Jump to content

Photo

XIII: The Conspiracy

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,010 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 January 2009 - 19:10

Jag har totalt missat att det fanns en Canadensisk 2-delad mini-serie version av serietidningen/spelet, mycket mindre att den redan var klar. Den hade smygpremiär i Frankrike Oktober 2008 men ska visas globalt i nästa månad och framåt. (Feb 8/15, 2009 på NBC)
Någon som har sett den?

Posted Image

Handling: The first female US President Sally Sheridan is shot dead by a sniper during her Independence Day speech.
Three months later, an elderly couple discover the body of a wounded man in a tree, wearing a parachute. The young man cannot remember the slightest thing about his own identity. The only clue is a tattoo on his neck, "XIII".

Med Stephen Dorff och Val Kilmer.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 January 2009 - 19:12

Den har funnits ett tag på Internetkanalen, men jag har inte hunnit se den än.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#3 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 22 January 2009 - 19:12

Nope, man jag sprang på den hos Discshop för några dagar sedan. Preliminärt releasedatum för den svenska utgåvan är satt till: 2009-01-28.

Edit: Det är Scanbox som ger ut den svenska utgåvan

Det är ju något jag skulle vilja se iaf.

Edited by Cartman, 22 January 2009 - 19:14.

#4 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,010 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 January 2009 - 19:12

Jag har laddat ned den men inte sett den än. :)
Blev dock en stor hit på TV-Land när jag nämnde att Stephen Dorff var med i den. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 10 January 2011 - 18:53

Den här sändes igår på tv400, första avsnittet, jag har spelat in den men ännu inte sett något. På söndag är andra avsnittet.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#6 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 02 January 2012 - 17:08

En bra miniserie som kanske är i det längsta laget. Man kunde nog gott ha kortat ner speltiden lite och ändå ha lyckats med sin intention. Stephen Dorff är ju utan tvekan den som verkligen står ut av skådespelarna. Han gör sin roll på ett mycket bra och beundrandsvärt sätt. Handlingen som sådan är bra och spänningen hålls uppe från start till slut. Slutet gillar jag och det lämnar öppet för en fortsättning. Och om jag inte minns helt fel så har man väl nu påbörjat en vanlig tv-serie som utgår från både serietidningen och denna miniserie. Den skulle jag gärna ge en chans om jag får chansen till det.