Jump to content

Photo

Vilken film köpte du senast? v.2

• Please log in to reply
487 replies to this topic

#426 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 10 February 2012 - 21:57

Nej, fy vad trist Synon. :hug:

Har du kollat runt på nätet då så att det inte är någon kod eller så som man måste knappa in. Vet att det kunde vara så på reg fria DVD spelare ibland.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#427 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 15 February 2012 - 20:30

Tack. :hug: Nä, hinner iaf inte fixa med den nu. Tar det vid senare tillfälle.

:hurrah: :hurrah:
Star Trek: The Next Generation - The Next Level på BLU-RAY!!!! :wub:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#428 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 05 March 2012 - 10:33

Köpte Småstadsliv 3 på Ockelbo Vintermarknad. De hade ett bord där de sålde alla filmerna plus lite merchandise. Kände igen en av dem som stod och sålde och insåg att han var en av skådisarna från Småstadsliv, så jag hade ett kort samtal med honom. Insåg senare att båda killarna bakom bordet var med i filmerna och kände mig lite dum. Inte alla gånger man köper en film och samtidigt träffar nån som är med i rollistan. :P
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#429 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,018 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 25 March 2012 - 10:09

Blev lite filmer i Kambodja:
- Det Femte Elementet (bra skick, DVD även om det stod Blu-Ray på fodralet :/)
- Miller's Crossing (bra skick)
- The Book of Eli (dåligt skick, hårt komprimerad)
- Adaptation (bra skick)
- Mad Men season 3 & 4 (bra skick, är för lat för att posta i TV-serietråden ;))

Alltsammans till det facila priset $15 :D.

Btw, är det någon som vill ha Miller's Crossing så går det bra att PM:a mig, jag hade precis innan resan redan fått den på Blu-Ray visade sig men hade totalt glömt bort det när "bara skulle plocka en gratis film till" i affären :blush:.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#430 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,555 posts

Posted 28 March 2012 - 10:53

Idag fick jag syn på en dvd betitlad Jim guldknapp -volym 1. Det är alltså fråga om en animerad version av Jimmy Knapp och Lukas lokföraren (Jim Knopf und Lukas der Lokomotivführer) av Michael Ende. Jag hade inte hört talas om att det fanns en sådan, så nyfikenhet uppstod. Kan ju tänkas att den inte lever upp till böckerna, men den kostade bara tio kronor, och till det priset bestämde jag mig för att jag kunde unna mig en investering som möjliggör för mig att själv ta reda på saken.

#431 Anhedoni

Anhedoni

Cadet First Year

• Members
  • 4 posts

Posted 01 April 2012 - 12:07

Zipang vid Njuta Films bord på sf-mässan. Mest för att den hörde till deras samurai cinema-serie, och jag redan äger classics-boxen (som jag till i går trodde var komplett).

Åh, och så köpte jag Thor för 19 spänn på Hemmakvälls outlet!

#432 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 April 2012 - 19:37

Filmtajm i helg?

Marianne
Laputa - Slottet i himlen
In Time (blu-ray)
Mirrors (blu-ray)
Attack the Block (blu-ray)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#433 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 April 2012 - 20:18

Har också skaffat mig lite 'nya' filmer. Var ett tag sen jag shoppade loss :)

Green Lantern
Pirates of the Carribean - I Främmande Farvatten
Wolverine
Star Trek
Inception
Legenden om Ugglornas Rike

Edited by Georgia, 24 April 2012 - 20:18.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#434 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 April 2012 - 21:07

Bra där!

#435 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 25 April 2012 - 14:17

Fast & Furious: the Complete Collection
Trolljägaren

Harry Potter och Dödsrelikerna, del 2
Dragonlance

The Clinic: Unrated
Sword and Sorcery Collection (Deathstalker, Deathstalker II, Barbarian Queen, The Warrior and the Sorceress)

The Pack (La meute)
The Devil's Rock

Edited by Piranhaconda, 25 April 2012 - 14:19.

#436 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,005 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 May 2012 - 21:39

Fick filmer av min systerdotters fosterkompis (eller vad man kan kalla det :P) som jag blev jätte glad för:

The Fast and the Furious: Turbo Edition
2 Fast 2 Furious
The Fast and the Furious: Tokyo Drift
Fast & Furious
Kill Bill Vol. 1
Kill Bill Vol. 2
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#437 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 29 May 2012 - 21:26

Mission: Impossible - Ghost Protocol (sedd 11/08 2012)
Tower Heist

Edited by GaterGirl, 17 August 2012 - 17:18.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#438 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,005 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 June 2012 - 02:01

Predator - Ultimate Hunter Edition (Blu-ray)
Predator 2 (Blu-ray)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#439 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 26 June 2012 - 05:11

the descendants
sherlock holmes - a game of shadows
(blu-ray)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#440 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,005 posts

Posted 17 July 2012 - 23:05

Har varit på Kivik's Marknad och köpt lite film. :)

the twilight saga: breaking dawn - part 1 (Blu-ray)
Exam (Blu-ray)
Die (Blu-ray)
Shelter (Blu-ray)
Machine Gun Preacher (Blu-ray)
Green Lantern - Extended Cut (Blu-ray)
Johnny English Reborn (Blu-ray)
Despicable Me (Blu-ray)
Cars 2 (Blu-ray)
The Adjustment Bureau (Blu-ray)

The Thing (2011)
Don't be Afraid of the Dark
Skyline
Moby Dick (2010)
16 Blocks
Horsemen of the Apocalypse
The Fourth Kind
Day of the Apocalypse
Paranormal Activity 2: Extended Version
Project Viper
Red Riding 1974
Red Riding 1980
Red Riding 1983

Alla utom twilight för 550kr. :D
Green Lantern - Extended Cut och Johnny English Reborn köpte jag igentligen för att ge som födelsedagspresent men nu ångrar jag mig och vill ha dem själv så det får bli pengar istället. :P

Edited by Crusader, 17 July 2012 - 23:06.

-Sora, Kingdom Hearts

#441 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 18 July 2012 - 06:18

Extra plus för Red Riding! :thumbsup:

#442 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 18 July 2012 - 19:45

förbokat blu-rays.

the avengers
men in black III

#443 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 17 August 2012 - 12:29

Senaste filmerna som jag köpt (samtliga blu-rays):

Battle Royale
Hunger Games
Final Destination 5
Don't Be Afraid of the Dark
Underworld: Awakening
Paranormal Acitivity 3
Iron Sky

Synd att semestern snart är över... :P

#444 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 19 August 2012 - 19:07

några förbeställda filmer som kommit.

Hunger Games
Iron Sky
Wrath of the Titans

+ en film som följde med i en tidning

Robin Hood (2010)

#445 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 22 August 2012 - 15:16

Har du hunnit se filmerna, Gatergirl?

...

Körkarlen
Gösta Berlings saga
Terje Vigen
The Breakfast Club (blu-ray)
Berätta inte för någon (blu-ray)

#446 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 22 August 2012 - 17:07

Nä, de samlas på hög. :whistle: :lol: Mission Impossible har jag sett iaf. (i tidigare inlägg)

Idag kom battleship.

#447 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 22 August 2012 - 17:25

Känner igen det där! :lol:

#448 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 August 2012 - 21:59

:lol2:
Vadå?? Måste man se filmerna man köper också :whistle:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#449 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 23 August 2012 - 10:14

precis de är ju så fina i sina plastöverdrag. :P

#450 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,005 posts

Posted 27 August 2012 - 22:33

Blev sugen på att se om Jurassic Park filmerna och kunde inte moststå frästelsen att köpa:

Jurassic Park: Ultimate Trilogy (Blu-ray)
-Sora, Kingdom Hearts