Jump to content

Photo

Senaste sedda film 2

• This topic is locked This topic is locked
540 replies to this topic

#426 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 22 November 2009 - 18:48

Musiken är skriven av Javier Navarrete, geniet bakom musiken i Pans Labyrint, och skall givetvis kikas in lite närmare. :D

Jag blev helt såld på musiken i Pan´s Labyrinth :wub: så nu blev jag ju nyfiken på denna film.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#427 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,007 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 November 2009 - 19:52

Bra recensioner av dig. :)
Ville bara tillägga att Alan Moore är mannen bakom V för Vendetta, men eftersom han inte vill ha något med Hollywood att göra, så nämns han sällan i samband med filmerna.

Jag visste väl att det var så. Blev förvirrad när han inte nämndes på IMDb så jag trodde att jag mindes fel. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#428 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,006 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 November 2009 - 20:21

Musiken är skriven av Javier Navarrete, geniet bakom musiken i Pans Labyrint, och skall givetvis kikas in lite närmare. :D

Jag blev helt såld på musiken i Pan´s Labyrinth :wub: så nu blev jag ju nyfiken på denna film.

Tycker filmen är värd en chans, Brendan Fraiser sköter sig fördömligt bra och "familje-fantasy"-kryddan är använd sparsamt. Soundtracket finns på spotify. Håller med dig f.ö. om soundtracket till Pans Labyrint - kärlek vid första tonen. :D

Edited by XC, 22 November 2009 - 20:22.

giphy.gif

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#429 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,022 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 22 November 2009 - 22:06

In the Loop

Politisk satir om förspelet till Irak-kriget mellan USA och Storbritannien. Tempofylld och väldigt, väldigt grov i språket. Känns lite som ett avsnitt av Vita Huset, fast med ett omvänt profanity-filter och enormt mycket mer inkompetenta medverkande. har nog aldrig sett en film med så många förolämpningar per minut - riktigt kul av och till, men ibland bara bågnar man över språket. Hoppas det inte är så som det sagts, att det var så här det gick till i verkligheten.

Betyg: Bra+
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#430 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 November 2009 - 12:48

Många recensioner jag får återkomma till efter att jag har sett/sett om en del av filmerna. Riktigt trevlig läsning iaf och kul att ni andra håller liv i tråden. :)

#431 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 23 November 2009 - 15:08

Outlander

Såg den i helgen. Rätt ok koncept(filmen verkar ha haft en minimal release i USA och sen släppts på DVD) om en astronaut från framtiden som hamnar i vikingatidens Norge där han måste hjälpa vikingarna att fightas mot ett elakt rymdmonster. Sen är det delvis hans fel att monstret hamnat där. Duktiga skådespelare i en rätt så snyggt fotad film. Det som drar ner betyget är hur än en gång måste varenda scen med monstret vara gjord helt i CGI. CGI är ett fint verktyg när det används rätt men i den här blir det aldrig speciellt skrämmande.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#432 tntclr

tntclr

Lieutenant Commander

• Members
  • 134 posts

Posted 23 November 2009 - 16:23

Inglourious Basterds

Utspelar sig i det tyskockuperade Frankrike under andra världskriget. En specialstyrka bestående av blodtörstiga judisk-amerikanska soldater skickas till Frankrike för att sätta skräck i nazisterna. Parallellt med detta så gömmer sig judinnan Shosanna från nazisterna genom att ha antagit en falsk identitet som ägare till en liten biograf i Paris, när hon plötsligt får en ypperlig chans att hämnas sin mördade familj.

Det här är en Tarantinofilm, omisskänneligen. Här finns utstuderade karaktärer med egensinniga manér, långa dialoger, ultravåld och många referenser till annan film och kultur. Det enda som fattas är den annars så karakteristiskt uppbrutna kronologin. Filmen har också några anakronismer, främst gällande musikval, som dock känns helt rätt i sammanhanget eftersom det handlar om Tarantino; som den auteur han är så har hans filmer alltid handlat om att spegla vad Tarantino själv tycker är coolt och bra filmkonst, och måste man då skrota realismen för att få till en cool scen så gör man det. Som publiken får man då antingen acceptera detta eller skita i att se filmerna. Samtidigt som det kan vara roligt med en Hollywoodregissör med ett så eget uttryck så kan det också bli helt outhärdligt om man nu inte skulle dela ens några av Tarantinos kulturella preferenser.

Mitt intresse för Tarantino fick sig en rejäl törn efter de båda Kill Bill-filmerna. Jag kände mig helt utmattad och uttråkad av den oändliga citeringsfest som dessa filmer var, och tyckte att Tarantinos ytlighet och tomhet hade nått nya höjder. Om det ändå hade varit kul så hade det varit ok. Deathproof gjorde inte saker och ting bättre. Inglourious Basterds är därför ett steg i rätt riktning. En mer återhållsam film med ett tydligare fokus, där de tidigare nämnda filmerna var överbelastade och ängsliga. Tomheten finns fortfarande där, men den här gången har man i alla fall kul några gånger och det finns lite nerv i vissa dialoger. Vi får också stifta bekantskap med Tarantinos bästa karaktär hittills: SS-Standartenführer Hans Landa, ”The Jew Hunter”, fantastiskt spelad av Christoph Waltz och filmens stora behållning.
"Are science fiction and heart mutually exclusive? One word answer: Cocoon"
Steve Guttenberg i s2ep5 av Party Down

#433 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,006 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 November 2009 - 19:21

Super85: Outlander är en film som jag har planer på att se. Kan hålla med om att det kan bli lite för mycket cgi ibland.

The Librarian III: Curse of the Judas Chalice (2008)
Jag gillar de här filmerna. En ganska behaglig blandning av humor och äventyr. Relativt välskrivna, lättsmälta storys och överlag bra insatser framför och bakom kameran. Jag saknar lite idén med livvakter som introducerades i ettan - men förstår att man ville ge mer rum för nya kvinnor. Även här är storyn bra, med en inte allt för förutsägbar twist på slutet. Special effekterna funkar även dem riktigt bra - och idén med virvlande sand/aska(?) när Vampyrerna rör sig övermänskligt fort (etc) gillar jag faktiskt. -- OK.

giphy.gif

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#434 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 23 November 2009 - 19:38

@XC: lämnas det öppet för fler delar? :unsure:

#435 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,006 posts

Posted 23 November 2009 - 20:16

Det gör det absolut. Hittar ingen klar information om det finns fler delar planerade, bortsett från följande på Wikiepdia:

»Producer Dean Devlin has indicated that the next movie in the Librarian series is set to be a theatrical release. Shooting is planned for some time in 2009.«[Källa]

Vilket i sig baseras på den här intervjun.

giphy.gif

#436 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,006 posts

Posted 24 November 2009 - 19:37

WALL-E
Lika bra som sist jag såg den. Bra story, bra karaktärer och jag gillar att en stor del av filmen klarar sig nästan helt utan dialog. -- Rekomenderas

Monsters vs. Aliens
Rätt OK story med rätt roliga karaktärer. Man lyckas bra med balansen mellan humor och allvar och även om filmen är lite förutsägbar här och där så har man inte tråkigt. Den är snygg rent visuellt och jag skulle kalla den klart sevärd. -- OK.

Edited by XC, 24 November 2009 - 19:38.

giphy.gif

#437 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,007 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 November 2009 - 23:46

Welcome to Hard Times/Mannen som red in i Dakota (1967)

Klassisk Western med Henry Fonda.
En man rider in i den lilla staden Hard Times i Dakota och ställer till med bråk. Bara en vågar försöka stroppa honom men blir slagen till döds. När begravningsmannen kommer för att hämta kroppen så skjuter främlingen honom till döds. Tillsist bränner han ned staden innan han lämnar den.
Borgmästare Will Blue bestämmer sig för att stanna kvar och bygga upp staden igen medans de få överlevande flyr. Kvar blir han, sonen till manen som blev slagen till döds och den bränskadade kvinnan Molly som sakta förlorar förståndet.
Nytt folk kommer till staden och snart blomstrar Hard Times igen. Men vad kopmmer att hända om främlingen återvänder?

Det händer nästan komiskt mycket i början men sedan förblir filmen rätt händelse lös under större delen.
En aning extrema och underliga karaktärer höjer nöjet men man saknar ändå en hjälte i slutet och en saftig duell.

6,5/10

The Car (1977)

En mystisk svart bil kör in i en småstad i Texas och börjar köra på olika invånare utan någon orsak. Ingen vet när bilen slår till. Den ända varningen är en mystisk vind och bilens tutande ljud.
Sheriffen Wade upptäcker snabbt att något inte står rätt till med bilen. Den är skottsäker, verkar tåla hur mycket som helst och ögonvittnen säger att bilen saknar förare.

Orginalet som startade Killer Car förtjusningen. Mycket spännande och bra. De har verkligen lyckats med att få bilen att kännas som ett levande väsen och klarar att göra filmen intresant utan en massa special effekter.
Bra och spännande musik som oftast är mörka versioner av känd klassisk musik.
En annan sak är att man genom hela filmen aldrig får bivis på vad som händer. Man vet aldrig om bilen har någon förare eller inte trots att man kan se lite genom de oranga glasen. Inte fören i slutet. Och det är väldigt maffigt när demonen visar sig i slutet och det ser verkligen riktigt snyggt ut.

8/10

Steven Spielberg's Duel (1971)

David Mann lämnar huset som vanligt och kör till jobbet. På vägen stöter han på en gammal ful stinkande lastbil som inte vill låta honom köra om. Det hela blir en liten utmaning men vad inte Mann vet är att lastbilen körs av en galning vars förra offers nummerplåtar pryder hans lastbils utsida. Plötsligt är David Mann i en duell för sitt liv.

Mycket spännande och bra thriller. Baserad på en novel av Richard Matheson (I Am legend, Hell House, Button button) som även skrivit manuset.
Mycket bra genomförd. Den mystiska lastbilen som man aldrig ser föraren på (bara hans ben och arm) som dödar en bilist i varje delstat. Visseligen framgår det inte då scenen när de filmade närbilder på alla nummerplåtar kliptes bort för någon anledning som jag inte minns. Hans lastbil är iallafall prydd av nummerplåtar från hans tidigare offer.
En dödlig lek där lastbilsföraren uppenbarligen inte bara nöjer sig med att döda utan vill ha en utmaning av det. David Mann kämpade tillbaka och det leder till att lastbilsföraren väljer honom till sitt nästa offer och vägrar ge upp.
Klassisk Steven Spielberg, från hans ungdom som inte påminner lite om Jaws (Hajen).

8/10

Edited by Crusader, 25 November 2009 - 02:28.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#438 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 25 November 2009 - 22:33

Män som hatar kvinnor
En spännande och dramatisk svensk film! Finns dom? Ja det gör de tydligen i denna film. Som en vanlig svensk kriminalfilm fast med mer känsla, bättre produktion, bättre story och utmärkta skådespelare. Tyvärr var jag spoilad angående vem som var mördaren (tack vare "Vem vet mest" :angry: ) men så stor grej var det ändå inte då mordplotten kändes sekundär för mig. Ska bli trevligt att se uppföljarna :)
8/10

Inglorious Bastards
Man märker i princip omgående att det är en Tarantinofilm, inleds med snyggt foto och en lång scen med mycket dialog. Just dialogerna är jävligt välskrivna men det hjälper ju helt klart med att skådespelarna levererar :) Storyn är underhållande med flertal mycket snygga och välregisserade scener. Favoritscenen är nog källarscenen som sakta byggs upp för att sedan tokexplodera! Brad Pitt var det länge sen jag såg så här bra och Christoph Waltz som var ett okänt ansikte för mig var jäkligt sevärd i varje scen han var med i. Bra musik också som i vanlig ordning när Tarantino står bakom :)
Klart bättre än hans förra film, Death Proof.
8/10

Winter is Coming

#439 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 25 November 2009 - 22:49

WALL-E
Lika bra som sist jag såg den. Bra story, bra karaktärer och jag gillar att en stor del av filmen klarar sig nästan helt utan dialog. -- Rekomenderas

Undrar om jag är den enda som ej föll för den? hm
Tyckte början var bra, men sen blev den bara ett stort sömnpiller...

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#440 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 25 November 2009 - 22:53

WALL-E

Undrar om jag är den enda som ej föll för den? hm
Tyckte början var bra, men sen blev den bara ett stort sömnpiller...

Det är ju första halvtimmen som är WALL-Es storhet sen blir den bara en i mängden av datoranimerade massproducerade filmer. Men trots det mycket sevärd enligt mig :)

Winter is Coming

#441 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 25 November 2009 - 22:55

Män som hatar kvinnor

Inglorious Bastards

Ok, jag erkänner: jag har svårt för svenska filmer. Överväger dock att se denna som är så omtalad. Lite nyfiken blir jag ju allt ;)

Tarantinos är ett måste!

#442 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,006 posts

Posted 26 November 2009 - 14:45

Syon: Jag skall erkänna att jag klarat mig utan all miljö och hälsopropaanda. och jag håller med Rick Hunter att det är början som är den starka biten. :)

giphy.gif

#443 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,022 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 26 November 2009 - 19:28

Självklart är det de första 30 som är filmmagi - en klar nod till stumfilmen. Men alla andra blinkningar gör att filmen höjer sig: 2001, Gökboet mm. Och Pixar's eftertexter som alltid är sevärda är extra bra i Wall-E.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#444 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 27 November 2009 - 02:19

Tyckte "Män som hatar kvinnor" var acceptabel fram tills slutet. Sen var de tvungna att köra über-apelsin TV på slutet som gjorde mig ytterst arg.

Såg G.I Joe ikväll. Var inte speciellt imponerad av Transformers:Revenge fo The Fallen men tycker nog mer om den än G.I Joe.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#445 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 27 November 2009 - 04:18

2012

Jag gillar verkligen katastroffilmer så jag hade höga förväntningar på den här filmen som snabbt sänktes efter alla sågningar men å andra sidan är katastroffilmer ett fenomen som sällan drar till sig höga betyg. Det handlar trots allt främst om en uppvisning i specialeffekter och snyggt regisserade action sekvenser och i andra hand om ödesmättad spänning och undergång. Sen långt ner på listan kommer sånt som manus och med tanke på det spelar det i stort sett ingen roll vilka skådespelare som är med för dom har ändå inget att jobba med. Men det hjälper såklart att ha duktiga skådisar som har en stark närvara i filmen för det behövs med tanke på att special effekterna som sagt spelar huvudrollen.

Dock inte så mycket som jag hade velat i den här filmen. Visst, det finns mäktiga berg och dalbana scener där Kalifornien rämnar sönder och samman och sjunker ner i havet eller när samma sak händer Washington men för att vara en film på 2 timmar och 38 minuter om jordens undergång så är det faktiskt väldigt lite undergång. Det tar en dryg timme innan det ens händer nåt och det konspiratoriska i handlingen om hur världens regeringar döljer sanningen för världens befolkning hamnar i bakgrunden för John Cusacks slisk-sentimentala familjedrama. Såna stories finns förstås alltid i katastroffilmer men katastroffilmer är ofta lokala fenomen (en skyskrapa, en jordbävning, ett skepp som går under osv) och då kan man ta sig tid med det. 2012 är dock en global katastrof och det är svårt nog att göra en sån film utan att det blir på tok för spretigt men det här är inte rätt sätt. Här är dessutom de utspridda men ändå löst sammankopplade berättelserna verkligen urbota korkade.

Jag antar att det ändå finns nåt att säga för den lilla människans kamp mot hopplösa odds och att dessutom välja en obetydlig människa som i nyinspelningen av War of the Worlds men det är å andra sidan inte alls min kopp te. Jag gillade det inte i WotW och verkligen inte här. Många bävade inför tanken på att den här filmen skulle bli ett enda långt frosseri i förstörelse och undergång men så är det alltså inte men det hade varit betydligt roligare att se än den här smörjan.

IMO lyckades Emmerich betydligt bättre med sitt förra katastrof epos The Day After Tomorrow där balansakten mellan sentimental story och katastrof var betydligt jämnare.

4/10

Edited by Wylie Times, 27 November 2009 - 04:19.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#446 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 27 November 2009 - 21:09

Surrogates
I en nära framtid har alla människor en egen surrogate, en människoliknande robot som kan se ut precis som man vill och som man styr hemmifrån. Ingen går längre ut själv utan man låter sin surrogate göra precis allt åt en. En polis vid namn Tom Greer (Bruce Willis) utreder ett mord på en man som var son åt han som skapade surrogates (James Cromwell). I Jakten på mördaren förstörs Greers surrogate och han måste för första gången på väldigt länge lämna sin lägenhet i egen person och märker då att det kanske inte är så dumt att leva utan en surrogate.

En inte allt för trevlig framtid målas upp i den här filmen då ingen längre går ut så ser alla väldigt risiga och ovårdade ut. Nått som de har de lyckats riktigt bra med i Willis fall då hans surrogate ser ut som han gjorde för 10-15 år sen och hans riktiga jag ser ut som han gör nu fast mer sliten.
En bra idé till en film men som slarvas bort något ju längre tiden går. Speciellt mellan Bruce Willis karaktär och hans fru och deras tragiska förflutna.

Rätt hygglig action/drama/sci-fi som i alla fall inte tråkar ut en men inte levererar hela vägen. Okej film :)
6/10

Winter is Coming

#447 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,007 posts

Posted 28 November 2009 - 00:14

Rumor Has It... (2005)

Uppföljare till Mandomsprovet (1967)... typ. De ändrade lite detaljer.
1963: En medelålderskvinna och hennes dotter har ett hemligt förhållande med samma unga man. En bok blir skriven om händelsen och 1967 kommer filmversionen: Mandomsprovet.
1997: Sarah Huttinger är nyförlovad och förvirrad. Och det blir bara värre när hon får veta att hennes mamma troligen hade ett förhållande med en annan man strax innan hon gifte sig. För att reda ut saken beger Sarah sig iväg för att leta upp mannen och ta reda på sanninga:
Hade hennes mamma varit otrogen?
Var hon någon annans dotter?
Och var hennes mormor Mrs. Robinson från Mandomsprovet?

Önkar att jag kom ihåg att jag sett den tidigare för då hade jag inte sett den igen. Den börjar bra, är rolig och så... men när sedan otrogenhet kommer in i bilden så förstör det allt för mig.
Jag är allergisk mot otrohet så Sarah sjönk till botten för mig direkt där. Men jag är sådan så jag kan inte sluta se en film jag redan börjat på.

Humorn räddade filmen så att jag orkade se klart den igen, precis som jag minns förra gången. Dessutom skötte de otrohetsdelen rätt bra med att Jeff snabbt kom på henne, en scen jag faktiskt gillade, lika så slutet när han berättade för henne hur det fick honom att må och att otrohet inte är OK.
Men bäst var när det visade sig att det var Sarah's pappa som gjorde Beau Burroughs steril. :D Snacka om poetiskt. :P
Det är en OK film. När man ser hela i perspektiv så blir det bra men det fanns, som sagt, delar i mitten jag verkligen hade svårt för. Ingen film jag igentligen hade velat se 2 gånger men men...

6/10

Phase IV/Du tror inte dina ögon/Myrornas Krig (1974)

Mystisk strålning från rymden har en konstig effekt på jordens myror. De slutar att kriga med varandra och börjar sammarbeta. De utrotar de rovdjur som vanligtvis jagar myror. De skapar mystiska symboler i fält och bygger stora torn i öknen.
Efter att en liten ökenby har infekterats av myror så skickas Dr. Hubbs och hans assistent James för att undersöka saken och räkna ut det bästa sättet att lösa problemet.
Dr. Hubbs bestämmer sig för att anfalla myrorna är den bästa taktiken att få något att hända. Men snart visar det sig att det var ett stort misstag då de klart har underskattat sin fiende.
Plötsligt står de inför ett krig med superintelligenta myror.

Inte riktigt lika bra som jag kom ihåg den från min barndom. Men mycket fassinerande vad de lyckats ådstakomma med riktiga myror då mycket av filmen är filmat i deras bon.
Men, och det här låter kanske lite löjligt, det känns lite synd att de dödar så många myror för att göra en film.
Iallafall en intresant historia. Hur många har inte fantiserat om hur det skulle se ut om myrorna blev intelligentare och fick syn på oss?
Slutet är lite sådär lagom knasigt men passar bra. Men jag hade varit mer intreserad av en fungerande kommunikation med myrorna.
Rymdskeppet i slutet övanför solen är lagom litet för att låta en själv bestämma sig för om det är ett rymdskepp eller bara en reflektion från solen.

Fasinerande film. Lite långsam ibland men ett krig mellan människor och myror är ju bara så coolt ändå. :P

6,5/10

Edited by Crusader, 28 November 2009 - 03:24.

-Sora, Kingdom Hearts

#448 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,006 posts

Posted 28 November 2009 - 17:49

Blades of Glory (2007)
Bra story - även om den kanske drar igång med en burn out och innehåller de klassiska älskade fiende-elementen och kärlek över gränsrna. Jag skulle kanske inte skulle kalla den "hejdlöst rolig" som det står på omslaget - men den är klart underhållande och bjuder tittaren på såväl leenden som fniss. Bra insatser både framför och bakom kameran, gillar speciellt Will Arnett och Amy Poehler i rollerna som Stanz och Fairchild. - BRA.

giphy.gif

#449 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,007 posts

Posted 29 November 2009 - 01:13

Drag Me To Hell

En ung pojke stjäl ett halsband från en Zigenare och får en förbannelse som slutar med att han dras ned i helvetet.
40 år senare kommer en gammal Zigenarkvinna in på en bank för att be om en förlägning på sitt lån. Christine, en ung lån ansvarig på banken, vägrar att förlänga lånet i hopp om att hennes chef ska ge henne den befodran som hon så gärna vill ha. Ett misstag hon kommer ånga i resten av sitt liv, som kanske inte blir så långt.

Bra som alla Sam Raimi's filmer. Inte så värst skrämmande utan mycket mer komiskt och väldigt äklig. Äklig komik. Jätteäklig. :P
Mycket underhållande om än väldigt extrem på ett nästan parodiskt löjligt sätt.
Slutet gillade jag inte. Visst passade det. Det var typiskt den här typen av film men jag gillar inte den här typen av slut. Jag hade föredragit att det slutade med att han faktiskt hade myntet och att hon lyckades.
Men mycket underhållning och väldigt coola sjukt komiska slagsmål.

7,5/10
-Sora, Kingdom Hearts

#450 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 29 November 2009 - 01:45

Gamer
Nångång in i framtiden skapar IT-Miljadären Ken Castle (Michael C Hall) ett spel där människor styr andra människor genom tankekontroll/nanoteknologi i en Simsliknande värld. Det utvecklas sedemera till Slayer, ett extremt RPG/FPS liknande actionspel där livstidsdömda fångar slaktar varandra med högteknologiska vapen. Stjärnan i det spelet är en man vid namn Kable (Gerard Butler). Kable har gått levande ur 27 strider när filmen börjar och lyckas man nå 30 blir man en fri man. Det finns dock motståndare till de här så kallade onlinespelen som gör allt för att stänga ner dem och de ser sin chans i Kable och spelaren som styr honom.

En extremt våldsam film som ibland går över i absurd stil och nästan musikvideoliknande sekvenser. Butler och Hall är de som framförallt står ut i mängden skådespelarmässigt även fast det inte är en film som koncentrerar sig på bra skådespeleri precis :P

Bra musik är det också vilket alltid är ett plus i kanten. Många mer eller mindre kända namn dyker upp i mindre roller som t.ex John De Lancie och Milo Ventimiglia. Vill man se en film i Death Race 3000 och The Running Man-stil så är denna film ett måste.
7/10

Lesbian Vampire Killers
Är det så dåligt som titeln säger? Ja nästan och det var jag beredd på B)
De börjar med två killar som ska ut och vandra i skogen där de träffar på ett gäng snygga tjejer som de går ihop och festar med. Under kvällen dyker det dock upp vampyrer, kvinnliga lesbiska vampyrer d.v.s :P
De omvandlar de flesta i tjejgänget och kvar blir en av tjejerna, de två killarna och en något småtokig Van Helsing-inspirerad präst. Tydligen är det en förbannelse över den lilla byn de är i närheten av och som de nu måste döda vampyrdrottningen för att bryta.

En riktig soppa i taskig CGI, story och skådespelarinsatser. Redan i första scenen vet man inte om man ska skratta eller bli förbannad. Dock så är den lite smårolig speciellt i samspelet mellan de två killarna :lol:

På det stora hela knappt godkänt och då är jag kanske lite generös.
4/10

Winter is Coming