Jump to content

Photo

Tipstråd för Film/TV-Serier på DVD?

• Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 October 2008 - 12:21

Som topic låter så efterlyser jag en sådan tråd här på SFN efter att ha postat i denna tråd. TV-Land har något liknande på sitt forum men vi kanske inte behöver ha en egen underavdelning som deras "Shopping" utan vi kan bygga upp det på eget sätt. Drar några alternativ som vi alla kan fundera över och ni andra får gärna tillföra förslag utöver dom jag kommer med.

Man kan ha två trådar. Antingen klistrade i varje forumdel (TV-Program och Film) eller så låter vi dom bara vara och "uppar" dom när vi vill tipsa om något.

Det andra alternativet är att vi har en tråd under Off Topic, antingen klistrad eller ej och att den tråden innefattar både TV-Serier och Film.

Skulle vara rätt smidigt att samla en massa köptips, både internationellt och nationellt, allt från kommande releaser till rea och så vidare.

Någon mer som tycker att förslaget låter intressant och har några tankar och funderingar kring detta innan vi startar upp tråd/ar eller avfärdar idéen helt?

Edited by Cartman, 09 October 2008 - 12:23.

#2 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 09 October 2008 - 13:01

Vissa forum har redan för många klistrade trådar (tre brukar vara en bra riktlinje+ några mer om det är riktigt heta nyheter med ett bäst före-datum).

Däremot tycker jag idén är mycket, mycket bra. Faktum är att jag undrar varför inte det redan finns? :P

Ett annat alternativ är att den får ligga på "Program, Teknik och Internet" eftersom länkar till andra sidor tidigare placerats där. Själv skulle jag dock föredrar separata ämnen klistrade på respektive forum (+kanske en på spelforumet?).
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#3 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 October 2008 - 13:07

Absolut, vi behöver givetvis inte enbart begränsa oss till TV-Program och Film utan kan ha liknande trådar för andra delar av forumet. Spel och Böcker skulle också kunna behöva en sådan tråd IMO. :)

Kanske även Serietidningar och Musik?

Edited by Cartman, 09 October 2008 - 13:08.

#4 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 October 2008 - 13:31

Om jag förstått det rätt. Det ska vara en tråd som handlar om var man kan handla billigt, om det är rea på filmer/boxar osv.

Inga problem för mig :) men det får bli en tråd som 'hänger löst' ;) i så fall annars blir det för många klistrade trådar i Film forumet.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#5 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 09 October 2008 - 13:38

Jupp, precis så som det var tänkt. Tror Carty började tänka på det i och med tipset som dök upp rörande Star Trek-boxarna.

Ett alternativ är att ju ha en tråd (kanske här till och med?) där sådana tips sker? Vet ju inte hur högt tryck det kommer att bli på trådarna?

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#6 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 October 2008 - 13:41

Om jag förstått det rätt. Det ska vara en tråd som handlar om var man kan handla billigt, om det är rea på filmer/boxar osv.

Så var det tänkt. Även för kommande releaser av någonting, så behöver man kanske inte "uppa" trådar hela tiden bara för att t.ex. påtala att en viss film släpps ett visst datum på DVD, så som bland annat jag gjort en hel del. Bättre att samla alla köptips på ett ställe i varje del av forumet.

Inga problem för mig :) men det får bli en tråd som 'hänger löst' ;) i så fall annars blir det för många klistrade trådar i Film forumet.

Inte för att jag förstår varför man måste begränsa klistrade trådar till ett visst antal, men jag antar att det går bra att ha trådarna "hängandes löst" också.

#7 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 09 October 2008 - 13:45

Lite OT:

Inte för att jag förstår varför man måste begränsa klistrade trådar till ett visst antal, men jag antar att det går bra att ha trådarna "hängandes löst" också.

Därför att det blir kontraproduktivt med många klistrade ämnen. Ju fler du har, desto mindre funktion fyller dem.

Jag brukar nen eller två gånger per år gå runt på alla forum och släppa lös forumens klistrade trådar så det ligger på max tre trådar av det skälet. Nu har jag dock inte gjort det alls i år, så jag har inte så koll på det nu. :P

#8 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 October 2008 - 13:50

Lite OT:

Därför att det blir kontraproduktivt med många klistrade ämnen. Ju fler du har, desto mindre funktion fyller dem.

Jag brukar nen eller två gånger per år gå runt på alla forum och släppa lös forumens klistrade trådar så det ligger på max tre trådar av det skälet. Nu har jag dock inte gjort det alls i år, så jag har inte så koll på det nu. :P

:lol:
Som Sentinel skriver.
Han har även städdille när det gäller klistrade trådar, och det har jag råkat ut för och sen undrat var trådarna tog vägen ^_^
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#9 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 09 October 2008 - 14:02

Det behöver ju inte vara enbart billigt. Det kan ju vara nya roliga utgåvor t.ex The Complete Buffy packad i miniatyrlikkista. :P (Hmm. The Django Collection passar i en så'n också)

En klart bra idé tycker jag. :thumbsup:
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#10 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 October 2008 - 17:12

Håller med dig. Det behöver absolut inte enbart röra sig om rea eller billiga utgåvor, utan samlingsboxar och så vidare. Allt man tycker är värt att tipsa om helt enkelt.

:)

Edited by Cartman, 09 October 2008 - 17:12.

#11 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 October 2008 - 18:23

Då var den skapad i Film forumet :)

Tipstråd - DVD filmer/boxar, specialutgåvor mm.

#12 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 October 2008 - 18:44

När du håller på kan du väl lika gärna göra en för TV med?

Hur blir det med övriga delar, ska vi ha en liknande även under spel, serietidningar och musik? Om så är fallet kan du kanske skapa sådana trådar med Georgia? :)

Edited by Cartman, 09 October 2008 - 18:44.

#13 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 October 2008 - 18:54

Kan jag väl göra :)

#14 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 October 2008 - 10:54

Tack. Ser mycket bra ut. :hug: