mörkare vad jag brukar uppleva "familje-fantasy" men inte så mörk att den ger de mindre mardrömmar. Skulle kunna tänka mig att faktiskt läsa böckerna, trots att de faller in under ämnet ungdomsböcker.

#Crusader #Carty #Georgia #DuckDuckGo #MovieZine.se

Edited by XC, 28 August 2010 - 18:44.

giphy.gif

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#10 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 29 August 2010 - 10:18

Självklart väntade jag. Äntligen kom det en film som jag hört talas om. :P

Har du slutat ge betyg på filmerna, XC?

Jag gillar den här filmen: andra gången jag såg det (vilket var efter att jag spelat igenom spelet för andra gången) var den faktiskt bättre än första gången. Jag gillar verkligen själva mytologin som känns både varm och spännande. Den har sin egen charm - och den underbara "slutstriden" är innovativ och awesome.

Jag tycker alla göra bra prestationer, vilket gör att jag inte håller med Georgia om Simon. Jag tycker det hjälper till att etablera stämningen mellan dem. Fast jag får erkänna: jag tyckte inte det framgick i filmen att de var tvillingar när jag såg det. Det visar ju på hur duktig skådespelaren måste vara.

Det här är definitivt en film jag kan rekommendera! :)

#11 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,000 posts

Posted 29 August 2010 - 12:02

Håller med om mytologin, verkligen så där lagom bekant och samtidigt känns det helt nytt. Genomarbetad är den också - det känns verkligen som något som föräldrar kan se med sina barn. Håller väl heller inte riktigt med Georgia - jag tycker skådespelaren lyckas bra med rollerna, och man känner verkligen att det är två karaktärer (inte två versioner av samma karaktär). Slutstriden är verkligen bra. :)

Angående betyg: Jag håller på att testa just nu om jag kan få fram samma sak i själva texten som med att sätta ett definitivt betyg i slutet av den. Jag hoppas att det framgick att betyget låg på BRA. :)

giphy.gif